Jääkiekkolehden antia Jokerien yhtiökokouksesta

  • 12 007
  • 79

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
cobol kirjoitti:
Jos kirjoittamasi pitäisi paikkansa, alemmissa sarjoissa pelaisi useita maalivahteja, jotka eivät välitä urastaan tai rahasta, mutta pelaavat farmin farmeissa silkasta ilosta jääkiekkoon.

Toisaalta on hyvä muistaa että maalivahtien määrä on niin paljon suurempi kuin esim. Suomessa että monien on pakko hakea vauhtia alasarjoista jos ylipäätään joskus haluaa nousta pykälä kerrallaan ylöspäin. Tämä meidän Zepp muunmuassa on NHL varaus, joka tuli alasarjasta ja on ainakin toistaiseksi pelannut erittäin hyvin

Kaksi vuotta sitten olin itse Jokereiden ulkomaisten (ja osin kotimaistenkin) vahvistusten ehkäpä kovin arvostelija ja esitin sen täällä hyvin julkisesti useaan kertaan. Mutta viimeisten vuosien aikana Jokereiden ulkomaiset vahvistukset ovat olleet hyviä, ehdotonta A-luokkaa SM-liigassa. Metro kahdesti, Thomas melkein kahdesti, Campbell kerran.

Muistanko väärin jos väitän Thomaksen lyöneen itsensä läpi teidän naapurissa ja tulleen vasta myöhemmin Jokereihin? Metron kohdalla ei ole mitään epäselvää. Mies oli maaginen ja häntä voidaan pitää huippuskouttauksena. Campbell taisi olla työsulkupelaaja?, joten hänen skouttaamisensa ei välttämättä ollut hirveän vaikeaa, koska näyttöjä oli NHL:stä.
 

yökkömies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bundesliga
Birkku kirjoitti:
Tietenkin voidaan todeta että helpompaa olisi siirtyä takavasemmalle, mutta sen verran ole luupää, etten lopeta keskustelua vain siksi että joku LUULEE tekstiäni provoiluksi, tai ei kestä suosikkijoukkueeseensa tai sen johtoon kohdistuvaa kritiikkiä.

Kritiikkiä kestän toki, mutta tuollainen yksisilmäinen asioiden käsittely vituttaa, sen takia otan sen provona. Oletko koskaan edes yrittänyt löytää muita näkökulmia Jokeri- (tai vaikkapa Canal+) - asiassa?

Sanotaanko, että kiinnostat minua näin ammatillisessa mielessä. Mistä nuo antipatiat johtuvat? anna lisävinkkiä.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
yökkömies kirjoitti:
Sanotaanko, että kiinnostat minua näin ammatillisessa mielessä. Mistä nuo antipatiat johtuvat? anna lisävinkkiä.

Hei, nyt sanon tämän ihan rakentavassa hengessä, keskitytään tuohon jääkiekkoon. Mitään antipatiota ei ole olemassa. Olen kirjoittanut Jokereista myös positiivisia viestejä. En tiedä mitä teet ammatiksesi, mutta mikäli vielä jaksat epäillä kirjoituksieni motiivina olevan joku muu kuin kiinnostus ajankohtaisiin kiekkoasioihin, olet ehkä liian "syvällä" työssäsi, etkä osaa irtaantua siitä silloinkaan kun olisi tarpeellista.

Jokerit on mittavilla resursseilla toimiva suurseura, joka on pelannut alkukauden rajusti alakanttiin. Siinä on mielestäni aika hyvä motiivi kiekkoihmiselle osallistua tähän keskusteluun.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Birkku kirjoitti:
Toisaalta on hyvä muistaa että maalivahtien määrä on niin paljon suurempi kuin esim. Suomessa että monien on pakko hakea vauhtia alasarjoista jos ylipäätään joskus haluaa nousta pykälä kerrallaan ylöspäin. Tämä meidän Zepp muunmuassa on NHL varaus, joka tuli alasarjasta ja on ainakin toistaiseksi pelannut erittäin hyvin.

Kyllä. Alasarjoista voi tehdä löytöjä. Silti sanoisin, että jos Saipa olisi joutunut yhtäkkiä hankkimaan SM-liigan jo alettua kokeneen ja fyysisesti kunnossa olevan ja edelliskautena ja sitä ennen otelleen AHL-maalivahdin, joka olisi pelannut myös AHL-joukkueensa ykkösenä, valinta olisi ollut hyvä ja tehty kaikkien sääntöjen mukaan täysin siitä riippumatta, miten kaveri olisi Saipassa onnistunut. Sitä ei olisi voinut etukäteen tietää. Jos tämä maalivahti olisi kuitenkin Saipassa epäonnistunut, minä en olisi missään nimessä tullut Saipa-ketjuun haukkumaan Saipan toimitusjohtajaa amatööriksi ja epäpäteväksi. Ei siis olisi ollut mitään faktapohjaista syytä. Juuri tällaiset heittosi - jotka on helppo osoittaa faktoihin pohjautumattomiksi - saavat ainakin minut takajaloilleen ja pitämään kirjoittamaasi provona. En ole myöskään ainoa, joka asian näin näkee.


Birkku kirjoitti:
Muistanko väärin jos väitän Thomaksen lyöneen itsensä läpi teidän naapurissa ja tulleen vasta myöhemmin Jokereihin? Metron kohdalla ei ole mitään epäselvää. Mies oli maaginen ja häntä voidaan pitää huippuskouttauksena. Campbell taisi olla työsulkupelaaja?, joten hänen skouttaamisensa ei välttämättä ollut hirveän vaikeaa, koska näyttöjä oli NHL:stä.

Et. Kaiken lisäksi Thomas taisi pelata Kärpissäkin. Pointti on kuitenkin siinä, että Thomas pelasi tämän jälkeen Pohjois-Amerikassa ja nousi siellä AHL:n kärkimaalivahtien joukkoon. Sieltä Jokerit hänet poimi. Tarjolla oli muutama vastaavat statsit omaava AHL-maalivahti myös, mutta Thomasiin päädyttiin nimenoman hänen kovien AHL-esitystensä vuoksi. Hänet olisi haaviin löydetty, vaikka hän ei olisi ikinä Suomessa käynytkään. Se toki auttoi hänen lähtemistään Suomeen, että hän oli täällä aiemmin pelannut.
 

yökkömies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bundesliga
Birkku kirjoitti:
Siinä on mielestäni aika hyvä motiivi kiekkoihmiselle osallistua tähän keskusteluun.

Eikä siinä mikään Einstein tarvitse ollakaan, että ymmärtää yhtälön: (tärkeitä pelaajia poistuu pari viikkoa ennen liigan alkua) + (kokematon valmennustiimi)= nykyinen sijoitus, E=Mc toiseen.

Onneksi tuohon kaavaan tuodaan tarpeeksi muuttujia jotta sinäkin voit sitten rauhoittua.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
cobol kirjoitti:
Jos tämä maalivahti olisi kuitenkin Saipassa epäonnistunut, minä en olisi missään nimessä tullut Saipa-ketjuun haukkumaan Saipan toimitusjohtajaa amatööriksi ja epäpäteväksi. Ei siis olisi ollut mitään faktapohjaista syytä. Juuri tällaiset heittosi - jotka on helppo osoittaa faktoihin pohjautumattomiksi - saavat ainakin minut takajaloilleen ja pitämään kirjoittamaasi provona. En ole myöskään ainoa, joka asian näin näkee.

Haluan muistuttaa, että mielipiteeni Virmasen epäpätevyydestä ei nojannut yksinomaan maalivahtivalintaan. On myös hyvä muistaa että mielipide ja fakta eivät ole synonyymejä keskenään. Toki mielipidekin johtuu jostain ja nojaa johonkin, mutta silti sitä ei kannata sekoittaa faktatietoon koska se ei sellaiseksi ole tarkoitettu. Juuri tästä syystä pyrin teksteissäni käyttämään termejä "mielestäni", "arvioni mukaan" ja "luulen", ettei niitä luettaisi faktoina.

Myönnän että kirjoitustyylini voisi olla "varovaisempi", mutta toisaalta olisiko se silloin minun kirjoitustyyli. Tuskin. Toivon että jatkossa voimme sinunkin kanssa käydä kiekkokeskustelua suorasukaisesti, ilman että kenenkään tarvitsee pahoittaa mieltään tai arsyyntyä. Itse asiassa anonyymien välillä kaytävä keskustelu ei edes tarvitse olla sellainen asia että kumpikaan noista edellä mainituista asioista tapahtuu.

Ja nyt tämä "asiantuntija" (: painuu pehkuihin, jotta jaksaa ammulla matkustaa Kuopioon kannustamaan SaiPaa. Hyvää yötä!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Birkku kirjoitti:
Myönnän että kirjoitustyylini voisi olla "varovaisempi", mutta toisaalta olisiko se silloin minun kirjoitustyyli. Tuskin. Toivon että jatkossa voimme sinunkin kanssa käydä kiekkokeskustelua suorasukaisesti, ilman että kenenkään tarvitsee pahoittaa mieltään tai arsyyntyä.

Minun tehtävä ei ole neuvoa ketään kirjoitustyylissä. Kuten hyvin tiedän itsekin, oikaisen välillä ja joskus enemmänkin :)

Silti olen yrittänyt pitää jääkiekkoon, sen johtamiseen, joukkueisiin ja pelaajiin liittyvät näkemykseni edes jossain määrin faktoihin perustuvina. Silloinkin kun käsittelen vaikkapa HIFK:ta. Ainahan kirjoituksissa on tulkintaa ja mielipidettä. Silti en päästäisi näppikseltäni toisen joukkueen ketjussa sellaisia sammakoita, että mm. AHL-tason ykkösveskaria parempia maalivahteja saa vuonna 2005 Suomeen try outille ja Virmanen on epäpätevä kun näin ei tee jne. Näissä on niin selvä provon tai tietämättömyyden aines, että joku provosoituu niistä aivan varmasti. Eikä tuollainen kirjoittelu kerro siitäkään, että kirjoittaja olisi aiheeseen paneutunut. Silloin tulee itsekin vastattua vähän yliolkaisesti kun näkee, että suunnat eivät ole nyt kompansissa aivan kohdallaan :)

Hauskaa loppuyötä kaikille. Itse siirryn nyt NHL-kiekon pariin.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
cobol kirjoitti:
Tarjolla oli muutama vastaavat statsit omaava AHL-maalivahti myös, mutta Thomasiin päädyttiin nimenoman hänen kovien AHL-esitystensä vuoksi. Hänet olisi haaviin löydetty, vaikka hän ei olisi ikinä Suomessa käynytkään. Se toki auttoi hänen lähtemistään Suomeen, että hän oli täällä aiemmin pelannut.
Eikö sillä ollut siis mitään merkitystä, että Thomas oli jo aiemmin pelannut euroopassa ja siis SM-liigassa hyvällä menestyksellä. Ei tuo nyt mikään ihmeellinen löytö Masalta ollut vaikka sanoisit mitä.

Nuo Virmasen kommentit ketjun avanneessa viestissä ovat tosiaan vertaansa vailla Suomalaisen jääkiekon huumorihistoriassa.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Noista pohjois-amerikkalaisten pelaajien saatavuudesta, samaisesta jutusta Virmasen kertomaa:

"Epäilys että kanadalaissentteri Justin Mapletoftilla ei olisi käsiä, saa Virmasen anatamaan raportin lähes koko Euroopan pelaajatilanteesta ja kertomaan mitä Suomi merkitsee amerikkalaispelaajille.
- Suomi on niille ihan persereikä, ne pitää itseään niin kovina miehinä etteivät tee tryoutsopimusta."
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Täällä on ollut ihme vääntöä tuosta meidän omasta pygmistä, ja suureksi osaksi aivan turhaan.
Niin kauan, kun joukkuetta ei kiinnosta puolustaminen, ei kukaan maalivahti maailmassa pelaa kovilla prosenteilla.
Edelleenkin, kunhan sais tuon oman pelin ensiksi kuntoon, ja pelattua sitä hyvää peliä noin 10 peliä, niin voi joukkuetta arvostella.
Voi olla, että johtopäätökset olisi senkin jälkeen samoja, mutta silloin niillä olisi edes jotain faktaa pohjalla.
Tämän hetken tilanteessa ei edes suuri ja mahtava Thomas olisi pelannut hyvillä prosenteilla.
Eipä sillä itsekkin olen kööringin toivottamassa mahdollisimman pikaisesti pois jokereista, mutta luulen miehen kuitenkin oikeasti olevan huomattavasti tämän hetkistä esitystään parempi maalivahti.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
cobol kirjoitti:
Ainahan kirjoituksissa on tulkintaa ja mielipidettä. Silti en päästäisi näppikseltäni toisen joukkueen ketjussa sellaisia sammakoita, että mm. AHL-tason ykkösveskaria parempia maalivahteja saa vuonna 2005 Suomeen try outille ja Virmanen on epäpätevä kun näin ei tee jne..

Kuten edellisessä viestissä korostin, en ole väittänyt, enkä väitä minkään yksittäisen asian tekevän kenestäkään epäpätevää, eikä myöskään pätevää.

Tuossa maalivahtiasiassa pitäydyn kuitenkin mielipiteessäni. Suora sopimus oli käsitykseni mukaan virhe. AHL-status tai edellinen huippukausi kausi erilaisessa pelityylissä ei ole tae onnistumisesta, tämä on nähty ennenkin. Meilläkin käväisi taannoin tilastoiltaan Dale Mctavisia parempi jätkä, joka lähetettiin kotiin. Tähän asiaan liittyy läheisesti tapaus jossa SM-liigan ylivoimaisesti paras maalivahti epäonnistui NHL-harjoituspeleissä ja lähetettiin farmiin. Lienee kuitenkin tunnustettu tosiasia että pikku G on pelannut huonommin kuin iso osa liigan maalivahdeista.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Birkku kirjoitti:
Lienee kuitenkin tunnustettu tosiasia että pikku G on pelannut huonommin kuin iso osa liigan maalivahdeista.

Eihän 88 prosentin torjunnat ole hyvä saavutus. Mutta kuten täällä on useampikin kirjoittaja yrittänyt sinulle selvittää, koko joukkueen hirvittävä taaperrus vie joskus jokaisen pelaajan mukanaan. Jokereiden ongelmat näkyvät joka puolella kenttää: hyökkäyksessä, puolustuksessa ja maalivahtipelissä. Puolustajia peluutettiin välillä aivan käsittämättömällä tavalla. Näiden lisäksi ketjuihin pitäisi kenties miettiä uudistuksia.

Tiivistäen: jos joukkue floppaa, yksittäinen pelaajakin yleensä floppaa. Jos sen floppauksen perusteella tehdään kokonaisarvio pelaajan taidoista, mennään pahasti metsään.

Maalivahti on kuitenkin vaihdettava, jos ei koppeja jää kiinni yhdessä-kahdessa seuraavassa ottelussa.
 

KoSMiC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pelicans
Niin se menee aina että, se kellä on jotain enemmän ku muilla (Tässä tapauksessa rahaa) niin sitä tökitään.
Siis jos nää Jokereiden ulkomaalaisvahvistukset olis pelannu uskomattoman hyvin niin nää samat ihmiset olisi täällä monkumassa että, helppoahan se on ku on rahaa.

Ja mä oon saletti varma että, jokainen liigajoukkue (ehkä muutama seura pois lukien) juoksisi alaleuka maata viistäen Jokereiden rahakirstulle jos se heille annettaisiin.
Ja jos jollakin esim.Saipalla sattuisi olemaan samat varat käytössä ku Jokereilla niin kyllä sinnekin alkaisi tulla jos jonkinlaista vahvistusta.
Ja varmasti niidenkin joukossa olisi sekä hyviä että huonoja pelaajia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
KoSMiC kirjoitti:
Niin se menee aina että, se kellä on jotain enemmän ku muilla (Tässä tapauksessa rahaa) niin sitä tökitään.

Näinhän se menee. Yksi mainio esimerkki on Sihvosen harrastama Jokereiden tökkiminen. Kuten sekä Sihvonen että minä tiedämme, välillä sitä tulee tökittyä aivan aiheesta. Sihvoselle se ei kuitenkaan riitä, vaan pitää revitellä lisää, vaikka menisi jo lapsellisuuksien puolelle. Sihvonen vaati Urheilulehdessä syyskuun lopulla Lukkarilaa ulos Jokereiden valmennuksesta. Siis aivan sama asia, josta täällä on kirjoitettu useamman kirjoittajan voimalla jo viime keväästä alkaen. No, Lukkarila siirrettiin peluutuksesta vähän sivuraiteella ja Surenkin tuli tilalle. Asia, joka sai täällä hyvin myönteisen vastaanoton. Mitä teki Sihvonen? Uskokaa tai älkää, haukkui lokakuun alussa tietenkin Jokereiden johdon, koska se menetteli väärin pistäessään Lukkarilan vähän sivuun ja siten vastuuseen.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
cobol kirjoitti:
Mitä teki Sihvonen? Uskokaa tai älkää, haukkui lokakuun alussa tietenkin Jokereiden johdon, koska se menetteli väärin pistäessään Lukkarilan vähän sivuun ja siten vastuuseen.

Näille tyypeille on ihan sama mitä ja miten Jokerit asioita tekee. Aina ratkaisu on väärä, ammattitaidoton tahi moraaliton tms.

Itse otsikkoon on todettava, että Masa on kyllä hauska heppu. Ainakin itseluottamus on korkealla. Kaikesta tiedetään kaikki, mutta silti kysellään veskari TimppaTompalta ja hyökkääjät skoutataan Bergenheimin avulla... =).
Masalla on nyt kuitenkin jälleen näytön paikka. Ratkaisuja molariosastolle tarvitaan ja mielellään kovia sellaisia - nopeasti. Tässä tilanteessa joukkue kaipaa ennen kaikkea itseluottamusta ja tunnetusti hyvän maalivahdin sijoittaminen maalille olisi tärkeä pala itseluottamuksen palautumista.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Näinhän se menee. Yksi mainio esimerkki on Sihvosen harrastama Jokereiden tökkiminen. Kuten sekä Sihvonen että minä tiedämme, välillä sitä tulee tökittyä aivan aiheesta. Sihvoselle se ei kuitenkaan riitä, vaan pitää revitellä lisää, vaikka menisi jo lapsellisuuksien puolelle. Sihvonen vaati Urheilulehdessä syyskuun lopulla Lukkarilaa ulos Jokereiden valmennuksesta. Siis aivan sama asia, josta täällä on kirjoitettu useamman kirjoittajan voimalla jo viime keväästä alkaen. No, Lukkarila siirrettiin peluutuksesta vähän sivuraiteella ja Surenkin tuli tilalle. Asia, joka sai täällä hyvin myönteisen vastaanoton. Mitä teki Sihvonen? Uskokaa tai älkää, haukkui lokakuun alussa tietenkin Jokereiden johdon, koska se menetteli väärin pistäessään Lukkarilan vähän sivuun ja siten vastuuseen.


Noh, kun ei Kummolan kanssa pärjännyt niin nyt on sitten aika käydä pienempien kalojen kimppuun (ok, olen vähintään puoliksi ''lahkolainen'', mutta silti). Lukkarila on nyt sivussa, tai ainakin huomattavasti enemmän sivummalla kuin aiemmin, joten täällä ollaan kyllä tyytyväisiä ja katsotaan miten homma jatkuu tästä eteenpäin.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
cobol kirjoitti:
No, Lukkarila siirrettiin peluutuksesta vähän sivuraiteella ja Surenkin tuli tilalle. Asia, joka sai täällä hyvin myönteisen vastaanoton. Mitä teki Sihvonen? Uskokaa tai älkää, haukkui lokakuun alussa tietenkin Jokereiden johdon, koska se menetteli väärin pistäessään Lukkarilan vähän sivuun ja siten vastuuseen.

Tämä ei taasen yllätä Sihvosesta puhuttaessa yhtään. Sama toistui Sheddenin suhteen. Alla muutama lainaus kommenteista:

Sihvonen 12.9

HIFK olisi viime vuoden materiaalilla ja Sheddenin johdolla marssinut mestaruuteen. HIFK pelaa nyt yritteliästä joukkuepeliä ja on ehdottomasti sarjan iloilleri. Jo harjoitukset puhuvat meiningin puolesta, mutta tänä vuonna pelaajamateriaali ei HIFK:ssa riitä. Olen kuitenkin varma, että amerikkalaiskoutsille annetaan hyvä työrauha. Suomessa ei kertakaikkiaan voi olla niin tyhmää kiekkojohtajaa, joka laittaisi kaikki syyt vain Sheddenin niskoille.

Sihvonen 7.10.

HIFKn tila ja sarjasijoitus eivät johdu huonoista pelaajista, vaan pitkälti Sheddenistä. Shedden osaa ladata joukkueen, mutta hän ei hallitse moderneja jääkiekon periaatteita eikä liiemmin juuri pelinaikaisia totuuksiakaan", Sihvonen arvioi. Hänellä ei ole edellytyksiä ja näkemystä toimia eurooppalaisen jääkiekon parissa voittavalla tavalla. Kaikki asiantuntijat voivat nähdä HIFK:n pelitavasta, ettei Sheddenin pelikirja sovi SM-liigaan. Ja edelleen on selvää, ettei se toimisi myöskään voittavalla tavalla AHL:ssä, NHL:stä puhumattakaan", Sihvonen sivaltaa.


Lyhyesti sanottuna, kaiffari on huomionhakuinen tuuliviiri, joka on ensimmäisenä nostamassa itseään parrasvaloihin onnistuneen analyysin jälkeen. Vastaavasti epäonnistuneen osuessa kohdalle se kuopataan äkkiä huomaamattomiin. Itse odottelen mielenkiinnolla tilannetta, jossa Sheddenin opit onnistuvat loistavasti Suomessa, ja Sihvonen kirjoittelee "kuten MINÄ kauden alussa osasin ennakoida, Sheddenistä IFK:n menestys ei jää kiinni, päinvastoin".
 

Dani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Suomi, Real Madrid, Espanja, Argentiina
Öh. Metropoliitta oli, kuka hänet nyt sitten scouttasikaan, vuosikymmenen paras ulkolaisvahvistus liigassa. Campbell, vaikka olikin työsulku mies, sai kovin monilta tuomion totallisena noubadina ja Virmasen tavallisena "neronleimauksena". Tosin tässäkin saattoi olla Jortikka joka miehen halusi; mutta silti, pelaajaa vähäteltiin kun hankittiin, ja mikä oli tulos. Jokereiden parhaita, ei varmaankaan ollut edes kovin kallis.
Thomasinkin kohdalla muut olivat skeptisiä. Mies ei ollut kovien pelien vahti, hyvä, muttei suurenmoinen. Mutta ennätykset paukkuivat sellaisille lukemille, että niita ei ihan heti kukaan ylitä. Kun vielä ottaa huomioon, että Jokerit ei viimekään kaudella ollut mikään huippujoukkue. Metro oli metro, Jantunen hyvä liigan tasolla, Filppula yllätti kypsyydellään, mutta verrattuna naapuriin tai Oululaisiin, aika köyha Jokerien rosteri oli viimekin vuonna.

Ja tietty meillä on autokauppias, pitäähän sitä tasoitusta antaa, ja toisaalta olla naapurin piikkinä lihassa myös the Pena-trophyn metsästyksessä. :)

ps. Göringiä on täällä paljon mollattu, mutta otteluraporttien tähdistössä mies on kuitenkin tainnut olla useammin kuin kukaan muu Jokerien pelaaja tällä kaudella.
pps. märkäuni-lista: Metro + snaipperi + köyhän miehen Zdeno Chara
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
cobol kirjoitti:
No, Lukkarila siirrettiin peluutuksesta vähän sivuraiteella ja Surenkin tuli tilalle. Asia, joka sai täällä hyvin myönteisen vastaanoton. Mitä teki Sihvonen? Uskokaa tai älkää, haukkui lokakuun alussa tietenkin Jokereiden johdon, koska se menetteli väärin pistäessään Lukkarilan vähän sivuun ja siten vastuuseen.

No, en tiedä kuinka myönteisen vastaanoton Lukkarilan korvaaminen Surenkinilla täällä nyt loppujen lopuksi sai, mutta sen verran Sihvosen kritiikistä että eihän se lainkaan kohdistunut siihen että Lukkarila pantiin "vähän sivuun ja siten vastuuseen" vaan lähinnä siihen että koko paska kaadettiin Lukkarilan päälle. Minä itse en pidä Lukkarilasta, mutta vaikea mun on väittää että konttaus kokonaan tai edes pääasiassa hänestä johtui. Pääasia että jotain kuitenkin tehtiin, siitä ei kahta sanaa. Vepulla on siinä mielessä isot saappaat täytettävänä että jos hän on ollut yksi Lukkarilan suurimmista kritisoijista, niin todella homman pitäisi toimia huomattavasti paremmin. Niinkuin se kieltämättä onkin jo toiminut.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Gags kirjoitti:
No, en tiedä kuinka myönteisen vastaanoton Lukkarilan korvaaminen Surenkinilla täällä nyt loppujen lopuksi sai, mutta sen verran Sihvosen kritiikistä että eihän se lainkaan kohdistunut siihen että Lukkarila pantiin "vähän sivuun ja siten vastuuseen" vaan lähinnä siihen että koko paska kaadettiin Lukkarilan päälle.

Siis mitä helvettiä?! Mikäli oikein muistan, niin vastahan Sihvonen n. viikko takaperin kaatoi Jokerien huonon menestyksen lähes kokonaan Lukkarilan niskaan syyttäen häntä esim. väärän pelitavan luomisesta? Muistaakseni otsikkona oli vielä "Eroa Lukkarila!" tjsp.

Sihvosella tuntuu olevan nykyään tarvetta kritisoida vähän kaikkea, vaikka itse hän tuskin tulee enää koskaan valmentamaan huipputasolla.

Itse olen nähnyt nyt molemmat pelit, missä Surenkin on ollut penkin takana. Jokerien puolustus on toiminut selvästi organisoidummin kuin aiemmin. Nyt Jokerien pelissä on jo jonkinlaista juontakin ja jengi TAKLAA! Eilen jopa wanha, kunnon Petri Varis jysäytti kerran niin, että HPK:n kaveri lensi kuin leppäkeihäs.

En tiedä, miten Vepun ja Lukkarilan pelifilosofiat eroavat toisistaan, mutta onhan se nyt nähty, että Jojea ei saa päästää vaihtoaitioon päättämään peluutuksesta jne. Oli hyvin pitkälti Lukkarilan ansiota, että Suomen naisten joukkue floppasi monissa arvokisoissa peräkkäin 2000-luvun alussa. Pelaajiltakin sai kuulla jatkuvaa kriittiä Lukkarilan valmentamisesta.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Minä ihmettelen myös tuota jatkuvaa Sihvoseen kohdistuvaa itkemistä, joka näyttää vielä ihan kollektiivisesti ylittävän seurarajat.

Ihan samoin kaikki naureskelivat Tammiselle kun hän kritisoi A-maajoukketta Curren aikaan, kun samaan aikaan perusfanien keskuudessa pidettiin herraa suurinpiirtein jonain ylivalmentajana, jonka joukkue ei yksinkertaisesti voi pelata huonosti, koska se oli voittanut maailmanmestaruuden 95-EuroHockey MM-kisoissa.

En usko, että kovinkaan monella täällä on asiantuntemusta tyrmätä esim. hänen pelianalyysinsa. Voihan sitä naureskella selän takana perustelematta asioita sen kummemmin, mutta haluainpa nähdä sen Jatkoaika-kirjoittajan, joka perustellusti pystyy esittämään oman näkemyksensä jolla uskottavasti kumoaa Sihvosen argumentit.

Itse pidän kaveria todella hyvänä toimittajana. Vahva lajitietämys luonnollisesti ja uskaltaa vieläpä kirjoittaa näkemänsä kenenkään perseitä nuolematta. Ei varmasti helppoa arvostella näin pienessä maassa omien kollegoidensa tekemisiä ja istua samojen hemmojen kanssa valmennuskursseilla jne. Kaveri seisoo sanojensa takana ja sillä on palleja sanoa suoraan kuinka asiat hänen mielestään ovat.

En ole itse huomannut myöskään minkäänlaisia antipatioita hänessä minkään seuran suuntaan. Jos hänen mielestään Jokereilla tai jollain muulla on asiat päin persettä, niin hän kirjoittaa sen.
On ihmeellistä, että aina kun kritiikki tulee ulkopuolelta, niin kaikki ovat takajaloillaan ja leimaavat milloin miksikin antimieheksi, jopa ne, jotka kritisoivat asioita itsekin ja välillä ihan vaan lämpimikseenkin jos eivät muuta keksi.

Kenties se on sitten niin, että paavo perusfani kaipaa hellittelyä ja kehuja ulkopuolelta. Siksikö, että silloin kun menee päin persettä, niin sitä ei saa sanoa ääneen kuin itse ja muilta kaivattaisiin hiukan lohdutusta? Ja taas tietysti vastaavasti silloin kun menee hyvin, niin joku joka löytää kritisoitavaa on ilonpilaaja sekopää, joka vihaa seuraa, sen johtoa, sen faneja, eikä tajua muutenkaan mistään asiasta hevon helvettiä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ikijokeri kirjoitti:
Siis mitä helvettiä?! Mikäli oikein muistan, niin vastahan Sihvonen n. viikko takaperin kaatoi Jokerien huonon menestyksen lähes kokonaan Lukkarilan niskaan syyttäen häntä esim. väärän pelitavan luomisesta? Muistaakseni otsikkona oli vielä "Eroa Lukkarila!" tjsp.

Onko joku täällä muuta väittänyt? Luitko ollenkaan kirjoittamaani? Mä taisin sanoa että ei Sihvonen kritisoi sitä että Lukkarila pantiin "vähän sivuun ja siten vastuuseen" vaan lähinnä sitä että koko paska kaadettiin Lukkarilan päälle.

Ps. tervetuloa takaisin Mike !
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Gags kirjoitti:
Onko joku täällä muuta väittänyt? Luitko ollenkaan kirjoittamaani? Mä taisin sanoa että ei Sihvonen kritisoi sitä että Lukkarila pantiin "vähän sivuun ja siten vastuuseen" vaan lähinnä sitä että koko paska kaadettiin Lukkarilan päälle.

Ööh... Liekö sitten vika meikän luetunymmärtämisessä tai sitten krapulan sekaisessa ajatuskatkoksessa, sillä edelleenkin ymmärrän tuon tekstisi niin, että Sihvonen kritisoi sitä, että kaikki paska heitettiin Lukkarilan niskaan, vaikka hän itse teki saman urheilulehdessä n. viikko sitten...
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ikijokeri kirjoitti:
Ööh... Liekö sitten vika meikän luetunymmärtämisessä tai sitten krapulan sekaisessa ajatuskatkoksessa, sillä edelleenkin ymmärrän tuon tekstisi niin, että Sihvonen kritisoi sitä, että kaikki paska heitettiin Lukkarilan niskaan, vaikka hän itse teki saman urheilulehdessä n. viikko sitten...
Vähän hajanaista ja poukkoilevaahan tästä tulee, kun mä alun perin kommentoin cobolin kirjoitusta, jota nyt vertaat Sihvosen sanomisiin, mutta silläkin uhalla että sotken enemmän ajatuksenkulkuasi niin lähinnä mä tarkoitin sitä että vaikka Jokereiden pelillisistä ongelmista syy pantiin Lukkarilan piikkiin Sihvosen toimesta, hän myös aikaisemmassa artikkelissaan totesi Waden tämän idean ostaneen ja nyt kun Lukkarila heivattiin veks, kaikki kaadettiin hänen niskaansa vaikka vastuunkantajia olisi pitänyt löytyä enemmänkin, siis suoraan sanottuna Wade.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Gags kirjoitti:
sen verran Sihvosen kritiikistä että eihän se lainkaan kohdistunut siihen että Lukkarila pantiin "vähän sivuun ja siten vastuuseen" vaan lähinnä siihen että koko paska kaadettiin Lukkarilan päälle.

Fakta 1 : syyskuun lopulla eli 30.9. Sihvonen nimesi Lukkarilan syypääksi Jokereiden pelillisiin ongelmiin. Sihvosen mukaan Lukkarila oli vaikuttanut turmiollisesti Jokereiden pelitapaan ja Sihvonen syytti Lukkarilaa suhteellisen suorin sanakääntein* hortoilusta ja ammattitaidottomuudesta. Sihvonen kysyi, missä on Lukkarilan vastuu ja kehotti Lukkarilaa eroamaan ja Immosta jatkamaan.

Fakta 2: Lokakuun alussa eli 6.10. Sihvonen syytti Jokereiden johtoa siitä, että he olivat kaataneet koko paskan Lukkarilan niskaan.

Eli ensin Sihvonen kaataa pelilliset ongelmat eli koko paskan Lukkarilan niskaan ja vaatii Lukkarilaa eroamaan ja Immosta jatkamaan. Kun Jokerit ei toimi näin, vaan Lukkarila jatkaa - tosin muuttuneissa tehtävissä - Sihvonen syyttää Jokereita paskan kaatamisesta Lukkarilan niskaan.

* "Lukkarilan jääkiekon todellisuuteen kiinnittymätöntä, kokeilevaa ja lajin rajoja rikkovaa kiekollisen pelin ajattelua" (Sihvonen 30.9.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös