DDR-järkkärit (Stasi) eli tarina murhayrityksestä
Pakko kertoo..
Menneen vuosikymmenen puolessävälissä kehnosti sujuneen ilves-mittelön loppuminuuteilla päätimme turhautuneina häipyä ennen loppusummeria, vaikka sitkeitä olemmekin. Kaverini syyllistyi käytävällä lojuneen tyhjän pahvimukin potkaisemiseen. Tästä suivaantuneena rikoksen nähnyt järjestysmies kävi kaverin rinnuksiin kiinni ja uhkasi heittää ulos. (Kova uhkaus, varsinkin kun olimme ulos menossa..)
No minä sitä sitten ihmettelemään, tyyliin että "mitäs sä äijä riehut." Aikomukseni eivät olleet väkivaltaiset, mutta näytin kai sitten uhkaavalta, sillä järkkäri kävi kurkkuun kiinni toisella kädellään. Irrotin otteen kädenheilautuksella, koska käsi pillillä on vähän epämukava fiilis.
Noh, äijä ottikin molempien käsien kuristusotteen: "nyt poika lähdet putkaan!". Mulla oli molemmat kädet ja jalat vapaana, olisin halutessani voinut pudottaa lattialle järkkärin b-päädyn milloin tahansa.
Katsoin kuitenkin viisaammaksi suostua vain poistumaan hallista ja hieman kiivan keskustelun jälkeen selvisin ilman putkareissua.
Rikokseni oli siis se, että yritin selvittää miksi tämä muussimahainen, sininen koppalakki päässä riehuva hallin sheriffi kävi kaverin tekstiileihin kiinni. Ja se, että en sallinut kuristusotetta, vaikka se ei tiukka ollutkaan.
Soittelin seuraavalla viikolla Frankille ja Bogomoloffille. Mä olin todella loukkaantunut siitä, että kanta-asiakkaita kohdellaan näin. Me olimme käyneet suunnilleen kaikki kotimatsit vuosien ajan ja vieneet roppakaupalla rahaa siihen taloon. Olutta ja makkaraa ja muutakin tuli kulutettua aika lailla lätkämatsien yhteydessä.
Sen jälkeen tuli jätettyä tarin kuukauden lätkämatsit väliin ihan tämän välikohtauksen takia. Jäi vaan niin paha maku suuhun, ettei pystynyt käymään peleissä.
Tarinalla on kuitenkin onnellinen loppu. Järkkärit pantiin seuraavana kesänä käytöstapakursseille. (Mahtoi niitä vanhoja natseja v-tuttaa.)
Todennäköisesti valitukseni edesauttoi asiaa, koska siihen suhtauduttiin vakavasti.
Seuraavalla kaudella järkkäreillä ei ollut enää niitä naurettavia koppalakkeja eikä sinistä rotsia päällä, vaan Koffin punaiset..
:D :D