Mainos

Isomäen jäähalli – ladosta liigahalliksi

  • 1 177 968
  • 5 619

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Itsellenikään ei nimellä niin väliä ole, mutta en kuitenkaan aivan sitä vähättelisi. Turussa huomaa että ikäjakaumasta riippuen on montaa väkeä. Vanhalle kansalle se on Typhoon, mutta nykyisin 20-30 vuotiaat puhuvat paljonkin Elyseestä, mahdetaanko tuota millenium vuosina suosittua juomaa enää edes valmistaa? Nuoret nassikat sitten puhuvat HK-Areenasta. Osa porukasta saattaa puhu Turkuhallista, en tiedä ovatko puhuneet koko ikänsä. Pointti oli vaan se että kyllä nämä kaikki kolme sponsoria ovat saaneet mainoksensa iskostettua aikanaan kävijäkantaan, nimenomaan siihen uuteen katsojakuntaan joka on alkanut matseissa silloin käydä, on jäänyt mieleen se nimi joka silloin on käytössä ollut.

En tiedä tuoko se esim OP:lle asiakkaita että joku ajattelee että haetaan se laina nyt tuolta kun niiden nimi on ässien hallissa, mutta kyllähän se markkinointia helpottaa tapahtumissa. Turussa ainakin mainostetuimpia eväitä taitavat olla HK nakkimuki ja lihis HK:n nakeilla, näillä konsteilla voi asiakaskuntaa saada laajennettua. Eiköhän OP:kin jollain tavalla tule Isomäen sisällä näkymään muutenkin kuin mainoksin, mikä se tuote sitten on jää varmaan nähtäväksi.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Itsellenikään ei nimellä niin väliä ole, mutta en kuitenkaan aivan sitä vähättelisi. Turussa huomaa että ikäjakaumasta riippuen on montaa väkeä.

En vertaisi Isomäkeä Artukaisten halliin, vaan mieluummin Kupittaan halliin, mieluummin siihen vanhaan. Osaatko sanoa, kuinka moni puhuu Marlista puhuessaan Kupittaan jäähallista?

Mutta se sivuraiteille menevästä aiheesta. Pahoittelut kaikille, joita tämä häiritsi.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
En vertaisi Isomäkeä Artukaisten halliin, vaan mieluummin Kupittaan halliin, mieluummin siihen vanhaan. Osaatko sanoa, kuinka moni puhuu Marlista puhuessaan Kupittaan jäähallista?

Mutta se sivuraiteille menevästä aiheesta. Pahoittelut kaikille, joita tämä häiritsi.
Osaan. Itse olin kummityttöni ja jonkun hänen kaverinsa kanssa pelissä viimevuonna, tuollaisia ala-asteella olevia ja kyllä ne Marlista puhuvat, koska eivät tiedä hallin historiaa. Mitään lukumäärää ei ole heittää, mutta pointtini on sama mikä edellisessä viestissä, uuteen väestöön myös uusi nimi alkaa usein iskostua. Vanhemmalle väestölle tietysti Kupittaa on aina Kupittaa. Uskallan väittää että Espoossakin katsomossa puhutaan sekaisin Länsiautosta ja Baronasta, joo joo Espoolla ei ole perinteitä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Op:llahan on Lukonkin rinnuksissa mainos. Pistämällä nimensä ässien halliin isolti olisi osa maakunnasta saattanut karsastaa, joten eiköhän tuo ihan bisnesmielessä viisas veto pitää matalampaa profiilia. Op tuskin mistään hallin vanhan nimen pitämisestä maksoi vaan todennut ettei kannata lähteä
"riehuman".
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata

Halvalla meni jos noin on. Suorastaan polkuhintaan. Hallin nimioikeuksien hintahan piti olla luokkaa 1.5 M per 10v. eli around 150t per vuosi

Omaan korvaani olen kyllä kuullut erilaisia huhuja (että ei noin kalliita olisi) esim. Raumalta, mutta mitään faktaa ei mullakaan ole.

Näissäkin on selkeästi erilainen tilanne, koska vaikka nyt Kivikylä ja HK pystyvät toimittamaan hallille myytävää tavaraa, joista voidaan neuvotella sopimusten yhteydessä, joka käytännössä hyvää mainontaa tuotteille ja brändille.

Op:llahan on Lukonkin rinnuksissa mainos. Pistämällä nimensä ässien halliin isolti olisi osa maakunnasta saattanut karsastaa, joten eiköhän tuo ihan bisnesmielessä viisas veto pitää matalampaa profiilia. Op tuskin mistään hallin vanhan nimen pitämisestä maksoi vaan todennut ettei kannata lähteä
"riehuman".

Niin no Kivikylän logot myös Ässien paidassa ja mielestäni RTK:n logot ollut myös Ässien paidassa, en ole varma onko tällä kaudella? Joten pitäisikö nyt Ässien kannattajien jättää Kivikylän Tuhti makkarat syömättä? Miksi RTK olis sponssannut Ässiä, sehän vasta hullua on?
Mielestäni Kivikylän tuotteita myös myytiin myös porin hallissa viime kaudella, joka varmasti hyvää mainosta jo sinänsä Kivikylälle.

Muitakin mainostajia on molemmissa paidoissa (Puustelli ja TVO ainakin ollut) ja ehkä summat eivät ole samat mitä joukkueet saavat, vaan lähinnä omalle nimelle haetaan näkyvyyttä. Monella firmalla on toimipisteitä monessa kaupungissa yhden brändin alla ja jokaisella toimipisteellä on käytännössä joku rahamäärä laitettavissa haluamallensa/paikalliselle joukkueelle.

OP:lla kun on lähes jokaisessa kylässä toimipiste maan laajuisesti, on ylempää kyllä varmaan ohjeistettu että ei voida yhdelle hallille nimeä luovuttaa, koska ei sitä nimeä voi joka paikkaan pistää ja siinä mielessä se ymmärrettävää.
Jos hallille annetaan nimi, niin sen kyllä pitäisi olla joku yhtiö joka paikkakunnalta lähtöisin tai tosi vahvasti sidoksissa kyseiseen kaupunkiin/kuntaan.

Mielestäni tämä oli hyvä ratkaisu ja luulen, että Ässät tästä hyötyi myös jollakin muulla rahallisella tavalla, kuin suoraan maksetulla rahalla?
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Harri Laiho arvioi tämän päivän SK:ssa, että SM-liigan maakuntakaupungeissa on areenoiden nimistä maksettu 40 000 - 60 000 euroa pelikaudesta. Hän uskoo, että siihen haarukkaan menee myös Ässien ja Länsi-Suomen Osuuspankin sopimus.
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Osaako joku sanoa, että näkeekö C-katsomoista koko kaukalon? Varsinkin nyt kun lippaa on pidennetty.

C2 ylimmältä riviltä ei 180 cm varrella näe aivan lähemmän laidan vierustaa. Näkyvyyttä häiritsevämpää on penkkien selkänojan yläpuolella oleva vaakapalkki, joka nojatessa osuu selkään ennen selkänojaa. Tuosta pitäisi oikein pistää palautetta, että siirtäisivät ylärivin penkkejä kannakkeissaan 5 cm kauemmas seinästä.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Menisi moneen muuhunkin ketjuun, mutta laitetaan tähän kun osaltaan liittyy tämä idea ohjelmanumeroihin. Eli kun näissä matseissa nyt Julle Kallio nostattaa tunnelmaa, niin tätähän kannattaisi hyödyntää mahdollisten toivottujen jatkosopimusten julkaisemisessa (Ojamäki, Viljanen & co), jos on mitä julkistaa jossain vaiheessa. Eli jollain väliajalla kuuluttaa vielä julkaisematon jatkosopimus, veikkaisin että näiden omien nuorten lupausten kohdalla tuo voisi sytyttää mukavasti yleisöä. Vielä jos sattuisi peli, jossa kyseinen peluri on onnistunut pisteiden teossa jo aiemmin.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
@Mahtiankka hyvä ehdotus. Jullea voisi muutenkin käyttää erinäisissä pelitaukojen aikaisissa promoissa jne. ja jättää sitten pelkästään peliin liittyvät asiat kenttäkuulutukselle.

Muuten en Jullea luistimille enää kaipaa, mutta voisi vaikka erätaukojen alkaessa käväistä kertomassa erätauon tapahtumista / jälkipeleistä. En muista oliko tällaista ekassa pelissä. Ja mikä jottei vaikka pelaajahaastis heti jäältä, kun matsi on loppunut (voittopelien jälkeen ainakin). Porukka voisi vielä hetkeksi jäädä pällistelemään ja mahdollisesti tehdä päätöksen jäädä vielä yhdelle oluelle pelin jälkeen. Ihan mutual siis, mutta jotain tämänsuuntaista?
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Yhdelle firmalle Isomäen jäähallin nimeä oli tarjottu 45 000€:n vuosihintaan viiden vuoden sopimuksella.

Tämä vahvistaa sitä mitä itse olen kuullut. Ässät oli remonttihankkeen alussa tavoitellut jopa 500.000€/ 5 v. sopimusta, mutta ohuen kiinnostuksen vuoksi tämä on jatkuvasti laskenut. Viime keväällä se oli varman lähteen mukaan tippunut jo 300.000€/ 5 v. eli uskoisin nyt syksyllä hinnan tippuneen tuohon 225.000€/ 5 v.

Pääasia että saatiin kaupattua tuo nimi ja onhan tuokin mukava raha ja hienointahan on että nimi säilyy.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Niin no Kivikylän logot myös Ässien paidassa ja mielestäni RTK:n logot ollut myös Ässien paidassa, en ole varma onko tällä kaudella? Joten pitäisikö nyt Ässien kannattajien jättää Kivikylän Tuhti makkarat syömättä? Miksi RTK olis sponssannut Ässiä, sehän vasta hullua on?
Mielestäni Kivikylän tuotteita myös myytiin myös porin hallissa viime kaudella, joka varmasti hyvää mainosta jo sinänsä Kivikylälle.

IMO Mieluummin Kivikylän tuotteita kuin HK:n skeidaa. Ikävää vain että ovat lähteneet myös Lukon kelkkaan mukaan. Suomalainen jääkiekkosponsorointi on kuitenkin melkoista puuhastelua vs. vaikkapa Valioliiga. Ei tulisi kuuloonkaan että yritys A toimisi samaan aikaan kahden eri joukkueen, saati sitten perivihollisten yhteistyökumppanina.

 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo, täällähän noita halukkaita sponsseja löytyy samaan tapaan kuin Englannissa Ei hyvää päivää taas mikä vertaus. Oltais nyt vaan tyytyväisiä, että tälläisinä huonon talouden aikoina joku on edes jotakin halukas satsaamaan Ässiin.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Kahdentoista jälkeen tulleen tiedotteen mukaan yli 4 500 lippua oli jo myyty, eli sinne 5 000 hujakoille varmaan yleisömäärä kipuaa. Hieno homma!

Toivottavasti porukka on viisastunut eikä lähdetä enää uutuuden perässä hämmästelemään joka paikkaan, niin saadaan jonotkin maltillisiksi.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Kehaistaan Jullea nyt edes kerran vaikken innostu sen enempää tästä ohjelmasta. Eli hattua päästä Bambille, uskalsi vetää hokkarit jalkaan vaikkei osaa luistella senttiäkään.

5000 katsojaa on iso pettymys. SaiPa on ollut yksi mielenkiintoisimmista joukkueista jo jonkin aikaa. Fyysisyydessä ja viihteellisyydessä piessyt IFKn brandia jo tovin.

Jos SaiPa saa perjantaina Navettaan 5000 katsojaa niin päästäänkö jossain tiistaisessa Kalpa-pelissä 2000 paikallaolijaan. Tuskin.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Kehaistaan Jullea nyt edes kerran vaikken innostu sen enempää tästä ohjelmasta. Eli hattua päästä Bambille, uskalsi vetää hokkarit jalkaan vaikkei osaa luistella senttiäkään.

5000 katsojaa on iso pettymys. SaiPa on ollut yksi mielenkiintoisimmista joukkueista jo jonkin aikaa. Fyysisyydessä ja viihteellisyydessä piessyt IFKn brandia jo tovin.

Jos SaiPa saa perjantaina Navettaan 5000 katsojaa niin päästäänkö jossain tiistaisessa Kalpa-pelissä 2000 paikallaolijaan. Tuskin.


Kyllä tässä kohtaa voidaan sanoa mopon lähtevän käsistä. SaiPa ei monelle ole kuitenkaan Ifk:n, Lukon tai edes Tapparan tapainen magneetti ja 80 % täyttöaste sekä kahden ottelun jälkeen 90 % on kuitenkin tähän mennessä parasta mitä liigassa on nähty (semminkin halli on uusittu jne.).

Alle 3000 katsojaa tai edes 3500 lienee mahdoton lukema edes laskennallisesti, koska kausareita on taidettu myydä karvan vaille 3000 ja nehän kirjautuvat aina automaattisesti paikallaolleiksi, kuten pitääkin.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Alle 3000 katsojaa tai edes 3500 lienee mahdoton lukema edes laskennallisesti, koska kausareita on taidettu myydä karvan vaille 3000 ja nehän kirjautuvat aina automaattisesti paikallaolleiksi, kuten pitääkin.
Oletko varma? Multa ainakin luettiin viivakoodi seisomakausarin takaa mennessäni lauantaina halliin.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
No pieni korjaus, alle 5000 katsojaa on pettymys. Mutta onhan SaiPa-pelit olleet viime kausien viihdyttävimpiä pelejä silti. Toivotaan ylilyöntejä niin toivo elää 4500 katsojasta sunnuntaina.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Pettynyttä tässä ei tarvitse edes esittää, jos luku on alle 5000 henkilöä. Talven mittaan, jos menestystä ei tule, katsojamäärät tippuvat taatusti pitkälti alle 4000 ja mikä taas olikaan se tavoiteltu katsojalukumäärä/peli. Eli jos ei menestystä tule, tulee turskaa jälleen oikein troolarikaupalla. Uusitun hallin viehätys ei kestä oikein 5 kotipeliä kauemmaksi ilman sitä jota en viitsi enää toistaa...
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Oletko varma? Multa ainakin luettiin viivakoodi seisomakausarin takaa mennessäni lauantaina halliin.

Lipuista luetaan aina viivakoodit, Ässät haluaa luonnollisesti pitää kirjaa todellisista katsojamääristä.

Kausikortin ostaja on ostanut itselleen osallistumisoikeuden kauden kaikkiin peleihin. Käsittääkseni kaikki liigaseurat ilmoittavat kausikortin ostaneet suoraan yleisömäärään, käytti ketään korttia tahi ei.

Näitä tietoja voidaan sitten soveltaa mm. hallissa myytävien tuotteisiin liittyvissä asioissa, kuten hit ratessa ja keskiostoksen summasta. Pitemmälle jalostettuna nämä kaikki liittyvät siihen, että tämä on yksi väylä päästä mahdollisimman hyvin kärryille, mitä, missä ja milloin asiakas haluaa minkäkin tuotteen ostaa.
 

TryOut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Toronto Maple Leafs
Viivakoodi luetaan lähinnä siksi, ettei samalla kortilla mene sisään kuin yksi henkilö. Helppohan se olisi käydä antamassa seisomakausari kaverille vaikkapa röökipaikan aidan raosta, kun olet itse jo sisällä. Varmaan myös tuota todellista katsojamäärää seurataan jollain tasolla...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös