Jukan takahiukset kirjoitti:
Hyviä portsareitakin on ja paljon. Oma käytöshän siinä määrää hyvin pitkälti tapahtumien kulun baariin tultaessa ja sieltä lähdettäessä. Hyvä tippi sisään tultaessa voi auttaa pilkun tultua paljonkin. Asiallinen käytös auttaa yleensä ihan yhtä lailla.
Asiaan vaikuttaa nykyään se että kiitos vuokrafirmojen ja suuren kysynnän mukana on paljon enemmän porukkaa kuin ennen, järkkärikurssin käyneet opiskelijat suostuvat tekemään vuoroja minimipalkalla toisin kuin kauemmin alalla olleet "enemmän ammattilaiset". Eihän hommaan "ammattilaisillakaan" yleensä mitään sen kummempaa koulutusta ole, pelkästään enemmän kokemusta, mutta luonnollisesti isompaan määrään työntekijöitä mahtuu isompi määrä erilaista porukkaa, myös kusipäitä.
Olin männä lauantaina Hlinnan Rocktownissa. Yhdessä vaiheessa iltaa istuin siinä semitutkalla (tunnettuna pelimiehenä* luonnollisesti hyvin kimalaispitoisen) seurueen seurassa seurailemassa. Yhdessä vaiheessa joku
kanttitukka verkkatakkijannu semitäplänaama poika kysyi
"ootsä se jannu joka löi mua aimemmin tänään tosi kovaa nenään?"
Kysymys oli absurdi, ensinnäkin olin semikoomailusta huolimatta täydessä muistissa, toisekseen nenässä ei tainnut olla edes
kovan lyönnin aiheuttamaa ruhjetta...
Naurahdin:
"No en", ja ihmettynyt jannu älysi lähteä menemään kun jatkoin jutustelua muiden kanssa. Myöhemmin havahduin kun sama jannu potkaisi kovan pamauksen kera tiskin etuosassa olevaa värikästä pleksiä ilmeisesti kovan jatkuneen vitutuksen ja suuttumuksen seurauksena, niinhän kaikki kovat jätkät tekevät. Tai sitten ei pidä Mick Jaggerin soololevystä vaikka rollarifani onkin (kuva pleksissä). Jannu hipsi pois, kaverinsa seurasi perässä...
Vähän myöhemmin jouduin poistumaan osittain perättömiä lupailleen tuttuni luokse jatkoja järjestelmään. Sama jannu oli vieläkin pihalla, nyt pillitti ja manaili kuinka
"poken takia kyynärpää paskana..." ja kamu lohdutteli.
Tilanne huvitti minua.
Mitä opimme tästä? Jagger 00-luvulla ei ole sama kuin "Exile on the main street"- tai "Let it bleed"-levyillä.
(*=Dante kysyi lauantaina onko minusta tullut playeri kerrottuani hänelle eräästä yh-sekoilusta. Vakuutin että yhtä vitulleen kaikki menee aina edelleenkin, mutta vilkaistuani itseäni peilistä komeassa neuleessa ja kauluspaidassa tovia myöhemmin näytin kyllä kieltämättä aika hyvältä...)