Jääkiekon olympiakulta vs. jalkapallon EM-kulta

  • 8 853
  • 61

Kumpi näistä merkitsisi saavutuksena sinulle enemmän?

  • Suomen voittama jääkiekon olympiakulta

    Ääniä: 128 48,7%
  • Suomen voittama jalkapallon EM-kulta

    Ääniä: 135 51,3%

  • Äänestäjiä
    263

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ei mitään kisaakaan tästä. Suomen voitto parhaiden pelaajien olympia-turnauksessa menisi noin miljoona kilometriä jalkapallon EM-kullan edelle.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Suomi tulee jossain vaiheessa kyllä pääsemään 24 joukkueen EM-kisoihin, mutta jotenkin siitä tulisi kuitenkin vähän säälipaikan fiilis. Kyllä pitäisi mennä kuudentoista joukkueen kisoihin, jotta se kisapaikka oikeasti tuntuisi ansaitulta. Kyllä tuo laajennus tuntuu koko ajan huonommalta idealta, vaikka aluksi en hirveästi hanttiin pistänytkään.

Itse kysymykseen vastaus on silti varsin helppo.
 

kovalev

Jäsen
Suomi tulee jossain vaiheessa kyllä pääsemään 24 joukkueen EM-kisoihin, mutta jotenkin siitä tulisi kuitenkin vähän säälipaikan fiilis. Kyllä pitäisi mennä kuudentoista joukkueen kisoihin, jotta se kisapaikka oikeasti tuntuisi ansaitulta. Kyllä tuo laajennus tuntuu koko ajan huonommalta idealta, vaikka aluksi en hirveästi hanttiin pistänytkään.

Itse kysymykseen vastaus on silti varsin helppo.
Moni saattaa vielä yllättyä siitä, ettei tuo laajennus tuo todellakaan Suomelle kisapaikkaa kuin jostain automaatista. Euroopassa vain nyt on niin helvetin kova taso. Ensimmäinen, mitä Suomi tarvitsee, on sukupolvenvaihdos ja sehän on jo osittain käynnissä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ensimmäinen, mitä Suomi tarvitsee, on sukupolvenvaihdos ja sehän on jo osittain käynnissä.
Ei taida auttaa edes sukupuolenvaihdos, vaikka hommasivat itse Caster Semenyan näyttämään mallia.
 

Jne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal FC, Florida Panthers
Kuinkakohan pitkään tätä kysymystä on mietitty ennen kuin lähetetty bittiavaruteen? Lätkässä Suomi on kuitenkin joka kerta, jos nyt ei voittajasuosikki, niin "yksi kovista". Se, että Suomi voittaisi joskus futiksen EM-kultaa on yhtä kaukainen haave kuin se että Pitkämäki heittäisi keihästä 2km.
 

MikeM

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Jokerit vuoteen 1994,
Maajoukkue (jalkapallo),
Jalkapallon ja jääkiekon vertaileminen on absurdia, varsinkin kun jääkiekkofanit vertaavat lajiaan ja menestymistään omilla lajikriteereillään ja lainalaisuuksillaan (jääkiekon MM vs. jalkapallon MM) maailman suosituimpaan joukkuelajiin jalkapalloon, jossa pelipaikoista kilpailee kymmenen- tai satatuhatkertainen määrä pelaajia kuin jääkiekossa.

Näin ollen; voisi olettaa, että korkein taso jalkapallossa on vaikeampaa saavuttaa kuin jääkiekossa ja jonka vuoksi menestys on vaikeampaa saavuttaa? Täten on aika epäreilua käyttää lyömäaseena Suomen jalkapallomaajoukkueen huonoa menestystä paperilla heikompia vastaan, koska jalkapallossa ei tilanne ole niin selvä kuin jääkiekossa juuri laajemman tason takia. Myös voi muistaa kuinka montaa eri kansallisuutta on ollut edustettuna esim. Valioliigassa?

Nähtiinhän tämä MM-kisoissakin kuinka esim. Ranska puppeloi Etelä-Afrikkaa vastaan ja Englanti pelasi Algerian kanssa 0-0 ja Uuden-Seelannin kolme pistettä joukkueella, jonka materiaali vastasi hädintuskin veikkausliigajoukkueen vastaavaa jne. jne. Jalkapallossa voi tapahtua yllätyksiä juurikin laajan tason takia.

Sitäpaitsi Suomi on voittanut Olympiapronssia vuonna 1912 Tukholman Olympialaisissa ja Palloliitto on perustettu vuonna 1907, joten perinteikkäämmästä lajista on kyse kuin mitä jääkiekko on maassamme.

Lisäksi, Suomessa on lisensoituja jalkapalloilijoita muistaakseni joku puolet enemmän kuin jääkiekkoilijoita, joten jalkapallo on Suomessa iso laji verrattuna jääkiekkoon, omalla tavallaan.

Se, että SM-liiga houkuttelee tuotteena väkeä katsomoihin ja Suomi on voittanut kerran MM-turnauksen, on vääristänyt suhteemme tähän lajiin jonain kunniaa ja mainetta maailmalla tuovana suomalaisena menestystekijänä heti Nokian kännyköiden ja Kimi Räikkösen jälkeen, vaikka asia ei näin ole.

Tärkeää se on toki meille ja jääkiekkoilijat ovat huippu-urheilijoita ja menestyminen Olympialaisissa on kova saavutus huippu-urheilijalle, jota pitää arvostaa.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Joo, vähän on tullut kritiikkiä tämän äänestyksen älyttömyydestä. Todella tyhmä galluppihan tämä on jos kysymystä lähestyy vaan siltä kannalta, että kumpi lajeista on seuratumpaa/harrastetumpaa. Kysymys on kuitenkin siitä, että kumpi näistä merkitsee kullekin jääkiekkofanille enemmän.

No, kai tällä palstalla on joskus ollut muitakin typeriä äänestyksiä. Itse olen melko yllättynyt että tilanne on tälläkin hetkellä melko tasainen 49.4%-59.6%. Jollain puolueettomalla palstalla tilanne olisi varmaankin jotakin 10-90 ja Futisforumilla 0-100.
 

Kiekko-Kolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks & KooKoo
No minulle valinta on helppo, tietysti jääkiekon kultamitalit, jalkapallo kun ei millään jaksa kiinnostaa vaikka kuinka olen sitä yrittänyt seurata.

Ja tosiaan, en edes yritä väittää, että lätkä lajina olisi maailmanlaajuisesti edes lähellä fudista, mutta tässähän olikin kyse omasta mielipiteestä eikä mistään lajivertailusta. En kyllä tosiaan ymmärrä miksi näissä fudis vs lätkä keskusteluissa pitää aina vetää esiin tuo maailmanlaajuinen suosio, eihän kai kukaan tosissaan totea kotonakaan, että vittu kun tuo minun vaimo on perseestä, kun ei se ole yhtä suosittu kuin joku Angelina Jolie, vai kuinka?

Tiivistetysti, minä rakastan jääkiekkoa ja vaimoani, pitäköön muut futikset ja Joliet, ei haittaa tippaakaan.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitäpaitsi Suomi on voittanut Olympiapronssia vuonna 1912 Tukholman Olympialaisissa
Ei todellakaan ole. Neljäs sija oli tuloksena, jota toki voidaan pitää hienona saavutuksena. Mainittakoon vielä, että Kanada (Galt F.C.) puolestaan on jalkapallon olympiavoittaja vuodelta 1904, mikä todistaa sen, ettei mikään turha jalkapallomaa ole kyseessä (onhan Kanada toki päässyt MM-kisoihinkin jne.).
 

janóz

Jäsen
Ja tosiaan, en edes yritä väittää, että lätkä lajina olisi maailmanlaajuisesti edes lähellä fudista, mutta tässähän olikin kyse omasta mielipiteestä eikä mistään lajivertailusta.

Tätähän tässä minustakin kysytään. Ei sitä mikä on suosituin laji tai kuinka suosittu lajin pitää olla, että siinä menestymisestä voi nauttia. Minulle myös on tärkeää jääkiekko, sauna, suomalainen joulu, oma tuttavapiiri ja tietenkin se vaimo. En minä noita asioita hylkää sen takia, ettei niitä arvosteta maailmalla. Miksi pitäisi arvostaa jalkapalloa yli kaiken sen takia, että kaikki muutkin sitä arvostaa? Minusta on ihan ok olla ylpeä myös suomalaisista asioista. Ja tiedoksi futisfanaatikoille: seuraan ja pelaan jalkapalloa myös itse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös