Oli täysin turha odottaa Vellihousulta mitään järkeviä perusteluja lapsellisen "Seisomakatsomo pitää poistaa, koska mä haluun niin" sijaan. Ihan kuin kyse olisi jostain Ässä-johdon kantista, eikä tuollaisen uudistuksen taloudellisesta kannattamattomuuddesta.
"Mutku sillon ku mä asuin Helsingissä niin siellä ei ollu porilaisia ja ne ei kiusannu mua ja ku siel sai hattaraa peleissä ja valivali..kitikiti..."
Joo eiköhän tuo sama jargoni ole kuultu jo moneen kertaan ja aina yhtä hyvin perusteltu. Kaikki varmaan jo tietävät, että "Pori on perseestä, porilaiset on perseestä, kaikki muut on sivistymättömiä diletantteja, Isomäki on ruma ja paska pääasiassa seisomakatsomon takia, porilaiset kannattavat väärin jne." Eikös tossa kohtaa kannattaisi muuttaa vaikka Raumalle tai takaisin sinne Helsinkiin ja alkaa kannattaa jotain mahtavaa suurseuraa, jossa kaikki on niin paljon paremmin?
No, asiaan, en vaan jaksa enempää tota "kaikki on niin huonosti"-skeidaa. Tuo suunnitelma kuulostaa ihan hyvältä, ei tuohon vanhaan halliin kannata montaa tuhatta euroa enää hakata, ennen kuin on tulevaisuuden suunnitelmasta lyöty nuijaa pöytään - rakennetaanko uusi (en usko) vai rempataanko vanha ja jos rempataan, niin miten ja millä aikavälillä. Kuulemani mukaan hallin remontille on ainakin yksi suunnitelma jo sen verran pitkällä, että kuvat on piirretty ja rahoitustarpeita laskettu. Se, että koska tuota viedään tosissaan eteenpäin ja onko jo päätetty että ko. suunnitelma on se joka toteutetaan, on minulle täysin epäselvää. Tuollainen pieni ehostaminen ja nykyaikaistaminen on ihan järkevää, kyllä sinne jotain uutta kaivataan, mutta ei vaikuta minun kohdalla ainakaan siihen, että menenkö hallille vai en.
Seisomakatsomon poistaminen olisi mielestäni typerin temppu hetkeen. Ja ilmoitettakoon nyt tälle meidän kaikkitietävälle palstakumppanillemmekin, että ei - en ole työtön hitsari, enkä edes työtön tai hitsari...