Sen sijaan kuulin vapun tienoilla luotettavista lähteistä juttua Isomäen tulevista korjauksista/muutoksista/saneerauksista, joihin Ässät myös itse rahallisesti tulee osallistumaan seuraavien viiden vuoden aikana.
No mitä juttua kuulit?
Sen sijaan kuulin vapun tienoilla luotettavista lähteistä juttua Isomäen tulevista korjauksista/muutoksista/saneerauksista, joihin Ässät myös itse rahallisesti tulee osallistumaan seuraavien viiden vuoden aikana.
Joku halli voidaan saada, mutta siitä tuskin tulee mitään tuhansia ihmisiä vetäviä areenaa, puhumattakaan siitä, että Porin Ässät pelaisi siellä.
Olisi hienoa, jos tämä hehkutettu uusi halli tulisi, mutta not gonna happen, ainakaan moniin, moniin vuosiin. Saa ottaa ylös.
Seisomokatsomo puhuttaa ja tulee puhuttamaan Porissa aina. Omasta mielestäni seisomokatsomosta on ajan saatossa tullut osa Ässiä ja Poria. Seisomokatsomo Isomäessä on yksi niistä harvoista paikoista, jossa vielä ilmenee se porilaisuus. Tätä ei pidä tuhota laittamalla seisomokatsomo päätyyn. Seisomokatsomon paikan tulee mielestäni olla siinä sivussa, missä se on Isomäessäkin. Monen sm-liigan joukkueen fanit ovat pettyneet hallinsa tunnelmaan, kun seisomokatsomo oli siirretty päätyyn. Niinpä uudessa hallissa seisomokatsomo voisi olla siinä sivussa, niin kuin Isomäessäkin. Siihen päälle voi sitten tehdä lipan/parven istumapaikoille.
Jos jengi on asenteella toiminnassa mukana, niin seisomakatsomon sijainnilla ei ole merkistystä. Ehkä enemmänkin kapasiteetilla, jotta aktiivinen massa olisi tarpeeksi suuri äänen tuottamiseen koko halliin. Jos nyt katsoo seisomakatsomon meininkiä nykyisellään, niin touhu on kyllä sellaista muniinpuhalteltua, ettei mistään jäädä paitsi, vaikka tuo uudessa hallissa päädystä löytyisikin. Kyse on nimenomaan siitä, että mitä siellä katsomossa tehdään. Ja jos hiukkaakaan katsoo laajemmalla mittakaavalla kannattajakatsomoiden sijaintia, niin fanikatsomot löytyvät nimenomaan päädyistä, ei sivukatsomoista.
Itse ajattelin seisomokatsomon sijoittamista sivukatsomoon myös ikään kuin kompromissina. Uusi halli ja legendaarisesta Isomäestä luopuminen voisi olla joillekin faneille kova paikka. Tätä varten seisomokatsomon voisi jättää paikoilleen sivukatsomoon "kotoisasti". Toki siirrettävillä istuimilla voitaisiin sitten kokeilla eri sijainteja seisomokatsomolle. Tämähän oli täällä keskustelupalstallakin esillä.
Itse ajattelin seisomokatsomon sijoittamista sivukatsomoon myös ikään kuin kompromissina. Uusi halli ja legendaarisesta Isomäestä luopuminen voisi olla joillekin faneille kova paikka. Tätä varten seisomokatsomon voisi jättää paikoilleen sivukatsomoon "kotoisasti".
Edit. Itsellä on vähän kyyninen asenne koko hallinrakennukseen sikäli, että vaikka halli kuinka yritettäisiin toteuttaa fanien toiveiden mukaan, on suurin osa faneina itseään pitävistä joka tapauksessa pettynyt valmiiseen halliin. Se on ihan psykologinen juttu, jos on vuosikymmenet tottunut johonkin, on uutta vaikea omaksua helpolla. Lisäksi arvaan jo että valtaosa olosuhteista nyt narisevista tulee uudessa tuliterässä hallissa narisemaan kuinka "täällä ei ole samaa tunnelmaa kuin vanhassa Isomäessä". Eli pidän "fanien" mielipidettä loppujen lopuksi aika toissijaisena koko rakennusprojektissa.
Hjalliksen kaljatynnyrissä on nykyään aika hyvä meno, silloin kun halli on täynnä (isohan se on) - näkisin että HIFK:n pieni etumatka johtuu lähinnä kannattajakulttuurista.
Laitetaan nyt vaikka tähän ketjuun, eli Porin Sanomien mukaan Ässät saa ensi kaudeksi Cheerleaderit: NetPaper - Porin Sanomat - 20.6.2012
Itse olen sitä mieltä, että ilmankin olisi ja ollaan pärjätty. Mutta positiivista on, että mitään pikkutyttöryhmää ei olla kasaamassa.
En tiedä sitten, että missä määrin huiskutytöt tuottavat lisäkustannuksia, mutta aika aneemisia ovat ottelutapahtuman kehittämisyritykset.
Klassinen "pitää olla kun muuallakin on"-juttu ilman sen syvempää pointtia. En oikein arvosta.
Ei oikein mielestäni istu Porin jääkylmän ladon portaille tuollainen. Cheerleaderit jäähallissa portailla ketkuttelemassa on muutenkin hieman kyseenalaista, mutta Isomäen puitteissa erityisesti.
Tyttöraukkoja, kun tuossa hommassa ei oikein voi edes pitkiä kalsareita käyttää.
Toisaalta, tuskin järin suurista kustannuksista puhutaan.
Tämä. Ei mitään vaikutusta meikäläiseen onko cheerleadereita vai ei. Ihan positiivista se kai noin yleisesti ottaen tietysti on, että harrastetaan.Mulle on ainakin ihan sama onko siellä cheerleadereita vai ei.
Pataljoonalla alkaa vain puntti tutisemaan ja ymmärrettävästi. 8 cheerleaderiä voi mahdollisesti pitää enemmän ääntä, kuin 7 etulinjalaista.
Mielestäni kaikille on tilaa hallissa. Ameriikassa käytetään cheerleadereita, isomäessä kannatetaan nykyisin eurooppalaista fanituskulttuuria. Tunnetuin seurauksin.