Kyllä on korutonta kertomaa. Olen itsekin useasti miettinyt miksei asioita laiteta toimimaan kunnolla, kun kyse ei ole muusta kuin halusta.
Fanishoppi-kysymys on olennainen. Käyn yleensä seisomakatsomossa, eikä minulla ole pienintäkään mielenkiintoa ostaa kannatuskrääsää ennen ottelun alkua ja kantaa sitä sitten mukanani katsomossa ja kaljatiskeillä seuraavaa kahta tuntia. Sen sijaan (tälläkin kaudella pariin otteeseen) olen pelin päätyttyä ja koutsien kommentteja odotellessa ajatellut pistäytyä fanishopissa, sillä kaulahuiville, pipolle ja vaikka jollekin t-paidallekin olisi tilausta. Vaan kiinnipä ovat jo luukut olleet vedettyinä kun olen paikalle saapunut. Suoraan sanoen tuo homma on totaalisen perseestä ja luulisi kauppaa ammatikseen tekevien seuran päättäjien itsekin oivaltavan tuon asian.
Kaljaakin saa tosiaan jonottaa, mutta itse olen toistaiseksi selvinnyt suht kivuttomalla jonotuksella. Ymmärrän kuitenkin jos pitkät jonot pelottavat, varsinkin satunnaiskävijöitä. Asia olisi helpolla selvitetty lisäämällä myyntipisteitä ja henkilökuntaa, sekä pienellä henkilökunnan preppauksella. Ei se ole vaikeaa hommaa, mutta porukan täytyy ymmärtää että se myynti on tehtävä siinä pienessä ajassa, joka erätauoilla on. Ei siinä ole aikaa arpoa mitään, vaan kassan pitää kilistä jatkuvasti ja tuopin täytyy siirtyä kädestä toiseen rivakasti. Tällä tarkoitan siis nimenomaan henkilökunnan toimintaa. Hallituksessa istuu Harri Vilkuna, joten voisi kuvitella että hän tietää mitä tarkoittaa kun pienessä ajassa täytyy saada maksimaalisesti rahat ihmisten taskuista pois. Voin itsekin tulla opettamaan, jos se ei muilta onnistu. Hereillä nyt perkele, siellä olisi rahaa tarjolla!
Samoin jälkipeleihin olisi syytä satsata. Varsinkin viikonloppuisin! Sieltä olisi varmasti saatavilla löysää rahaa nousuhumalaisten ihmisten taskuista, joten käykää ahnaasti kiinni. Viinaa helposti saataville ja vaikka jotain pientä "erikoistarjousta" siihen viereen houkuttavasti esille, pipoa, kaulahuivia ja sellaista. Ja täytyy muistaa myös että parin tunnin kiekkomatsin ja muutaman kaljan jälkeen alkaa helposti hiukoa, joten jotain pientä suolaista siihen tarjolle. se on periaatteessa ihan sama mitä se on, makkaraa, paninia, ihan mitä vaan. Kunhan se saadaan nostettua nopeasti asiakkaan käteen ja asiakkaalta raha pois. Sitten Julle sinne höpöttämään, pelaajia haastatteluun ja vaikka koosteet kierroksen muista otteluista valkokankaalle. Siinä hurahtaa nopeasti tunti jos toinenkin ja olut sekä raha Ässien taskuun vaan virtaavat.
@TosiFani jos kertomasi on totta tuosta vapisevakätisestä baarimikosta, niin onhan tuo jumalauta sentään häpeällistä! Toivon että olet yhteydessä toimistoon ja kerrot kokemuksestasi. Tuollainen ei vaan ole enää tänä päivänä hyväksyttävää, vaan jokaisella tulisi olla tietty ylpeys tekemästään työstä. Sitä ei ole krapulassa töihin tulo. Joskus 80-luvulla saattoi olla toisin, mutta ei enää nykyään. Miksi muuten vaadittiin kolme pulloa kahteen shottiin? Rikkoiko se niitä, vai mikä oli? :)
Tähänkin asiaan soisi vaikka herra Vilkunan puuttuvan. Huomautus kaverille että jos töihin tullaan niin ollaan kunnossa, tai sitten ei tulla lainkaan. Vaikka se ehkä tuntuu myyjästä itsestään vähäpätöiseltä, hän kuitenkin omalta osaltaan edustaa Poria ja Porin Ässiä. Johan siitä saa ulkopaikkakuntalainenkin kunnon röhönaurut jos hallin baarimestari on niin vapinoissaan ettei pullot pysy kädessä :)
Mutta siinä. Parannettavaa siis on ja uskon kyllä että asiaan tullaan kiinnittämään huomiota. Hyvä asia tässä on se, että selvästikin hallille on imua ja ihmisillä intoa käyttää rahaa hallissa. Se on hyvä asia!