iPhone

  • 379 739
  • 1 786

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Itse en sen suuremmin ole perehtynyt älypuhelimien saloihin, mutta onhan se sanomattakin selvää, että iphonet ovat aivain käsittämättömän paskoja vehkeitä! Omassa perheessä niitä on muutama ollut ja kaikki ovat kokoajan korjauksessa, näytöt paskana ja ties mitä muita ongelmia.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Itse en sen suuremmin ole perehtynyt älypuhelimien saloihin, mutta onhan se sanomattakin selvää, että iphonet ovat aivain käsittämättömän paskoja vehkeitä! Omassa perheessä niitä on muutama ollut ja kaikki ovat kokoajan korjauksessa, näytöt paskana ja ties mitä muita ongelmia.

Vittu että teillä asuu tumpeloa porukkaa. Mun tuttava piirissä on tällä hetkellä 7 iPhonea ja vain yksi on räpeltänyt näytön lasin paskaksi. Kahdessa vuodessa. No meitä on moneksi.

Uusi lasi näyttöön muuten maksaa 20€ ja sen vaihtaa itse noin viidessä minuutissa.

Mun 4s toimii kuin unelma ja tuskin tuota vitosta tulen hankkimaan. Tälläkin pärjää hienosti.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Firman puhelimena ollut iPhone 4 reilut puolitoista vuotta. Ainoat bootit ovat tulleet käyttispäivitysten yhteydessä+pari kertaa verkon kadottua tarvinnut bootin. Unohdin jopa PIN-koodin kun sitä ei tarvinnut puoleen vuoteen.

Ainoat ongelmat ovat akun kesto(joutuu lataamaan joka yö tai viimeistään joka toinen yö) ja tuo jo mainittu verkon kadottaminen. Nokian vehkeiden jälkeen todella ongelmaton luuri.
 
Firman puhelimena ollut iPhone 4 reilut puolitoista vuotta. Ainoat bootit ovat tulleet käyttispäivitysten yhteydessä+pari kertaa verkon kadottua tarvinnut bootin. Unohdin jopa PIN-koodin kun sitä ei tarvinnut puoleen vuoteen.Ainoat ongelmat ovat akun kesto(joutuu lataamaan joka yö tai viimeistään joka toinen yö) ja tuo jo mainittu verkon kadottaminen. Nokian vehkeiden jälkeen todella ongelmaton luuri.

Mulla oli iphone vuoden käytössä ja oli pakko laittaa se pois kun ilmeni järkyttävä määrä ongelmia, mukaan lukien juuri tuo kova virrankulutus. Yksi vittumaisimpia oli kun lähti maastopyöräilemään niin pienikin metsikkö hävitti kentät luurista vaikka lähellä kaupunkia oltiin. Iphonesta kun pääsin eroon niin ei ole kuuluvuus ongelmia muilla luureilla ollut. Lisäksi eihän noiden iluurien ulkonäkö ole muuttunut sitten vuoden 2007.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Itselläni käytössä iPhone 4 eikä vaihtamisen tarvetta. Mutta jos nyt tarve uuteen luuriin olisi niin ainoastaan yksi syy vetäisi uuden iPhonen puoleen: ostetut ja hankitut softat eli tämä kuuluisa ekosysteemi. Eli kun on tottunu käyttämään näitä iPhonen softia niin iso kynnys olisi siirtyä Lumia 920:n, vaikka se kaikilla muilla osa-alueilla houkuttaa paljon enemmän kuin uusi i-luuri. Kun kotoa löytyy myös iPad, niin vaikea tuosta olisi nyt vaihtaa windows phoneen, kun softaa on itunes täynnä.. Ja saisiko edes kaikkea, kuten Tapatalkia ym WP:lle? Näistä pitäisi ottaa selvää.

Eli Apple on tavallaan nyt naittanut minut omiin ohjelmiinsa ja appstoreen, joten vaihtaminen on hankalaa. Tosin iPhonesta johonkin toiseen systeemiin vaihtaminen olisi työlästä muutenkin, kun on opetellut tämän laitteen systeemit.. Saa nähdä vuoden päästä sitten mitä tulee tehtyä. Mutta uudistukset oli pettymyksiä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viimeksi muokattu:

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tuo vilpertin mainitsema palvelu toimiessaan antaa toki tähän ekosysteemin vaihtoon aidon mahdollisuuden jos alkaa itse rauta vituttamaan.

Oma näkemykseni on se että molemmat,sekä uusi iphone että Lumia ovat loistavia kapistuksia. Nykytekniikan terävintä kärkeä. Ei sellaista voi tuoda markkinoille mihin ei ole tekniikkaa. Realismia kuluttajat,kyllä ne mielen räjäyttävät innovaatiot taas tulevat aikanaan.

Markkinointipuolella ja tuotteiden toimitusaikataulut on se mikä Nokialla kusee,muuten ihan fifty-sixty.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vaikka olen hyvin tyytyväinen iMac 27":n omistaja, niin eipä ole mitään hinkua iPhone vitoseen. Paljon melua tyhjästä. Vuoden vanha Noksu N9 pärjää loistavasti omassa käytössäni edelleen.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Kerkesin vasta nyt lukaisee nuo iPhone 5:sen speksit TaskuMurosta. Suurimmat muutokset olivat sitten vain vähän isompi näyttö ja kevyempi ja kestävämpi runko. Käyttis päivittyi iOS6:seen mikä tulee kyllä näihin 4S-malleihinkin. Ärsyttävää kyllä kun piti ottaa käyttöön nano-simit ja muuttaa se telakkaliitin.

Tällä hetkellä en hypi riemusta, odotellaan ensimmäisten testien tuloksia lokakuussa.

It's amazing!? ;)
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tämä ei ole keljuilua, mutta onko tuo tieto tornihuhua, viidakkorummuista kuultua vai onko tuo ihan julkistettu virallisena tietonakin jossain?

Itse muistan kuulleeni ja nähneeni vain tuon "tietyille markkinoille loppuvuoden aikana" lausunnon.
Suht luotettavista operaattori-viidakkorummuista kuultua tuo aikataulu. Ja hinnan suhteen missään muussa ei ole järkeä, sekin on pyörinyt hintaluokkana interwebsissä. Jos olen kovin metsässä, saa nauraa.
 

J.Petke

Jäsen
Suht luotettavista operaattori-viidakkorummuista kuultua tuo aikataulu. Ja hinnan suhteen missään muussa ei ole järkeä, sekin on pyörinyt hintaluokkana interwebsissä. Jos olen kovin metsässä, saa nauraa.

Tuskin Nokia ottaa tosiaan riskiä ja hinnoittelisi laitteen muuhun kuin siihen 600€ pintaan. Liian halvalla ei voi myydä eikä maine oikeuta tällä hetkellä Applen hintoihin. Aikataulun suhteen taas olen skeptisempi.

Kyllähän WP8 on ihan kelpo kilpailija, jonka voisin kakkospuhelimeksi ostaa. Kiva nähdä ensimmäiset kunnolliset arvostelut, jotta nähdään onko muu kuin aloitusruutu mennyt eteenpäin.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Itselläni on MacBook ja oli iPhone4. Aluksi olin tohkeissani kuten useimmat, mutta ensimmäinen takapakki tuli kun puhelimen akku ei suostunut toimimaan edes jäähallissa saatikka ulkona. Eniten vitutti Applen aseen, että käyttäjän vika kun haluaa puhelinta pakkasessa käyttää, ja mitään kompensaatiota ei tullut, vaikka kuinka valitti että on väärin myydä pakkasessa toimimatonta puhelinta pohjoismaissa. Samalla olen huomannut, ettei Mac-tietokonekaan ole oikeasti hintansa väärti. Langaton hiiri hajosi aika pian, samoin läppärissä oleva hiiren virkaa tekevä kosketuslevy. Korjaaminen maksaisi maltaita. Sitten meni kovalevy vaihtoon (takuuajan jälkeen) ja uusi maksoi helvetisti. Emäntä vielä konetta käyttää langallisella hiirellä koska pitää softasta. Kun vielä olen tutustunut kavereiiden ongelmiin iPhone lasien ja akkujen kanssa, niin olen todennut että viisainta on vain pitää näppinsä romuista erossa. Käyttökokemus oli siis ensin juuri niin hieno kuin mainostetaan, mutta eipä sillä tee mitään kun eivät nämä rahastusta varten tehdyt romut kestä pidempää käyttöä.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
, mutta eipä sillä tee mitään kun eivät nämä rahastusta varten tehdyt romut kestä pidempää käyttöä.

Näihin väitteisiin on täällä moni muukin jo vastaillut. Itselläni ollut Iphone4 nyt yli 2 vuotta, ja minkäänlaista ongelmaa ei ole ollut. Ei vikoja, ei lasien rikkoontumista ymym. Tuota lasin tai näytön rikkoontumista on aivan turha Applen, tai minkään toisenkaan puhelinvalmistajan piikkiin laittaa. Kyllä noissa tapauksissa peilistä se syyllinen löytyy.

MacBook Pron olen omistanut nyt lähes 5 vuotta, ja en siinäkään ole mitään ongelmia havainnut. Kovalevy ongelma, josta mainitsit niin kyllä niitä hajoaa valitettavasti jokaisella tietokonemerkillä.

Rahastukseen voisin kommentoida vielä sen verran, että kyllä Nokia huippuvuosinaan tuota harrasti todella rankalla kädellä. Uusia malleja työnnettiin ulos hirveällä tahdilla. Valitettavasti vain uudet mallit olivat lähes aina täysiä susia softaltaan, ja useimmiten vaativat 2-3 softapäivitystä ennenkuin toimivat edes kohtuullisesti. Samalla kun uusia malleja tuotiin markkinoille, niin vanhojen mallien softapäivitykset lopetettiin. Olen useammassa Nokian mallissa aikoinaan nähnyt huoltoliikkeen raportin, jossa vain todetaan että ongelmaan ei ole olemassa päivitystä ja ainoa korjaus ongelmaan on puhelimen sammuttaminen ja akun irroittaminen kerran viikossa.

Applen osaaminen on todella paljon edellä tuotteen lanseerauksissa. Siinä kun Nokia lanseeraa tuotettaan ja myyntipäivistä ei ole tietoakaan, niin Applen lanseerattaessa tuotteensa rekat ovat jo lähtövalmiina kuljettamaan tuotteet myymälöihin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näihin väitteisiin on täällä moni muukin jo vastaillut. Itselläni ollut Iphone4 nyt yli 2 vuotta, ja minkäänlaista ongelmaa ei ole ollut. Ei vikoja, ei lasien rikkoontumista ymym. Tuota lasin tai näytön rikkoontumista on aivan turha Applen, tai minkään toisenkaan puhelinvalmistajan piikkiin laittaa. Kyllä noissa tapauksissa peilistä se syyllinen löytyy.

Olen ymmärtänyt että iphoneissa - varmaan älypuhelimissa yleensäkin - näytön rikkoutuminen pudotessa on ihan tuuripeliä. Eli jos sattuu putoamaan tietyssä kulmassa, hajoaa joka kerta, mutta muulla tavalla voi paiskia reilustikin. Tai jotain. Applessa lasia on ehkä enemmän tai lähempänä reunoja, joten voisiko olla että siksi saattaa hajota useammin, en ole asiantuntija.
Kaikilla varmaan kännykkä on joskus pudonnut.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Olen ymmärtänyt että iphoneissa - varmaan älypuhelimissa yleensäkin - näytön rikkoutuminen pudotessa on ihan tuuripeliä.

Tämä on täysin totta. Puhelin saattaa kestää montakin pudotusta, mutta jos putoaa "oikeassa" tai tässä tapauksessa väärässä kulmassa lattiaan, niin se on siinä. Tällöin putoamiskorkeuden ei edes tarvitse olla korkea. Huomattavasti auttaa erinäisten suojakuorien hankkiminen puhelimen ympärille.
Tiedän myös lukuisia tapauksia joissa isonäyttöisen puhelimen näyttö on rikkoutunut farkkujen taskussa. Kaikkihan tietävät kun menee kyykkyyn niin farkut "kiristyvät". Ja tämä kiristymisen paine on sitten rikkonut näytön, tai sitten samassa taskussa olleet avaimet.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tiedän myös lukuisia tapauksia joissa isonäyttöisen puhelimen näyttö on rikkoutunut farkkujen taskussa. Kaikkihan tietävät kun menee kyykkyyn niin farkut "kiristyvät". Ja tämä kiristymisen paine on sitten rikkonut näytön, tai sitten samassa taskussa olleet avaimet.

Omassa kännyssä oli ainakin varoitusteksti, ettei saa säilyttää housuntaskussa, tms. Se oli aika huvittavaa. Ja kyllähän tämä välillä boottailee itsekseen kun on taskussa istuutuessa.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Samalla olen huomannut, ettei Mac-tietokonekaan ole oikeasti hintansa väärti. Langaton hiiri hajosi aika pian, samoin läppärissä oleva hiiren virkaa tekevä kosketuslevy. Korjaaminen maksaisi maltaita.
Jos nämä hajoavat takuuaikana, kuten voisi ymmärtää sanasta pian, niin en tunne ketään joka ei olisi saanut macciinsa korjattua vikoja takuukorjauksena jos on ottanut yhteyttä Applen tukeen ja kiikuttanut koneensa korjattavaksi valtuutetulle korjaajalle. Näin tein itsekin kun tuuletin hajosi MBP:stä. Lisäksi sain neljä vuotta vanhan akun takuuseen kun se alkoi paisumaan (tätä on jonkin verran tapahtunut vanhemmilla malleilla).

iPhone4:n olen omistanut kaksi vuotta, muutaman kerran on pudonnut lattialle, ei säröjä, pari valoa vasten näkyvää naarmua takalasissa, toimii hyvin pakkasella.

Kenenkään ei tietenkään ole pakko pitää Applen laitteista, sitä vartenhan on olemassa muita valmistajia. En tosin ole tietoinen että muut valmistajat tekisivät yhtään sen parempia laitteita, samanlaisia vikoja löytyy muista laitteista jos foorumeita on uskominen. Omat kokemukseni Applen laitteista viimeisen kymmenen vuoden ajalta ovat lähes poikkeuksetta positiivisia minkä takia ainakin itselläni on hieman korkeampi kynnys vaihtaa tällä hetkellä omistamiani Applen laitteita (MBP, iPhone, iPod nano, iPad) toisen valmistajan laitteeseen.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Kenenkään ei tietenkään ole pakko pitää Applen laitteista, sitä vartenhan on olemassa muita valmistajia. En tosin ole tietoinen että muut valmistajat tekisivät yhtään sen parempia laitteita, samanlaisia vikoja löytyy muista laitteista jos foorumeita on uskominen. Omat kokemukseni Applen laitteista viimeisen kymmenen vuoden ajalta ovat lähes poikkeuksetta positiivisia minkä takia ainakin itselläni on hieman korkeampi kynnys vaihtaa tällä hetkellä omistamiani Applen laitteita (MBP, iPhone, iPod nano, iPad) toisen valmistajan laitteeseen.

Mukavaa, että sinulla on käynyt onni laitteita ostaessasi. Toki noilla kokemuksilla varmaan tulet niitä jatkossakin käyttämään. Omalle kohdalleni osuineista kahdesta eri omena logollisesta laitteesta 100% on tuottanut pettymyksen. Vaikka Mac:ki vielä talossa onkin, niin itse en uskalla ottaa enään riskiä ja katson myös, että tekemäni luokitus Applestä rahastajana ja romujen myyjänä on paikkaansa pitävä. Muiden valmistajien tuotteista ainakin HP:n ja Nokian laitteet ovat käyttöäni kestäneet, ja voin lämpimästi suositella kokeilemaan niitä, kun ongelmia kohtaat.
 

#76

Jäsen
Hauska millaisia uutisia iPhonestakin revitään kuten nyt nettilehdissä isolla oleva, että sim-kortti pitää vaihtaa. Jopa uutisessa mainitaan, että kyseessä tuore standardi kokoinen sim-kortti alalla eli sama vaihto edessä kaikilla jatkossa puhelimen vaihtavilla ihan merkistä riippumatta. Itsellä meni alkuvuodesta alkuperäinen sim-kortti 2000-luvun alusta vaihtoon, kun uusi puhelin halusikin micro-simin. Eipä käynyt mielessä manata puhelinvalmistajan pirullista pakkomyyntijuttua.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Tuossa on aika iso ero macbookeihin.

Miesten käyttis.

On eroa, ottaen huomioon että laitteen speksejä ei taida olla missään puhumattakaan hinnasta tai julkaisuaikataulusta... Ja minä luulin että vain Apple-fanboyt on uskovaisia.

Hieman vakavammin, mikä tekee W8:sta miesten käyttiksen?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Hieman vakavammin, mikä tekee W8:sta miesten käyttiksen?
Microsoft. Windows. DirectX.

Microsofthan on yrityksenä useita kertaluokkia eettisempi kuin Apple. Tämä näkyy erityisesti siinä, että Bill Gates on yksi maailman suurimmista hyväntekijöistä ja Steve Jobs on kuollut, eikä eläessäänkään tullut tunnetuksi hyväntekijänä.

Windows on ainoa käyttöjärjestelmä joka pyörittää toimistomme erikoisalaohjelmistoa. Siitä enemmän plussia kuin mitä mistään muusta voi ansaita.

DirectX on yhdistänyt ennennäkemättömän kirjon oheislaitteita ja komponentteja käyttöjärjestelmän komennettavaksi. Ensimmäinen laatuaan, maailman paras.
 

#76

Jäsen
Microsofthan on yrityksenä useita kertaluokkia eettisempi kuin Apple. Tämä näkyy erityisesti siinä, että Bill Gates on yksi maailman suurimmista hyväntekijöistä ja Steve Jobs on kuollut, eikä eläessäänkään tullut tunnetuksi hyväntekijänä.
Jobsin kuolema on jokin osoitus Applen eettisyyden puutteesta? Mielenkiintoinen ajatus kaikkiaan. Äiti Teresakin on kuollut, mutta hänet laskettaneen kovin eettiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös