Inhottavin/epämiellyttävin ammatti ?

  • 14 441
  • 69

Inhottavin/epämiellyttävin ammatti ?

  • presidentti

    Ääniä: 3 1,2%
  • poliisi

    Ääniä: 19 7,7%
  • siivooja

    Ääniä: 28 11,3%
  • jäteautonkuljettaja

    Ääniä: 15 6,1%
  • patologi

    Ääniä: 37 15,0%
  • gynekologi

    Ääniä: 19 7,7%
  • opettaja

    Ääniä: 9 3,6%
  • pappi

    Ääniä: 8 3,2%
  • hautausurakoitsija

    Ääniä: 21 8,5%
  • verovirkailija

    Ääniä: 16 6,5%
  • pankkivirkailija

    Ääniä: 3 1,2%
  • postinjakaja

    Ääniä: 9 3,6%
  • myyjä/kassa

    Ääniä: 18 7,3%
  • joku muu, mikä ?

    Ääniä: 42 17,0%

  • Äänestäjiä
    247

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Itse asiaa joskus pohdiskeltuani, ajattelin avata viestiketjun inhotuimmista / epämiellyttävimmistä ammateista. Miten eri ihmiset kokevat tiettyjä ammattikuntia ? Mikä näistä tai jokin muu sinusta inhottavin ?

Listani on tietysti vain oman kokemukseni kaltainen. Mitä itse olen aiheesta lukenut, kuullut, keskustellut. Listattuna ainoastaan juuri niitä, joista eniten olen oman kokemukseni perusteella saanut informaatiota kyseiseen aiheeseen. Eli tarkoitukseni ei millään tavoin ole " leimata " juuri näitä ammatteja, vaan herättää keskustelua aiheesta.
Eli vaikka kaikki työ on arvokasta ja tarpeellista, jokaisella meistä on myös nämä " inhokki " ammattimme.

Eli nyt Jatkoaikalaiset, kertokaapa oma mielipiteenne !

Minun vastaukseni on: patologi
Yksinkertaisesti siksi, että psyykeni ei kestäisi kuolleiden parissa työskentelyä.
Vaikken koskaan ole " livenä " ruumista nähnytkään, jo pelkkä ajatus siitä puistattaa. Oman työni ohessa olen kylläkin kerran haistanut ruumiin hajun, joka oli sanoinkuvaamattoman järkyttävä kokemus.
Patologin ammatissa oma mielenterveyteni järkkyisi ja antaisin ylen jatkuvasti. Lisäksi vilkas mielikuvitukseni järkyttäisi myös mieltäni. Joku pienikin rasahdus ruumishuoneella, niin hyppisin seinille.
Olen myös varma siitä, että näkisin painajaisia työni takia ja pohtisin väkisinkin näkemieni ruumiiden kohtaloita. Etenkin onnettomuuksissa ja väkivaltaisesti kuolleiden tai pienten lasten kohtaloita. Työ siis " vainoaisi " minua.
Joten ei, patologin ammatti ei sopisi minulle mitenkään.
Kiteytettynä: olen kyseiseen ammattiin liian herkkä psyykeltäni ja vatsaltani.
Mutta onneksi on niitä, jotka tähänkin ammattiin pystyvät, hatun nosto heille ! Ja kuten sanontakin kertoo: " It's a dirty job, but somebody's got to do it ! "
 
Viimeksi muokattu:

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Joku muu ammatti ja sanoisin UROLOGIn ammatin olevan kaikkea muuta kuin miellyttävä..Poliisi?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viemärisukeltaja.

Jonkun toki sekin homma on tehtävä (hatunnosto), mutta kyllä sitä inhottavana/epämiellyttävänä voinee pitää.

Tai mistäs minä tiedän vaikka joku pitäisikin.
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Noista vaihtoehdoista siivoojaksi en voisi kuvitellakkaan ryhtyväni. Nousta nyt hinkkaamaan jotain vessoja aamukuudelta, huh, ei jaksa tosiaan innostaa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jossain vaiheessa joku instanssi Suomessa kysyi joltain otokselta ihmisiä, mitä ammatteja he arvostavat eniten. Lappuliisan ammatti oli vähiten arvostettu, mutta ei ole listalla. Miksi siis toin tämän esiin? Olisi myös oma vastaukseni.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Viestin lähetti Redalert
Mikä näistä tai jokin muu sinusta inhottavin ?

vaikka kaikki työ on arvokasta ja tarpeellista, jokaisella meistä on myös nämä " inhokki " ammattimme.

Minun vastaukseni on hautausurakoitsija.
En mitenkään voisi kuvitella meneväni junaradalle keräämään kuolleen (junan alle jääneen tai jättäytyneen) ihmisen palasia.

Ruumiita olen toki livenä nähnyt (kuuluu ammattiini ja opiskeluaikana oli ihan pakko olla tekemisissä ruumiiden kanssa).
Ruumiita tuli toki kärrättyä myös sinne sairaalan alakertaan missä niitä säilytettiin patologin tutkimuksiin asti.

Toisena siis olisi patologi.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ilman muuta opettaja. Parikymmentä kiittämätöntä keskenkasvuista besserwisseriä vittuilee päin naamaa päivät pääksytysten. Kesälomatkin lyhentyneet jatkuvasti, eikä palkkakaan päätä huimaa. En rupeaisi hommaan.
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Puhelinmyyjä tai mikä helvetin suoramarkkinoija se nyt sitten virallisesti onkaan. Pitää häiritä ihmisiä ja kuunnella vittuuntuneitten ihmisten kommentit. Toisaalta pitää kusettaa hyväuskosia, mikä käy moraalin päälle. Ei hyviä puolia tietääkseni.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Auto- / asuntokauppias

Niin, itse olen sitä mieltä, että auto- ja asuntokauppiaat ovat sen verran niljakasta porukkaa, että suorastaan pahaa tekee.

Itse olen aivan liian rehellinen työskennelläkseni moisena mätäpaiseena. Sama koskee kyllä melkein kaikkia muitakin kaupallisen alan tehtäviä. Kauheaa porukkaa kerrassaan.

Täältä tähän
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Samoilla linjoilla finnjewelin kanssa.
Yläasteen ruotsinopettaja on luultavasti epäkiitollisin ammatti tässä maassa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Ted Raikas
Viemärisukeltaja.

Tämä kuullostaa varsin epämiellyttävältä ammatilta, satuin taannoin lukemaan lehdestä artikkelin kyseisestä ammatinharjoittajasta. Eipä todellakaan käy kateeksi!

Patologin ammatti on varmasti monen mielestä hyvin epämiellyttävä ja inhottava, minua kyseinen ammatti kuitenkin kiehtoo - harmi etteivät lahjani riitä kyseisen ammatin harjoittamiseen.

Taidan epämiellyttävimmän ammatin valintavisassa peesata Ted Raikasta ja vastata viemärisukeltaja. Toinen mikä voisi olla varsin epämiellyttävä ammatti, olla kaivostyöntekijänä Venäjällä tai Kiinassa - eipä käy niitäkään miehiä kateeksi. Mikäli oikein muistan niin Kiinassa työonnettomuuksiin kuolee vuosittain tuhansia kaivosmiehiä - repikää siitä ammatin varjopuolia.

vlad.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti vlad
Toinen mikä voisi olla varsin epämiellyttävä ammatti, olla kaivostyöntekijänä Venäjällä tai Kiinassa - eipä käy niitäkään miehiä kateeksi.
Niinpä. Käsittääkseni aika hurjaa työtä se on jossain Boliviassakin kaivoksilla, missä louhivat rikkiä. Ei voi olla kovinkaan terveellistä touhua.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olisi erittäin epämiellyttävää olla nyt Aki Heino. Saada nyt Ässien pakistosta kenkää!

Nojuu, väittäisin että ala kuin ala, olisi vittumaista olla hiljainen hissukka jonka on pakko huvittua työtovereidensa/pomonsa paskoista jutuista notta ei töski uraansa tai "uraansa".

Siksi ma olen solisti ja ennenkaikkea kusipää.
 
Postinjakaja

Joka ikinen aamu aikaisin ylös, jakamaan aina samoihin laatikoihin samat lehdet, vuodesta toiseen. Tiet auraamatta, jäätiköt hiekoittamatta, pimeää kuin metsätontun saunassa.
 

Jugorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit, HC Sparta Praha, NY Rangers
Omalle kohdalle noista listan ammateistä vähiten sopisi pankkivirkailija. Olen ensinnäkin niin tuhottoman huono matematiikassa ja toiseksi se puuha voi olla tappavan tylsää. Myöskään siivoojaksi, patologiksi tai puhelinmyyjäksi minusta ei olisi.
 

Marcus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, VPS
Tuosta listasta en haluaisi tehdä mitään, mutta kyllä jonkun kasiluokan opettaja olis vihoviimeinen ammatti mihin ryhtyisin. Palkan pitäisi ainakin olla moninkertainen nykyisiin opettajien tienesteihin verrattuna.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jalkapalloilija

Etenkin Bayern Mÿnchenissä.

Joku ottaa nimesi käyttäjätunnukseksi jatkoajan keskustelupalstalle ja
kirjoittelee sitten tänne sivukaupalla pelkkää paskaa.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Bluesin valmentajana tai toimitusjohtajana tuntisi olonsa epämukavaksi. Ihan sama, mitä tekee, homma vaan menee reisille. Hyvä puoli olisi, että ei siinä joutuisi kauaa kärvistelemään. Irviö.

Annetuista vaihtoehdoista valitsen poliisin. Etenkin järjestyspoliisina joutuisin näkemään aivan liikaa asioita, joita en haluaisi nähdä. Samaan kastiin voi laittaa vaikka ensihoitajan. Arvostan noita ammatteja korkealle, mutta en itse voisi niissä toimia.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Viestin lähetti Markus91
Noista vaihtoehdoista siivoojaksi en voisi kuvitellakkaan ryhtyväni. Nousta nyt hinkkaamaan jotain vessoja aamukuudelta, huh, ei jaksa tosiaan innostaa.

Tai vastaavasti p***aa saunan lauteilta.
Jokus on tullut ko. ammattia kokeiltua noin kesätyönä, tosin vain niin että piti opastaa toisia siivoamaan saunoja ja vessoja, mutta kuten ensimmäisenä kerroin, tuota itseään löytyy esimerkiksi saunan lauteilta, siitä sitten siivoamaan. Juu kiitos ei.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Prostitoituna työskentely lienee hyvin inhottavaa ja epämiellyttävää, uskoisin.

Monet joutuvat toimimaan ko. "ammatissa" olosuhteiden pakosta.
 

Tobias

Jäsen
Jos nyt tarttisi valita joku oikeen paska homma, niin eiköhän liikuttaisi alueella puhelinmyyjä/lappuliisa/autokauppias. Kertakaikkiaan vittumaista hommaa mielestäni, tosin ei ole päivänkään kokemusta mutta mitä sitten.

Tokihan aika ikäväähän se olis tehdä jotain likaista duunia, kuten aiemmin mainittua viemärisukeltajan duunia. Arvostan kyllä kovasti tämänkaltaisen työn tekijöitä.

Toisaalta kyllä olis kauheeta olla vaikka sossussa töissä, jakamassa rahaa kaikenmaailman nisteille, pummeille ja ties keille kaikille.

Myös kaikki hoivatyö on niin kaukana minusta, mutta kerrassaan loistavaa työtähän tämän alan ihmiset tekevät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös