Elikkä tänään Yle teemalta tulee klo 21.00 dokkari Ismo Alangosta sekä heti perään klo. 21.30 Ismo Alanko Teholla-konsertti. Olkaahan kaikki Ismo-fanit hereillä!
Tuleva levy on muuten Ismon uran ensimmäinen, jonka julkaisee joku muu levy-yhtiö kuin Poko. Hassisen Koneen ensimmäisestä lähtien Poko on julkaissut kaiken mihin Ismo on koskenut, mutta tämän uuden levyn tuo markkinoille nevöhööd Fullsteam Records.
Tunnetaanko siellä Tampereella edes muita levy-yhtiöitä kuin Poko Records? Aikamoisessa tyhjiössä on saanut viime vuodet elää, jos Fullsteam on "nevöhööd".Tuleva levy on muuten Ismon uran ensimmäinen, jonka julkaisee joku muu levy-yhtiö kuin Poko. Hassisen Koneen ensimmäisestä lähtien Poko on julkaissut kaiken mihin Ismo on koskenut, mutta tämän uuden levyn tuo markkinoille nevöhööd Fullsteam Records.
Entäs "Jäätyneitä lauluja" ja "Kun Suomi putos puusta" levyt? Nekö eivät olleet Ismon levyjä? ;-)Tuleva levy on muuten Ismon uran ensimmäinen, jonka julkaisee joku muu levy-yhtiö kuin Poko.
Entäs "Jäätyneitä lauluja" ja "Kun Suomi putos puusta" levyt? Nekö eivät olleet Ismon levyjä? ;-)
Ismo Alanko ja Fullsteam Records ovat allekirjoittaneet levytyssopimuksen. Tähän asti Ismo Alangon levyt aina Hassisen Koneen ensilevyistä alkaen on julkaissut Poko Rekords.
Oli tuossa totta toinen puoli - vaikkakin Seal On Velvet oli ns. itsenäinen levy-yhtiö (ts. Sielun Veljet kustansivat itse, edellämainittujen lisäksi Siekkarien Musta Laatikko), hoiteli jakelun vanha tuttu Poko. Että yhteistyötä Tampesterin suuntaan oli.
Oletko varma että yhtiön alkuaikoina tilanne oli sama kuin nykyään? Minun mielestä ei ollut....Jeps. Seal On Velvet oli Pokon alayhtiö, eli melkein samaa kategoriaa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Seal_on_velvet
Oletko varma että yhtiön alkuaikoina tilanne oli sama kuin nykyään? Minun mielestä ei ollut....
Tuo tarinan levy-yhtiö kytkös lienee Poko, joka toi maahan Music For The Nationsin levyt -80 luvulla, kun Metallican ensimmäiset levyt Euroopassa julkaisi tuo MFN. Täältä taas löytyy todiste että Metallican parissa Sielun Veljiä arvostetaan: http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1404023 Oli muuten hyvät festarit ;-)Mitenhän muuten Siekkareiden ulkomaiden markkinat? Kukahan ne hoiti? Ismo jossain haastattelussa väitti, että Metallica olisi aikanaan ollut ennen "Megallicaksi" tulemista samassa yhtiössä ja tätä kautta James Hetfield tiesi Siekkarit ja legendan mukaan omisti kaikki levyt. Epäilen itse kyllä jonkin verran tätä tarinaa, vaikka se hauska onkin.
Vaikutteet: Dmitri Shostakovitsh, Jaakko Teppo, Salvador Dali, David Bowie, Väinö Linna, Talking Heads, Franz Kafka, Tuomari Nurmio, Jean Sibelius, Kurt Vonnegut, New York Dolls, Mihail Bulkakov, Bob Marley...
Onkos jatkoaikalaisia ollut Ismon ja Tehon tämän kiertueen keikoilla? Haluaisin vain tietää millaisilla seteillä äijät ovat olleet liikenteessä ja millaisia keikat ovat olleet tasoltaan muuten. Itse katsastan herrojen livekunnon 12.4 Mikkelin Mikaelissa.
Totta kai sitä on oltu. Tampere-Talossa kävin lauantaina katsastamassa keikan ja kyllähän se totuttuun tapaan oli mahtava, joskin myös hieman epätasainen.
Eivät nuo pari uutta biisiä ainakaan vielä mitenkään vakuuttaneet, mutta kyllä usko Ismoon on kova ja levy tulee takuulla hankittua.