Eilistä peliä oli katsomassa mm. Jukka Koivu ja Rauno Sjöroos TPS:stä.
Paikallislehdessä oli juttua asiasta ja yhteistyöstä TPS:n kanssa.
TPS on valmis tukemaan Jääkotkien juniorivalmennusta ja markkinointia. Jutussa TPS:n markkinointipäällikkö Rauno Sjöroos kertoo, että TPS tarjoaa UJK:n kautta paikallisille yrityksille kabinettitiloja ja aitioita Elysee hallista. Jääkotkien juniorit voivat osallistua tepsiläisten leireihin ja ovat tietty tervetulleita seuraamaan TPS:n liigapelejä Turkuun. Koivun mukaan on mahdollista, että Tepsi tulisi pelaamaan ensi kesänä harjoituspelin Ukiin ja samalla esittäytymään uusikaupunkilaisille.
Näin asia lyhennettynä ja Uudenkaupungin Sanomista lainattuna.
:confused: :confused:
Mitä tästä nyt sitten sanoisi. Juniorit ehkä hyötyvät tilanteesta - jos hyötyvät. Ukissa on ennenkin koetettu yhteistyötä TPS.n kanssa, mutta aika laihoin tuloksin. Raumalta on sentään saatu pelaajia edustusjoukkueeseen. Itsekin olen ollut jo pitkän aikaa sitä mieltä, että Rauman kanssa yhteistyö ei ole toiminut aivan kuin olisi pitänyt. Nyt tämä uusi yhteistyö TPS.n kanssa ei ainakaan toistaiseksi lupaa mitään ihmeellistä edustusjoukkueelle, toisaalta, eihän alun alkaen pitänytkään. Kyse on vain yhteistyösopimuksesta, ei farmisopimuksesta.
On tietysti tärkeää ylläpitää junioritoimintaa, mutta mahtaakohan johtokunta nyt jättää Mestis-joukkueen turhan pienelle huomiolle. Miesten ykkösjoukkue on se, joka innostaa junnuja lisää seuraan ja pelaamaan. Tietysti joku Tepsikin on kova juttu junnuille, mutta luulisi, että oman kaupungin seura kuitenkin olisi hienompi kannatettava jos se menestyisi - ja sinne pääsisi melko varmasti joskus pelaamaankin. Tepsiin voi olla vaikeampi päästä.
Itse kyllä odotin, että Turun suunnalta olisi vähän raotettu ovea ja päästetty pari lupaavaa A-junioria Jääkotkiin täksi kaudeksi. No, aikaa on vielä jäljellä ja miehiä on kai koko ajan tyrkyllä joukkueeseen.
Jos zeitgeist luet tämän jutun ja menet katsomaan huomista TuTon ja Jääkotkien harjoituspeliä, niin kirjoitteleppa juttua mitä mieltä olet porukasta - ei ole ihan samanlainen jengi kuin viitisen vuotta sitten.
Ja seuran nettisivut voisi jo tosiaankin avata.
TPS muuten tarjoaa siis aitioita ym. ukilaislle firmoille. Sinne saa ihan vapaasti mennä katsomaan matsia ken haluaa. Vaikka itse välillä tuleekin arvosteltua Rauman Lukon toimia (lähinnä näitä farmijuttuja), niin minä kyllä suuntaan edelleenkin Äijänsuolle liigapelejä katsomaan jos on tarve. Lukko on Lukko ja ei se siitä miksikään muutu. Vaikka kuinka paljon ilmaislippuja Turkuun jaettaisiin.