Mainos

Isomäen jäähalli – ladosta liigahalliksi

  • 1 181 795
  • 5 621

A.P.Weinrich

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT, respect HIFK.
Viikonloppujen ruuhkaisimpiin peleihin kannattaisi varmaankin miettiä myyjäresurssit ja toimintatavat hieman uusiksi, esim. HIFK-ottelussa moni oli "löytänyt" seisomakatsomon takana olevan KOFFin myyntikärryn jossa yksi myyjä valutti tuoppeja täyteen ja hoiti rahastuksen. Samaan aikaan vieressä Panini-pisteellä ja muilla kioskeilla taisi pyöriä vähintään kaksi myyjää paljon pienemmän asiakasmäärän kera. Eli toisin sanoen, yksi henkilö tuohon lisää, toinen hoitaa rahastuksen ja toinen laittaa tuoppia tulemaan sen kun kerkiää.

Sitten asiaan josta olen huhuillut aiemminkin ilman vastausta eli onko jollakulla tietoa siitä että onko niitä Hirsin tälle kaudelle lupailemia pelikello- ja peliä näyttäviä näyttöjä tulossa seisomakatsomon lipan alle vai ei? Onhan tässä kautta jäljellä, mutta...Perjantain peli osoitti taas että näytöillä voisi olla tarvetta sinne mihin niitä on lupailtu.
 

Zicco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen tarkkaillut myyntitapahtumaa hallilla useammallakin myyntipisteellä. Lähes jokaisessa on silmiinpistävästi tullut esille puutteet työnjaossa, jotka hidastavat myyntitapahtumaa.
Nykyisin homma kaatuu pääosin siihen, että vaikka pisteellä on kaksi työntekijää, otetaan yksi tilaus kerrallaan vastaan. Esim. ostat makkaran, toinen myyjä kysyy tilauksen ja rahastaa, minkä jälkeen jää myyjä1 odottamaan tumput suorina kunnes myyjä 2 on saanut makkaran ja sinapit pussiin sekä ojennettua kyrsän asiakkaalle ennenkuin otetaan vastaan seuraava tilaus. Seuraava asiakas siis odottaa tuon koko tapahtuman, ennen kuin saa tilauksen sisään! Jos siis haluaa vaikka kahvia, jonka asiakas ottaa itse, joutuu katselemaan vierestä koko makkaramyynnin ennenkuin saa kahvinsa.
Työnjako kuntoon oikealla ohjeistyksella ja esimiestyöskentelyllä, niin homma helpottuu ja nopeutuu huomattavasti!
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Viime perjantaina tosiaan oli ainakin seisomakatsomon raumantienpuoleisessa päässä paluu vanhaan, että erätauolla piti valita meneekö vessaan vai oluelle.
Toisella tauolla oli pakko mennä vessaan ja, jos olisin tämän jälkeen mennyt jonottamaan olutta, olisin oluen saanut käteen erän alkaessa.
No tuolla päässä korostuu vielä tämä rakennusvirhe, että vessoja ei ole lainkaan, vaikka väkeä on paljon.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Onhan siellä parannettavaa vaikka miten paljon eikä oikein näytä että mitään korjauksia oltaisiin yhtäkkiä tekemässä. Mutta esim. perjantain IFK -matsissa lähdin seisomasta oluselle vasta kun summeri soi, eka olut "isossa B-päädyssä" käteen kun taukoa oli vielä n. 12min jäljellä. Toisella erätauolla sitten seisomasta sporttibaariin ja sielläkin jäi 10+ minuuttia aikaa juoda. Tämä on varmaan kiinni enemmän siitä että oppii kulkemaan sopivia polkuja ja tekee oikeita siirtoja.

Seisomakatsomon takaisessa baarissa liikenne tosiaan tukkiutuu useimmiten täysin ja siellä ei kyllä virallisen erätauon aikana saa helpostikaan mitään nopeita olusia käsiinsä. Usein se on alle 5 minuuttia aikaa juoda jos haluaa vielä katsomoonkin takaisin ilman tunkemista. Sanoisin että seisomakatsomon suhteen on eniten ongelmaa, koska omia paikkoja ei ole ja änkeämistä on ihan järkyttävän paljon. Tuolla alueella on tullut opiskeltua trafiikkia sen verran että menee jonoon vasta kun tauko on ylittänyt puolivälin, pääsee paljon helpommalla ja miltei samassa ajassa. Mutta ei sen pitäisi olla näin vaikeaa, myyntitiskillä pitäisi tosiaan rahastuksen ja juoman tapahtuvan liukuhihnalta, sama henkilö ei voi rahastaa ja alkaa laskemaan olutta mukiin. Jonotukseen on vaikea keksiä mitään mullistavaa koska tila on lähtökohtaisesti liian ahdas noin suurelle väkimäärälle mitä viikonlopun pelit useimmiten tarjoaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika paljon olen tuolla käynyt, ainakin matsien aikana homma toimii kyllä väkimäärään nähden ihan OK. Siinä missä muuallakin.

Matsin jälkeen en ole ollut kuin pari kertaa, joten sillä otannalla en lähtisi sanomaan mitään muuta kuin sen, että ei ole ollut valitettavaa eikä kukaan ole tiskin takana krapulassa ollut. En nyt takertuisi yhteen paskaan palvelukokemukseen. Et varmaan Satakunnan Kansaan asiasta kirjoittanut?

Ok ei riitä, uudistetun hallin pitäisi tuottaa kaudessa vähintään 300 000 euroa lisää, jotta rahoituskulut saadaan kuitattua.

Olen vuosikausia ihmetellyt miksi Ässät sietää jonoja. Miksi asialle ei tehdä mitään? Yksi kassa, kolme työntekijää. Yksi rahastaa ja kaksi jakaa juomia, yksikertaista ja testattu aikanaan Lautalla, toimii. Kyse on välinpitämättömyydestä, laiskuudesta, haluttomuudesta kehittää ottelutapahtumaa.

Ja en, en kirjoittanut asiakaspalvelutilanteesta Satakunnan Kansaan, naureskelin hiljaa sisälle päin. Hauskinta tuossa on se, että sinäkään et huomannut olennaista, miksi kahden snapsin kaatamiseen tarvittiin kolme pulloa?
 

Kumura

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä on varmaan kiinni enemmän siitä että oppii kulkemaan sopivia polkuja ja tekee oikeita siirtoja.
Itselläkin jäi aikaa runsaasti. Ihmettelen aina sitä, että jotkut jäävät seisomaan siihen pisimpään jonoon. 50 metrin kävelyllä löytää hallista nykyään aina vetävän lyhyehkön jonon, ja aikaa kävelyyn menee vain joitakin sekunteja. Käsittämätöntä puhetta, että perjantain pelissä jonkun piti valita vessan tai oluen väliltä. Ennen remonttia tämä oli täyttä totta. Nyt se on käsittääkseni vain asiakkaan laiskuutta. Parannettavaa löytyy silti takuulla. Toivottavasti joku Ässistä lukee näitä juttuja. Ruususen Jaakko takuulla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Käsittämätöntä puhetta, että perjantain pelissä jonkun piti valita vessan tai oluen väliltä.

Nyt puhuu kanta-asiakkaat, jotka varmasti löytävät sen kaljansa erätauon aikana ja ehtivät vessaankin. Mutta kun myyntiä pitäisi saada aikaan myös niille katsojille, jotka tulevat ensimmäistä kertaa halliin ja pelästyvät niitä pitkiä jonoja. Yleensä katson peliä C-päädystä ja tunnen tarvittavat reitit siellä. Nyt oli vierailulla toisella puolella hallia ja jätin oluen ostamatta.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Erätauko on liian lyhyt. Olisiko esim 22min liikaa pelaajille?

Ei mutta katsojille voi olla jos peli venyy arkisin 10-15min. Jossain oli juttua tuosta 20min kokeilusta, että pari minuuttia per erätauko lisää on jo liikaa. Pitäisi sen sijaan mennä 15min taukoihin.

Voisiko kompromissina vetää viikkopelit 15min tauoilla ja viikonloppupelit 20min tauoilla?
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Nykyisin homma kaatuu pääosin siihen, että vaikka pisteellä on kaksi työntekijää, otetaan yksi tilaus kerrallaan vastaan. Esim. ostat makkaran, toinen myyjä kysyy tilauksen ja rahastaa, minkä jälkeen jää myyjä1 odottamaan tumput suorina kunnes myyjä 2 on saanut makkaran ja sinapit pussiin sekä ojennettua kyrsän asiakkaalle ennenkuin otetaan vastaan seuraava tilaus. Seuraava asiakas siis odottaa tuon koko tapahtuman, ennen kuin saa tilauksen sisään! Jos siis haluaa vaikka kahvia, jonka asiakas ottaa itse, joutuu katselemaan vierestä koko makkaramyynnin ennenkuin saa kahvinsa.

Reilut 20 vuotta minäkin olen hallilla käynyt, ja tämä kuvailemasi asia nyt on ollut ongelmana maailman sivu. Työntekijät ovat jotenkin todella huonoja mitenkään optimoimaan toimintaansa..

Viime perjantaina tosiaan oli ainakin seisomakatsomon raumantienpuoleisessa päässä paluu vanhaan, että erätauolla piti valita meneekö vessaan vai oluelle.
Toisella tauolla oli pakko mennä vessaan ja, jos olisin tämän jälkeen mennyt jonottamaan olutta, olisin oluen saanut käteen erän alkaessa.
No tuolla päässä korostuu vielä tämä rakennusvirhe, että vessoja ei ole lainkaan, vaikka väkeä on paljon.

Pari kertaa olen käynyt täysin valmiissa hallissa, ja suurin hämmästys minullekin muuten oli, että raumantien päädyssä ei ole edelleenkään vessoja. Käytännössä siis koko B-katsomo on ilman omia vessoja, joten heidän täytyy mennä pääaulaan niille asioille. Eihän se nyt toki sinällään (kait) iso vaiva ole, mutta jotenkin odotin että vaikkei B-päätyyn mitään muuta tehtykään, niin olisi sinne kaksi vessaa ehkä kuitenkin voinut rakentaa

Tosin kuulostaa silti jo todella hurjalta, etteikö B-katsomossa oleva katsoja muka oikeasti ehtisi erätauolla sekä vessaan että tuopille. Kuulostaa siinäkin tapauksessa hurjalta, vaikka halli olisikin täynnä..
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Jos on aikaa tehdä myyntiä ainoastaan 18-20 min. niin toiminta pitää olla kunnolla organisoitua. @TosiFani jo tuossa ylempänä kertoi kaiken olennaisen.

Kävin vaimon kanssa ostamassa hallin fani-shopista lapsille tuliaisia kauden avauksessa. En voinut kun ihmetellä kuin päin helvettiä koko touhu oli hoidettu.

1. Tuotteissa ei ollut hintoja
2. Tuotteissa joissa ei ollut hintoja eli kaikki tuotteet, ne olivat hyllyissä joissa ei ollut hintoja..!
3. Kaikki kolme teinityttöä jotka olivat myyjinä seisoivat myyntitiskillä kassan takana.
4. Rahastuksessa ja pakkaamisessa tarvittiin kolme henkilöä.

Jos Hirsimäki luet tätä, niin koita järjestää joskus fanikauppaan joku ex-ässä tai popcorn-katsomon pelaaja, joka jakaa nimmareita jne. Sillä saadaan edes vähän imua myyntiin.
Lisäksi laittakaa nyt edes hinnat esille ja siihen kaupan ulkopuolelle jotain sälää myyntiin, vaikka popcornia ja karkkia.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos on aikaa tehdä myyntiä ainoastaan 18-20 min. niin toiminta pitää olla kunnolla organisoitua. @TosiFani jo tuossa ylempänä kertoi kaiken olennaisen.

Kävin vaimon kanssa ostamassa hallin fani-shopista lapsille tuliaisia kauden avauksessa. En voinut kun ihmetellä kuin päin helvettiä koko touhu oli hoidettu.

1. Tuotteissa ei ollut hintoja
2. Tuotteissa joissa ei ollut hintoja eli kaikki tuotteet, ne olivat hyllyissä joissa ei ollut hintoja..!
3. Kaikki kolme teinityttöä jotka olivat myyjinä seisoivat myyntitiskillä kassan takana.
4. Rahastuksessa ja pakkaamisessa tarvittiin kolme henkilöä.

Jos Hirsimäki luet tätä, niin koita järjestää joskus fanikauppaan joku ex-ässä tai popcorn-katsomon pelaaja, joka jakaa nimmareita jne. Lisäksi laittakaa nyt edes hinnat esille ja siihen kaupan ulkopuolelle jotain sälää myyntiin, vaikka popcornia ja karkkia.

Tällä hetkellä Ässien ottelutapahtuma tuntuu myynnin suhteen jääneen remonttia edeltävälle ajalle,
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Reilut 20 vuotta minäkin olen hallilla käynyt, ja tämä kuvailemasi asia nyt on ollut ongelmana maailman sivu. Työntekijät ovat jotenkin todella huonoja mitenkään optimoimaan toimintaansa..



Pari kertaa olen käynyt täysin valmiissa hallissa, ja suurin hämmästys minullekin muuten oli, että raumantien päädyssä ei ole edelleenkään vessoja. Käytännössä siis koko B-katsomo on ilman omia vessoja, joten heidän täytyy mennä pääaulaan niille asioille. Eihän se nyt toki sinällään (kait) iso vaiva ole, mutta jotenkin odotin että vaikkei B-päätyyn mitään muuta tehtykään, niin olisi sinne kaksi vessaa ehkä kuitenkin voinut rakentaa

Tosin kuulostaa silti jo todella hurjalta, etteikö B-katsomossa oleva katsoja muka oikeasti ehtisi erätauolla sekä vessaan että tuopille. Kuulostaa siinäkin tapauksessa hurjalta, vaikka halli olisikin täynnä..


En nyt ulkoa muista mikä on hallin B-katsomo, mutta raumantienpuolella seisoessa, jos halusi viime perjantaina käydä samalla tauolla sekä vessassa, että oluella seisomakatsomon takana, olisi osa eristä jäänyt näkemättä, koska olut olisi ollut kädessä erän alkaessa.
Voi olla, että seisomakatsomosta, jos lähtee toiselle puolelle hallia, niin ehtii kaikki suorittaa, mutta tämä ei tummu isolla porukalla mielekkäältä. Mielummin jätän oluen juomatta tai osan erän lopusta.
 
En nyt ulkoa muista mikä on hallin B-katsomo, mutta raumantienpuolella seisoessa, jos halusi viime perjantaina käydä samalla tauolla sekä vessassa, että oluella seisomakatsomon takana, olisi osa eristä jäänyt näkemättä, koska olut olisi ollut kädessä erän alkaessa.
Voi olla, että seisomakatsomosta, jos lähtee toiselle puolelle hallia, niin ehtii kaikki suorittaa, mutta tämä ei tummu isolla porukalla mielekkäältä. Mielummin jätän oluen juomatta tai osan erän lopusta.
Oman porukan kanssa ainakin ehdittiin hakea oluet ja käymään vessassa erätauon aikana ihan hyvin, vaikka seisomakatsomon takaa oluet haettiinkin. Varmaan kävi sitten parempi tuuri jonottaessa.

Muutenkin omat kokemukset ovat olleet hyviä tällä kaudella. Toki ne kokemukset rajoittuu oluen ostamiseen ja vessassa käyntiin erätauoilla.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Ässät voisi ottaa mallia Särkänniemestä. Kyllä luit oikein. Siellä järjestyksenvalvojat toimivat myyjinä, lipuntarkastajina, oppaina etc. Tässä olisi hyvä idea kiertää hallia myymässä tavaraa, myydä olutta, opastaa katsojia ja antamassa vinkkejä ja mitä nyt ikinä kyseisen päivän ottelutapahtumaan kuuluu. Ja tottakai sitä oikeaakin haalari-osastoa tarvitaan jos joku pitää poistaa tai nyrkit alkaa heilua.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mites fanishopit? Perjantaina ainakin kovalla kiireellää kiinni. Omassa porukassa mukana harvemmin otteluissa kävijöitä ja krääsä olis kelvannut. Mut molemmat pisteet oli säpissä. Toki olisi ollut pelin aikana aikaa, mutta ravintolapöydässä ja seurustellessa ei tullut mieleen lähteä jonottamaan.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Mites fanishopit? Perjantaina ainakin kovalla kiireellää kiinni. Omassa porukassa mukana harvemmin otteluissa kävijöitä ja krääsä olis kelvannut. Mut molemmat pisteet oli säpissä. Toki olisi ollut pelin aikana aikaa, mutta ravintolapöydässä ja seurustellessa ei tullut mieleen lähteä jonottamaan.

No nyt täytyy muistaa, että vapaaehtoisethan noita myyntipisteitä pyörittävät, eli haluavat hekin joskus kotiin. Ei heillä sen kummempia päivystysvelvotteita ole, eikä voi/tarvitse laittaakaan, koska halli kuitenkin käytännössä tyhjenee kokonaan hyvin nopeasti pelin päätyttyä (myyntipisteet kait suljetaan jo siinä kolmannen erän aikana). Eivätkös kaikki myyntipisteet avaudu tuntia ennen pelin alkua, se on mielestäni ihan riittävä jousto..
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No nyt täytyy muistaa, että vapaaehtoisethan noita myyntipisteitä pyörittävät, eli haluavat hekin joskus kotiin.

Ei voi homma toimia näin että on vapaaehtoisia joiden mielihalut ratkaisevat sen, myydäänkö tavaraa ulos vai ei. Jos kauppa saadaan tuntia ennen peliä auki, luulisi sen pystyvän myös pitämään auki tunti pelin jälkeen joka on kuitenkin monelle se paras aika ostaa joku muisto pelistä. Kaupan voi si pitää mieluummin vaikka pelin aikana sitten kiinni, silloin ostajat ovat luultavasti aika vähissä.

Tietysti tässä palataan siihen miten porukkaa jäisi ylipäätään enemmän hallille pelin jälkeen vrt. aiempi keskustelu oluen myynnistä.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei voi homma toimia näin että on vapaaehtoisia joiden mielihalut ratkaisevat sen, myydäänkö tavaraa ulos vai ei. Jos kauppa saadaan tuntia ennen peliä auki, luulisi sen pystyvän myös pitämään auki tunti pelin jälkeen joka on kuitenkin monelle se paras aika ostaa joku muisto pelistä. Kaupan voi si pitää mieluummin vaikka pelin aikana sitten kiinni, silloin ostajat ovat luultavasti aika vähissä.

Tietysti tässä palataan siihen miten porukkaa jäisi ylipäätään enemmän hallille pelin jälkeen vrt. aiempi keskustelu oluen myynnistä.

Nimenomaan näin. Taatusti on oman porukan lisäksi ihmisiä ketä haluaa hakea nimenomaan niitä muistoja ja ehkä tulevaa varten "krääsää" pelin jälkeen? Ja silloin, jos vaivautuu itse venyttämään lähtöään on varmasti valmis vähän käyttämään rahaakin. Varsinkin viikonloppupeleissä vielä jää reilusti jälkipeleihin ja ostohousut on taatusti monella jalassa.

Vrt. ennen peliä vai pelin jälkeen hyvässä fiiliksessä muutaman oluen jälkeen. Rahaa käytettään enemmän. Toki pitäisi olla auki ennen peliäkin, kun kaikki ei virvokkeita nauti ja käyttävät rahaa muutenkin.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Enpä tiennyt tuota, että fanishopit on heti kiinni, kun pelit loppuu. Kuulostaa täysin käsittämättömältä. Ja sitä ei selitetä sillä, että hommissa on teinejä/opiskelijoita ja vapaaehtoisia. Jos haluaa kasvattaa myyntiä, tarvii siihen sitouttaa henkilöitä. Hienosti ollaan menty tilojen suhteen eteenpäin remontin jälkeen, mutta herranjestas sentään, nyt täytyy kyllä skarpata sitten myyntipuolellakin, ja isosti.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Käsittääkseni jokainen työntekijä kioskeissa tai siellä fanishopissa saa korvauksen menetetystä vapaa-ajasta. Korvauksen suuruudesta ei mulla ole aivan tarkkaa tietoa. Muutamissa kympeissä peliä kohden kuitenkin enintään.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ei voi homma toimia näin että on vapaaehtoisia joiden mielihalut ratkaisevat sen, myydäänkö tavaraa ulos vai ei. Jos kauppa saadaan tuntia ennen peliä auki, luulisi sen pystyvän myös pitämään auki tunti pelin jälkeen joka on kuitenkin monelle se paras aika ostaa joku muisto pelistä. Kaupan voi si pitää mieluummin vaikka pelin aikana sitten kiinni, silloin ostajat ovat luultavasti aika vähissä.

Niin siis kuten todettua, eiväthän ne myyntipisteitä auki pitävät nuoret tytöt ole mitään Ässien palkattua henkilöstöä, vaan eivätkös nuo ole joidenkin muiden hallia käyttävien sidosryhmien kautta hankittuja (taitoluistelijoita sun muita). Tällainen käsitys minulla ainakin on.. tosin tuo nimimerkin @Rannari kommentti edes tuollaisen muodollisen korvauksen saamisesta oli minulle uusi tieto

Onko täällä nyt jokin aamuhölmöys kohtaus menossa? Eiväthän nuo "vapaaehtoistyöntekijät" sitä päätä milloin putiikit suljetaan, vaan tuohan on ihan selvästi organisaation puolelta heille tällä hetkellä annettu ohjeistus, kun kerran esimerkiksi fanishopit lyödään kiinni jo kolmannen erän aikana. Tarkoitin omalla kommentillani, että ymmärrän tämän ohjeistuksen juuri tästä alla olevasta näkökulmasta

Tietysti tässä palataan siihen miten porukkaa jäisi ylipäätään enemmän hallille pelin jälkeen vrt. aiempi keskustelu oluen myynnistä.

Pelin jälkeen halliin jää enää hyvin vähän (ei juuri lainkaan) jotka mitään enää ostaisivat. Eli sikäli puoteja on varmaan aika "turha" pitää auki..
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin siis kuten todettua, eiväthän ne myyntipisteitä auki pitävät nuoret tytöt ole mitään Ässien palkattua henkilöstöä, vaan eivätkös nuo ole joidenkin muiden hallia käyttävien sidosryhmien kautta hankittuja (taitoluistelijoita sun muita). Tällainen käsitys minulla ainakin on.. tosin tuo nimimerkin @Rannari kommentti edes tuollaisen muodollisen korvauksen saamisesta oli minulle uusi tieto...

Eli sinulla ei ole varmaa tietoa asiasta?

Käsittääkseni käytännössä kaikki hallilla toimivat työntekijät ovat työsuhteessa, joko alihankkijaan tai suoraan Ässiin.
 

TryOut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Toronto Maple Leafs
Omakohtaisena esimerkkinä viime perjantain pelistä:

Olimme 7:n hengen porukalla paikalla. Erätauot menivät olutta nauttien. Kolmannessa erässä alkoi nälkä hiipiä vatsan pohjalle. Syntyi ahaa-elämys, että menemmepä kerrankin jälkipeleihin. Nauttisimme mahtavan pelin jälkeen ohrapirtelöiden kyljessä vaikkapa parit makkarat. Vaan kuinka kävi? Jokainen nakkikoju oli jo vetänyt luukkunsa säppiin!

Nälkä (ja jano) alkoi olla jo sitä luokkaa, että kollektiivisella päätöksellä tilasimme pari taksia, veimme ruokarahamme Ässien sijasta ulkomaalaistaustaisen kebab-yrittäjän kassaan ja seuraavat juomat nautimme Osuuskaupan omistamassa soittoruokalassa.

Se siitä lisämyynnistä (ehkä n. 200€) meidän osaltamme sillä kertaa. Joukko IFK-faneja kyseli taksia odotellessamme lähintä paikkaa, mistä saisi purtavaa, joten kohtalotovereita oli muitakin.

Tämä olettamuksena, mutta uskon vahvasti, että fanishopista voisi myös pelin päätyttyä joku (lue: sopivasti olutta nauttinut henkilö) ostaa vaikkapa pelipaidan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös