Jäädytetäänkö pelinumeroita?

  • 29 907
  • 92

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Hallin katossa roikkuu jäädytettynä Kärppien tähän astisesti suurimman legendan, Reijo Ruotsalaisen 10-paita. Reksan meriitit yleensä jääkiekossa ja tietenkin Kärppien hyväksi ovat kiistattomat, mutta tulisiko kattoon nostaa jonkun muunkin pelaajan numero?

Ensimmäisenä itsellä tulee mieleen Kari "Nokka" Jalonen. Ainoa miinus kai on tämän juonikkaan sentterin muuttuminen turkulaiseksi. Kaikki muu sentään menisi, mutta turkulainen...
No niin, kuitenkin meriittejä Liigasta ja Kärpistä löytyy:

Lynces Academici Forward Award (SM-liiga 86-87, 88-89)
Top scorer (SM-liiga 86-87)
Most assists (SM-liiga 86-87, 88-89)
Most SM-liiga assists and points in one season, 44: 29+64=93 +29 (1986-87)
Most playoff goals, 38
Most playoff assists, 77
Most playoff points, 115
Rookie of the Year (SM-liiga 78-79)
Key Player (SM-liiga 85-86, 86-87)
All Star Team (SM-liiga 86-87, 88-89)
Jääkiekkoleijona #123
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tästähän on ollut puhetta vaikka kuinka monta kertaa (en muista onko Jatkoajassa niinkään ollut). Eli hyvä puoli tämänhetkisessä tilanteessa on se ettei paitojen jäädytys ole kärsinyt inflaatiota Oulussa. Mielestäni inflaation tielle ei pidä mennä jatkossakaan. Tällä hetkellä varmaan Kojo on ainoa jonka paidan jäädyttämistä voisi ajatella. Seuraavia mahdollisia olis kai sitten Kiimalainen ja Veivo (Veivo siis hieman eri kriteereillä kuin muut). Tätä enempää ei ainakaan missään nimessä sais lähiaikoina paitoja katossa olla, koska silloin ollaan jo tuolla inflaation tiellä. Seuraavana jonossa olis kai edelleen näitä vanhoja patuja kuten Torkkelit, Perkkiöt ja muut.

Old TJ
 

JPL

Jäsen
Asia tulee ajankohtaiseksi kun halli on valmis.

Näin olen käsittänyt
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Viestin lähetti Jamina
Millä numerolla Kojo pelasi Kärpissä?

KJ pelasi numerolla 12, eli Saarenheimolle tulisi eteen uuden numeron etsiminen
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kojo on ehkä suurin tähti liigassa jonka numeroa ei ole jäädytetty (poislukien yhä pelaavat). Suuresta ja perinteikkäästä seurasta kertoo se että noita numeroita on muutamia.

Veivo on toinen jonka numero pitäisi jäädyttää. Ässätkin on laittanut Otevrelin numeron pois käytöstä, joskaan hallin kattoon sitä ei ole laitettu. Ymmärtääkseni Jaron omasta toivomuksesta kuitenkin.
 

Silverspur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse en kannata Veivon paidan kattoon nostamista vaikka valitettava tapaus onkin. Jollakin muulla julkisella tavalla Kärpät voisivat Veveä kuitenkin muistaa. Tuli yhtäkkiä mieleen, että onko Veivon #14:aa kukaan käyttänyt tuon loukkaantumisen jälkeen? Itsellä ei ainakaan ketään tule mieleen.

Ja kyllä, Kojon paita kattoon.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä Kojon paita kattoon ehdottomasti. Kärpillä on muutamia mitaleita muistaakseni kahdessa viimeisessä Kojo ei ollut mukana. Kaiken lisäksi Kojo on pelaanut juuri Kärpissä suurenosan kunniakkaasta urastaan, eikä muualla kuten Reksa. Kojo muuten taisi voittaa divarin pistepörssin, vaikka pelasi vain puolet peleistä tuona murheellisena divarikonkurssi vuotena.
 

H.Hietaharju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kojo oli niitä kavereita jotka "jättivät" kärpät juuri tuon Hopeakauden jälkeen, ja siirtyi tepsiin
Oulussa Kojoa olisi tarvittu 88-89 kaudella kipeästi.
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jatkokysymys

"Kojo oli niitä kavereita jotka "jättivät" kärpät juuri tuon Hopeakauden jälkeen, ja siirtyi tepsiin Oulussa Kojoa olisi tarvittu 88-89 kaudella kipeästi.

Tarkennuksena kysyisin, kun ei auennut että: tämän otsikon alla, mitä haluat tällä kommentilla sanoa?
 

H.Hietaharju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: Jatkokysymys

Viestin lähetti amok
"Kojo oli niitä kavereita jotka "jättivät" kärpät juuri tuon Hopeakauden jälkeen, ja siirtyi tepsiin Oulussa Kojoa olisi tarvittu 88-89 kaudella kipeästi.

Tarkennuksena kysyisin, kun ei auennut että: tämän otsikon alla, mitä haluat tällä kommentilla sanoa?

Mun mielestä miehen paitaa ei tuon takia ole koskaan jäädytetty?
saatan olla pahasti väärässäkin.
Reksa pelas kärpissä uskollisesti liigaa ja divaria, toki kävi muutaman kauden Tapparassa ja Kalpassa mutta noina aikoina kärpät ei ollut enää liigajoukkue.
Kojo pelasi tepsissä, kun kärpät pelasi liigaa ;)

Minun mielipide on se, et nostakoot paidan kattoon jos huvittaa kunhan koutsiksi ei koskaan tänne tule.
 

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Tepa
Kyllä Kojon paita kattoon ehdottomasti.

Kyllä nyt mennään metsään, jos ei "kimun" (#15) paitaa saada kattoon ennen "kojoa"... neljännesvuosisata Kärppien paidassa, eikä edustanut (muistaakseni, korjatkaa jos olen väärässä!) mitään muuta seuraa kuin Kärppiä, niin liigassa kuin divarissakin. AINiin ja tietenkin Maajoukkuetta ;)
 

Voittaja

Jäsen
Muistanko väärin, vai kävikö Kimu myös pelaamassa Kalajoen Junkkareissa? Miten mulla on tollanen mielikuva...

Ihmelaamalla loistava valinta toiseksi suosikkijoukkueeksi.
 

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Voittaja
Muistanko väärin, vai kävikö Kimu myös pelaamassa Kalajoen Junkkareissa? Miten mulla on tollanen mielikuva...

Ihmelaamalla loistava valinta toiseksi suosikkijoukkueeksi.

Näin Kuusamolaistuneena ex-Oululaisena (Haukiputtaalaisena) olen minäkin iloinen, kun PaKa (Pallo-Karhut, mitä ne sitten lienevätkään!?) nousi sarjaporrasta ylemmäs, ja Ahamat pääsee tänne taas näyttämään jääkiekon mallia Koillis-Euroopan pojille... =)

Muistanet ihan vääriin, kyllä se oli tuo "parjattu" kojo, joka pelasi Junkkareissa... kuin myös Tapio Levo, Jan Jasko ja kumppanit...
 

Unbreakable

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jalonen ja Kiimalainen on pelaajat, joiden paidat jäädyttäisin. Tätä samaa mieltä on varmasti melko moni Kärppien kannattaja, joten eikun paitoja kattoon vetämään.
 

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Paitojen jäädytykset

Kyllähän etu sijalla ovat pelaajat, jotka Kärpille sen ainokaisen mestaruuden ovat tuoneet ja sieltä tietenkin ne ratkaisu pelaajat, jotka Kärpissä ovat "pitkän" uran pelanneet.

Markku Kiimalainen 15
Kari Jalonen 12
Kai Suikkanen 21
Pekka Arbelius 27
Veikko Torkkeli 19

Tässä muutama esimerkki, joista voitais paitojen jäähdytyksiä aloitella, jos niitä nyt yllensä pitää jäähdytellä......?
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Ei kyllä uppoa mulle tuo paitojen jäädytys. Enny tiedä tarviiko Kojonkaan paitaa jäädyttää, kun tepsiin karkas pelaamaan vielä monta vuotta huipulla. Kyllä paidan jäädytyksessä mun mielestä pitäs katsoa myös sitä kuinka paljon on pelannut kärpissä ja mimmonen kärppäsydän miehellä on ollut. Jos katoaa huippuvuosina toiseen liigaseuraan niin se on kyllä jo paha miinus. Tulevaisuudessa voisi miettiä ehkä Sakke Palsolaa, jos pysyy vielä muutaman vuoden huipulla ja kärpissä. Siinä on ainaki pelaaja, jonka sydän sykkii kärpille ja tehotkaan ei ihan huonot ole. Lähtihän Sakkeki kärpistä lukkoon, mutta sen ymmärtää koska kärpät tahkos divaria ja sakke oli lupaava kaveri. Mutta mutta kyllä tuossa paitojen jäädytyksessä kannattaa pitää tiukka linja. Reksa on paitansa kattoon ansainnu.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pitäisköhän tämän ketjun otsikko muuttaa.... Eli Kojosta mielipiteet ihan ymmärrettävästi hajaantuu sekä pitkin että poikin. Kuitenkin jo aika pitkään tätä puulaakia seuranneena omassa edellisessä viestissänikin nostin esiin Kimun, joka tässä monessa muussakin viestissä on tullut esiin.

Siksipä muotoillaankin kysymys uudelleen. Kuka on vastaan Kiimalaisen Markun paidan jäädyttämistä? Ja jos olet sitä vastaan niin miksi? Tällaisia kärppäsydämiä on kuitenkin erittäin harvassa!

Old TJ
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Vois heittää pienen v*ttuilu kyssärin tähän, että kuuluisko Kossun paita tulevaisuudessa kattoon, jos ois jatkanut Kärpissä? "Sehän tekee niin paljon töitä", hahahaa! Oon aivan varma, että eräskin puusilmä ois sillä kannalla, jos tätä kaikkien puukäsien äitiä ei olisi dumpattu Dabbaraan. Ja tämä ei liity Kiimalaiseen mitenkään.

Kojo on kuitenkin ollut kautta-aikain yksi SM-Liigan vaarallisimmista pelaajista ja jonkinlainen tunnustus ja myös kehaisu omasta juniorityöstä muuta Suomea kohtaan olisi paikallaan. Ja ei TPS:ssä pelaaminen mielestäni himmennä Kärpissä tehtyjä saavutuksia yhtään. Reksakin kävi välissä Tapparassa ja Kalpassa, joten...
 

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kojon paidan jäädytys lähestyy kunhan mies palailee Ouluun kuten Reksakin on tehnyt. Näillä näkymin lähinnä taitaa olla Suikka Kaden paidan jäädytys, kun hän nyt on mukana A-junnujen valmennuksessa.

Jos näitä paitoja edelleenkään pitää jäädyttämässä olla????

Mielestäni tämä koko paitojen jäädytys keskustelu on turhaa.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Viestin lähetti power play
Kojon paidan jäädytys lähestyy kunhan mies palailee Ouluun kuten Reksakin on tehnyt.

Voisitko perustella miksi hänen pitäisi palailla Ouluun? Vieläkö tarvitsee jotain meriittejä Kärpissä hankkia, että paidan jäädyttämiselle olisi jotain perusteita?

Asuuko Jari Kurri tai Wayne Gretzky Edmontonissa? Pelasivatko he koko uransa Edmontonissa? Paidat ovat joka tapauksessa hallin katossa. Enkä näe Liigan mittakaavassa Gretzky-Jalonen vertauksessa edes mitään ontumista.
 

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. Kiekko-Laser.
Viestin lähetti Unbreakable
Jalonen ja Kiimalainen on pelaajat, joiden paidat jäädyttäisin. Tätä samaa mieltä on varmasti melko moni Kärppien kannattaja, joten eikun paitoja kattoon vetämään.

No sanotaan nyt tässä että tätä mieltä minäkin olen jo pitkään ollut.

Veivon paidan kattoon haluavat, lukekaa tuo Korkin viesti. Pelimiehet itse tietää että se paita/numero pitää pelaamalla kattoon saada. Ja ei tosiaankaan taida olla kukaan numerolla 14 pelannut Matin jälkeen joten epävirallisesti ainakin on numero kai 'jäädytetty'.
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
"Voisitko perustella miksi hänen pitäisi palailla Ouluun? Vieläkö tarvitsee jotain meriittejä Kärpissä hankkia, että paidan jäädyttämiselle olisi jotain perusteita?"

Joo...

Olisi mielenkiintoista kuulla power playn vastaus tuohon BA:n kysymykseen.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eihän "Tiki" Tikkasenkaan rooli hirvittävän iso Jokereissa ollut mutta niin se vaan Hjallis paidan kattoon repaisi.

Kyllä noiden jäädytysten kanssa pitäisi olla ennemmin liian tiukka, Reksa on paidan kattoon tietysti ansainnut. Ainoana nostettavana voin kannattaa itsekin Kari "nokka" Jalosen paidan nostamista. Muiden meriitit ,vaikka todella hienoja Kärpissä ovat olleetkin, eivät riitä.

Saattaa kuullostaa tylyltä ettei muita kuin Kojo,mutta mun mielestä se että saa paidan kattoon edellyttää:
- poikkeuksellisen loistoisa uraa
- paljon töitä (/pitkä ura) myös seuran eteen (tämö onkin sitten hieman häilyvä käsite johon jokaisella on omat mielipiteet)

mun mielestä paidan nostamiseen ei riitä:
- pitkä peliura yhdessä joukkueessa
- kovat tehot SM-liigassa (pelkästään)
- loukkaantuminen
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös