Eipä itsellänikään ole ollut mitään ongelmia portsareiden kanssa, mutta en myöskään pidä mitenkään mahdottomana, etteikö asia voisi olla niinkin, kuin jundebooY tuossa kertoi. Elämä ei aina ole reilua, ja on ihan hyvin mahdollista, että se ns. paska säkä saattaa joskus osua kohdalle. Portsaritkin tekevät virheitä, tai joissain tapauksissa saattavat ottaa kiinni "syylliseksi sopivan", jos jotain ongelmaa tapahtuu, ja oikea syyllinen jää avoimeksi.
Olen itse havainnut joskus parikymppisenä tilanteen, jossa humaltunut kaverini meni juttelemaan ns. väärälle naiselle. Kyseinen nainen oli ilmeisesti henkilökunnan tuttu, sillä hän pyysi baarimikkoa heittämään kaverini pihalle. Itse seurasin tuota tapausta pöydästä, muutaman metrin päästä. Baari oli tuohon aikaan vielä melkoisen tyhjä, joten pystyin havaitsemaan tilanteen suhteellisen tarkasti. Mitään fyysistä lähentelyä en tilanteessa nähnyt, vaan todennäköisesti kaverini on vain selittänyt jotain ympäripyöreää. Siis jotain sellaista, mitä naiset saavat jatkuvasti kuunnella humalaisilta. Ymmärrettävää siis, että naisen hermot menivät. Noh, nainen katosi melko nopeasti paikalta ja baarimikko ilmoitti kaverilleni, että tälle ei enää myydä. Portsari tuli melkein heti tämän jälkeen paikalle ja ilmoitti kaverilleni, että oli saanut käskyn heittää tämän ulos.
Koska kaverini asui toisessa kaupungissa, ja oli majoittuneena luokseni, lähdin tietysti mukaan katsomaan tilannetta. Kaverini ihmetteli portsarille, mikä oli ulosheiton syy. Portsarikin totesi, ettei itsekään oikein tiedä syytä, koska kaverini ei ole mitenkään kohtuuttomassa kunnossa, ja käyttäytyy ihan rauhallisesti. Oli vain "saanut käskyn ylempää". Eipä siinä mitään, otimme takit narikasta, ja vaihdoimme ravintolaa. Portsari sanoi vielä lähtiessämme, että olemme tervetulleita taas uudestaan, eikä kaverilleni ole mitään porttikieltoa tulossa.
Aika erikoinen tilanne. Portsari oli minusta tuossa kyllä asiallinen. Ulosheiton syy oli taas aika omituinen. Tarkoitukseni ei toki ole puolustella kaverini käytöstä, sillä tiedostan omien havaintojeni pohjalta, kuinka rasittavia kuunneltavia humalaiset, naisseuraa hakevat miehet voivat naisista olla. Tuon edellisen lauseen perustan siis ihan havaintoihini tilanteista, joihin omassa seurueessani olevat naiset ovat joutuneet melkein aina baarissa ollessamme.