Mainos

Jääkiekon mömmömkisat, amatöörien puuhastelua

• 3 518
  • 64

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minua puolestaan vituttaa joka kevät, kun nämä Mertsiäkin paremmat ASIAN TUNTIAt tulevat näille jääkiekkopalstoille itkemään Rintsiä veltoksi kyrväksi ja muuta yhtä viksua. Vastaavat lajituntijat tietävät aina myös kertoa Suomen hävinneen syystä, että Raipe/Ara/Lintu/...

Joka kevät se pitää vaan kestää, ehkä siitä sitten karaistuukin.

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Viestin lähetti JHag
Jatkoajassa on helvetisti hyviä kiekkokirjoittajia ja -tietäjiä - ja heitäpä ei pahemmin tuolla Maajoukkue-osiossa tapaakaan. Nytkin siellä on monenlaista ketjua, mm. kisojen ärsyttävin pelaaja, johon joku valopää ehdottaa Jere Karalahtea, koska on "olevinaan kova jätkä". Toinen asiantutija Jaromir Jagria "takatukan vuoksi".

Toisaalta Jatkoajassa on myös hyviä kirjoittajia ja tietäjiä, jotka ovat ristiretkellä "Kansainvälisen jääkiekkoliiton kevätturnausta" sekä ko. turnauksen suomalaista selostajaääntä vastaan. Nytkin tietyt nimimerkit ovat avanneet jo useita ketjuja, joissa vähätellään MM-kisoja tai teilataan selostaja. Tähän kun vielä lisätään n määrä ketjuja, joihin on saatu ujutettua em. aiheet mukaan keskustelun edetessä, voin omalta osaltani mainita saaneeni jo tämän vuoden kiintiöni täyteen.

HC-lätkäfriikeillä on ilmeisesti suunnatonta tuskaa seurata kisoja, joissa ei pelaa koko maailman parhaimmisto. Olkoon niin. Mutta silti kuitenkin enemmistö on uskoakseni itseni kaltaisia, jotka kannattavat kotimaansa joukkuetta vaikka kyseessä olisi vasenkätisten postinkantajien vesurihipan MM-kisat.

Ehkä tuota "flerljudia" pitäisi kehittää MM-kisoja varten siten, että toisella kanavalla tulisi Mertarantaa tai vastaavaa elämöintiä ja toisella kanavalla olisi pari kylmän rauhallisesti analysoivaa kiekkotietäjää HC-fanien tarpeisiin.

Ehdotan myös että kansalliset sarjat lopetetaan, koska ne ovat aivan "harrastelijoiden puuhastelua" Suuren ja Mahtavan NHL:n rinnalla. Herran jestas, SM-liigassahan on monella joukkueella ihan rivimiehiäkin, ja samaan aikaan maailman parhaat tahkoavat P-Amerikassa. Ja joka vuosi puusilmä-Saukkonen silti selostaa liigaa MTV3:lla ja sitäkin vielä ihmiset katsovat. Innokkaimmat menevät vieläpä halliin asti vaikka parhaat pelaajat ovatkin samaan aikaan amerikoissa.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Vth
Minua puolestaan vituttaa joka kevät, kun nämä Mertsiäkin paremmat ASIAN TUNTIAt tulevat näille jääkiekkopalstoille itkemään Rintsiä veltoksi kyrväksi ja muuta yhtä viksua. Vastaavat lajituntijat tietävät aina myös kertoa Suomen hävinneen syystä, että Raipe/Ara/Lintu/...

Joka kevät se pitää vaan kestää, ehkä siitä sitten karaistuukin.

Minuakin vituttaa nämä OIKEIN KIRJOITTAIAt, joilla ei ole mitään sen kummempaa perustetta kuin että vituttaa kun Rintsiä mollataan. Tulevat näille jääkiekkopalstoille? Minnekäs sitä pitäisi mennä jääkiekosta keskustelemaan. Pesäpallopalstoille?

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ja sitten varsinainen asia: Juuri kun valitin, että mikään ei tunnu miltään ja blaa blaa blaa, tuli katsottua telkkarista yksi hienoimmista matseista, mitä on tullut nähtyä aikoihin. Kyseessä oli mömmömkisojen moraalinen finaali Ruotsi-Slovakia. Herranjumala mikä tasoero Suomen ja Venäjän räpistelyyn. Jatkoajallakin pelattiin eikä peruuteltu. Jos tällaisia matseja näkee telkkarista, NIIN LISÄÄ MÖMMÖMKISOJA ja äkkiä!

Miksi tässäkin matsissa tuli elettyä enemmän tunteella kuin Suomen matsissa?

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Yllättäen Ruotsi-Slovakia taitaa olla ottelu jossa on eniten kovia pelimiehiä sieltä pahamaineista NHL:stä. Ja kas kummaa kun pelin taso on hiukan eri maailmasta kuin Suomi-Venäjässä.

pernaveikko yrittää jotenkin pönkittää omaa faniuttaan mollaamalla toisia faneja jotka eivät kannata kotikaupunkinsa joukkuetta tms. Sitten kun kotikaupunki ei enää kelpaa niin aletaan keksimään rajoja kaupunkiin (JHag:in? Onko Jokerit stadista- ketju).
Mitä seuraavaksi, onko todellinen fani vain sellainen joka asuu teltassa DDR:n vieressä? Kaikki muut ovat gloryhuntereita.

En ole käynyt P-Amerikassa joten en siis voi edes kannattaa NHL seuraa. En ole käynyt Kiimingissäkään, miten ihmeessä minun pitäisi sitten kyetä kunnioittamaan Niinimaan Jannea, joku ..tun landepaukku sekin. En ole käynyt Raumallakaan joten miten voin kannattaa Rintasta jne.

Hetkonen enhän ole käynyt 95% Suomen paikkakunnissakaan, miten voin rehellisesti kannattaa Suomea. En voikaan koska fanius on paikkakuntasidonnainen asia.

APUA! Tunnen Suomen historiasta vain n.0,01% (en nimittäin tiedä mitä tapahtui Kiimingissä 4.3.1854) En voi siis kannattaa mitenkään Suomea. Miten voin mahdollisesti samaistua maahan jonka taustoja en tunne ja en ole pahemmin siihen tutustunut?

Hei apuja kiitos, minun pitäisi nyt keksiä itselleni äkkiä sellainen seura jota kannattaa kun en oikein kykene samaistumaan mihinkään SM-liiga seuraan.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pitänee lisätä:
Katsokaapa kesän MM-kisoissa Englannin otteluja(tai vaihtoehtoisesti muistelkaa entisiä CL:n tai Valioliigan ManU -otteluja) niin äkkiä lätkän pienet puolueellisuudet katoavat.
Hauskinta on se että Mertaranta tosiaan tietää futiksesta paljon enemmän kuin lätkästä mutta (IMHO) hän onnistuu piilottamaan tietämyksensä täydellisesti fanaattisen brittipalvontansa alle.

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
Varjo, eikös meitä laiskoja varten olekin keksitty sohva ja TV. Natiaisesta asti on noita MM-kisoja tullut seurattua, eikä kukaan koskaan huomannut vieroittaa moisesta. NHL kiinnostaisi myös, mutta kun ei näy, niin ei näy, paitsi finaalit.

Siinä mielessä JHag on oikeassa ettei MM-kisat nyt tunnu suuren urheilujuhlan mittoja täyttävän, mieleeni tulee sana varjo-olympialaiset, jossa eurooppalaiset pääsevät paikkailemaan kolhiintuneita itsetuntojaan. Kyllä ne yhdet jääkiekon arvokisat vuodessa riittäisi.

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Miten MM-kisoja jaksetaan joka vuosi kritisoida? Ei ne siitä kuitenkaan muutu mihinkään, kansa muistaa vain Raipen ja Aran ja Mertsin ja Saken. Jos em. herrat saadaan tyystin pois julkisuudesta, kritiikkiä voisi toisen kiekkofriikin lisäksi kuunnella joku muukin. Nyt se ei kuitenkaan auta, jääkiekon MM-kisalähetyksistä on tullut Suomen kansalle urheilun Salatut Elämät, jota kaikki katsovat vaikka se onkin paskaa. Maailman paras ja maailmanmestari, ohhoh.

Minä katson aina kiekkoa MM-kisojen aikaan. Euroopan sarjojen parhaat pelaavat muutaman NHL-avun kanssa ja katsovat kuka voittaa. Tappiolla ei ole juurikaan väliä kun ensi vuonna on kuitenkin uudet kisat. Ihan hyvää viihdettä nuokin kisat ovat minusta olleet, kuten MM-kisat aina. Itse asiassa Salatut Elämätkin ovat ihan hyvää viihdettä. Jos odottaa näkevänsä maailman parhaat pelaajat ja täysin ylivertaista kiekkoa vaikkapa SM-liigan finaaleihin nähden, pettyy varmasti, mutta kyllä nuo kisat aina joka kevät katselee. Tämä show ei vituta yhtään, vituttaa vain se, että show´sta saisi paljon paremmankin pienillä muutoksilla.

Olympialaisten ja jalkapallon MM-kisojen takia kiekon MM-kisat voisi jättää neljän vuoden välein järjestämättä, tänä vuonna ei ole innostusta katsomiseen löytynyt niin paljoa kuin aiemmin. Jos kisat säilytetään nykymuodossaan 16 joukkueen kesken pelattavina ja ajankohtakin säilyy nykyisessä naurettavassa kaiken kanssa päällekäin menevässä, ei ole mitään järkeä pitää niitä vain esim. joka kolmas tai neljäs vuosi. Kolmesti neljässä vuodessa - tai sitten oikeat MM-kisat jolloin parhaat eivät pelaa muualla samaan aikaan. NHL on tietysti silloin saatava pitämään tauko.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
En nyt näe tässä mitään suurta tragediaa, jos turnaus ärsyttää voi äänestää kaukosäätimellä. Jääkiekko Suomessa hyötyy niin paljon siitä että se on suuren (asiantuntemattoman) yleisön laji niin että leijona-äänestykset ja faninurkka, 3-vuotiaitten tyttöjen piirustukset faksissa on osa sitä hintaa mikä suosiosta pitää ja kannattaa maksaa. Veikkaan että esim. jalkapallofaneja ei oikeasti yhtään ottaisi päähän jos jalkapallo olisi vastaavan valtavan kiinnostuksen kohteena.

Kummasti muuten täälläkin vain puhetta riittää turnauksesta joka niin monen mielestä on täysin turha. Itse en kerta kaikkiaan tajua miten tälläisiä asioita voisi ratkaista objektiivisesti. Niin on miltä tuntuu, ja jos ei miellytä niin siitä vaan esim. HIFK-ketjuun kirjoittamaan 7. tuhannes viesti.

Olipa vain eilinenkin jännittävä, turhauttava ja intensiivinen päivä, kaksi ottelua aivan eri planeetoilta, hyvää ja huonoa peliä, epäonnistumisia ja onnistumisia. En vastusta tosiaan että tälläistä huvia järjestetään...

Sitä voisi kyllä pohtia että onko joka vuotisuudessa mitään järkeä, etenkin jos on jo huipputurnaus samana talvena tai että kannattaako rahdata 16 aivan eri tason maata samaan turnaukseen. Mielestäni ei ole järkeä.

Slovakian eilisistä juhlista päätellen ei näytä olevan eurooppalaisille NHL-tähdillekään mikään aivan samantekevä turnaus. Pohjois-amerikkalaisille se saattaa niin olla mutta MM-kisat on eurooppalaisille tärkeä ja todella muistorikas turnaus - jossa muuten vuosikaudet pelasi maailman paras maajoukkue maailman parasta peliä (sanon tämän Jagr68:n muistoa kunnioittaen).

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti varjo
pernaveikko yrittää jotenkin pönkittää omaa faniuttaan mollaamalla toisia faneja jotka eivät kannata kotikaupunkinsa joukkuetta tms. Mitä seuraavaksi, onko todellinen fani vain sellainen joka asuu teltassa DDR:n vieressä? Kaikki muut ovat gloryhuntereita.

Huh huh.

Todellinen fani on semmonen millä on oikeita tunteita joukkuetta kohtaan. Ei semmoinen, kuka vilkaisee sarjataulukkoa kerran kuussa ja tuumailee, että mites on viime pelit päättyny.

Todellinen fani ei ole semmoinen, joka on alkanut kannattamaan joukkuetta jossain lukiossa, kun muutkin kannatti jotain seuraa. En minä tiedä miten faniksi tulee, se vaan tapahtuu huomaamaatta seuraamalla joukkuetta pitkään ja hartaasti.

Huomenna menen katsomaan Cardiffiin 2div nousukarsintaa Brentford - Stoke. Brentfordin katsomoon on liput ja olen ennenkin käynyt niiden peleissä. Oonpas nyt huikea fani. Toki toivon, että Brentford voittaa, mutta oikeastihan se on mulle aivan sama. Enmä ole mikään todellinen Brentford fani enkä yritä väittäkään olevani. Tämähän nimenomaan olisi pahemmanlaatuista gloorihunttia alkaa nyt hehkuttamaan faniuttaan juuri nousukarsinnan kynnyksellä.

Varjollakin on suosikkijoukkueissa Internazionale. En sinua tunne, joten en siihen voi ottaa kantaa. Saan kai silti epäillä?

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei vittu. Kuinka te aikuiset (miehet?) jaksatte heittää tollasta. Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta, ei siihen mitään fscking perusteluita tarvita.

Luiro

Jäsen
Juuri tämä sama asia pisti vituttamaan. Eilisessä Venäjä-pelissä Hakki runnottiin maalin edessä kumoon, niin Mertsi vaahtoaa selostuskopissa. Tottakai asiaan kuuluu siivota maalin edestä vastustajan hyökkääjät ja varsinkin ne, jotka molaria käsille tökkivät. Ruotsi-pelissä Ruotsin ensimmäinen maali meni kyllä helposti Markkaselle, mutta Mertaranta ei sattunut huomaamaan, että maalin teki se kaveri, jota Lydmanin olisi pitänyt pitää. Koko ajan saa pelätä, että Mertsin puolueellisuus menee yli, mitä se kaiken aikaa tekeekin. Verrattuna esim. HPK:n jääkiekko-otteluiden selostuksiin, joissa löytyy objektiivisuutta vaikka ovatkin puolueellisia. Mertaranta taasen ei näe Suomen pelaajien rikkeitä, kun taas HPK-selostajat naureskelevat, jos Kerho ei moisesta jäähyä saa. Joskus kritiikkiä saa HPK-yleisö, joka rupeaa turhan takia tuomarille huutamaan.

Myönnän, Mertaranta osaa luoda tunnelmaa ja on parempi selostaja tietämykseltään kuin Osku Laukkanen, mutta siihen se jää. Luulisi, että Suomen maajoukkue ansaitsisi paremman selostajan kuin Mertaranta. Ei siis ole mikään ihme, ettei maajoukkuekaan mestaruutta voita.

Mertaranta on kyllä loistava jalkapalloselostaja. Muistan kun TV2:lta tuli valioliigan otteluita, joita Mertsi selosti Jukka Röngän kanssa ja hauska yksityiskohtahan oli se, että Mertaranta kannattaa Manchester Unitedia ja Rönkä Arsenalia. Onhan Mertaranta itsekin myöntänyt pitävänsä jalkapallosta jääkiekkoa enemmän.

Jostain parempi selostaja YLE:lle, Mertaranta jalkapallon MM-kisoihin, jotta ei tarvitse kuunnella Pubi Valleniusta koko kesää.

Suosikkijoukkue
HIFK
Pernaveikko. Kun IFk voitti mestaruuden samana päivänä länsi Lontoon ylpeys Fulham voitti Brentfordin 2-0. Se oli erittäin hauska kruunu upealle päivälle. Toivotan kuitenkin onnea Brentfordille, Griffin Park on hieno stadikka.

Faniudesta ihan samaa mieltä.

ps: Olin muuten Brentfordin lippumyymälän ulkopuolella kun ika Lehkonen sai kenkää, ja olin metrossa south ealingin kohdalla kun dna ilmotti Pärssisen diilin. Eli Brentford on jostain helvetin syystä aina mukana suurissa IFK tapahtumissa.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti mjr

Kummasti muuten täälläkin vain puhetta riittää turnauksesta joka niin monen mielestä on täysin turha. Itse en kerta kaikkiaan tajua miten tälläisiä asioita voisi ratkaista objektiivisesti. Niin on miltä tuntuu, ja jos ei miellytä niin siitä vaan esim. HIFK-ketjuun kirjoittamaan 7. tuhannes viesti.

Onko KESKUSTELUpalstojen tarkoitus mielestäsi se, että ketjuissa ollaan pääsääntöisesti samaa mieltä? Jos minua vituttaa mömmömkisat, niin miksi en saa sitä sanoa? Mitä tekemistä sillä on HIFK-ketjujen kanssa? Uudistetaanko tästä lähtien sivustoja niin, että asioista ollaan keskimäärin samaa mieltä? Avataan kaksi ketjua: 1) MM-kisat on hieno homma ja 2) MM-kisat on perseestä. Puoltajat kirjoittavat ykköseen, vastustajat kakkoseen, ok? Hyvää mielipiteidenvaihtoa on luvassa. Long live Stasi!

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti JHag
Onko KESKUSTELUpalstojen tarkoitus mielestäsi se, että ketjuissa ollaan pääsääntöisesti samaa mieltä? Jos minua vituttaa mömmömkisat, niin miksi en saa sitä sanoa? Mitä tekemistä sillä on HIFK-ketjujen kanssa?

No joo, tuo sivumennen esitetty heitto oli kaiketi sääntöjen rajamailla oleva kiekottoman miehen otto (IFK-henkisesti siis?). Eli puhtaasti retorinen temppu lisätä oman mielipiteen voimaa eikä sillä tosiaan ole kauheasti tekemistä itse kirjoituksen ajatuksen kanssa. Ei tietysti ole tarkoitus olla samaa mieltä, siksi tulinkin ketjuun sanomaan että olen eri mieltä. Ylipäänsä yritän kyllä pelata kovaa mutta puhdasta peliä: mielipiteitä en välttämättä kunnioita mutta niiden esittäjiä kylläkin. Kuten tässäkin tapauksessa.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti mjr

No joo, tuo sivumennen esitetty heitto oli kaiketi sääntöjen rajamailla oleva kiekottoman miehen otto (IFK-henkisesti siis?). Eli puhtaasti retorinen temppu lisätä oman mielipiteen voimaa eikä sillä tosiaan ole kauheasti tekemistä itse kirjoituksen ajatuksen kanssa. Ei tietysti ole tarkoitus olla samaa mieltä, siksi tulinkin ketjuun sanomaan että olen eri mieltä. Ylipäänsä yritän kyllä pelata kovaa mutta puhdasta peliä: mielipiteitä en välttämättä kunnioita mutta niiden esittäjiä kylläkin. Kuten tässäkin tapauksessa.

Asia ymmärretty. Jatketaan reilua kovaa peliä.

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, heitetään nyt omakin kommentti.

Kyllä MM-kisat tulee joka kevät katsottua mutta kieltämättä aika usein jaksan vähätellä niitä kavereilleni juuri tuon faktan takia että tietyllä tavalla ne ovat kärsineet inflaation. Kyllähän futiksen MM-kisat on jotain aivan muuta...kämmenet hikoaa jo kun ajattelee kuukauden päästä alkavia hienoja kisoja!
Kyllä viimeiset kahdet O-kisat ja muinainen Canada Cup/World Cup on ihan eri juttu. Kieltämättä näissä MM-kisoissa aina huokuu sellainen junttikevään maku höystettynä leijonaselostaja Antero Mertarannalla. Mertsin skeida Venäjä-pelin lopussa oli järkyttävää! Suomi sai pelata 4 minsaa ylivoimaa kun Hagman vetää teatterikorkean hyppyjä ja sitten kun poikaa vedetään maalin perukoille niin lisää pitäisi tulla ja tuomarit ovat munattomia. Sama muuten pätee Aravirtaan, josta on tulossa säälittävä selittelijä! Jää oli huonossa kunnossa...tuomarit luokattomia...voi helvetti...pitäisi vain katsoa pitkään peiliin!! Pirjetä vetämään rankkaria...saanko nauraa!!??

Itse olen saanut jo kuulla kommenttia miksi ihmeessä kannatan Saksan maajoukkuetta enkä edes enää jaksa kommentoida tuollaista. Jos ei pysty tajuamaan niin aivan sama! Ja NHL on jääkiekon uljain asia. Mielenkiintoista että joku kutsuu itseään lätkäfaniksi mutta NHL ei kiinnosta tippaakaan!?

Niin ja Pernaveikolle. Radiosta tullut "You are everything" on joko Stylisticsin tai Diana Rossin/Marvin Gayen duetto. Molemmat noin 30 vuoden takaa. Hienoa soulia.

MACK

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onnittelut Mack. Teitä on nyt kaksi. Nimittäin Aran kritisoijia, vaikka joukkueen paikalla lukee Jokerit. Toinen on Vakio.

EDIT: Nostan hattua

Viimeksi muokattu:

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JHag: Ara on mediaystävällinen ja aina valmis vastaamaan kysymyksiin rauhallisesti mutta näyttää leikkivän ylinokkelaa mitä tulee joukkueen valitsemiseen sun muuhun vastaavaan. Aikansa elänyt!

MACK

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
pernaveikko:
Niin et tunne minua.
On aika ..tun heikkopäinen yritys väittää ketään habsien kannattajaa sellaiseksi joka katsoo vain taulukkoa ja päättää suosikkinsa.

Interistä sen verran että olen ollut katsomassa otteluita paikan päällä mutta en minä sen takia joukkuetta kannata. Kannatan Interiä juuri sen takia että joskus 7 vuotta sitten pelasin EA:n manageripelissä Interillä ja siitä se alkoi. Manageripelien takia tunnen joukkueen paremmin kuin sinä tunnet HIFK:in.

Kerropa sitten omasta HIFK-faniudesta hiukan.
Minkä takia sinun faniutesi on niin paljon aidompaa kuin vaikkapa minun. Tai London Knights...asutko Lontoossa kenties. Miten voi siis kannattaa suomalaista joukkuetta jonka tilanteesta et tiedä muuta kuin sarjataulukon sijoituksen ja JA:n artikkelit ym. Ja sama toisinpäin London Knightsista.

Mielestäni on myös halveksuttavaa että sinulla on useampia jääkiekkojoukkueita listallasi. Onko sinulla useita vaimojakin vai miksi et kykene sitoutumaan yhteen joukkueeseen kuten jokainen oikea fani tekee. Jos HIFK ja LK pelaisivat vastakkain kumpaa kannattaisit? Jos kannattaisit HIFK:iä niin miten kehtaat väittää kannattavasi JK:sta jos hylkäät sen heti tiukassa paikassa ja sama toisinpäin.

Jos joukkueesi olisi edes futisjoukkue, koska on täysin sallittua kannattaa useita seuroja yli lajirajojen mutta samassa lajissa hrr....

Suosikkijoukkue
HIFK
Mack miksi NHLän pitäisi kiinostaa, mulle on ihan sama kumpi voittaa san jose vai edmonton tai mikä tahansa muukaan. En ole koskaan käynyt USAssa voi olla että siellä pelataan ylivertaista kiekkoa mutta ei mua kuitenkaan kiinosta. Musta on naurettavaa että pitää seurata jotain toisella puolella mailmaa olevaa sarjaa jollain fanaattisella kiihkolla. Pernaveikko tuolla aikaisemmin kirjoitti että seuraa Brentfordia vasemalla kädellä, mulla on samanlainen suhde Fulhamiin ja ollut joskus lapsena Buffaloon mutta en ikinä voisi kuvitella että nämä "suosikit" kilpailisivat IFK:n kanssa. Ja kun mun Fulham kannatuskin on sitä että päsee kaveriporukalla kerran vuodessa ryyppäämään Lontoseen. En ymmärrä tuota susikkijoukkue: phi nyr edm san jose colorado HIFK tsekin maajoukkue manu liverpool fops linjaa. Miten voi seurata niin montaa eri joukkuetta?Ja miksi niiden voitot ja tappiot ovat olla muka niin tärkeitä.

En innostu maajoukkueesta ihan siitä syystä että se ei ole IFK. IFK on ainoa seura jota olen kannattanut ja on myös ainoa seura jota tulen kannattamaan. Jos IFk katoaisi en olisi enää kiinostunut urheilusta, jos IFK pelaisi NHLssä seuraisin NHLää. Tämä johtuu todennäköisesti siitä että isäni kannattaa IFKta ja häneltä olen perinyt seuran. IFK on syntymäkaupunkini seura olen seurannut seuran pelejä koko ikäni (kohta 30 vuotta) kausikortti ollut kohta 20 vuotta. En voi ymmärtää miksi jollekin Suomalaiselle joka ei ole käynytkään San Josessa Sharks on tärkeämpi kun oman paikkakunnan seura. Ja miksi minun muka pitäisi olla kiinostunut NHLstä? En ole koska mulle on ihan sama kuka voittaa sen sarjan ja koska minulla ei ole ollenkaan tunteita mukana en myöskään jaksa mitään Buffaloa kannattaa.( ja samat sanat Fulhamista jonka "kannatus" minulla on alkanut säälistä kun maineikas seura oli jäädä kodittomaksi)

Ja mitä tulee MM kisoihin, voiko todellakin turhempaa turnausta olla ( voi euro hockey tour). MM kisat jossa parhaat pelaajat ei pelaa. Todella nerokasta.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti varjo
Pitänee lisätä:
Katsokaapa kesän MM-kisoissa Englannin otteluja(tai vaihtoehtoisesti muistelkaa entisiä CL:n tai Valioliigan ManU -otteluja) niin äkkiä lätkän pienet puolueellisuudet katoavat.
Hauskinta on se että Mertaranta tosiaan tietää futiksesta paljon enemmän kuin lätkästä mutta (IMHO) hän onnistuu piilottamaan tietämyksensä täydellisesti fanaattisen brittipalvontansa alle.

Niin..Mertarantahan EI futista tule kesällä selostamaan..Näin tiedoksi sinnekin..:p

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nelson

Et sitte ollu ihan jokaisella äidinkielen tunnilla. Tai sitte Sulla on näppiksessä pilkku-merkki huonossa kunnossa. ;) . Vitsivitsivitsi.

Kannattamasi seura kyllä on oikea

Suosikkijoukkue
HIFK
senior

Voi johtua osittain siitä että puhuin puhelimessa samalla kun kirjoitin. Mutta myönnän että en ole mailman huolellisin kirjoittaja.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti varjo
Tai London Knights...asutko Lontoossa kenties.
Joo, mutta en ole silti (ainakaan viela) mikaan tosifani. Kannattaja kylla ja seuraan joukkueen otteita. Ehkapa viela joskus rakastunkin siihen. Mutta kun se nyt vaan on niin, etta en voi vain paattaa olevani nyt yhtakkia fani. Sen pitaa tulla jostain muualta.

Miten voi siis kannattaa suomalaista joukkuetta jonka tilanteesta et tiedä muuta kuin sarjataulukon sijoituksen ja JA:n artikkelit ym. Ja sama toisinpäin London Knightsista.

Helposti. Koska eihan se fanius sitten enaa mihinkaan katoa, kun se jostain on alkanut. Ei se rakkaus joukkueeseen katoa niinkuin vaimon kanssa saattaa kayda. On totta, etta viimeisen muutaman kauden aikana olen nahnyt vain muutaman IFKn pelin. Olen asiasta yhta harmissani kuin sinakin, mutta nyt vain ei ole muuta mahdollisuutta pitkan valimatkan takia.

Mielestäni on myös halveksuttavaa että sinulla on useampia jääkiekkojoukkueita listallasi. Onko sinulla useita vaimojakin vai miksi et kykene sitoutumaan yhteen joukkueeseen kuten jokainen oikea fani tekee. Jos HIFK ja LK pelaisivat vastakkain kumpaa kannattaisit? Jos kannattaisit HIFK:iä niin miten kehtaat väittää kannattavasi JK:sta jos hylkäät sen heti tiukassa paikassa ja sama toisinpäin.

Ihan totta. Kaikista huikeinta onkin juuri kun jotkut ovat "fanaattisia" Manchester United faneja ja silti tykkaavat myos Liverpoolista. Jos ei tuon vertaa tieda joukkueiden suhteista, niin ei ehka kannata sanoa mitaan.

Mutta kuten sanoin aiemmin, en ole viela ainakaan onnistunut tulemaan LK tosifaniksi, niin joukkue olisi tietenkin IFK. Myos koska joukkeet pelaavat eri maissa, niin se ei ole isokaan ongelma, toisin kuin Liverpool ja Manchester mitka ovat naapurikaupinkeja.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy