Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

JA:n porukkaa linnaan?

• 6 770
  • 80

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Kyllä te olette helposti höynäytettävissä. Heti kun laittaa tuollaisen vähänkin raflaavamman "lööpin", niin johan ollaan ketjua availemassa hikihelmet otsalla... kiäh, kiäh, kiäh...

Tässä ei nyt kuitenkaan haeta sellikavereita Fryckmanille tai Soneran dirikoille, vaan aloitetaan mielikuvitusleikki:
- Jos saisit valita Jatkoajan kirjoittajista 10 henkilöä edustamaan Suomea ja Jatkoaikaa Itsenäisyyspäivän bileisiin 6.12. Helsinkiin, presidentin linnaan, niin ketkä juuri SINÄ valitsisit? Tällaista omakehuketjua ei ole ollutkaan alkusyksyn jälkeen, joten antaa palaa!

PS: Jos joku valitsee ryhmään törkeästi mukaan itsensä (kuten minä), niin silloin a.o. henkilön pitää valita Jatkoajan kirjoittajista vastakkaista sukupuolta oleva seuralainen bileisiin!

Tässä minun listani:

- Predator menee linnaan Mallan kanssa... ja perustelut: meillä on pitkä yhteinen taival eräällä toisella, nyt jo haudatulla saitilla. Lisäksi Malla on TPS:n kannattaja... joten hän on "penailija" siinä missä minäkin.

Sitten muut (tulee hieman kiire frakkien ja iltapukujen hankintojen kanssa)

- Patarouva (linnaan pitää saada kultivoituneisuutta)
- Girlzilla15 (juhlien nuori säväyttäjä, tyrmää Naikkarit 100-0)
- koo (sensuelli hämäläinen)
- Annuli (jonkun täytyy pitää silmällä JHagia)
- varjo (mielenkiintoisia keskusteluja odotettavissa)
- JHag (edustaa HIFK:ta... saako frakkiin kiinnittää Pentti-pinssin?)
- Senior (täytyyhän minullakin olla ikäistäni juttuseuraa sitten kun Malla kyllästyy minun horinoihin)
- vlad (mies pääsee vihdoinkin kysymään asioita puolustusvoimien johdolta)

... ja kaikille miehille tiedoksi: kun pressaa tervehditään, niin pelkkä kättely riittää, ei tarvitse pyrkiä antamaan kielisuudelmia. Sama koskee naispuolisia vieraita Tarjan siipan Arajuuren suhteen. Eikun Aravirran. Siis Arajärven.

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En mä kymmentä kyllä keksi, mutta laittaisin vain yhden parin.

Parina Linnaan lähtisi Predator & Jhag. Tämän jälkeen ei enää tarvitsi kuin jännittää, että tunnistaako selostajataho telkkarissa tämän aikamme merkittävimmän kaksikon.

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Viestin lähetti Fläppis
En mä kymmentä kyllä keksi, mutta laittaisin vain yhden parin.

Parina Linnaan lähtisi Predator & Jhag. Tämän jälkeen ei enää tarvitsi kuin jännittää, että tunnistaako selostajataho telkkarissa tämän aikamme merkittävimmän kaksikon.

Itseäni kiinnostaisi tietää kumpi esiteltäisiin morsiamena?

Rocco

Jäsen
Cairns

Ei muita.

Annetaan käteen muutama lasillinen linnan boolia ja viedään Iso-C juttusille kulttuuriministerin kanssa, aiheena jääkiekon väkivalta ja moraali...

Voi olla piakkoin toisenlaisia tanssiinkutsuja luvassa...

Viimeksi muokattu:

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oih, olen erittäin otettu Predator Sinun valinnastasi valita meikäläinen linnaan. Kun se Tartsukin sen vielä tajuaisi niin...

Minä pistäisin seuraavat henkilöt edustamaan:

JHag (Lempikirjoittajani jatkoajassa, tottakai linnaan!)

Senior (Virtuaalifaijani ja mahtava tyyppi, sinne vaan JHagin mukaan.)

Tommy (Yksi pitkätukkainen espoolainen mukaan järkyttämään.)

Annuli (Mahtava nainen, edustavuutta olisi!)

Johannes (Taas yksi mahtava HIFK-mies, olisi mukana edes yksi asiallinen.)

Korak (Heh, tämä äijä on parhaista parhain, kyllä noi HIFK-miehet on sitten mahtavia.)

Patarouva (Siellä pitää olla yksi nainen joka pistää lätkäkeskusteluissa miehiltä luut kurkkuun.)

bisnesman (No, mene nyt Sinäkin sinne, mutta älä laita samaa asua kuin risteilyllä, jooko? Tarja voisi käsittää sen väärin.)

Ikijokeri (Hieno jokerifani sinne mukaan, muutenhan nämä luulevat minua HIFK-ihmiseksi kun niitä vain linnaan lähetän.)

Viimeisenä, muttei vähäisempänä:

Cairns (Pakkohan sinne on yksi Jääkiekkoilija saada mukaan)

Tässä viestissä suosittiin vähän noita tuttuja ihmisiä, (Ja näin jälkeenpäin katsottuna lista on erittäin HIFK-painotteinen) mutta mutta, minkäs tyttö luonnolleen voi.

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Tunkki tai Ervatsalo, huumoria linnaan.

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
hmm.. kiitti GZ tästä kunnianosoituksesta! Olen otettu... :o

Tässä minun ehdokkaani linnaan:

Jhag (jatkiksen paras kirjoittaja, ehdoton valinta tähän)

Girlzilla15 (Edustamaan Jokerifaneja naisten puolelta, mukava likka jolla ei huumoriakaan puutu)

Vakio (Hyvä kirjoittaja ja muutenkin mukavantuntuinen tyyppi, edustaisi miespuolisia Jokerifaneja linnassa)

Patarouva (Hyvä kirjoittaja, Ässien edustajana linnassa)

Cairns (Yksi todellinen pelimies pitää saada myös linnaan, tässä on sellainen)

Ervatsalo (Tämä huumorimies täytyy saada mukaan edustamaan HPK:ta)

Tommy (Edustaa Espoon Bluesia, mukavan oloinen huumorimies, edustaa myös koko Jatkoaikaa)

Annuli (Lisää ässänaisenergiaa mukaan linnaan)

Cobol (Pakko oli ottaa vielä yksi meidänkin leirimme edustaja mukaan, hyviä kirjoituksia, tietää Jokereiden asioista paljon)

Senior (Hyvä tyyppi, yksi HIFK-edustaja lisää, toimii Girlzillan päätoimisena henkivartijana linnassa ;) )

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti girlzilla15

Tässä viestissä suosittiin vähän noita tuttuja ihmisiä, (Ja näin jälkeenpäin katsottuna lista on erittäin HIFK-painotteinen) mutta mutta, minkäs tyttö luonnolleen voi.

Arvoisa tyttö voisi suoda luonnolleen sen verran että ottaisit tuolta suosikkien seasta sen jokerit pois, ja laittaisit tilalle sen mikä värjää sydäntäsi... ;-)

Jahas, että kerho "keskinäinen kehu" avaa jälleen ovensa, mikäpä siinä! (kiusallanikaan en laita itseäni, siellä on niin pirun ahdasta ettei henki kulje)

Linnaan lähtee:

Arvoisa veli Svante
Arvoisa veli Korak
Arvoisa veli JHag
Arvoisa veli punaiset_lasit
Arvoisa veli Rebel
Arvoisa veli Oloneuvos
Arvoisa veli Jet Ace
Arvoisa veli Janos
Arvoisa veli Johannes
Arvoisa veli Senior

Eikös tämän pitänyt olla hyvä veli -kerho? :-)

ps. näytän kuuluvan veli Predatorin "kohderyhmään", sillä menen aina noihin puolikieroihin (avaus)kommentteihin kuin puolikuollut nunna lumeen.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Tommy
..ja mähän en Tarja Halosta kättele.

Eihän sinun tarvitse sitä "Punapäätä" käsillä koskea... vedät kunnon kielarin lähietäisyydeltä, niin että pressan rillit himmenee huohotuksesta...

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Predator, laita tuumasta toimeen ja järjestä näitä ihmisiä linnaan...

Luonnollisestihan Tarja ei itse kutsuvieraslistaa tee, eikä listan tekijätkään voi kaikkia tuntea. Presidentin kansliaan voi ehdottaa nimiä ja niistä sitten valitaan kutsuttavat henkilöt.

Tänä vuonna on jo myöhäistä, mutta juhlat ovat joka vuosi. Keräät huikeimpia keskusteluja ja muuta sälää ja kirjoitat kunnon perustelut.

On se ihme, jos tuollainen kynäniekka ei paria jatkislaista linnaan onnistu ujuttamaan...

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Carlos

ps. näytän kuuluvan veli Predatorin "kohderyhmään", sillä menen aina noihin puolikieroihin (avaus)kommentteihin kuin puolikuollut nunna lumeen.

No niin sä kuulutkin. Kukapa meistä ei kuuluisi. Paitsi Timo T.A. Mikkonen ja Mikko Downhouse.

Ja muutenkin erehdyit luulemaan Suomen itsepäisyyspäivien juhlaa pressan linnassa Jatkoajan pikkujouluksi? Ei, ei, ei, nou, night, niemals! Nein! Nain?
Eihän siitä mitään tulisi, että kaikki Tarjan vieraat ovat paikalla IFK:n paidoissa? Joku ulkomaalainen reportteri voisi ihmetellä sitä kamalaa punaisen värin määrää, vaikka valtion lippu on sinivalkoinen?

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Predator
Eihän siitä mitään tulisi, että kaikki Tarjan vieraat ovat paikalla IFK:n paidoissa? Joku ulkomaalainen reportteri voisi ihmetellä sitä kamalaa punaisen värin määrää, vaikka valtion lippu on sinivalkoinen?

No tottakai se olisi ÄTPPOMKin tiedotusvastaavan tehtävä selittää ympäriinsa vaikutuksen tekevänä grappa-lasin kanssa, että:
"junou mään, tiss is oolmoust the kolors of the vaakuna offf-finnland, tiätsä. Junou, se thing, joka niinku junou is hanging on thö ruuf of tis haus, it häs ö pikture inthö middöl, thö vaakuna, junou. Täts veer thö reed kolour kams from."

Tämän luennon jälkeen toivomme tiedottajan hengen löyhkän aiheuttaneen toimittajalle jo niin suuren tuskatilan, että hän on selitykseen tyytyväinen, eikä ihmettele yhtään enempää.

Joka johtaakin minut seuraavaan kysymykseen, onko meillä virallista tiedotusvastaavaa?

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Vai että tämmönen tapaus?!?

Ensinnäkin Predator pitää saada paikalle satuilemaan Tarjan tukka pystyyn scifi-stooreillaan.

Jet-Ace pitää huolta kalajutuista ja ui boolissa.

JHag saa juhlien jälkeen Tarja-tädin valokuvan omistuskirjoituksella.

Senior korrektina herrasmiehenä pitää huolta juhlien tasosta.

Carlos ulkomaanasioiden eksperttinä tuo juhliin kansainvälistä osaamista.

Pressiboxi huolehtii siitä, etteivät kamerat räisky, eivätkä jutut leviä.

Cairns hoitaa Tarjan tanssittamisen. Onko napatanssin paikka?

Ervatsalo provoilee Ryssän suurlähettiläälle, seurauksena rajakahakoita.

Stone Cold selvittelee verbaalisesti ervan aiheuttaman hämmingin. Karjala palautetaan.

Varjo aiheuttaa kolmannen maailmansodan avautumalla Pakistanin edustajalle ydinaseista.

Janina Frostell saa pikaisesti kirjoitusoikeudet Jatkoaikaan nimimerkillä E-Cuppi ja tulee allekirjoittaneen seuralaisena kekkereihin.

Kaikilla on kivaa ja juhlien loppuessa tasavaltaan nimitetään uusi hallitus, joka koostuu pelkästään ÄTPPOMK -kerhon Hyvistä Veljistä.

edit: Pirskules, kun tuli pari liikaa. No Janina ja minä tulemme sitten vaikka köökin ovesta. Eipähän tarvitse kätellä emäntääkään.

Viimeksi muokattu:

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Carlokselta jälleen loistava idea. Tuon jälkeen olisi varmasti "Kuokkavierasjuhlissa" suurin piirtein kaikkien muiden jengien fanit vastustamassa Linnan Juhlia. 8-)

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
joku palstan kirjoittajista on huomionkipeä, en sano kuka :)

Jaa kas, linnankutsut...sehän sopii mainiosti..matkalla voisi vielä hutkia niitä hippejä jotka taas hilluvat oven luona.

Olen otettu tästä kunniasta, saan pistää frakin päälle ja mennä hillumaan täyteen ahdettuun presidentinlinnaan muun eliitin kanssa. Jos ja kun tv-väki haluaa haastatteluani totean vain kylmästi "kyynel" ja katoan boolimaljan luokse....risiiniöljypullon kanssa.
Ei niin että minulla on jotain tapahtumaa vastaan mutta vaihtelu virkistää.

Mutta joudun kylläkin valitettavasti kieltäytymään kunniasta koska itsenäisyyspäivänä noihin aikoihin nostan upouuden Savottani selkään ja suuntaan kohti Nuuksiota. Tai hetkonen, nyt keksin:
Tulenkin juhliin savunhajuinen Sastani päällä, tervehdin Tarjaa sanon Jorelle(Ollila) kiitokset kurssinoususta ja lähden litomaan.

Keitä minä valitsisin linnaan, jos sinne sitten jostain syystä menisin

hmmm vaikea kysymys, taidankin välttyä ongelmilta ja ottaa samantien mukaan JA:n militaristikaartin(jokainen voi sitten itse määritellä kuuluuko tähän kastiin) ja lisäyksenä mjr:n ja Andrej:n jotka pääsevät sitten nauttimaan meidän henkevästä keskustelustamme Amiraali Kaskealan kanssa, aiheena Leopard 2A4 tstpsv.
Tai sitten ottaisin Satu Hassin ym.viherpipertäjät puhutteluun aiheesta, onko ydinvoima tuhmaa.
Tähän keskusteluun voisin toki ottaa mukaan vilpertin ja Sistiksen jos heitä kiinnostaisi.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti varjo
joku palstan kirjoittajista on huomionkipeä, en sano kuka :)

Miten niin ervatsalo on huomionkipeä?

Voisitko muuten laittaa sen Nuuksion leirin koordinaatit meille tiedoksi... voisimme tehdä sinulle ylläriksi oikein kunnon täsmäiskun vanhoilla venäläisillä ohjuksilla... siis goodbye Kilon seisake... ei saa nauraa, oli se kuitenkin vähän sinne päin...

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
- Polvipetteri
- Animal
- Flintstone
- Varjo

Tossa on aika hyvä jengi oppositiota. Muille hame päälle juhliin:)

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti varjo
taidankin välttyä ongelmilta ja ottaa samantien mukaan JA:n militaristikaartin(jokainen voi sitten itse määritellä kuuluuko tähän kastiin) ja lisäyksenä mjr:n ja Andrej:n jotka pääsevät sitten nauttimaan meidän henkevästä keskustelustamme Amiraali Kaskealan kanssa, aiheena Leopard 2A4 tstpsv.

Välttyä ongelmilta? Mietipä mitä tuttavasi sanoisivat kun linnanjuhlien TV-selostuksessa tultaisiin kohtaan "Ja siellä JA:n nimimerkki Andrej testaa varjon ja amiraalin refleksejä leppoisalla viheltää-räjähtää -harjoituksella, samppanjankantajien väistellessä."

EDIT: Piti poistaa t.

Viimeksi muokattu:

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kiitos Predator, olenkin jo ihmetellyt missä kutsu viipyy. Luotin onneeni ja ompelin jo kesällä itselleni veistoksellisen iltapuvun. Olen myös harjoitellut tyttäreni letityskoneella erilaisia kampauksia ja J-A:n risteilyllä tein ryyppyvoidehankinnat joten et joudu häpeämään minua, jos niinkuin satumme lähietäisyydelle.
Toivottavasti kaikki muutkin "tutut" pääsevät mukaan, sillä ajattelin kutsua Teidät meille jatkoille. Eteisessä on pari tynnyrillistä itse pantua olutta ja Hifkiläinen on innostunut leipomaan joten ette tarvitse omia eväitä mukaan.
Jos Sinä menet Mallan kanssa ja Seniori valitsee kuitenkin sen Meriteten niin ehkä minä kutsun kavaljeerikseni erään herkän mököttäjän. Ihan vaan lepytelläkseni.

Terveisin koo

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Olen ylettömän onnellinen valinnastani the Linnaan. Tämä tuli nyt tuskastuttavan äkkiä, eikä minulla ole vaatteita.... siis juhlasellaisia. Uskon kuitenkin, että hyvä ystäväni Pelastusarmeija pelastaa minut tässäkin tilanteessa.

Pahempi juttu onkin tuo Predatorin minulle asettama rooli, pitää JHagia silmällä. Miten ikinä siihen kykenenkään? Tietenkin sillä silmällä voin mielelläni pitää, mutta jos kyse on toisenlaisesta silmällä pitämisestä, uskon, että yksin olen siihen täysin kykenemätön.

Itse lähettäisin Linnaan vaihtoehtoiseksi kolleegioksi seuraavat henkilöt:

Patarouva (viisautta)
Girlzilla (nuoruutta)
Koo (prinsessan viattomuutta)
Poison (rempseyttä)

Onhan noita kadetteja siellä tanssittamassa, eli mihin muita miehiä tarvitsee???

Itse, jos tulisin ottaisin ihanan ja herttaisen Joren kavaljeeriksini, tukka hyvin, kaikki hyvin.

Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti koo

Toivottavasti kaikki muutkin "tutut" pääsevät mukaan, sillä ajattelin kutsua Teidät meille jatkoille. Eteisessä on pari tynnyrillistä itse pantua olutta ja Hifkiläinen on innostunut leipomaan joten ette tarvitse omia eväitä mukaan.
Jos Sinä menet Mallan kanssa ja Seniori valitsee kuitenkin sen Meriteten niin ehkä minä kutsun kavaljeerikseni erään herkän mököttäjän. Ihan vaan lepytelläkseni.

Terveisin koo

HÖH!

En _tietenkään_ olisi kelpuuttanut daamikseni _ketään_ muuta, kuin Sinut. Minulle kelpaa vain paras. Olisin rinta rottingilla katsellut, kun olisin esitellyt Sinut Tarski Haloselle, joka olisi tuntenut itsensä kuoritytöksi Sinut nähdessään letteinesi ja luotisuorine ihoinesi.

Vai tuleeko IFKiläinen messiin? Jos tulee, niin siinä tapauksessa otan hopea- ja pronssimitalistina Meteren tai Janina F:n.

Jatkot pidämme sovittuna. Bisse on loistoidea, mutta ehdota IFKiläiselle, että tekee grappaa, jos tämä vakiokööri on pykälässä. Niille maistuu viina, joka on pahaa ja josta tulee käsinkosketeltava kankkunen.

Ainiin: grapan resepti varmuuden vuoksi:

Sisältää kiljua, pontikkaa, pirtua, koneöljyä (talvilaatu, mielellään traktorissa kaksi vuotta muhinutta), kusta, kalanmaksaöljyä, maksalaatikkoa ja hiivaa. Suhteet päättäköön IFKiläinen (terveisiä) itse.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti koo

Minä en mene Seniorin Meriteten puolesta mitään sanomaan, mutta minä menen kuitenkin Mallan kanssa. Tässä on vaan sellainen pikku juttu, että Malla ei tästä asiasta tiedä vielä mitään.
Noh, selviää sitten kertaheitolla, onko Turun tytöllä hjuumorintajua...

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ketjun alkua luettuani minulle tuli mieleen että olen nähnyt tämän aikaisemminkin, tosin eri aiheella mutta samoilla nimillä. Mutta samapa tuo listataan omat linnaan menijät ja sitoudun heidät sinne kutsumaan jos Presidentiksi päädyn ;)

Poison: Illan kaunottaresta ei lienisi epäselvyyttä vaan tämä säkenöivä neiti lannistaisi missit ja presidentin vaimon Arajärven suloisella olemuksellaan.

Jhag: Aikamme Alpo fani Alpon kanssa ovesta sisään ja keskustelemaan boolin kera kiekon väkivaltaisuudesta.

Punaiset Lasit: Jokaisessa juhlassa tulee olla seremonia mestari, joka tuntee juomat ja osaa ottaa niitä huolella loppuun asti. Punaiset lasit päähän ehdottomasti.

JanJ: Heikoin lenkki, eikun siis vahvin lenkki kuuluu linnaan ehdottomasti, eli relanderin kanssa Tarjaa kättelemään.

Girlzilla: Nuorta voimaa ja säkenöintiä linnaan, pieni Hifk-pinssi sydämen kohdalle, sehän sykkiikin Hifkille.

Annuli: Meinasin jo unohtaa tämän Porin helmen, joka loistaa kaamoksen keskellä Porin hallin kylmyyden keskellä. Pitää järjestystä linnassa.

Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alla meitsin lista:

Tatzka kitaran kanssa viihdyttämään pokaa, Jore rules.
bisnesman toimittajan hommiin (ja perkele otat muutakin mukaan, kuin pelkän mikin ja olet siivosti.)
Cairns pelotteeksi ja puhumaan tappeluista.
varjo ja vlad puhumaan jengi pökerryksiin.
ervatsalo ja Rööri tekemään raportin.
Korak kaatuilemaan (ex-pressan elkein. Mitään en ottanut.)
Oiva ja reds1897 veskiin haistelemaan liimojansa.
Bast ottamaan tilaisuuden nauhalle.
B1 ja Rebel bodikaardiksi kaikille edellisille.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy