Jääkiekon mömmömkisat, amatöörien puuhastelua

  • 3 476
  • 64

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mikä jumalauta siinä on, että kerran vuodessa kokoonnutaan Puusilmä-Mertarannan ääreen mesoamaan koko kansakunnan voimin? Silloin tännekin saitille kaivautuu jos jonkunlaista kiekkoasiantuntijaa, joiden yleisin teema on se, mitä puusilmä-Antero kulloinkin julistaa: "Oliwa ei ole kiekkoilija", "Jäähyboksista ei otteluita voiteta" "AI AI kun RUMA TAKLAUS (kun suomalaista taklataan puhtaasti)...toivottavasti ei nyt tule loukkaantumisia!" "Upea pommi, siitäpä ei tsekki/slovakki/venäläinen tulekaan (kun suomalainen vetää poikittaisella hampaisiin vastustajaa)". Jatkoajassa on helvetisti hyviä kiekkokirjoittajia ja -tietäjiä - ja heitäpä ei pahemmin tuolla Maajoukkue-osiossa tapaakaan. Nytkin siellä on monenlaista ketjua, mm. kisojen ärsyttävin pelaaja, johon joku valopää ehdottaa Jere Karalahtea, koska on "olevinaan kova jätkä". Toinen asiantutija Jaromir Jagria "takatukan vuoksi". Eihän sillä edes ole takatukkaa!

Tiedän. Pitäisi pysyä pois. Sana on vapaa ja Mertsin haukkuminen on vain kateellista panettelua. Itse asiassa me kaikki haluaisimme päästä selostamaan matseja. Ja on ihan turhaa mesota Mertsin asiantuntemattomuudesta kun "aika moni asia menee oikeinkin". Hieno, upea perustelu.

Tämä ei ollut provoa, vaan spontaani tunteenpurkaus. Vituttaako ketään muuta tämä koko show, josta Mertaranta on siis vain yksi osa?

Kansa saakoon, mitä kansa haluaa, en minä sillä...mutta pitääkö täällä Jatkoajassakin??

PS.
Parasta menestystä Suomelle kaikesta huolimatta. Mutta kauden päätapahtumaksi tätä turnausta ei saa erkkikään. Antero kylläkin.
 

Siili

Jäsen
En tiedä vituttaako nämä kisat itseäni, mutta ei ainakaan kiinnosta. Tähän mennessä olen yhden pelin katsonut kokonaan ja sekään ei herättänyt suurta kipinää sisälläni, vaikka Suomi-Ruotsi olikin. Kaveripiirissä on aika yksinäinen olo, kun olen ainoa joka kehtaa haukkua Mertarantaa, enkä vain ihannoi hänen saumatonta kiekkotietämystään ja puoluellisuuttaan. Kaverit jaksavat vain hehkuttaa kuinka hyvä Suomipoika on ja muut ovat paskoja.

Maajoukkue-osastolla on aina kisojen aikaan niin kummallista ja sini-valko-lasein varustettua porukkaa, että sinne olen ymmärtänyt olla kirjoittamatta mitään. Tämän huomasin jo SLC:n kisojen aikaan. Kanada ja USA vain sikailivat eikä koskaan ansainnut voittoa, koska tuomarit sortivat Euroopan maita ja blaa, blaa, blaa... Nyttenkään ei hirveästi ole jaksanut edes lukea, kun siellä taitaa olla kolme erillistä ketjua Raipesta.

Ainoa lohtu tulee kun pääsee katsomaan NHL:n play-offeja. Siellä on sentäs kunnon pelejä mihin jaksaa syttyä keskellä yötäkin. Eikä tarvitse kuunnella Antsan hehkutusta suomalaisista tai kovien poikien haukkumisesta. Ja ennen kuin joku mollaa Linkkua, niin täytyy sanoa, etten kuuntele häntäkään vaan onneksi saan pelit alkuperäiskielellä selostettuna.

Kaipa sitä toivoo Suomen menestystäkin näissä kisoissa melkein ihan vain nationalismin vuoksi. Tosin saisivat hopealle jäädä, koska kaikki sympatiat ja rahat ovat Slovakian puolella.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mertsi

Ajattele positiivisesti. Mertaranta on vielä helvetin paljon huonompi siinä kakkosella olleessa mukahauskassa tietovisassa. Siihen Mertsi sopii yhtä hyvin kuin tukka sialle. Mertsi ei ole asiantunteva selostaja, vaan 'joidenkin mielestä' vitsikäs heppu olevinaanhauskoine 'kiekko reppuun' -lasautuksineen.

Tämän vuoden kisat on, kuten jo muissa viestiketjuissa olen todennut, selkeästi B-kisat. Tunnelmaa ei ole lisännyt sekään, että A-kisat käytiin jo tänä vuonna. Että se siitä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Monet Mertarannasta kirjoittaneet ovat myöntäneet, että mies ei tunne selostamaansa lajia järin syvällisesti, mutta tunnustavat tämän kyvyn luoda tunnelmaa. Kyvyttömyydestä luoda tunnelmaa haukutaan sitten kaikki muut suomalaisselostajat.

Minua ihmetyttää se, että niin monet kirjoittajat - jotka tuntevat jääkiekon salat paremmin kuin allekirjoittaneen suku yhteensä - pillastuvat selostajien suorituksista jopa niin, että vaivautuvat selostajien mokia puimaan useissa viestiketjuissa kuukausikaupalla. Eivät selostajat sentään ikinä ole yhtään ottelua vielä ratkaisseet.

Jos te selostajien arvostelijat kerran itse tunnette kiekkokulttuurin ja lajin säännöt paremmin kuin Mertaranta & Co sekä osaatte tehdä oikeammat johtopäätökset ottelun tapahtumista, niin olisitte tyytyväisiä. Ei teidän tarvitse sääliä sitä onnetonta rahvasta, joka uskoo kaiken mitä selostajat suustaan päästävät. Painakaa siitä kaukosäätimen nappulasta ääni pois ja nauttikaa näkemästänne.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
JHag on oikeassa sen suhteen että Mertarannan mesoaminen uppoaa siihen kansanosaan, joka seuraa jääkiekkoa vain arvokisoista kuin vanhaan mummoon. Toki se itseänikin ärsyttää mutta minkäs teet jos parempaakaan selostajaa ei ole? Toinen asia mikä myöskin ärsyttää on juuri nämä "jääkiekkotietäjät", joita täälläkin Jatkoajassa on enemmän kuin riittävästi. Kaikenlaista asiaankuuluvaa keskustelua tännekin on syntynyt ja tuntuu että se pääasia eli jääkiekko on unohtunut sinne Jeren leukaparran ja Jaromirin olemattoman takatukan väliin.

Onneksi NHL:ssä on pleijarit menossa ja siellä oma joukkueeni vielä mukana. Pleijareitten myötä NHL-puolellekin ovat parhaimmat kirjoittajat jälleen palanneet eikä tarvitse lukea ikuista "Jagr on paska kun sillä on tukka päässä"-itkua. Toivotaan että jääkiekkokirjoitusten taso nousisi kautta linjan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Säälittävää valitusta.

MM-kisat on esim. minulle todella tärkeät ja ei tippaakaan kiinnosta joku pohjois-amerikkalainen liiga. Olen monena vuonna ollut paikan päällä jne.

En toki itsekään haluaisi, että kisat on joka vuosi, mutta minkäs teet kun rahaa tulee.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti pernaveikko
Säälittävää valitusta.

MM-kisat on esim. minulle todella tärkeät ja ei tippaakaan kiinnosta joku pohjois-amerikkalainen liiga. Olen monena vuonna ollut paikan päällä jne.

En toki itsekään haluaisi, että kisat on joka vuosi, mutta minkäs teet kun rahaa tulee.

Suosikkijoukkue PiTa? Ei, vaan HIFK. Tiesitkö, että koko HIFKin brandin sielu on peräisin "jostain pohjois-amerikkalaisesta liigasta"? Carl Brewer - kuka se oli?
 

pykli

Jäsen
Finnjewel tiivisti aika hyvin tämän selostaja-asian.

Mertaranta ei tunne lajia kovin hyvin, näkee tilanteet puolueellisesti mutta on tunnelmanluojana ylivertainen.

Selostajia on epäilemättä joskus hauska haukkua - tottahan toki itsekin siihen sorrun - mutta voi toki aina miettiä onko se nyt niin helppoa hommaa.

Eikä siitä nyt tuollaisia "Linkku teki sen taas!" tjsp. kymmensivuisia ketjuja pitäisi saada aikaan kun kaveri sanoo selostuksessaan jonkun nimen väärinpäin. Tuo on jo aika elämätöntä vinoilua tuommoinen.

Menkää sitten selostajakoulutukseen tai-mihin-nyt-sitten jos kerran nykyinen porukka on kelvotonta.


Mitä kisoihin tulee, jääkiekon MM-kisat ovat ehkä nykyformaatissaan aika turhat. 12 joukkueen formaatti joka oli esim. vielä '95 käytössä oli hyvä. Silloinhan jokainen joukkue pelasi sen 5 alkusarjan ottelua jonka jälkeen lähdettiin suoraan pudotuspeleihin.

Nyt turhia pelejä tulee aivan liikaa. Sikäli hyvä että jotain uusia maita saadaan, mutta liika on aina liikaa - jääkiekko ei ole universaali laji toisin kuin esim. jalkapallo (uh-oh, tälle linjalleko... :)) eikä siitä sellaista ikinä tulla saamaankaan vaikka kisoihin otettaisiin 48 maata mukaan.

--- pykli
 

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
Miksi ihmeessä MM-kisojen turhuudesta pitää jeesustella. Jos joku pitää NHL:n pudotuspeleistä enemmän, hyvä niin. MM-kisat ei ole keneltäkään pois vai pitääkö ketjun aloittajan kommentti ymmärtää niin, että MM-kisat pitäisi lopettaa, koska ne ei ketjun aloittajaa miellytä. Minusta myös NHL:n ystävien tulisi paitsi miettiä myös mieltää MM-kisojen funktio eurooppalaisena jääkiekon huipputapahtumana.

MM-kisat on eurooppalaisten jääkiekkoliittojen tärkein yhteinen tapahtuma. MM-kisoissa kukin maa pääsee mittaamaan maansa jääkiekkoilun tason. NHL-seuroille MM-kisat on yleensä se mittari missä mahdollisten uusien pelaajien taso mitataan. MM-kisat siis palvelee paitsi seuroja, maiden liittoja, myös NHL-seuroja. Onkin jotenkin huvittavaa huomata, että MM-kisojen pikkuhiljaa tapahtuva kiinnostuksen kasvu eritoten Kanadassa ei saa täällä huomiota, vaan löytyy näitä kriittisiä, joiden mielestä vain NHL omaa jääkiekolle kuuluvan gloorian ja kunnian.

MM-kisojen ongelma on sen rooli IIHF:n lippulaivana. Tapahtuman pitäisi olla kannustin pienille maille, mutta samalla sen pitäisi tarjota haasteita suurille maille. Tästä syystä esimerkiksi joukkuemäärä palvelee tällä hetkellä kyllä pieniä maita, mutta suurille se tarjoaa muutaman turhalta tuntuvan ottelun. MM-kisojen on tarkoitus olla myös rahasampo järjestäville maille ja niiden liitoille. MM-kisoissa kohtaavat siis idealistinen, urheilullinen ja taloudellinen ajattelu kera monen eri kulttuurin, sillä mukana on kuitenkin maita Aasiasta, Euroopasta ja Amerikasta, jotka kukin omaa erilaisen jääkiekkokulttuurin. Tästä syystä kisoissa joudutaan tekemään kompromisseja, jotka ei aina palvele kaikista suurimpia kiekkoilun ystäviä.

On totta, että NHL-seurat ja erityisesti pudotuspelien ottelut ovat usein peleinä parempia kuin MM-kisojen ottelut. Onhan selvää, että yli 80 pelin jälkeen joukkueet ovat erilailla hitsautuneet yhteen kuin turnaukseen kootut maajoukkueet. Samoin vastustajat ovat tuttuja taktiikoineen, joka antaa NHL:lle paljon etuja.

Minä seuraan MM-kisoja mielelläni. Minulle Suomen otteiden seuraaminen antaa paljon enemmän kuin NHL:n pudotuspelit. Vaikka NHL antaakin kiekkoilullisesti enemmän, niin varsin usein ainakin itse kärsin siitä ettei otteluilla tunnu olevan henkilökohtaista panosta. Esimerkkinä voin sanoa ettei minua voisi vähempää kiinnostaa ottelusarja San Josen ja Coloradon välillä, kun en kummastakaan seurasta ihmeemmin välitä. Kiekkoilullisesti joukkueet pelannee todella hienon sarjan, mutta kun ei ole tunnetta, niin henkilökohtaisesti sarja tuntuu vaisulta. Sen sijaan Detroitin menestys kiinnostaa kovasti. Yleensä ottaen kaikki jääkiekko kiinnostaa jossain määrin, niin MM-kisat kuin NHL:kin.

Mertaranta on mielestäni asiallinen selostaja tai sanotaanko, että minua hymyilyttää kovasti miehen hehkutus. Osaan suhtautua selostuksen ylilyönteihin olemalla noteeraamatta niitä. Toisaalta jonkun Oliwan taklaukset oli välillä sääntöjen vastaisia, joista olisi tullut minuutteja NHL:ssäkin, ei ne Oliwan minuutit pelkästä tappelemisesta ole tullut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti JHag
Tiesitkö, että koko HIFKin brandin sielu on peräisin "jostain pohjois-amerikkalaisesta liigasta"? Carl Brewer - kuka se oli?

Toki tiesin. Sen takia pitäisi nyt dissata MM-kisoja ja laittaa NHL-lasit päähän? Joukkueet ovat etäisiä, eikä niihin ole mitään sidettä. Miten voisinkaan olla fani?

Monet muka NHL-joukkueiden "fanit" tuskin tietävät "rakkaasta" seurastaan yhtään mitään, ovat vaan olevinaan huikeita faneja. Puhumattakaan, että olisivat edes käyneet koko kapungissa mistä "oma" joukkue on. Monet eivät ole välttämättä edes käyneet koko mantereella.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Eipä nuo kisat ole kiinnostaneet minuakaan. Koulussa on tenttiruuhka päällänsä ja muutenkin on tärkeimpääkin tekemistä kuin töllön ääressä oleminen. Jalkapallon MM -kisat ovat sitten toinen juttu..;) Niin ja ensi vuonna, mikäli pääsen MM2003 -organisaatioon..:p

Mertarannasta sen verran, että tunnen miehen henkilökohtaisesti ja täällä kotopuolessa hän ei tuollaista showta pidä missään, paitsi markkinoilla joskus jossa hän on juontamassa tai pukukopissa (hän on eräs NasKin junnuvalmentajista). Eipä tuo liikunnanopettaja -aikoinaankaan jääkiekosta puhunut tuon taivaallista, pesäpalloa hänen tunneillaan pelattiin..:rolleyes:

Silti täytyy sanoa, että -95 -huumasta ollaan vielä kaukana. Maistuuko tuo kenties tuleva mestaruuskaan miltään fanien keskuudessa? :rolleyes: Peukkuja silti Suomelle.

EDIT: No, pronssi sitten..
 
Viimeksi muokattu:

SÄLLI 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers, HIFK, Suomi
Tästä eteenpäin on mm-kisat todellista amatöörien puuhastelua... Loppuottelua en katso, mutta pronssipelin aion tod. näk. katsoa sivusilmällä ja samalla teen sitä mitä ennenkin tv:n ääressä eli kanavasurffaan ja mietin että mitä järkee on maksaa tv-lupaa. EDIT: Ei mitään järkee...
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti pernaveikko
Monet muka NHL-joukkueiden "fanit" tuskin tietävät "rakkaasta" seurastaan yhtään mitään, ovat vaan olevinaan huikeita faneja. Puhumattakaan, että olisivat edes käyneet koko kapungissa mistä "oma" joukkue on. Monet eivät ole välttämättä edes käyneet koko mantereella.

Toisaalta jotkut meistä ovat seuranneet joukkueitaan jo kaksilukuisia vuosia ja todella elävät joukkueen mukana. Onhan Suomessakin paljon ihmisiä, jotka ovat niin kovaa IFK-, Jokeri-, tai TPS-fania, eivätkä silti ole ikinä käyneet Helsingissä tai Turussa, hallista puhumattakaan. Tekeekö tämä heistä jotenkin vähäisempiä kannattajia? Ei ollenkaan.

Edit: Ovatko nämä niin mahtavat Suomi-fanit muuten kaikki käyneet paikanpäällä pelissä? I think not.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Viestin lähetti JHag
Jatkoajassa on helvetisti hyviä kiekkokirjoittajia ja -tietäjiä - ja heitäpä ei pahemmin tuolla Maajoukkue-osiossa tapaakaan.
Tämäpä onkin mielenkiintoista. Milloin viimeksi näkyi näiltä tietäjiltä rakentavaa kritiikkiä Maajoukkue-osiossa? Etteivät vain olisi niitä saunakavereita, kun pelätään mahdollista leimautumista "asiantuntijaksi" asiantuntijan sijasta. Asiantuntijoiksi arvioimani kirjoittajat näyttävät järjestään olevan Aravirta on p.., Kaarela on p.. , TPS on p..., Jortikka on tosimies linjalla. Minkäänlaista syvemmälle pureutuvaa henkilökohtaisuuksiin menemätöntä analyysiä ei ole. Eipä todellakaan näytä valoisalta Jatkoajan tulevaisuus...
 

JanJ

Jäsen
pikkasen eriäviä mielipiteitä:

Ensinnäkin kisoja järjestävä organisaatio on huippuluokkaa, ja jälleen kerran kisat on organisoitu todella hyvin. Eli amatöörien puuhastelua se ei ole. Viittaan otsikon aiheuttamaan harhaan.

Sitten MM-kisat on todella iso juttu monelle. Esimerkiksi Itävaltalaisille ja Japanilaisille kisat ovat vuoden tärkein jääkiekkotapahtuma ylivoimaisesti. Heille se on oikea ylpeyden aihe, että he ovat MM-kisoissa A-sarjassa.

Paikanpäällä tämänkin vuoden kisoissa olleena voin sanoa omalta kohdaltani olevani kiinnostunut MM-kisoista paljon enemmän kuin NHL:stä. Onhan se pelikin erinäköistä kapean kaukalon liigassa kuin MM-kisoissa. Pidän MM-kisamatseja viihdyttävinä, NHL-matseja en jaksa katsoa vaan nukahdan kesken.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Nimimerkki railwayman kiteytti asian täydellisesti. Vittuako se kenellekään kuuluu, jos joku haluaa katsoa MM-kisoja, tai tykkää kuunnella Mertarantaa. Minulla se on ollut jokakeväinen traditio. Tykkään katsoa jääkiekkoa, olkoonkin, että siellä ei tälläkään kertaa pelaa kaikki maailman parhaat. Tykkään jopa katsoa naisten jääkiekkoa. Minä yksinkertaisesti pidän tästä lajista. Katson myös junnujen pelejä aina kun pystyn.

JHag on kiistatta hyvä kirjoittaja, mutta välillä tuntuu, että hän yrittää täällä JA:ssa määritellä ne normit joiden mukaan oikean lätkäfanin tulee lajia lähestyä. HIFK-fanit sitä HIFK-fanit tätä. Pentti sitä , Ape tätä.

No joo, elkää ottako edellä olevaa liian raskaasti. Nyt vaan harmittaa, kun kisat ovat ohi. Ara vaihtoon.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti pernaveikko
Monet muka NHL-joukkueiden "fanit" tuskin tietävät "rakkaasta" seurastaan yhtään mitään, ovat vaan olevinaan huikeita faneja. Puhumattakaan, että olisivat edes käyneet koko kapungissa mistä "oma" joukkue on. Monet eivät ole välttämättä edes käyneet koko mantereella.
Öö. Eikös tätä ole jo ircin puolella puitu? Eiväthän monet SM-Liiga joukkueiden kannattajat tiedä kakan vertaa oman suosikkijoukkueensa historiasta, monet eivät varmasti ole käyneet niiden koti/vieraspeleissä jne. Oikeastaan käyttämällä sanaa fani puhut itsesi pussiin. Fani on fanaatikko. Fani tietää seurastaan ja sen historiasta. Fani käy kaikissa otteluissa mihin hänellä on mahdollisuus, tai ainakin seuraa radiosta tai televisiosta, jos ei pääse otteluun. Kyllä se on ihme, jos ei saa rauhassa olla jonkun maailman toisella puolella kiekkoilevan joukkueen fani joka herää yöllä viideltä kuuntelemaan ottelun nettiradiosta jos aivot vain sallivat tajunnan herätä sen edellyttämälle tasolle. Tai jos aamulla ensimmäinen suorite sängystä noustua on suunnata ESPN:n ja TSN:n suuntaan. Vielä pitää kuunnella jotain vinkumista siitä, kuinka se oma suosikkijoukkue pelaa väärässä liigassa ja kuinka siitä ei saisi pitää, saati sitten olla sen fani. Ihme rääkymistä, johon syynä voi mielestäni olla vain ja ainoastaan se, että kritisoijan oma kapasiteetti ei riitä Atlantin takana sijaitsevan seuran seuraamiseen. En ole kertaakaan käynyt Saksaa pidemmällä ulkomailla, eli maksimissaan saan kannattaa Berliinin Jääkarhuja tjsp? Vai onko kenties agendasi oman ulkomaillaelämisesi jalustallenostaminen, jos ei julkisesti niin oman mielen sisällä?

Muutenkin vituttaa tarpeeksi.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Ohi on kannun metsästys

Ei nosta eikä kaada suomalaisten mahdollinen menestys tai sen puute näissä "MM-kisoissa". Kansalle sitä mitä kansa tahtoo, mutta ei näissä rääppiäisissä kyllä mitään itua ole. Ja vaikka olympialaisia ei olisi ollutkaan, tuntuvat kisat väkisin venytetyiltä ja suoraan sanoen turhanpäiväisiltä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vakio: Minäkin rakastan lajia, mutta silti MM-kisat eivät tunnu miltään. Outoa. Näin ei ole ollut aina. Ja mikäs minä olen kieltämään ja asettamaan normeja käyttäytymiselle. Halusin vain keskustelua ja kerroin oman mielipiteeni kaikessa karuudessaan, kaunistelematta. Odotinkin erilaisia mielipiteitä, hieno homma. Voi kun SM-liiga alkaisi jo. En osaa olla edes pettynyt Suomen putoamisesta. Ja Ara vaihtoon, ilman muuta.

PS. Jos saisin valita, niin katsoisin ennemmin EKS:n matseja, mutta kun niitä ei nyt ole.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Johan heitit settiä vilpertti:cool:

Otapas nyt huomioon, että kaikki tämän palstan lukijat tai tähän ketjuun osallistujat eivät pyöri irkissä, eikä niillä ole hajuakaan mitä sä raivoot täällä.

Miten mä puhuin itteni pussiin? Mähän nimenomaan käyn ympäri Eurooppaa katsomossa Leijonia, tänä vuonna en koulukiireitten takia päässyt. IFKta olen seurannut kotona ja vieraissa yli 15 vuotta.

Enkä myöskään ymmärrä mitä asuinpaikkani tähän liittyy? Mietihän heki ennen kun ensi kerralla hakkaat näppistäsi suoraan välierätappion jälkeen.

Fakta nyt on vaan se, että useimmat ketkä väittää/uskoo/luulee olevansa huikeita faneja ei sitä ole. Sä ehkä olet, olet sä kaikki?

Radiossa soi biisi, en tiedä kenen, mutta siinä lauletaan: You are everything... Everything is you...
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti pernaveikko
Sä ehkä olet, olet sä kaikki?
OLEN!

En vaan keksi mitaan syytä millekaan ristiretkelle NHL-faneja vastaan kun samoja ilmapäitä löytyy täältä kotisuomestakin.

Puhuit pussiin itsesi sen takia, kun vertasit fania seikkoihin mitkä liittyy tavallisen "kannattajan" repertuaariin.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koittakaas itse selittää 80min Jääkiekkopeli,asiantuntevasti,luoda hyvää tunnelmaa,lausua pelin aikana 20 kertaa näitä nimihirviöitä esim.Wawrzkiewicz,Morczinietz,Laszkiewicz ja heti jos lausuu yhden nimen hiukankin väärin on netissä heti kymmenen ketjua aiheesta ja vaaditaan selostajaa alimpaan helvettiin...voihan sinne itse aina mennä kokeilemaan...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti vilpertti
Puhuit pussiin itsesi sen takia, kun vertasit fania seikkoihin mitkä liittyy tavallisen "kannattajan" repertuaariin.

?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös