Tätä viestiketjua voisi herätellä vähän virkeämmäksi. Tämähän aloitettiin jo viimekaudella kun Lehkonen astui näyttävästi remmiin. Otsikkoa tietysti voisi muokata vastaamaan tämän hetkistä keskustelua, mutta meneehän tämä tuollakin.
Viimekausi on historiaa ja varmaan tuolla sitä paljon on puitukin.
Tämä kausi on aluillaan ja todella hieno Ikan Palsta on taas avattu. Toivon tosiaan sen jatkuvan ja etenkin sitä, että Toimittajat kiusaavat sen verran Lehkosta, että hän jaksaa kertoilla Joukkueen tilanteesta, omista lähestymistavoistaan joukkueen viemiseen läpi kauden. Ja etenkin kun tulee jotain uutta tai muutoksia niin siitä kerrottaisiin.
Ymmärrämme tietysti sen, että Valmentajalla on muutakin tekemistä kuin kertoilla jokaisesta pikkuasiasta. Silti Valmetajalla on sellaista tietoa joukkueestaan ja omasta toiminnastaan, jota ei mistään muualta voi saada. Salaisuuksia ja vastustajaa hyödyttäviä strategisia erikoisuuksia ei tarvitse kertoa, mutta on tärkeää kuulla tilanteista Valmentajan näkökulmasta.
Uskaltaisimmeko tässä keskustella vaikkapa noista ensimmäisen Ikan Palstan tarinoista. Tuossa tarinassa on todella paljon kiinnostavaa, erikoista ja todella rohkeaa kertomusta Ismo Lehkosen lähestymistavasta tämän vuoden Joukkueeseen ja kauteen 2010 - 2011. Lisäksihän Ismo Lehkonen on luvannut kuukausittain kirjoittaa Jatkoaikaan kolumnissaan Lehkonen Laukoo.
Nämä antaisivat mahdollisuuden keskustella, hehkuttaa, ihmetellä, ihastella ja itkeä mielestäni tämän hetken mielenkiintoisimmasta (Mesti)Valmentajasta. Minun puolestani voidaan jättää nuo sulut pois, koska en liigavalmentajia ehdi seurata.
Voin tähän avauksena laittaa, että Ismo Lehkosen tyylisiä valmentajia Mestis kaipaa. Tietysti monen joukkueen kukkaro ja tavoitteet eivät mahdollista näin korkeatasoisten valmentajien hankkimiseen. Nyt Jukureissa valmentava Jarno Pikkarainen on toinen minua kiinnostava valmentaja, mutta hänestä ja hänen lähestymistavastaan on vaikea saada tietoa. En ainakaan ole löytänyt paljoakaan Pikkaraisen kertomia tarinoita. Tähän voi vinkata, jos jossain niitä on.
Lehkosen KooKoo ei voi olla kiinnostamatta ainakaan minua. Saanen palata sen verran viime kevääseen, että minua ihmetytti, harmistutti ja jopa suututti, että kävi niin kuin kävi. Siis tällä tarkoitan sitä, että kun oli valittu ennen loppurutistusta KarmeaRääkki -reenausjakso ja tämän jälkeen joukkue oli vielä pahemmin solmussa kuin aiemmin, niin tähän solmuun ei mielestäni enää reagoitu mitenkään tai ei ainakaan näyttänyt siltä. Siis tällä tarkoitan, että kun oli tilanne, jossa mitään ei ollut menetettävänä ei esim. kokeiltu erilaisilla kenttäkoostumuksilla, erilaisella peluuttamisella ja rohkeilla erikoisvedoilla, vaan mentiin sillä samalla tehottomalla rosterilla katkeraan loppuun asti.
Silti olen todella iloinen ja edelleen innostunut siitä että me KooKoosta kiinnostuneet saamme katsella joukkuetta jolla on noin Hieno, Rohkea ja Persoonallinen Valmetaja.
Mitäs sanotte jos tosiaan uskaltaisimme ottaa kantaa tässä kauden aikana Ilmiöön nimeltä Ismo Lehkonen?