C.Simon kirjoitti:
Jos ei nyt kuitenkaan.
Yhteydenottamiseen nimenomaan kuluu aikaa, elikkäs numeron valintaan. Ei tarkastukseen mene kuin 3 - 15 sek. Suurissa marketeissa, yökerhoissa ja osassa kaupoista on yhteys päällä jatkuvasti ja tästä syystä tapahtuman loppun vieminen sujuu joutusammin.
Haluaisin nähdä tilanteen jossa jono seisoo viisi minuuttia yhden electron asiakkaan vuoksi.
Kyllä tämä vain on taivaan tosi. Olen katsos itse tehnyt työtä ko. helvetinkoneiden (systekkien) kanssa likemmäs kymmenen vuotta ja voin vakuuttaa sinulle, että tämänlaiset asiat ovat edelleen arkipäivää. Eivät varmasti "kulman ärrällä", mutta kylläkin paikoissa, joissa myyntiä tapahtuu koko ajan. Eikä se ole edes mitenkään harvinaista. Senpä takia toivon, että koko electron-hössötys unohdetaan Isomäessä.
Ja tilannetta, missä jono seisoo viisi minuuttia, et tule varmastikkaan näkemään. Ainakaan mikäli myyjän paikalla seisoo jonkin sortin ammattilainen. Tottahan siinä odotellessa hän myy jo seuraavalle asiakkaalle. Mutta annas olla kun raksutus systekistä alkaa: Silloin tämä electronisti jo alkaa huutaa, että:"Hei, jumalauta! Kato nyt saatana se kortti on luettu jo! Tänne näin se, vähän äkkiä, saatana! Vittu vauhtia nytte! Mä oon odottanu vartin sua jo!" jne... Tässä vaiheessa ei tietenkään ole väliä sillä, että myyjän hommat tämän hetkisen asiakkaansa kanssa ovat kesken. Ja auta armias, mikäli kone sylkeekin ilmoituksen: "Tilillä ei katetta".. Sitten se helvetti repeää... "Saatana ihan varmaan on, vittu, fyrkkaa siellä ihan helvetisti! Mä, saatana tienaan vitusti paremmin kuin sä! Tänne näin se kortti, saatana!" jne, jne... Nähty on ja kuultu monesti. Siinä sitä saa sitten aikaa kulumaan. Meneppäs, Simon, yökerhoon töihin joskus. Siellä sitä näkee ja kuulee niin uskomattomia tapauksia, että...
Lisättäköön vielä tähän loppuun yksi pikku tarina ko. kortista Eräässä entisessä työpaikassani, jossa alettiin myöskin hyväksymään electroneja (pankin pyynnöstä) tehtiin varsin radikaali ja hyväksi todettu ratkaisu: Kun ne hevonpaskakortit senkun takkuilivat ja takkuilivat, varsinkin lauantai-iltaisin, juurikin kellonaikoihin 00.00-02.30(paras myyntiaika, btw), tehtiin hlökunnan kanssa yhteinen päätös, että niitä ei sitten enää hyväksytä niin kauan kuin alkaa linjat toimimaan. Illan päätteeksi jätettiin viestiä päälliköille ja he olivat kyllä ihan samaa mieltä kanssamme, että myyntihän tuollaisesta kärsii. Meni pari päivää ja johan oli pankki pistänyt linjat kuosiin ja niinpä taas jatkettiin roskakorteille myyntiä. Aiemmat valitukset pankille olivat siis soineet kuuroille korville. Eihän ne vieläkään yhtä hyvin toimineet kuin "oikeat" pankkikortit, mutta siedettävästi kuitenkin...