Imatran Ketterä 2020–2021

  • 128 305
  • 542

Kuhta#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä, Liverpool, Sympatiat Saipalle
Puolustus alkaa olla jo kasassa, tohon vielä Lipari lisäksi niin hyvää Mestis tasoa puolustus on. Hyökkäykseen vielä muutama jatkosipimus/hankinta, niin kausi voi kokoonpanon puolesta alkaa. Toivottavasti kausi saadaan normaalisti käyntiin, vaikka alkuun voi olla, ettei kaikki halukkaat katsomoon pääse.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: OCE

Butcher

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Ketterä
Joukkue alkaa tosiaan olla jotakuinkin valmis, etenkin kun kokoonpanoon täytyy mahduttaa ne kolme junnupelaajaa. Ihan hyvältähän tuo rosteri pääosin vaikuttaa, vaikka vielä olisi mukava saada joku tekijämies tuonne hyökkäykseen. Tietysti jos menneen kauden joukkueeseen vertaa, niin onhan tämä ainakin hyökkäyksen osalta tällä hetkellä pykälän tai pari heikompi. Mutta se vain kuvaa sitä, miten kova joukkue menneellä kaudella oli kasassa. Varmasti tälläkin joukkueella taistellaan ensi keväänä mestaruudesta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: OCE

OCE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä, KooKoo, SaPKo, NATO
Hienoa jatkumoa peräpäähän. Siellä oltiin Liigan puolella Marlon perässä mut thanks but no thanks hienoa meille.
Tanhuallekkin sorvattiin hyvää jatkoa jos ei om.... ja jne. Tosiaankin Samuli sais ottaa ihan reilusti niitä kehitys askeleita. Onhan meiilä nyt rankkareihin tuomiopäivän kapelimestari yes.
Odotin kyllä hiukan et Kärpät kotiuttaa Samulin ;-)
Nyt kun vielä tiedetäään et Liparin jatkopahvi on ylälaatikossa niin kyllä tuolla puolustuksella kai ilkee sarjaan lähtee.
Mites se huhuttu isokala puolustuksee, tais vaan jäädä huhuksi.
Mut näillä mennään ja pärjätään kyyyylll.
 

Dynamo_FIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä
Kyllä kuitenkin hyökkäyspäätä on devalvoitu tällähaavaa turhan kovasti.
Kestilä, Hämäläinen, Lipiäinen, Lantta ja Karjalainen noin etunenässä.
Tuossa reiässä riittää paikattavaa, vaikka hyviä paikkoja on jo haettukin. Tule apuun Anja, kuten laulussa sanotaan. :)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: OCE

OCE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä, KooKoo, SaPKo, NATO
Joo kuppa on käynyt kylässä. Itse haluun viel elää hyväntahtoisessa lapsen uskossa et ainakin Karjalainen jatkaa ja Hämäläinen on se märkä päiväuni. Muuthan on kai varmuudella menetetty.
 

Jango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Imatran Ketterä
Muistelin et joku puhu uudesta isosta fisusta ei jatkajista.
Jep muistat oikein, minä siintä kuulin ja heitin myös tänne. En kyllä millään itse ainakaan usko siihen että uutta pakkia tulisi sisään nyt kun Tanhuakin jatkaa. Ja kovahan tuo pakisto on nytkin!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: OCE

OCE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä, KooKoo, SaPKo, NATO
Jep muistat oikein, minä siintä kuulin ja heitin myös tänne. En kyllä millään itse ainakaan usko siihen että uutta pakkia tulisi sisään nyt kun Tanhuakin jatkaa. Ja kovahan tuo pakisto on nytkin!
Hyvä, ei viel tarvii turvautuu Betolvexiin.
Joo näin varmmaan menee et viel ilmotetaan El Capitano ja se oli sit siinä pakkien osalta.
 
Suosikkijoukkue
James Harden, Tyson Fury, Tyler Bertuzzi
Nyt vahvistettiin Valtteri Lipiäisen sopimus JoKP:iin. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä syitä Lipiäisen lähdön takana on. Sai pelata Imatralla isossa roolissa, ja jotenkin itse miellän, että Ketterästä olisi helpompi ponnistaa Liigaan mitä JoKP:sta. Tuskin pelkästään "vaihtelun vuoksi" muuttaa kotiseudulta pois.

Potentiaaliin (mestaruuskevään pudotuspelit) nähden runkosarjaesitykset Ketterä-paidassa jäi siitä, mitä itse odotin. Veikkaan, että Lipiäinen tulee Joensuussa pelaamaan piste per peli tahdilla, jopa yli. Tsemppiä miehelle jatkoon!
 

OCE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä, KooKoo, SaPKo, NATO
Nyt vahvistettiin Valtteri Lipiäisen sopimus JoKP:iin. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä syitä Lipiäisen lähdön takana on. Sai pelata Imatralla isossa roolissa, ja jotenkin itse miellän, että Ketterästä olisi helpompi ponnistaa Liigaan mitä JoKP:sta. Tuskin pelkästään "vaihtelun vuoksi" muuttaa kotiseudulta pois.

Potentiaaliin (mestaruuskevään pudotuspelit) nähden runkosarjaesitykset Ketterä-paidassa jäi siitä, mitä itse odotin. Veikkaan, että Lipiäinen tulee Joensuussa pelaamaan piste per peli tahdilla, jopa yli. Tsemppiä miehelle jatkoon!
Tuota samaa olen pähkäillyt, ei tälläisiä siirtoja tehdä huvin ja viihteen vuoksi.
Jotenkin tuntuu et lähti hakee viel enemmän vastuuta, ehkä ei omasta mielestä ollut riittävä Ketterässä. Varmaan halu olla se ykkös laituri joka pelaa isoilla minuuteilla ja ykkös yv:n sementoitu peluri. Jospa tunsi ettei valmennus arvostanut tarpeeksi ja rupes mököttämään.
Nämä tuli ensin mieleen.
 
Suosikkijoukkue
James Harden, Tyson Fury, Tyler Bertuzzi
Tuota samaa olen pähkäillyt, ei tälläisiä siirtoja tehdä huvin ja viihteen vuoksi.
Jotenkin tuntuu et lähti hakee viel enemmän vastuuta, ehkä ei omasta mielestä ollut riittävä Ketterässä. Varmaan halu olla se ykkös laituri joka pelaa isoilla minuuteilla ja ykkös yv:n sementoitu peluri. Jospa tunsi ettei valmennus arvostanut tarpeeksi ja rupes mököttämään.
Nämä tuli ensin mieleen.

Jotain tällaista itekkin oon funtsinut. Jospa siinä ei sit kemiat ihan valmennuksen kanssa kohdannut.

Karjalaiselle pitäis nyt ehdottomasti saada jatkosopimus tehtyä. Tai sit pitäis löytää joku uusi taituri. Lipiäisen ja Karjalaisen myötä joukkueesta lähtis hitollinen määrä viekkautta. Uudet pelaajat ovat vähän eri tyyppisiä hyökkääjiä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: OCE

OCE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä, KooKoo, SaPKo, NATO
Jotain tällaista itekkin oon funtsinut. Jospa siinä ei sit kemiat ihan valmennuksen kanssa kohdannut.

Karjalaiselle pitäis nyt ehdottomasti saada jatkosopimus tehtyä. Tai sit pitäis löytää joku uusi taituri. Lipiäisen ja Karjalaisen myötä joukkueesta lähtis hitollinen määrä viekkautta. Uudet pelaajat ovat vähän eri tyyppisiä hyökkääjiä.
Se on just näin et täskohtaa Karjalaisen jatko suurin toive. Toimistoon pitää saada se lätyn heittäjä. On nimittäin erittäin vaarallinen yv:llä maalin takana, kis kis älä lähre shinne ja sillon lähti syöttö kaverille erkkoihin.
 

Jango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Imatran Ketterä
Kyllähän Lipiäisen lähdön myötä olisi enemmän kuin toivottavaa että Karjalainen jatkaa, pitäähän näitä kikkapoikia aina muutama olla jengissä. Joo mutta ei tämä Lipiäisen lähtö nyt ihan niin paljoa harmita, loppupeleissä on niin riippuvainen siintä ketä vierellä pelaa että pystyy onnistumaan. Samoin loppuu se kiekon siirtely selvissä maalipaikoissa.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Hyvähän se on näitä taitoniekkoja jaella vähän muuallekin, ei olla ehkä aivan niin ylivoimaisia ensi kaudella eikä mestaruutta tarvitse jakaa vielä elokuussa. Mutta nyt se Karjalaisen sopimus tiskiin, kuin olisi jo. Lipari täydentää puolustuksen ja mistähän ne u20 pelaajat vielä hankitaan? Vähän odottelin sitä ifk:n Lambertia tänne mutta meni saakeli vie Jyppiin.
 
Suosikkijoukkue
James Harden, Tyson Fury, Tyler Bertuzzi
Eikös omista junnuista Aleksi Akkila ja Leevi Juselius täytä nuo U20 kriteerit? En kyllä oo seurannut et onko pojat vielä Ketterään jäämässä, mutta siinä pari nimeä jotka tällä kaudella piirsivät ensimmäiset luistimenpiirrot Mestis-jäihin.

Ja eikös Jami Hänninen myös mene U20 pelaajasta? Vai olenko edes ymmärtänyt koko sääntöä oikein...
 

X-Stiff

Jäsen
Lipiäisen lähtö toiseen Mestis jengiin on katkera pala ja jättää nyt vähän liikaa tilaa spekuloinnille. Muutenkin hyökkäyksen kärki ei ole vielä lähellekkään sitä mitä sen pitää olla mikäli play offeista halutaan haaveilla. Lipiäinen, Kestilä, Lantta, Hämäläinen jne. Vastaavasti tulijoista Alanen ja Ahoniemi ovat valmiita tekijöitä hyökkäykseen. Liuksialalla on potentiaalia mutta ei varmaan ota isoa roolia heti alussa. Tiihonen sitten miellytti omaa silmää Ketterää vastaan pelatuissa peleissä, mutta muuten ilmeisesti ollut vaisumpi, eli hieman vielä kysymysmerkki kuinka isoon rooliin pääsee. Äkkiä mietittynä tulosyksikön ukkoja puuttuu vielä useampia. Kaitpa ne sieltä tulee vielä, elinei vielä olla huolissaan, mutta tämä case Lipiäinen harmittaa.
 

Butcher

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Ketterä
Eikös omista junnuista Aleksi Akkila ja Leevi Juselius täytä nuo U20 kriteerit? En kyllä oo seurannut et onko pojat vielä Ketterään jäämässä, mutta siinä pari nimeä jotka tällä kaudella piirsivät ensimmäiset luistimenpiirrot Mestis-jäihin.

Ja eikös Jami Hänninen myös mene U20 pelaajasta? Vai olenko edes ymmärtänyt koko sääntöä oikein...
Jos minä olen yhtään ymmärtänyt tätä sääntöä oikein, niin mielestäni sellaiset pelaajat, jotka ovat syntyneet 2001 tai myöhemmin, ovat U20-pelaajia. Nimenomaan ovat sitä ensi kaudella, tällä kaudella U20-pelaajia olivat 2000 ja myöhemmin syntyneet. Eli koska Hänninen, Akkila ja Juselius ovat kaikki syntyneet 2000, niin olisivat täyttäneet tuon säännön menneellä kaudella, mutta eivät enää tulevalla kaudella. Jos siis olen yhtään ymmärtänyt oikein, en ole täysin varma.
 

OCE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä, KooKoo, SaPKo, NATO
Jos minä olen yhtään ymmärtänyt tätä sääntöä oikein, niin mielestäni sellaiset pelaajat, jotka ovat syntyneet 2001 tai myöhemmin,
Joo, oot ymmärtänyt asian oikein mutta mutta tuo sääntö saattaa muuttua ennen sarjan alkua.
 

X-Stiff

Jäsen
Tässä kun ollaan jo pitkällä Toukokuussa niin jollain voisi olla tietoa menneen kauden tilinpäätöksestä. Paljonkohan mahtoi tulla miinusta erikoisesta kaudesta 2019-2020? Itsen en äkkiä mitään löytänyt. Terve talous ei olisi mitenkään huono asia.
 

Dynamo_FIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä
Noinkohan Ketterä olisi hakenut koronatukea Business Finlandilta? Ei siihen liene mitään esteitä myöskään mestis-organisaatioilla.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä kun ollaan jo pitkällä Toukokuussa niin jollain voisi olla tietoa menneen kauden tilinpäätöksestä. Paljonkohan mahtoi tulla miinusta erikoisesta kaudesta 2019-2020? Itsen en äkkiä mitään löytänyt. Terve talous ei olisi mitenkään huono asia.

Viimekauden tulos tuli ainakin syyskuun lopussa että hetki tulosta voi joutua vielä odottaan. 4/2019 tulos oli 1200e plussalla. tuossa tuloksessa kuitenkin yli 100 000e edestä lipputuloja pudotuspeleissä. Eli kauden 2019-2020 tulos riippuu aika paljon siitä paljonko pudotuspelien ulkopuolinen tulos on parantunut. Jos se on parantunut niin seura voi selvitä alle -100 000e kaudesta, eli tilanne ei ihan helppo kun muutenkin esim. verovelat mennyt parilla edelliskaudella protestilistalle, onko se kriitinen tilanne paha sanoa, ei kenelläkään helppoa ole mestiksessä.

Se tuossa varmasti Ketterän joukkuettakin rakentaessa on ollut että joitakin pelaajia menetetään kun pelaajille ei voida edelliskausien tapaan maksaa kun palkkoja leikataan ja näissä voi sitten pientä eroa joukkueiden välillä olla, esim. Jokipojilla oli juuri omistajavaihdoksia joten tilanne ei ehkä niin paha ole ja maksukyky säilynyt. Sitten jos kituu sillä muutaman satasen palkkiolla ja etuuksilla että toisen hieman parempi tarjous kiinostaa. Ulkomaat taas jos siellä edes jotain maksetaan.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Se tuossa varmasti Ketterän joukkuettakin rakentaessa on ollut että joitakin pelaajia menetetään kun pelaajille ei voida edelliskausien tapaan maksaa kun palkkoja leikataan ja näissä voi sitten pientä eroa joukkueiden välillä olla, esim. Jokipojilla oli juuri omistajavaihdoksia joten tilanne ei ehkä niin paha ole ja maksukyky säilynyt. Sitten jos kituu sillä muutaman satasen palkkiolla ja etuuksilla että toisen hieman parempi tarjous kiinostaa. Ulkomaat taas jos siellä edes jotain maksetaan.
Sama tilanne joka joukkueella tällä hetkellä. Hankalin tilanne on niiden pelaajien kohdalla, kenellä ei isi maksa ja äiti kanna lihapullia pöytään. Vielä jos sattuu olemaan perheellinen mies, eikä vaimolla ole tajuton palkka. Palkat mestiksessä ovat sellaisia, että oikeissa töissä pitäisi myös käydä, mutta pelihommat vie aikaa niin, ettei oikein ehdi. Töissä ei täyttä päivää pysty tekemään ja pelimatkoille on aina otettava vapaapäivä. Korvaako pelaamisesta saatu palkka tulomenetyksen, tuskin?
Eli lyhyesti sanottuna ei ole varaa pelata.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös