Ilves - Tappara Ti 1.2.2005

  • 18 978
  • 130
Tila
Viestiketju on suljettu.

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toivottavasti Ilves esittää valituksen liigalle tuosta Niemisen sikailusta. Muutama ottelu puku päällä voisi rauhoittaa suurkeittiökokkia. Seuraavassa kohtaamisessa Helge sitten kouluttaa poikaa. Eipä haittaa vaikka siihen kipeään käteenkin vähän sattuisi.
 

krobbe

Jäsen
Viestin lähetti Yläpesä
Toivottavasti Ilves esittää valituksen liigalle tuosta Niemisen sikailusta. Muutama ottelu puku päällä voisi rauhoittaa suurkeittiökokkia. Seuraavassa kohtaamisessa Helge sitten kouluttaa poikaa. Eipä haittaa vaikka siihen kipeään käteenkin vähän sattuisi.

Käteen? Minä kun luulin, että Helgellä on pää kipee.
 

axe

Jäsen
Mitä ihmeen pelikieltoa? Kaikki mailahuitomistilanteethan pitää suhteuttaa kuuluisaan Case Liukseen, jolloin vedettiin mailalla päähän täysin kiekotonta pelaajaa (nyt oli sentään kiekontavoittelutilanne) ja silloin pelaaja loukkaantui ihan oikeasti koko loppupelin ajaksi eikä jäänyt pelaamaan seuraavaa vaihtoa. Seurauksena oli kahden minuutin jäähy. Eikä puhettakaan mistään jälkisanktioista.

Eli Nieminen sanoo vaan jotta "luulin vastaan tulevan yhden niistä Ilveksen korstoista ja varauduin kontaktiin", ja sitten erotuomaritarkkailija sanoo, että "isompi rangaistus kuin kaksiminuuttinen olisi voinut ratkaista pelin" ja kaikki on taas hyvin. Eiku nythän tuli enemmän kuin kakkonen ja peli ratkesi!

Toivottavasti Helenius nyt sitten hakkaa Niemisen tai ainakin Mäkisen. Eikä Kangasniemenkään hakkaaminen olisi vieläkään myöhäistä. Niin ja Viinanen muuten kanssa samaan jonoon, kun se on myös telonut jonkun, oletettavasti senkin tahallisesti ja Tapparan taktiikan mukaisesti kuten Nieminen eilen. Ja Kantor myös. Onneksi on muuten Tapparan kotipeli se viimeinen paikallinen, niin Tappara saa hyvät lipputulot, kun Ilveksen jääkiekkokansa tulee katsomaan niitä teurastajaisia. Siitä tulee hienoa lauantai-illan viihdettä.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Katsoin tuolta Ilves.comin videoraportista, hienoa palvelua muuten, tuon Niemisen sekoamisen. Tällä kaudella en paljon rumempaa mailalla huitaisua ole nähnyt. Muutama peli ei olisi yhtään ylimitoitettu penaltti.

Tällaisten tilanteiden takia se Helenius on kaiketi hommattu. Kuitti olisi vaan pitänyt hoitaa tässä pelissä.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Viestin lähetti Mr. Smith
Kyllähän tämä jäi itseäkin vähän kaivelemaan. Aivan sama vaikka Helge olisi ollut pari peliä pelikiellossa, kunhan vain olisi tehty Niemiselle selväksi hinta jonka joutuu maksamaan siitä että vetää tähtipelaajaan cheap-shotin. Turha siinä olisi ollut enää kysellä, että kiinnostaako ottaa nekkariin. Harvassa ne vapaaehtoisesti turpaan ottavat pelaajat liigassa ovat, Nielikäistä lukuunottamatta. Nyt jäi Niemisen maksuksi ainoastaan pisteiden menetys, joka on mitätön korvaus tuollaisesta.

Olen samaa mieltä. Se, että tähtipelaajaa kohtaan tehtyjä selviä rikkeitä ei paikata saman tien, on minun pelinäkemykseni mukaan ihmeellistä. Seuraavassakin pelissä kuka tahansa saa vetää kirvesiskun naamariin ja tuomiona on ainoastaan 2+2 jäähy, ei muuta. Eilisessä pelissä Ilveksen kannalta hyvää oli se, että kukaan ei loukkaantunut, mutta teolla olisi helposti saattanut olla hyvinkin pitkälle ulottuvat vaikutukset koko loppukautta ajatellen. Onneksi nyt selvittiin lähes kaikkia tyydyttävällä tavalla. Jopa Keskustorin kukkahattutädit ovat tyytyväisiä kun brutaalia väkivaltaa ei eiliselläkään kierroksella nähty.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Melkein voisin veikata, että Helgen teki mieli käydä ojentamassa Niemisen poikaa. Todennäköistä vaan taitaa olla, että valmennusjohdolta tuli niin selväsanainen kielto, että Helge ei yksinkertaisesti voinut lähteä. Ottelun lopussahan Ilves joutui vielä alivoimalle kun Hyvöselle tuomittiin kakkonen korkeasta mailasta. Ilman tuota jäähyä peli olisi ollut tarpeeksi selvä, jotta kuittivihkoa olisi kenties voitu käyttää. Tuo jäähy kuitenkin aiheutti sen, että jos Helge olisi lähtenyt ja hänelle olisi tullut aloittajana enemmän jäähyä, olisi jouduttu 6-3 alivoimalle, kun Tappara olisi ottanut Raycroftin pois.

Samalla hetkellä kun Ville tuon huitaisun suoritti, Helge taas ei tainnut olla kentällä ja vaihtoaitiosta mukaan tuleminen olisi kuihduttanut ylivoiman, mikä sekään ei olisi ollut paras vaihtoehto.

Toki samaa mieltä siitä, että Nieminen olisi saanut enemmän tuntea nahoissaan sen, että huitaisi tähtipelaajaa.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti ranger
TBK:

Jotta korkin avaamisesta olisi mitään hyötyä, myös pullon sisällä pitäisi olla jotain.

Koskenkorvan maaliennätys on kymmenen maalia, joka syntyi viime kaudella 41:ssä ottelussa. Kysymyksessä oli myös ensimmäinen kerta, kun hän teki kaksinumeroisen maalimäärän SM-liigassa. Viime kautta häiritsi toki ikävä loukkaantuminen, jota ennen Kossu taisi olla elämänsä kunnossa. Kuluva kausi ja kaikki kaudet viime kautta ennen antavat kuitenkin ymmärtää, että kysymyksessä oli pikemminkin piikki a.k.a. suonenveto.
Tämä rangerin kirjoitus jäi täysin huomaamatta, joten vastataan nyt siihen.

Asia voi olla näinkin. Elättelen kuitenkin toiveita, että viime kauden tapainen kunto löytyisi tällekin kaudelle. Koskenkorvalla oli todella lupaava harjoituskausi, taisi tehdä 7 maalia 10 pelissä, jos en väärin muista. Tosin kuten ilmi on tullut, ei Saarisen vetämä kesätreeni ole ollut mitenkään laadukasta ja voi olla ettei Koskenkorvan loppukiriä enään tällä kaudella nähdä.

ipa rules:

En minä tietääkseni ole puolustellut kenekään halon hakkuuta. Ja tuosta Mäkisestä sen verran, että jos minun kannatamassani joukkueessa pelaisi mies niemeltä Hannes Hyvönen, en viitsisi hirveästi puuttua siihen mitä jonkun toisen joukkueen pelaaja uskaltaa ja mitä ei. Eilenkin Niemisen huitaisun jälkeen ajoi Gustaffsonin jäähän, mutta heti kun mies nousi ylös ja hieroi Hyvösen naamaa hansakalla, tuli Hyvöselle kiire ihan jonnekkin muualle. Mutta ei siinä mitään, minä ottaisin Hyvösen Tapparaan koska vaan, tosin en suoraa Ilveksestä. Toivoisin, että Mäkisen uskaltamisesta/pelkuruudesta palattaisiin vasta sitten kun siihen oikeasti löytyis jotain konkreettista näyttöä.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Viestin lähetti Ghost
Melkein voisin veikata, että Helgen teki mieli käydä ojentamassa Niemisen poikaa. Todennäköistä vaan taitaa olla, että valmennusjohdolta tuli niin selväsanainen kielto, että Helge ei yksinkertaisesti voinut lähteä. Ottelun lopussahan Ilves joutui vielä alivoimalle kun Hyvöselle tuomittiin kakkonen korkeasta mailasta. Ilman tuota jäähyä peli olisi ollut tarpeeksi selvä, jotta kuittivihkoa olisi kenties voitu käyttää. Tuo jäähy kuitenkin aiheutti sen, että jos Helge olisi lähtenyt ja hänelle olisi tullut aloittajana enemmän jäähyä, olisi jouduttu 6-3 alivoimalle, kun Tappara olisi ottanut Raycroftin pois.

Samalla hetkellä kun Ville tuon huitaisun suoritti, Helge taas ei tainnut olla kentällä ja vaihtoaitiosta mukaan tuleminen olisi kuihduttanut ylivoiman, mikä sekään ei olisi ollut paras vaihtoehto.

Toki samaa mieltä siitä, että Nieminen olisi saanut enemmän tuntea nahoissaan sen, että huitaisi tähtipelaajaa.

Voi hyvin olla, että valmennusjohdolta tuli tosiaankin selvä kielto ja tämä jäi siksi tekemättä. Mutta entä seuraavassa pelissä kun Ilveksen jotakin tähteä (lähinnä Stefan, Kariya, Hyvönen, Murphy) vedellään naamariin ja tämä pahimmassa tapauksessa loukkaantuu kuukaudeksi tai kahdeksi? Onko valmennusjohdon yleinen linja se, että törkeyksiin ei vastata jotta ei tulisi jäähyjä? Siis tähtiämme voi kuka tahansa kouluttaa miten tahansa ja kukaan ei vastaa näihin? Eilisessä pelissä Niemisen viikatteen jälkeen peliaikaa oli vielä lähes erän verran, joten aikaa olisi ollut. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut ja tätä ihmettelen. No, alivoimilta ja eduskunnan täysistunnoilta vältyttiin, mutta kokonaiskuvassa Ilveksen järjestysmiehet ovat saaneet potkut, vaikka niille maksetaankin. Tämä ei valkene minulle. Ja sehän ei ole tietenkään mikään uutinen.

Tämä ei ollut pelkästään sinulle Ghost, vaan yleisesti heitetty "ajatus".
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen varmaan nähnyt taas unta, mutta jonkinmoinen mielikuva on, että Ilveksen miehet tässä puolustelivat jokin aika sitten, että on se edes kiva, että Ilveksen peleissä tulee ylilyöntejä ja on taas sitä yrittämistä. Jotakin tämän sorttista unta olen nähnyt.
Nyt taas, kun "yliyrittäminen" kohdistuu omiin miehiin on se jo suorastaan murha ja erittäin tuomittavaa. Mutta en sen kummemmin jaksa alkaa kaivella noita ketjuja ja toisten sanomisia, sillä unta olen luultavasti siis nähnyt
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Viestin lähetti Torsti
Olen varmaan nähnyt taas unta, mutta jonkinmoinen mielikuva on, että Ilveksen miehet tässä puolustelivat jokin aika sitten, että on se edes kiva, että Ilveksen peleissä tulee ylilyöntejä ja on taas sitä yrittämistä. Jotakin tämän sorttista unta olen nähnyt.
Nyt taas, kun "yliyrittäminen" kohdistuu omiin miehiin on se jo suorastaan murha ja erittäin tuomittavaa. Mutta en sen kummemmin jaksa alkaa kaivella noita ketjuja ja toisten sanomisia, sillä unta olen luultavasti siis nähnyt

Minä olen ainakin puhunut taklauksista ja muusta fyysisestä pelistä (esim. tapaus Pesonen-Kukkonen). Minun käsitykseni fyysisestä pelistä ei ole mailalla lyöntiä kaverin naamaan tai muuhun suojaamattomaan paikkaan. Liigassa mielestäni taklataan liian vähän koska harva osaa ottaa niitä edes vastaan ja pelaajat eivät odota taklauksia. Tämän johdosta puhtaatkin taklaukset ovat pannassa. Toinen tapa saada pelaajia sivuun on tämä yleinen mailallalyönti, jota en hyväksy missään sarjassa kenenkään tekemänä.

Minulla ei ole persoona Ville Niemistä vastaan mitään, päinvastoin, mutta eilistä tekoa minulla on vastaan ja paljon. Vastaavista tempuista pitää saada muukin "korvaus" kuin 2+2 jäähy. Jos Ilveksen pelaaja tekee vastaavan teon, tätä ei ole mitään syytä puolustella - ei etenkään koskaan toivoa näitä tällaisia tunteenlisääjiä peleihin. Jos tunnetta halutaan, voidaan sitä ottaa monella muullakin tavalla. Pelaajan pitää kantaa vastuunsa, mutta aika harvoin hän tätä edes joutuu kantamaan. Puolin ja toisin. Tämä eilinen ei ollut poikkeus, mutta ikävä kyllä myöskään se ei ollut poikkeus, ettei Nieminen joutunut vastaamaan tästä. Valitettavasti.
 

Petaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ottelun parasta viihdettä on ollut ehdottomasti tämä jälkipeli, jossa Tapparan kannattajat yrittävät rakentaa maissipeltoa yhdestä jyvästä. Jatkakaa ihmeessä, tämä on parempaa kuin itse peli!
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Paitsi tämä äsken mainittu Tappara-fanien maissinkasvatus on todellakin loistavaa viihdettä, kyllä sitä pelissäkin oli.

Anttilan maali, Niemisen lämpeäminen ja Tinken kuitit kaverille jäähyaitioon ym.

Lisäksi takanani sattui istumaan tyyppi jolle voisi lämpimästi suositella töitä 957:n uutena kiekkoselostajana, saataisiin vähän Ilves-väriä selostuksiin mukaan. Viihdearvoltaan varmasti kauden paras paikallispeli.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Viestin lähetti nuck
Minä olen ainakin puhunut taklauksista ja muusta fyysisestä pelistä (esim. tapaus Pesonen-Kukkonen). Minun käsitykseni fyysisestä pelistä ei ole mailalla lyöntiä kaverin naamaan tai muuhun suojaamattomaan paikkaan. Liigassa mielestäni taklataan liian vähän koska harva osaa ottaa niitä edes vastaan ja pelaajat eivät odota taklauksia. Tämän johdosta puhtaatkin taklaukset ovat pannassa. Toinen tapa saada pelaajia sivuun on tämä yleinen mailallalyönti, jota en hyväksy missään sarjassa kenenkään tekemänä.

Minulla ei ole persoona Ville Niemistä vastaan mitään, päinvastoin, mutta eilistä tekoa minulla on vastaan ja paljon. Vastaavista tempuista pitää saada muukin "korvaus" kuin 2+2 jäähy. Jos Ilveksen pelaaja tekee vastaavan teon, tätä ei ole mitään syytä puolustella - ei etenkään koskaan toivoa näitä tällaisia tunteenlisääjiä peleihin. Jos tunnetta halutaan, voidaan sitä ottaa monella muullakin tavalla. Pelaajan pitää kantaa vastuunsa, mutta aika harvoin hän tätä edes joutuu kantamaan. Puolin ja toisin. Tämä eilinen ei ollut poikkeus, mutta ikävä kyllä myöskään se ei ollut poikkeus, ettei Nieminen joutunut vastaamaan tästä. Valitettavasti.

Eikös juuri Lukko - Ilves pelin jälkeen melkein puolet tänne kirjoittavista Ilvesläisistä puolustellut Hanneksen poikittaista selkään/niskaan sillä kun hänet kaadettiin ensin?
 

Prosessori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kauheeta vaahtoomista yhdestä tilanteesta, jossa kukaan ei edes loukkaantunut! Itse ainakin nautin pelistä, kun siinä tapahtuu jotain erikoistakin - tällä kertaa Ilves-Tappara -pelissä tapahtui montakin erikoista juttua (peli kääntyi, Tappara lämpeni, Anttila,...). Torikokoukset ovat jääkiekkoilun suola, eikä niitä pidä muistella, kun ketään ei edes pahemmin sattunut. Niemisen ansiosta peliin tuli väriä ja Niemisen ansiosta Ilves voitti matsin. Näin minä asian näen.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Viestin lähetti Ziege
Eikös juuri Lukko - Ilves pelin jälkeen melkein puolet tänne kirjoittavista Ilvesläisistä puolustellut Hanneksen poikittaista selkään/niskaan sillä kun hänet kaadettiin ensin?

Enpä muistaisi, että kukaan tuota tekoa olisi varsinaisesti puolustellut. Joku saattoi sanoa ymmärtäneensä Hannesta. Kun Ilvekselle oli jaettu kuusi (6) pientä rangaistusta putkeen, oli lataus jo valmiiksi korkealla. Ja kun Topper pelimiehenä osasi käyttää koko joukkueesta aistittavan turhautumisen "hyväkseen" kamppaamalla vaihtoaitioon matkaa tekevän Hyvösen, niin helposti Hanneksen kaltainen tulisielu menettää malttinsa.

Mikäli pystyt kaivamaan muutaman kymmentä kantaasi puoltavaa esimerkkiä ilmoille, olen valmis muuttamaan omaani. Muuten aika rankkaa yleistystä taas havaittavissa.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Viestin lähetti Prosessori
Kauheeta vaahtoomista yhdestä tilanteesta, jossa kukaan ei edes loukkaantunut! Itse ainakin nautin pelistä, kun siinä tapahtuu jotain erikoistakin - tällä kertaa Ilves-Tappara -pelissä tapahtui montakin erikoista juttua (peli kääntyi, Tappara lämpeni, Anttila,...). Torikokoukset ovat jääkiekkoilun suola, eikä niitä pidä muistella, kun ketään ei edes pahemmin sattunut. Niemisen ansiosta peliin tuli väriä ja Niemisen ansiosta Ilves voitti matsin. Näin minä asian näen.

Niin on. Kyllähän minäkin "nautin" näistä tähtipelaajan naamaa kohtaan tehdyistä viikatteista kun niistä tulee väriä kentälle eikä kukaan käy edes maksamassa tätä. Lopputulos oli hieno, samoin Marko Anttilan pelaaminen ja moni muu asia, mutta tämä case Nieminen-Kariya hoidettiin jälleen yhtä huonosti kuin moni muukin vastaava; tekijälle jäähy ja sen jälkeen kutsu saunailtaan kun olisi pitänyt antaa kutsu tanssiin. Onhan se tietysti hyvä, että kukaan ei loukkaantunut. Turhaan sikäli täällä purnaan tästä. Jatketaan eteenpäin. Tänään Ässät ja pikkutökkimisestä tappelu luvassa Nivalan miehen kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Viestin lähetti Jurvanen
Ulkopuolisen suusta:
Miksei missään hypetetty Nimon paluuta?

Miksi hypettää kun oli Ipan kotipeli, vai olisiko pitänyt harrastaa hyväntekeväisyyttä naapurille pääsylipputulojen muodossa?

Ville Nieminen on kurko! Ei voi muuta sanoa, ei ihme, että tv-yhtiöt Pohjois-Amerikassa mielellään haastattelevat miestä pelien jälkeen, väriä löytyy kuin Tikkurilan sävymallistosta.

Vaikka hävittiin niin peli oli todella viihdyttävä seitsemänneksi paikallisotteluksi. Tunnetta löytyi pitkän tauon jälkeen ja vaikka se vähän kuohahti yli niin on se tuplaten parempaa kuin Saarisen ajan hengetön surfailu.

Ihmetellä täytyy, että pieni ihminen on valinnut lajikseen jääkiekon lähinnä kokonsa puolesta. Miehen matala luisteluasento / pituus on sitä luokkaa, että naamavärkki on useimmiten vastustajan navan korkeudella eli loukkaantumisvaara on todella suuri. Villen mailalla huitaisua en halua sen enempää puolustella, mutta jos esitetään jäällä kuolevaa joutsenta niin ei silloin pitäisi olla kentällä seuraavassa vaihdossa.

Muutos on kuitenkin tapahtunut Tapparan pelissä ja se tietää monelle vastustajalle vaikeuksia kauden tärkeimmissä peleissä.
Tiistai-illan peli hävittiin jäähyilyllä sekä Ipan kilpikonnapuolustus / vastahyökkäyspeliin.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä iloa siitä sitten olisi loppujen lopuksi ollut kenellekään jos Helenius olisi käynyt leipomassa Niemisen naamasta veristä mössöä? Jääkiekkotappelut ovat siihen asti ihan hyvää viihdettä kun ne syntyvät spontaanisti kahden pelaajan yhteisestä aloitteesta; ei muuta kun antaa mennä vaan!

Mutta nuckin esittämä toimintamalli ei oikein kuulosta hyvältä liigaan. Korjaa jos olen väärässä, mutta mielestäsi Heleniuksen olisi pitänyt välittömästi Niemisen ruman tempun jälkeen hypätä askiin, mahdollisesti kääntää Niemisen rintamasuunta itseään kohti ja alkaa takoa. Todennäköisesti oltaisiin nähty aika yksipuolinen ottelu useamman vuoden ammatikseen kanssapelaajia lyöneen Heleniuksen ja muutaman kerran farmissa keskinkertaisella menestyksellä tapelleen Niemisen välillä. No, Ville olisi ehkä vielä kyennyt jotenkin puolustamaan itseään, mutta entä jos Kariyaa rikkonut pelaaja olisi ollut Timo Hutko? Turpaan vaan? Luulen että oltaisiin nähty jo tahatonta komiikkaa, jos Helenius olisi lähtenyt nuorukaista kouluttamaan.

Kanadalainen jääkiekko on eri asia kuin suomalainen jääkiekko.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Viestin lähetti TBK
Ja tuosta Mäkisestä sen verran, että jos minun kannatamassani joukkueessa pelaisi mies niemeltä Hannes Hyvönen, en viitsisi hirveästi puuttua siihen mitä jonkun toisen joukkueen pelaaja uskaltaa ja mitä ei.

No sen siätää kun
Hyvönen Hannes, Ilves 24. 18 + 13 = 31
Marko Mäkinen,Tappara 44. 6 + 5 = 11

Vähän kun Arvaja aikoinaan, rotta kelpaa kun se tekee pisteitä. Mäkisestä ei ole oikein mihinkään (vaikkakin täytyy myöntää että mies on osittanut viimekausina pelimiehen merkkejä. Eipä taida vaan päästä roolistaan eroon kovinkaan helposti)

Viestin lähetti Mazza
Jääkiekkotappelut ovat siihen asti ihan hyvää viihdettä kun ne syntyvät spontaanisti kahden pelaajan yhteisestä aloitteesta; ei muuta kun antaa mennä vaan!

Mutta nuckin esittämä toimintamalli ei oikein kuulosta hyvältä liigaan.

Jep, jep. Näin sen näen myös. Tappeluita syntyy, koska jääkiekossa on fyysistä kontaktia ja pelataan suurella tunteella. Nämä tappelut ovat osa lajin luonnetta. Mutta kosto! no tänks.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Viestin lähetti Mazza
Mitä iloa siitä sitten olisi loppujen lopuksi ollut kenellekään jos Helenius olisi käynyt leipomassa Niemisen naamasta veristä mössöä? Jääkiekkotappelut ovat siihen asti ihan hyvää viihdettä kun ne syntyvät spontaanisti kahden pelaajan yhteisestä aloitteesta; ei muuta kun antaa mennä vaan!

Mutta nuckin esittämä toimintamalli ei oikein kuulosta hyvältä liigaan. Korjaa jos olen väärässä, mutta mielestäsi Heleniuksen olisi pitänyt välittömästi Niemisen ruman tempun jälkeen hypätä askiin, mahdollisesti kääntää Niemisen rintamasuunta itseään kohti ja alkaa takoa. Todennäköisesti oltaisiin nähty aika yksipuolinen ottelu useamman vuoden ammatikseen kanssapelaajia lyöneen Heleniuksen ja muutaman kerran farmissa keskinkertaisella menestyksellä tapelleen Niemisen välillä. No, Ville olisi ehkä vielä kyennyt jotenkin puolustamaan itseään, mutta entä jos Kariyaa rikkonut pelaaja olisi ollut Timo Hutko? Turpaan vaan? Luulen että oltaisiin nähty jo tahatonta komiikkaa, jos Helenius olisi lähtenyt nuorukaista kouluttamaan.

Kanadalainen jääkiekko on eri asia kuin suomalainen jääkiekko.

Niin on.

Heleniuksen ei olisi pitänyt hypätä askiin samantien. Aikaa oli erän verran jäljellä ja minä odotan aina kuittia tällaisista teoista. En syytä tästä yksin Helgeä (otin hänen nimensä esiin kun hänellä sellainen tehtävä päällimmäisenä voisi olla), mutta ainakin jonkun pelaajan olisi pitänyt antaa muistutus, että joukkueemme tähteä ei oteta tarpeettomassa tilanteessa liian kovaa. Ei se, että pelaajan selässä lukee Hutko, tee hänen asemaansa erilaiseksi - vastapuolen aseman se kyllä muuttaa ja Heleniusta ei käytetä. Mutta ajattelen tätä asiaa varmasti liikaa NHL kaavalla. Liigassa näistä tappeluista puhutaan brutaalina väkivaltana, jota mailalla ranteille tai päähän lyöminen ei ole. Mielestäni erikoista, mutta taidan olla tämän kanssa kovin yksin, joten parempaa ajanvietettä saisin kun vetäisin kellot ja järjestäisin CD:t...
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Viestin lähetti Kirveellä töitä
Ihmetellä täytyy, että pieni ihminen on valinnut lajikseen jääkiekon lähinnä kokonsa puolesta. Miehen matala luisteluasento / pituus on sitä luokkaa, että naamavärkki on useimmiten vastustajan navan korkeudella eli loukkaantumisvaara on todella suuri.

Niin koripallo tai jenkkifutis olisi varmaan ollut Kariyan veljeksille parempi vaihtoehto? Näillä kommenteilla on turha tulla sitten mussuttaan myöhemmin, jos Helgen poikittainen selkään osuukin niskaan ja ihan vaan sen takia että "oli niin pienikokoinen vastustaja". Eihän sitä voinut tietää.

Loukkaantumisvaara Kariyalla on itseasiassa huomattavasti pienempi kuin suurella osalla suomalaisia lätkän pelaajia sillä Kariya ottaa pirun hyvin taklaukset vastaan. Ainoa mitä on vähän vaikeampi ennustaa ja ottaa vastaan on nämä huitomiset päähän, näihin kun harvemmin törmää Pohjois-Amerikassa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti Mr. Smith
Ainoa mitä on vähän vaikeampi ennustaa ja ottaa vastaan on nämä huitomiset päähän, näihin kun harvemmin törmää Pohjois-Amerikassa.

Eiköhän noita huitomisia päähän kohdistu ihan kaikkialla saman verran. Tulee muuten mieleen kaksi tapausta heti juuri P-Amerikassa, Berezoghin ja McSorley, toinen NHL'ssä ja toinen AHL'ssä. Nämä vain esimerkkeinä että kyllä sielläkin tapahtuu.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Viestin lähetti nuck
Liigassa näistä tappeluista puhutaan brutaalina väkivaltana, jota mailalla ranteille tai päähän lyöminen ei ole. Mielestäni erikoista, mutta taidan olla tämän kanssa kovin yksin, joten parempaa ajanvietettä saisin kun vetäisin kellot ja järjestäisin CD:t...

Hep. Yksin et ole, mutta hyvin vähän meitä tuntuu olevan. Kyllä itseä ainakin pelin aikana jännitti nuo kirveen iskut ranteille. Yksikin sellainen voi lopettaa pelaajan loppukauden ja jos se pelaaja sattuu olemaan Kariya tai Hyvönen, niin loppuu koko Ilveksen kausikin. Ja sitten kun loukkaannutaan niin se onkin pelaajien heikkoutta (Nikko/Laamanen jne). Tappeluissa hyvin harvoin kenenkään kausi loppuu siihen.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Viestin lähetti eagle
Eiköhän noita huitomisia päähän kohdistu ihan kaikkialla saman verran. Tulee muuten mieleen kaksi tapausta heti juuri P-Amerikassa, Berezoghin ja McSorley, toinen NHL'ssä ja toinen AHL'ssä. Nämä vain esimerkkeinä että kyllä sielläkin tapahtuu.

Juu, ja McSorleyn tapauksesta on ?? vuotta. Ja pelikieltoa tuli pikkasen verran enemmän kuin Niemisen pojalle. Tosin eipä tuosta nyt montaa peliä olisi tarvinnutkaan tulla, yksi tai kaksi olisi riittänyt.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti Mr. Smith
Juu, ja McSorleyn tapauksesta on ?? vuotta. Ja pelikieltoa tuli pikkasen verran enemmän kuin Niemisen pojalle. Tosin eipä tuosta nyt montaa peliä olisi tarvinnutkaan tulla, yksi tai kaksi olisi riittänyt.

En puhunut kai Niemisen tapauksesta tai pelikiellosta/sen puuttumisesta mitään. Puhuin siitä että ihan yhtä paljon näitä tapahtuu ja tuskin kukaan täysjärkinen siellä laatikossa tahallaan toista lyö mailalla päähän. Väite että näitä tapahtuisi jotenkin euroopassa huomattavasti enemmän kuin P-Amerikassa oli vaan niin absurdi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös