Mainos

Jääkiekkoähky - faktaa vai fiktiota?

• 12 144
  • 56

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kiinnostus NHL:ään loppui jo kutakuinkin 2000-luvun alussa. Huomasin yhtäkkiä, että en fanita enää ketään yksittäistä pelaajaa ja yksikään joukkue ei tunnu omalta. Aikanaan Edmonton Oilers oli jotain elämää suurempaa, mutta siitä on jo kauan. Ehkä myös havahduin siihen, että ero NHL pelaajan ja Europelaajan välillä on oikeasti marginaalinen.

Kiinnostus EHT turnauksiin loppui myös jo 2000-luvun alkupuolella. Ei vaan jaksa kiinnostaa kun samat 4 maata jauhavat toisiaan vastaan vuodesta toiseen liian monta kertaa. Viimeisin kokonainen EHT peli jonka katsoin oli joskus kauan sitten, kun siellä oli useampi Kärppäpelaaja mukana. Lupaan katsoa, kun tätä laajennetaan ja otetaan muutkin maat mukaan ja kohdataan jokainen kerran tai sitten lohkoissa ja ei välttämättä edes kohdata kaikkia.

MM-kisat ovat kiinnostaneet viime vuosina oikeastaan pienempien maiden kautta. Jääkiekko kaipaa mielestäni lisää potentiaalisia mitalimaita ja mahdollisten nousukkaiden esityksiä olen seurannut. Tämä vuosi oli ja on mielenkiintoisin vuosiin. Suomen menestys ei ole oikeastaan kiinnostanut moneen vuoteen, vaikka pelit toki katson. Suurta tunnetta ei kuitenkaan ole mukana.

Olympialaiset toki kiinnostaa, mutta eivät nekään niinkuin vielä 5 vuotta sitten ja sitä aiemmin. Niissä kuitenkin ollaan täysillä Suomen puolella.

Jäljelle jää Kärpät ja SM-liiga. Kiinnostaa ylivoimaisesti eniten. En ole kadottanut kiinnostustani vaikka esim. täällä jatkoajassa mollataan aina lyttyyn ja kehutaan kaikkia muita sarjoja. Kärpät on ainoa jääkiekkojoukkue jota kannatan täysillä kilpailussa kuin kilpailussa. Kärppien otteet menevät myös maajoukkueen edelle ja selvästi. Oikeastaan kaikessa muussa olen siis törmännyt ähkyyn. Toki 4. 2000-luvun mestaruuden jälkeen alkoi maha pullottaa, mutta Matti tuli ja palautti nälän.

Mainittakoon, että myös Mestis kiinnostanee ensi kaudella K-Laserin kautta ainakin selvästi enemmän kuin umpitylsä EHT.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Satoja ja taas satoja pelejä tullut katseltua tällä pitkällä kaudella 09-10. Ja kyllä tässä jonkinlaista ähkyä pukkaa. Peleihin on vaikeampi syttyä, ja kun kaikki suosikkijoukkueet pelas päin persettä, on soppa valmis.

Toisaalta tekis mieli nukkua tää kesä nyt nopeasti pois alta (talvi-ihminen kun olen) ja saada taas uusi kausi käyntiin. Varsinkin Penguinsin kausi saisi alkaa jo, SM-liiga herättää tällä hetkellä vain vitutusta. No, ehkä tässä on nyt otettava etäisyyttä koko lajiin, ja sitten taas kovalla innolla kohti IFK -floppia osa 98797. Onneksi on NHL. (On se kumma, että ensimmäinen ajatus aamulla on yhä "me hävittiin kerholle, ei voi olla totta", ja illalla valojen sammuessa "jalonen: "kyllä me annettiin pojille vapaat kädet pelata hyökkäävämmin" ")

edit. Tässä mitään etäisyyttä kuitenkaan oteta, 10h vuorokaudessa vähintään @ jatkoaika.com jnejnejne.

Viimeksi muokattu:

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen tänä syksynä tainnut katsoa yhden jääkiekko-ottelun(IFK-TPS) ja muuta urheilua en senkään vertaa. Ilmiö alkanee siis vaikuttaa, tai sitten olen vain kasvamassa aikuiseksi...

Urheilun ympärillä tapahtuu yhä paljon kiinnostavia asioita, mutta se itse urheilu, aikuiset miehet pelaamassa rahasta lasten pelejä, ei enää tunnu sytyttävän.

Viimeksi muokattu:

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Olen tänä syksynä tainnut katsoa yhden jääkiekko-ottelun(IFK-TPS) ja muuta urheilua en senkään vertaa. Ilmiö alkanee siis vaikuttaa, tai sitten olen vain kasvamassa aikuiseksi...

Urheilun ympärillä tapahtuu yhä paljon kiinnostavia asioita, mutta se itse urheilu, aikuiset miehet pelaamassa rahasta lasten pelejä, ei enää tunnu sytyttävän.

Ittelläni käyny periaatteessa päinvastoin. Mitä enemmän ikää tulee sitä enempi tulee seurattua tv-urheilua. Oikeastaan aina kun olen kotona, niin selailen kanavalistalta, että mistä tulis jotain urheilua. Vitutus on armoton päivinä, jolloin ei yksinkertaisesti ole mitään tarjolla. Mielestäni SM-liigan ottelukalenteri pitäis rustata NHL tyyliin semmoiseksi, että joka päivä pelattaisi vähintään yksi ottelu.

Nuorempana sitä tuli enemmän ite urheiltua. TV tarjontakin toki oli vähän eri tasoa. Mitä sieltä nyt tuli? Sunnuntaisin hockey night ja keskiviikkoisin mestareiden liigaa.

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Itselläni on tämä kiekkonälkä, ja muukin urheilunälkä vain kasvanut vuosien saatossa. Viime vuonna esim. katsoin ehkä yhden erän NHL:ää koko kauden aikana, kun taas tänä vuonna on tullut jo nähtyä muutama kokonainen pelikin. KHL:ääkin katsoin todella aktiivisesti ensimmäisen muutaman viikon ajan, mutta sitten katseleminen väheni, ja nyt olen vain katsonut lopputulokset päivittäin. CHL:ääkin katsoin pari peliä, mutta sitten innostus lopahti. Nyt kun pudotuspelit CHL:än osalta alkoivat, niin rupesi taas kiinnostamaan. Josko sitä jaksaisi finaalin katsoa. Maajoukkuepeleistä olen katsonut tällä kaudella vain maalikoosteet, kun en ottteluita kerennyt katsomasn. Normaalisti katson kaikki Leijonien pelit mitä kauden aikana tulee.

Muista urheilulajeista on tullut seurattua futista, koripalloa ja satunnaisesti yleisurheilua. Englannin valioliigasta jaksoin muutaman ensimmäisen kierroksen ajan tarkistaa tulokset, mutta nyt en tiedä yhtään missä mennään. Sama juttu muiden Euroopan huippuliigojen kanssa. Mestarien liigaan sentään on kiinnostus säilynyt, ja kaikki Ylen TV-pelit tulee katsottua. Lisäksi maalikoosteet Katsomosta tai Areenasta.

Alkais ne U20-kisat jo...

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Pomppasi silmille oma vanha kirjoitus vain hiukan ylempää. Edelleen olen samoilla linjoilla, paitsi että liigaa en ole juurikaan seurannut tänä vuonna. Syy on se, että en halua tukea liigaa suoraan tai epäsuorasti. Yllätys on, että ei ole mitään eron tuskaa. Toki CHLää olen katsonut ja seurannut. Niitä pelejä on jopa odottanut ja tulevat Saipapelit kiinnostavat kovasti, vaikka mielummin sitä Servetteä olisi katsellut.

Kiitos Ranniston ja kumppaneiden, en ihan hetkeen liigapelejä tule ikävöimään. Viime aikoina on ollut orastavaa kiinnostuksen paluuta NHLää kohtaan, mutta ei nyt ihan mahdotonta.

EHT... Nehän pelattiin just.. en tiedä tuloksia eikä kiinnosta. Sen tiedän, että ne samat neljä siellä jauhaa, vaikka oli puhetta muutoksesta joku vuosi sitten. MM-kisoista edelleen samalla kannalla.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
...

Sieltä sitä intoa on riittänyt vuosikymmeniksi mutta nyt täytyy tunnustaa, että tässä parin viimeisen vuoden aikana kiekon seuraaminen on ollut hivenen vähäisempää ja olen ottanut (pakosta) pesäeroa siihen, henkilökohtaisista syistä johtuen.

...

vlad.

Näin kirjoittelin joulukuussa 2008, sen jälkeen hetken näytti siltä, että kiekko tempaisee minut jälleen matkaansa mutta viimeisimpien vuosien kuluessa innostus on jälleen hiipunut ja nyt kiekko ei oikein herätä minään sortin innostusta - sitten tammikuun 2014 Winter Classicin NHL:ssä en ole katsonut kiekkoa käytännössä laisikaan. Muutamia pelejä olen hiukan katsellut ja yrittänyt intoutua peleistä, mutta pelien katsominen tuntuu todella turhauttavalta, koska niitä kohtaan ei ole mitään tunnesidettä eivätkä ne herätä minussa mitään intohimoa - ei mitään halua katsoa otteluita tai seurata pelitapahtumia. Niinpä tämän syksyn aikana en ole katsonut pelin peliä, muutamia koosteita jaksoin KHL-kauden alkupuolella katsoa sekä muutamia huippuhetkiä, taklauksia ynnä tappeluita ja sama pätee NHL kauden alkuunkin. Mutta nyt viimeisimmän parin kolmen viikon aikana en ole jaksanut seurata kiekkoa tätäkään vähää, KHL:n kotisivut olen avannut muutaman kerran, sama pätee NHL:n kotisivuihin. Viimeisimpien viikkojen aikana muista katsoneeni parit taklaukset, pari pelikieltoon johtanutta tilannetta, siinä kaikki - eivät kyseiset tilanteet herättäneet minussa mitään mielenkiintoa, mitään intoa, eivät yhtikäs mitään.

Kiekko tuntuu urheiluna tällä hetkellä täysin merkityksettömältä minulle, oikeastaan kiekolla - kun tarkastellaan tapahtumia kaukalossa - ei ole sijaa omassa elämässäni. Sen sijaan tietyt tapahtumat KHL-kiekon ympärillä herättävät mielenkiintoa ja kiehtovat minua siinämäärin, että näitä tapahtumia ja KHL.n kiemuroita seuraan kyllä oikein mielelläni. Vastaavaa ei löydy NHL:n puolelta - se sarja on "tukahdutettu" täysin eikä se anna minulle yhtikäs mitään. Eikä etenkään Red Wingsit, joita joskus rakastin ja joiden pelit tuottivat minulle suunnatonta riemua ja mielihyvää - nyt evvk.

Joten omalla kohdallani tilanne on se, että kiekko urheiluna - se peli jossa pelaajat luistellen pelailevat kaukalossa mustan kumikiekon perässä - on kuollut ja kuopattu!

vlad.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy