Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

JA:n porukkaa linnaan?

• 6 773
  • 80

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Lähdetään boseen!!!

Olen lukenut näitä viestejä syvän ihmetyksen vallassa.Enkö minä sittenkään mokaillut siellä risteilyllä tarpeeksi,kun seurani tuntuu kelpaavan?Minun "seurueeni" koostuu näistä mainioista veijareista.

Oiva (tämä hienostuneesti käyttäytyvä herttua Oulusta,jonka kanssa nautin "omia eväitä")

Korak (oikeasti hauska leffojen myyjä,jonka kanssa haluan mieluusti humaltua)

JHag (pitäähän sinne joku Epsoolainenkin saada,tämä kelvatkoon :o) )

Senior (täysin terveen näköinen kaveri,jolla on sairaampi mielikuvitus kuin mulla)

Rööri (ilman tätä "tuottajaa" elämä olisi melko harmaata,joten hyppää messiin)

Arnold (me lähdetään "Arskan" ja Tarjan kanssa Wanhan baariin vittuilemaan köyhille)

Bisnesman (tämä pieni Benito hoitaa valokuvauksen siellä mestoilla.Lähikuvaa vaan kehiin örveltävästä Tarjasta,niin Oivan ja mun tulevaisuus on turvattu...viinojen osalta)

Mike (tämän kaverin kanssa me keskustelemme koko illan Alpo Suhosesta.Yritämme osaltamme auttaa tätä loistavaa valmentajaa,koska olemme niin humaaneja ihmisiä. -Make Grappa,not hockey-on mietelauseemme.)

Vakio (sinut otan mukaan,koska sinä saat maksaa taksin,jolla menemme meille jatkoille)

Predator ("isähahmoni",joka pitää minusta huolta siellä "rundissa")

Designer (lähde jo ihmeessä eukkosi kanssa vaatekauppaan ostamaan kolttuja sinne bailuihin ; ) )

Seeyou@linna (sinä saat kelvata minun aduntantiksi.Esittelet sitten minut rauhanlähettiläänä,joka on saanut oppinsa "suurelta Suhoselta")

Monia tärkeitä ihmisiä jäi pois,koska en ehdi kirjoittaa enempää.

Ps.JanJ puuttui minun listoilta,koska tämä "vahvin läträäjä" on juhlinut jo tarpeeksi.Kotiarestiin tuollainen hullu porilainen,joka juo bisseä nopeammin kuin minä.Olen miltei sanaton tämän juomarin edessä ;o)

Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En valitsisi ketään, vaan menisin itsestäni. Päälle laittaisin saliverskat ja Jatkoaika t-paidan, jalkaan sisäpelikengät. Tarkoitus olisi irvistellä kameraan mahdollisimman monipuolisesti, voisin jopa yrittää Jim Carrey-kulmakarvojen liikuttelua. Jos kameramiehet eivät innostuisi ideoistani, hakeutuisin vilkuttelemaan taustalle heidän kuvatessaan joitain julkkuja. Viimeiseksi voisin järjestää kunnon mekkalan niiden kadettien kanssa.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Lähdetään boseen!!!

Viestin lähetti reds1897

Mike (tämän kaverin kanssa me keskustelemme koko illan Alpo Suhosesta.Yritämme osaltamme auttaa tätä loistavaa valmentajaa,koska olemme niin humaaneja ihmisiä. -Make Grappa,not hockey-on mietelauseemme.)

Vakio (sinut otan mukaan,koska sinä saat maksaa taksin,jolla menemme meille jatkoille)

Kutsut minut mukaan, mutta aiot jättää minut Suhos-keskustelunne ulkopuolelle. Oletko suuttunut jostain? Enkö minä olisi juuri oikea mies esittämään objektiivisia näkemyksiä Alposta?

Meinasitko muuten maksattaa minulla kökö lössin taksimatkat vaiko vaan sen taksin, jossa te kaksi keskustelette grappa-miehestä ja minä saan kuunnella vierestä ja neuvoa taksikuskille reitin.

Pyytäisin siis mitä kunnioittavimmin täsmennystä edellä mainittuihin kohtiin ennen kuin suuntaan frakkivuokraamoon.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Lähdetään boseen!!!

Viestin lähetti reds1897
Olen lukenut näitä viestejä syvän ihmetyksen vallassa.Enkö minä sittenkään mokaillut siellä risteilyllä tarpeeksi,kun seurani tuntuu kelpaavan?
Mä mokailin kai sit liikaa.
No, päivääkään en vaihtaisi pois. Yksittäisiä tilanteita tosin senkin edestä ;)

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Pakko se on kai omakin lista laittaa:

Koko ÄTPPOMK:n johtokunta tietysti eli:

Jhag, Brewer, Predator ja Korak. Lisäksi terviksen juomamestari Senior.

Janj on itsestään selvä valinta. Rööri kuuluu jengiin mukaan ja samoin tietysti punaiset lasit ja reds1897.

Naiskauneutta edustamaan: Girlzilla, Annuli ja Tinde.

Turusta: Jet Ace ja porilaista asiallista hulluutta tuomaan Kapa76.

Jokerileiristä viiltävää asiantuntemusta tuomaan: cobol

Bluesia edustamaan: Tommy ja taistelupariksi ifk-leiristä: Kempes

Moni muukin ansaitsee kutsun, mutta nämä nyt tuli mieleen tällä kertaa.

edit. Cairns kyllä kuuluu porukkaan mukaan. Sinnekin yksi kutsu.

Viimeksi muokattu:

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti kapa76
Noh perskules seitsemän siinä oli mielestäni :). Lisätään yksi
7.Korkki

No sitähän minäkin, että insinöörit pitää yhtä ;) Kyllä määkin sut kutsuisin, mutta jos itse olisin presidentti niin ensimmäinen asia jota peruuttaisin olisi linnan juhlat ja rahat sijoittaisin johonkin parempaan...

Malla

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - ei sen enempää
Voi, tulee ihan tippa linssiin!
Kiitos Predator - otan mielelläni kutsun vastaan :-D..

Kumman autolla mennään? Koska mehän tulemme tyylillä a'la Cruiser...

MITÄ MINÄ LAITAN PÄÄLLE??!!?
Jotain sinistä, jotain lainattua - ai, niin se olikin eri tilaisuus...

Taidan laittaa laahuksen jotta saamme todella näyttävän sisääntulon - siinä jää Hjalliskin historiaan!

Eikun menoksi...

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Re: Re: Lähdetään boseen!!!

Viestin lähetti Vakio
Kutsut minut mukaan, mutta aiot jättää minut Suhos-keskustelunne ulkopuolelle. Oletko suuttunut jostain? Enkö minä olisi juuri oikea mies esittämään objektiivisia näkemyksiä Alposta?

Meinasitko muuten maksattaa minulla kökö lössin taksimatkat vaiko vaan sen taksin, jossa te kaksi keskustelette grappa-miehestä ja minä saan kuunnella vierestä ja neuvoa taksikuskille reitin.

Pyytäisin siis mitä kunnioittavimmin täsmennystä edellä mainittuihin kohtiin ennen kuin suuntaan frakkivuokraamoon.

Vakio:

Sinä osallistut luonnollisesti meidän rakentavaan keskusteluumme.Välillä haet vain meille lisää grappaa,koska me olemme estyneitä (sinä tiedät mitä tahtia me Miken kanssa läträämme,joten pyyntö lienee kohtuullinen.Muuten meidät heitetään ulos sieltä) Taksimatkat maksamme kimpassa,koska mulle tuli tänään lisää fyffeä.Linnan jälkeen suunnistamme ensiksi muutamaan raflaan,jotta kunto pysyisi kovana ennen kotiin menoa.Minun kämpillä hoidetaan häädöt sun muut hommelit kondikseen.

-Make Grappa,not Hockey-

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti koo
Kiitos Predator, olenkin jo ihmetellyt missä kutsu viipyy.
Jos Sinä menet Mallan kanssa ja Seniori valitsee kuitenkin sen Meriteten niin ehkä minä kutsun kavaljeerikseni erään herkän mököttäjän. Ihan vaan lepytelläkseni.

Terveisin koo

Siis mitä? Täytyykö minun nyt ymmärtää tämä niin, että olen kavaljeerilistallasi varamiehen varamies, ja siltikin kutsu on vielä ehdollinen. Miten tähän on tultu, missä meni homma syteen? Mitä on tapahtunut poikamaiselle sharmilleni jonka vaikutuspiirissä tyttäret aina paistattelivat valittuina, silkkaa riemua kipinöiden. Arkisin leijuivat poissaolevina päiväunissaan Rööristä unelmoiden. Tuolloin jokainen itseään naisena pitävä yksilö olisi hymyssä suin antanut toisen jalkansa aveciksi pääsystä. Nyt olen vajunut kolmannen kierroksen varaukseksi, hattu kourassa huomiota kerjäten – säälittävää.

En tiedä pitäisikö minun nyt olla onnellinen, kun heitit onnen kerjäläisen vilttihattuun viisisenttisen? Tulisiko minun nyt niistää nenäni ja kammata tukkani ryhdistäytyen seuralaiseksesi? Ei, minusta tuntuu etten pysty, sillä luulen ettei nöyryyttämiseni jäisi vielä tähän.

Linnan juhlien kättelyjonossa nipistäisit kuitenkin edellä etenevän jHagin pinkeänä piirtyvää pakaraa, taholleni tuhahtaen. Hurmaantuisit Seniorin tahdikkaan sulavasta käytöksestä, kuunnellen häntä spanielin elkein pää kallellaan, hätistellen minut boolijonoon tunnelmaa syömästä. Pyörähtelisit parketilla Predatorin vankoilla käsivarsilla tarinoillensa äänekkäästi kikatellen. Minä patsastelisin juomapisteenä ja vt. narikkana käsilaukku kaulassa juomia teille parketin läheisyydestä ojennellen. Antautuisit kenties Punaisten Lasien sekä Korakin kera ankariin juominkeihin. Kyyppi kantelisi teille kylki vääränä täysiä prikkoja pahamakuisia viinaksia, joita te kaulakkain kilvan kippailisitte toistenne halukkaisiin suihin, suureen ääneen remeltäen. Minulle ei aikaasi liikenisi. Loppuhuipennuksena könyäisit yhteiseen taksiin himosta värisevän Bisnesmanin hurmaamana. Kuuntelisin lyötynä loittonevaa, taukoamatonta käninää, sekä muka-kauhistuneita hihkaisujasi.

En siis lähde kolmosvarauksenasi pippaloihin, joissa tuntisin itseni vain osattomaksi ja ulkopuoliseksi, vaan jatkan mököttämistäni - kunnes pyydät kauniimmin. Nih!

Oliko muita jalan?

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Jos mä näytän sulle, niin näytätkö sä mulle?

Jos ja kun ei osaa "livenä" kehua toisia, kehutaan sitten nimimerkkejä internetissä. Hyvä meininki!

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tunkki
Jos mä näytän sulle, niin näytätkö sä mulle?

Jos ja kun ei osaa "livenä" kehua toisia, kehutaan sitten nimimerkkejä internetissä. Hyvä meininki!
Mä osaan ja uskallan kehua.
Loistosakkia kaikki jotka kutsuin juhliin!
Suurin osa jäi ulkopuolelle, teitä on hankala laittaa ranking listaan!

Muakin saa kehua... ;)

Suosikkijoukkue
Jokerit
Olenkohan ainoa Jatkoaikalainen joka on kyseisissä pirskeissä ollut? Vuosi oli 1998 ja mukavaa oli. En kylläkään tullut pääovista muiden kutsuvieraiden tapaan, koska minulla oli velvollisuuksiakin tuona iltana. Ja en siis tarkoita presidentillisiä velvollisuuksia =)

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Rööri
Oliko muita jalan?

Ei syytä huoleen Rööri. Kun en mäkään saannu kutsua JHagilta pohjienottoon, niin joudun siten parkkeeraamaan itseni siihen boolimaljan viereen, joten et joudu yksin patsastelemaan siinä.

Sä voit sitten pitää huolen Koon käsilaukusta, niin mä pidän huolen siitä jätesäkillisestä filmejä, joita Korak kuitenkin roudaa sinne.

Kyllä me jotain kivaa keksitään. Mä voin itsenäisyyspäivän kunniaksi tuoda mukanani muutaman pullon Suomiviinaa sinne booliin blandattavaksi, niin eiköhän toi iloksi muutu;)

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Tinde
Ei syytä huoleen Rööri. Kun en mäkään saannu kutsua JHagilta pohjienottoon, niin joudun siten parkkeeraamaan itseni siihen boolimaljan viereen, joten et joudu yksin patsastelemaan siinä.

Tsot tsot. Luetaanpa uudestaan kohta 5 omasta ohjelmastani. Daamit silloin paikalle ja luonnollisesti he ovat ottaneet pohjia keskenään synnytys-, kuukautis- ja reseptiasioista keskustellen!

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti JHag
Tsot tsot. Luetaanpa uudestaan kohta 5 omasta ohjelmastani. Daamit silloin paikalle ja luonnollisesti he ovat ottaneet pohjia keskenään synnytys-, kuukautis- ja reseptiasioista keskustellen!

Niinpä, siis ei pohjia mulle. I rest my case!

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tinde
Niinpä, siis ei pohjia mulle. I rest my case!

Äläs nyt, mä voin ottaa etkoilta sulle viinaa messiin. Tarjoan sitten linnassa pientä terästystä. Sitäpaitsi nuo keskustelut pistävät pään sekaisin ilman viinaakin, tosin niistä saa pahemman hedarin.

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Hups. On muuten hassun hauska aihe pohdittavaksi. Oma kutsuvieraslistani muodostuu pitkälti mututuntumalta, koska harvoihin jatkoaikalaisiin olen (tietääkseni) kasvotusten törmännyt. Leikitään nyt kuitenkin.

Ferris: Kirjoittaa poikkeuksetta täällä pelkkää asiaa. Kaiken lisäksi kirjoitukset osuvat useasti naulan kantaan, eli koskevat erästä tiettyä joukkuetta.

Everton: Parantanut rehkimisellään runsaasti varsinkin vapaan keskustelun tasoa. Kiitos monien hyvien ja tasokkaiden visailuiden.

Kärpät#18: väljähkö "yhteistyö" poikinut tulosta sekä työn että huvin merkeissä. Kiitos siitä.

Senior: Pakkohan se on yksi "punamultahallituksen" vankkumaton isähahmokin seuraan mahduttaa. Erityisesti miehen menevä huumori kirjoituksissa kiehtoo.

finishninja: Alias "sveedu". Laadukkaita tuotoksia varsin usein täällä. Lisä perusteena se, että pitäähän linnaan saada myös sellainen mies, joka on kolunnut Ruotsin linnatkin.

varjo: Mies, jonka kelpuuttaisin ilman suurempia perusteluja juttuseurakseni. Kunhan hän ei vain ole absolutisti.

Oloneuvos: Käsittääkseni iso ja vaaraton nallekarhu, joka soveltuisi siivoamaan turhat julkkikset edestäni pois.

Cairns: Pieni mutta pippurinen. Juttujensa perusteella uskaltaa pudottaa hanskansa. Todennäköisesti minun ei tarvitsisi näin ollen painiskella yksin kurarapakossa.

Parker#27: Kirjoittaa päivittäin kiinnostavasta aiheesta. Luulisin, että suurin osa tietää, mitä tarkoitan.

girlzilla: Voisin neuvoa neidolle tien "porojen valtakuntaan":).

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Tatzka
Äläs nyt, mä voin ottaa etkoilta sulle viinaa messiin. Tarjoan sitten linnassa pientä terästystä. Sitäpaitsi nuo keskustelut pistävät pään sekaisin ilman viinaakin, tosin niistä saa pahemman hedarin.

HUH! Pelastus. Kiitos!

Lähipiirin mukaan se linnan booli nimittäin todellakin maistuu paloöljyltä.

Veikkaisin jotain vastaavaa kuin se Hadankan "mikä-sen-nimi-nyt-on" Myrkky.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Vänrikki Naapero
Tuo ei kyllä ihan oikeasti pidä paikkansa, jos joku tietää linnan boolin teko-ohjeen niin siitä voisin vähän maksaakkin...

Linnan booli on ihan tavallista mömmöä. Viinan lisäksi Spriteä, viiniä, mansikoita ja jääpaloja... Samanalainen legenda kuin Linnanmäen vohveliohje, mikä ei eroa tavallisesta lettutaikinasta mitenkään.

Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti pernaveikko
Linnan booli on ihan tavallista mömmöä. Viinan lisäksi Spriteä, viiniä, mansikoita ja jääpaloja... Samanalainen legenda kuin Linnanmäen vohveliohje, mikä ei eroa tavallisesta lettutaikinasta mitenkään.
Tuli otettua sitä "mömmöä" kolme litraa mukaan tuossa muutama vuosi sitten. En nyt ala väittelemään tuosta koostumuksesta koska ei ole mitään hajua siitä. Olisi vaan kiva tietää miten se tehdään, oli meinaan todella hyvää, ainakin jos vertaa meikäläisen booliviritelmiin =)

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
reds1987
Pitäähän jonkun laittaa läskiksi koko homma.

bisnesman
Hyvä paikka etsiä rikasta ja vanhaa eukkoa, jolla on asunto joko Espoosta tai Helsingistä.

Rööri
Pitäähän jonkun kirjoittaa raportti tapahtumasta.

Cairns
Tahdon vain nähdä miltä tämä Sörkän pikkumies näyttää pikkutakissa.

Suomi-Salama
Edustamaan Keski-Suomea, hoitakoon tämän keskustelun sotaveteraanien kanssa.

Senior
Täytyy olla joku kuka sanoo reds1987:lle "Älä juo enää, oot ottanu liikaa."

Jet-Ace
Edustamaan Turkua ja erästä Nokian matkapuhelinmallia.

JHag
Mahdollisuus tavata Anne-Mari Sandell. Unelmapari.

Oloneuvos
Pitäähän juhlissa olla joku kuka osaa tanssia "Ketchup-songin".

TheRef
Yleinen järjestyksenvalvoja. Ottaa koko porukan vastuulleen ja vastaa vahingoista.

..niin ja JanJ tulee pressikortilla sisään.

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lepyttelyä

Viestin lähetti Rööri

En tiedä pitäisikö minun nyt olla onnellinen, kun heitit onnen kerjäläisen vilttihattuun viisisenttisen? Tulisiko minun nyt niistää nenäni ja kammata tukkani ryhdistäytyen seuralaiseksesi? Ei, minusta tuntuu etten pysty, sillä luulen ettei nöyryyttämiseni jäisi vielä tähän.
Pane nyt se vilttihattu päähäsi ja reipastu vähän. Joku vielä heittää sinne oikeasti viimeisen roponsa, mitäs sitten teet?
Tuollainen parku ja päivittely yhdestä linnankutsusta. Eihän tässä mitään ole tapahtunut poikamaiselle sharmillesi. Olet vaan niin toivottoman ykstotinen ja huumorintajuton kuvitelmiesi kanssa.
Vannon ja vakuutan, että olen kaikkien muiden tyttöjen lailla vaikutuspiirissäsi niin pyhänä kuin arkenakin. Olen joutunut kehittämään Oman Rööriunelma Systeeminkin jotta voin aina tarvittaessa lähteä leijumaan. Lapsille heitän salin lattialle kolme karkkipussia ja pistän Muumit pyöriin. Hifkiläiselle vilautan uusinta Auto und Motor sportia ja häivyn vähin äänin ORU:n pyörteisiin.
Harmittaa vaan kun olen jostain syystä, kuin varkain, tullut jotenkin raskaammaksi, haittaa olellisesti nousukiitoo. Ajattelinkin joskos voisit sen puoskarin nimen laittaa, siis sen joka annostelee nelisnurkkaisiin astioihin. Pytyt minulla on omasta takaa, meillä näes on olutpanimo.
Juu, juhlistahan piti sen verran, että älä sotke J Hagin pakaralihaksia tähän. Itsehän kehoitit häntä istumaan vohveliraudan päälle. Täytyyhän sinun suhtautua ymmärtäväisemmin jos hiukan hipaisisin ko. harvinaisuutta. Varmasti en olisi nipistänyt. Seniorin suussa sulava käytöskään ei olisi aiheuttanut harmia. Niskani on edelleenkin niin jumissa, että en pystyisi päätäni Spanielin lailla kallistelemaan... kuolaamisesta en mene takuuseen. Predator taas ymmärtäisi kysyä sinulta lupaa minun tanssittamiseen, joten sanoisit vaan reippaasti, että koo ei nyt saa tanssia, eikä kikattaa.
Mutta jos Punaiset Lasit ja Korak pyytäisivät juominkeihinsa, niin saisitkin pistää koko sharmisi peliin...
...toisaalta jos sammuisin Keltaisen salongin silkkisohvalle Bisnessmann säästyisi isoäitiselittelyiltä.
En tiedä, luulen, että ei kannata lähteä koko juhliin, harmia vaan aiheuttaisivat ja lisää mökötystä.
Niin, se vielä, että mistäs sinä mökötät?

terveisin koo

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eikös se linnan booli ole joka vuosi vaihtuva? Toivottavasti siinä on tänä vuonna grappaa. Takuuvarmasti sitä jää silloin ylikin ja sen voi jakaa meille HIFK-miehille ja -naisille. Olemme ryhtyneet käymään taidenäyttelyissä, rauhanmarsseissa ja sadankomitean kokouksissa. Grappa on ilomme. Hallelujaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy