Ilves-Tappara Hakametsässä 22.8. klo 20

• 16 734
  • 119
Tila
Viestiketju on suljettu.

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Gagarin:

Huikea provo.

susi

Jäsen
Kiitos pojat, kiitos! Näin hauskaa mulla ei ole ollutkaan pitkään aikaan.

Ja thanks eagle tuosta linkistä, siitä onkin aikaa kun olen tuon viimeksi lukenut. Tällä kertaa minua huvittivat erityisesti kohdat Korhon-Ojanen, Vala-Pirnes.

Keep up the good work, HN and Baritoni!

Mutta itseasiassa mulla ei ole mitään vahvistuvaa Ilvestä vastaan. Mä toivonkin tasokkaita ja tasaisia paikalliskamppailuja. Vaikka toki haluaisin, että jo muutaman vuoden kestänyt menestysputki jatkuisi Tapparalla pitkään tulevaisuuteen, niin ei mahdollinen Ilveksen parempi menestys ole mikään maailmanloppu.

Hyvää kauden alun odotusta sinne ilvesleiriin, toivottavasti olette päässeet 12.9 mennessä pahimmista patoutumistanne eroon.

Estradi on teidän, olkaat hyvät.

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
:-)

Kiitos Eagle !

Tätä parempaa luettavaa en kyllä oo vähään aikaan nähnyt.

HN vastaan muu maailma...kumpikohan oli oikeassa ? ja niin kovaa HN pitää kiinni objektiivisuudestaan :-)

HN&Baritoni tietää kaiken

Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti susi

Ja thanks eagle tuosta linkistä, siitä onkin aikaa kun olen tuon viimeksi lukenut. Tällä kertaa minua huvittivat erityisesti kohdat Korhon-Ojanen, Vala-Pirnes.

Minun mielestä vertailuna Korhon-M.Ojanen kaksikko ja Vala-Pirnes kaksikko eivät ole huvittavia,aika saman kapasiteetin pe-
laajia molemmissa kaksikoissa.Asiat vain menivät niinkuin meni-
vät ja Ilveksen kaksikolla oli todella huonot kaudet.Eivätkö nämä
pelaajat ole pelaajatyyppeinäkin aika hyvät vertailukohdat?

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
HN,se on jo unohdettu.Jatkakaa valitsemallanne linjalla niin tulee kiekkopesä ja vanhat hyvät pyramidit mieleen.

tsei_tsei

Jäsen
Mä en kyllä ymmärrä, että mitä parahin HN saat tuosta irti? Ainahan sitä löytyy joku, joka tarttuu syöttiin. Aikaisemmin se oli usein TM, mutta kun hän on tullut järkiinsä, niin pitää etsiä uusia uhreja. Itse en ole koskaan ymmärtänyt tuota oman erinomaisuutensa todistelua - enkä siis puhu kaikkien aikojen legendaarisimmasta kiekkojoukkueesta - vaan ihan sinusta itsestäsi henkilönä.

Mutta joo, ilmeisesti jokainen saa hupinsa jostakin. Toisilla kovenee kun pääsee pätemään jossain jääkiekkoaiheisella palstalla. Whatever does it for you. Noh kai tämä käy korvikkeesta, kun pitää päästä ruikkimaan nestemäistä DNA:ta ympäri näppäimistöä ja näyttöä. Ainahan ei voi olla rassaamassa Baritonin pimeiden nautintojen rengasta "We are the kings" -rallin pauhatessa taustalla. Thank god for KY!

tsei_tsei

Jäsen
Viestin lähetti HN
Ne ajat, kun yleisesti pyrittiin perusteltuun mielipiteenvaihtoon ajatuksella, että siinä voi itsekin oppia jotain, ovat kaukana takana. Me olemme nykyään viihdyttäjiä.

Itse en ajattele asiaa näin, mutta toisaalta eipä nämä nettipalstat juuri enää erikoisia tarjoakaan. Toki FutisForum menee viihdekäytössä ja joskus jopa asiallisena keskustelupaikkana. Jatkoaika ei oikein käy enää kummastakaan. Vanhan koulun edustajana toki edelleen toivon, että entiset ajat voisivat palata. Tuskinpa kuitenkaan.

ippe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Heh, on kyllä niin hauska thredi, että pitää tulla tänne heittämään Tapparalaisille tyypillinen tsätviesti. Voi kun vielä joskus saisimme teinipalstallemme nuo vinkeät allekirjoituksetkin, ah niin ihanat avatarit ja muikeat graafiset hymiöt käyttöömme, niin olisimme edes hiukan kaupungin kakkosjoukkueen näyttämällä tyylikkäällä tiellä.

Sitten kun vielä meilläkin olisi teinimäistä uhoa täynnä oleva lauleleva kirjailija joka maineestaan piittaamatta käy taistoon areenalla kuin areenalla. Voi vitsit kun meillä ei ole yhtään verbaaliakrobaattia vaan totaalisesti jäämme tiedon valtaväylällä pikkuveljiemme poljettavaksi ja kaikki nauraa.

Miksei meillekkin ole voitu ostaa numeroituja pyyhkeitä sinne kattoon roikkumaan, vaan joudumme historian häpeään tyylittömänä konkurssiseurana. Toivottavasti Leinonenkin nyt tällä kaudella ymmärtäisi myydä kaikki vahvistuksemme ennen joulua, jottei tarvitsisi sitten keväällä käyttää lomia kiekonkatseluun.

Voi meitä kurjia.

Suosikkijoukkue
Ilves
Eagle:
Aika hyvä yritys noin illan ratoksi tuo viestisi sukupolvien takaisesta viimeisestä mestaruudesta sun muuta.

Olenkin aina Hakametsässä ihmetellyt teikäläisten matalaotsaisuutta ja keskimääräistä syvempää huumorintajuttomuutta. Mutta tässähän sinä annoit selityksen. Teillä sukupolvi lienee 5-7 vuotta, meillä muilla jonkusen kuunkierron enemmän.

Ippe:
Inte så dåligt, inte så dåligt....Men fan, kan du försöka lit bättre nästa gång, tack!

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Ei liene yllätys minkä joukkueen kannattajat veivät tämänkin keskustelun jälleen henkilökohtaisuuksien tasolle.

Täällä syytellään jo homoilusta ja tiesmistä. Ja vain sen vuoksi, että toisen joukkueen kannattajat kehtasivat epäillä mestareiden uuden valmentajan ammattitaitoa, kanadalaispuolustajan puukätisyyttä ja viitsivät hehkuttaa omaa joukkuettaan..

Jos olisin FutisForumisti sanoisin: Vopite hasita jne, mutta kun en ole..

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huikeaa!

Yksi harjoitusottelu on kyllä kirvoittanut huikean "keskustelun" Voi vain kysyä kuinka paljon mätää mahtuu vuoden vanhaan finniin?

Lukon ja Ässien "suhde" on toista maata, meillähän on sentään pelaajaliikennettäkin!

Tosiasioita ei voine kiistää:

TAPPARA Mouho-Saarisella on Jyväskylän luentomuistiinpanot aika pahasti sekaisin, ei ihme että pelaajat lämpiävät (ja joutuvat päävalmentajan puhutteluun, hui!)

ILVES Kun tarpeeksi paskaa heitetään päälle, aina sieltä jotain nousee.

Tunteet on pinnassa, niin pinnassa...

bwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä teokseen Veijareita ja Virtuooseja tulee, sehän on tietysti ihan oikea kirja. Siinä on kannet ja sivuja välissä. Kirjana se on kuitenkin huono - ei suinkaan siksi, että se kertoo hienon kiekkokaupungin hienosta kiekkojoukkueesta - vaan siksi, että se on huonosti kirjoitettu.

Vika ei ole oikeastaan pontevan Baritonin, vaan niiden, jotka eivät osanneet tai tajunneet nuoren miehen tarvitsevan apua urakassaan. Olisi ollut edes yksi kustannustoimittaja matkassa. Mutta kun paikalla on opponenttina ainoastaan Atso Keskiviiva ja Jussi Toikka, on jälki sen mukaista.

Kiitos kuitenkin Baritoni ystävällisestä tarjouksesta toimttaa minulle signeerattu kappale. Minulla taitaa olla kirjasi tuossa hyllyssä. Sen arvo saattaa tulevina vuosina tietysti kohota nimikirjoituksellasi varustettuna, mikäli minä olen väärässä ja sinä olet uusi Dostojevski. Panos-tuotos odotukseni kuitenkin on tämän skenarion kohdalla niin pieni, että enköhän selaile kyseistä nidettä jatkossakin ihan au naturel.

Olen pahoillani, jos sanoin rumasti sinun kääkätyksestäsi. Se vain on väistämätön mielikuva, mikä sinusta kirjoituksiesi ja silmät, suut täyteen ja sivulle (tai yleensä edes eteen) näkemättömän saarnaamisesi kautta välittyy. Helkkari, sehän on kuin itäsaksalaista kommunistipropagandaa parhaimmillaan. Millään muulla kuin sokealla ilvesilvesilves-kollotuksella ja Tapparan sivulauseessa kiroamisella ei ole mitään arvoa.

Mestaruuskannukin on nyt vain joku kuparilusikka. Onpa arvonanto! Pitäisikö teidänkin väen muka muuttaa tukiklubinsa nimi "peltipönttö kotiin - mutta ei nyt, saatana, tuulikaappia pidemmälle, tai ehkä yöastiaksi Raimolle, kun iän mukana tulee noi eturauhasvaivat" tai "vitun typerät, ei-oieastaan-minkään-arvoiset kullanväriset messinkiläpyskät kaulaan" r.y:ksi?

Ymmärrän nyt, että olet kuitenkin ystävällinen ja antelias heppu kun nimmariasi tarjosit. Ihan jees.

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti bwo
Mitä teokseen Veijareita ja Virtuooseja tulee, sehän on tietysti ihan oikea kirja. Siinä on kannet ja sivuja välissä. Kirjana se on kuitenkin huono - ei suinkaan siksi, että se kertoo hienon kiekkokaupungin hienosta kiekkojoukkueesta - vaan siksi, että se on huonosti kirjoitettu.

Vika ei ole oikeastaan pontevan Baritonin, vaan niiden, jotka eivät osanneet tai tajunneet nuoren miehen tarvitsevan apua urakassaan. Olisi ollut edes yksi kustannustoimittaja matkassa. Mutta kun paikalla on opponenttina ainoastaan Atso Keskiviiva ja Jussi Toikka, on jälki sen mukaista.

Minun mielestäni V&V on yksi maailman parhaita urheilukirjoja juuri siksi, että se ei ole tavanomainen. Siinä on purettu tunteita, annettu palaa, hehkutettu. Kirjasta näkee, että tekijä rakastaa sitä asiaa mistä kirjoittaa.

Käsittääkseni myös naapuriseura on ottanut yhteyttä kyseiseen kirjailijaan ja pyytänyt kirjoittamaan heistä kirjan. Kirjailija itse voi oikaista jos olen väärässä. Ja käsittääkseni kyseinen kirja auttoi myös kirjailijaa saamaan työpaikan eräässä valtakunnallisesti tunnetussa firmassa, kirjailija voi oikaista tämänkin, jos olen väärässä.

Hearsay kirjoitti:

Yksi harjoitusottelu on kyllä kirvoittanut huikean "keskustelun" Voi vain kysyä kuinka paljon mätää mahtuu vuoden vanhaan finniin?

Lukon ja Ässien "suhde" on toista maata, meillähän on sentään pelaajaliikennettäkin!

Tamperelaisjoukkueiden kaltaista viha-rakkaussuhdetta ei löydy mistään muualta tästä maasta. Ei edes Helsingissä. Jokerit rämpi pitkään 1. divisioonassa, eikä tämänkään kiistan historia ole kuin 70-luvulta. Siksi tamperelaisuuden syvintä olemusta, kiistaa Ilveksen ja Tapparan paremmuudesta ei voi ymmärtää kukaan, joka ei ole täällä syntynyt ja sitä äidinmaidossa jo saanut tai jos ei ole täällä jo muuten vuosikymmenten ajan vaikuttanut.

Tampereella sensijaan on kiistelty siitä lähtien kun TBK nousi mestaruussarjaan, nimi vaihtui ja kävi Kooveekin välillä sotkemassa seassa, mutta Ilves ja Tappara ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan suomalaisen jääkiekkoilun suola numero yksi. Emmekö me nytkin ole jo tällä loistavalla ketjullamme antaneet viihdykettä monille ulkopaikkakuntalaisille?

Tamperelaisten kohtaamisessa on aina jotain maagisuutta, vaikka Ilves onkin parin, kolmen vuoden ajan ollut aika vastaantulija (tosin satunnaisia voittojakin on, hienoja paikallispelejä nähty näinäkin aikoina) ja paikallispelejä on aivan liikaa. Sydämestäni toivon, että tulevalla kaudella nähtäisiin yhtä dramaattisia paikallispelejä kuin Tampere Cupissa perjantaina. (Ja että Ilves toki voittaa jokaisen paikallispelin)

Vaikka vihaan Tapparaa yli kaiken, en voisi kuvitella Ilvestä ilman Tapparaa, silloin joukkue olisi suuresta erinomaisuudestaan huolimatta huomattavasti värittömämpi. Kuin TPS. Ja vaikka se tappio paikallispeleissä vituttaa (nimim. kahdesta ovesta nyrkillä läpi paikallispelitappion jälkeen), olin iloinen vieraillessani työasioissa Tapparan toimistolla mestaruuden ratkeamisen jälkeisellä viikolla, se onnistumisen riemu tarttui naapuriseuran hienoa, jaloa kissalogoa kaulassaan riiputtavaan Iki-Ilvekseen.

Ja vaikka täällä HN ja Baritoni manaavat Tapparaa alimpaan helvettiin ja TM ja ippe omalla tahollaan tekevät samaa Ilvekselle, uskon että hekin ovat kanssani samaa mieltä: Ilman sitä saatanan naapuria ei voi elää!

J. Karjalaisen sanoin: "Pyhää vihaa ja suurta rakkautta.."

P.S. Tampereen yliopisto teki kerran tutkimuksen. Ilvesläinen pukeutuu keskimäärin mieluummin keltaiseen, mustaan tai vihreeän vaatekertaan, kun taas tapparalainen valitsee sinistä tai punertavaa (oranssia). Se näkyy kaikkialla.

Suosikkijoukkue
Ilves
Dude tuossa listasi muutaman asian miksi me ilvesläiset ja toisaalta nuo tapparalaiset harrastamme tätä omanlaistamme viha-rakkaussuhdetta yllä.

Siihen kuuluu todella, todella voimakkaasti se, että kun synnyt tamperelaiseen perheeseen, niin aivan varmasti saat geeneihisi SEN oikean jääkiekkojoukkueen. Ja sitä ei sitten muuteta eikä vaihdeta, ei sitten millään.

Joku on joskus kokeillut, mutta yleensä aina palannut kotiin takaisin. Vertaa Miksa Mäkelä, tai "Pappa" Helander noin esimerkiksi.

Baritonin kirjasta senverran, että kun lähetin sen serkkupojalle jenkkilään, niin hän kertoi viihtyneensä sen parissa viikonlopun tiiviisti. Ja on sen nyt lukenut jo muutamaan kertaan läpi. Ja suurin syy on ettei kyseessä ole tavallinen "joo-joo"-kirja, vaan puolihullussa hurmiossa kirjoitettu elämänmakuinen tarina Ilveksestä. Ja ihmisistä asioiden edessä, takana ja sivulla.

Niinpä niin, minulle on vain Ilves. Tappara on se kaupungin toinen joukkue. Mutta toisaalta kaiholla muistelen niitä upeita paikallispelejä silloin, kun niitä EI ollut näin montaa.

Tulevalla kaudella Ilves on taas se muriseva ja taisteleva Ilves. Ja siitä olen iloinen!

ippe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja vaikka täällä HN ja Baritoni manaavat Tapparaa alimpaan helvettiin ja TM ja ippe omalla tahollaan tekevät samaa Ilvekselle, uskon että hekin ovat kanssani samaa mieltä: Ilman sitä saatanan naapuria ei voi elää!
Ihan imartelevaa että mainitsit nimeni vaikka monta sulavasanaisempaa Ilvestä rappasikin.
Omalta tasoltani voin kertoa, etten missään nimessä vihaa Ilvestä. Ilveksen menestys on minulle iloinen asia, mutta jos se menestys menee ohi Tapparan, on se karvasta kalkkia. En kuitenkaan ole taipuvainen vihaamaan.
Ilveksen muutamat nettifanit aiheuttavat suurta inhon tunnetta, eikä ainoastaan minussa vaan moni seuranne fani on todennut tämän aineksen pitävän heidätkin vähemmän aktiivisena. Pelit kuulemma käyvät katsomassa, mutta jossakin muualla kuin fanikatsomon alueella tai vieraspeleissä.

Ilvekseltä tehdään antifanimatkoja, mikä ei kyllä millään tavalla sovellu Tapparalaiseen ajatusmaailmaan. Meillä kannatus lähtee ensisijaisesti omien hurraamisesta eikä toisten dissaamisesta. Tämä asia taitaa aiheuttaa juuri sen skisman mitä näin netin välityksellä on tapahtunut. Livenä naapurileirien pieni kuittailu jää asialliseksi ja toisen joukkueen saavutukset tunnustetaan.
Toisin on tämä pieni mutta äänekäs nettipoppoo joka nyt fanclubiakin taitaa vetää.

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti ippe
Pelit kuulemma käyvät katsomassa, mutta jossakin muualla kuin fanikatsomon alueella tai vieraspeleissä.

Minä ainakin istun jossain muualla kuin fanikatsomossa lähinnä juuri sen takia, että keskityn jääkiekon seuraamisessa siihen olennaiseen, eli itse peliin, enkä jaksa kuunnella möykkääviä ihmisiä (kannustivat sitten omiaan tai haukkuivat vastustajia) ympärilläni.

Samasta syystä en käy fanimatkoilla, vaan kuljen vieraspeleissä lähinnä omalla autolla tai muulla kyydillä.

Minä taas tunnen vuorostani ihmisiä, jotka eivät jaksa kuunnella Tapparan faniklubilaisten ylihehkuttamista ja asiantuntemattomuutta ja istuvat jossain muualla kuin fanikatsomossa. Ja nauravat tappara.fi:n keskusteluille.

Näitä tyyppejä löytyy siis molemmin puolin.. Aina ei voi miellyttä kaikkia.

Edit: pari lisäystä

Viestin lähetti ippe

Omalta tasoltani voin kertoa, etten missään nimessä vihaa Ilvestä. Ilveksen menestys on minulle iloinen asia, mutta jos se menestys menee ohi Tapparan, on se karvasta kalkkia. En kuitenkaan ole taipuvainen vihaamaan.

Ilvekseltä tehdään antifanimatkoja, mikä ei kyllä millään tavalla sovellu Tapparalaiseen ajatusmaailmaan. Meillä kannatus lähtee ensisijaisesti omien hurraamisesta eikä toisten dissaamisesta.

Oho, enkö mä olekaan se ainoa erilainen tamperelainen. Toi ensimmäinen kappale oli kuules Ippe kuin suoraan mun suustani. Tai sillä tarkennuksella, että saa Ilveksen menestys minun puolestani mennä ajoittain Tapparan ohikin... siis paitsi paikallismatseissa. Kyllä Ilvekselle häviäminen aina korpeaa enemmän kuin keskivertomatsissa tullut tappio.

Toisesta kappaleesta olen kyllä hieman eri mieltä. En suoraan sanoen pidä ajatuksesta, että suosikkijoukkueella olisi vaikutusta sitä kannattavan yksilön ominaisuuksiin. Kaikki yleistäminen on vaarallista.
Sen toki myönnän, että fanikulttuureissa saattaa ilmetä pieniä eroja, etenkin meidän 70- ja 80-luvulla kiekkoa seuraamaan alkaneiden osalta. Ehkä siellä naapurissa snadi trauma Tapparan kultakauden jäljiltä on ja vastaavasti meidän leirissä hieman ylimielisyyttä, jota viimeiset vuodet vain ovat entisestään ruokkineet.

Minä vain en kuitenkaan löydä sisältäni HN:n ja co:n lanseeraamaa "tosikkotapparalaista". Olkoonkin, että tällä ryppyotsaisella analyysillä taidan todistaa jotain muuta.

Tosin jos ei löydy meikäläisestä tosikkotapparalaista, niin yhtä vieraaksi koen myös Tapparan palstalla tapahtuvan Ilveksen dissaamisen, joka ei millään lailla poikkea Ilveksen leirissä suoritettavasta. Poislukien se, että naapuriin on sattunut valikoitumaan muutama poikkeuksellisen taitava sanankäyttäjä, joiden käden jälki on tuottanut minulle suurta hupia tässäkin ketjussa.
Viihdyttäjiähän tässä tosiaan ollaan kaikki. Toiset vaan hauskempia kuin toiset. Tässähän alkaa odottamaan kauden alkua ihan tosissaan. Jos tälläiset väännöt saatte aikaan joka matsin jälkeen, niin mä ja monivuotinen työajan kaivoonheittoprojektini kiitämme.

-Búddy

Ps. Mitä V&V kirjaan tulee, niin sehän on urheilukirjojen aatelia. Ehkäpä paras jonka olen lukenut. Viihdyttävä, tunteita nostattava ja Tapparaakin on loppujen käsitelty juuri niinkuin pitääkin. Rakkaana vihollisena.
Ainoa mikä minulla tökkäsi oli sävy jolla Kangasniemi-Nikko episodia käsiteltiin. Asian tuoreus toi selvästi oman värinsä sanavalintoihin. Ja taitaisi tuoda vielä tänäänkin. Kymmenen tai viidentoista vuoden kuluttua tapahtumasta teksti olisi varmaan paljon maltillisempaa.

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Gagarin:

Viestin lähetti dude
Huikea provo.

Mulla ei ole tapana provoilla.

Näyttää muuten jännältä tämäkin ketju, kun on noita "this person is on your ignore list" -juttuja. Mutta eipähän tarvitse lueskella noita alemmuuskompleksituotteita enää.

Lisäys:

Toivottavasti "naapuriseuralla", joka on ottanut yhteyttä Baritoniin, ei tuossa yhteydessä tarkoiteta Tapparaa. Korjatkaa nyt äkkiä sitä joka niin sanoi että hän on väärässä. (Minä en tiedä asiasta mitään.)

Minä en ole sitä kirjaa kokonaan lukenut, mutta riittävästi selaillut. Minua se ei innostanut lukemaan, koska en rakasta Ilvestä. Ymmärrän kuitenkin hyvin, että henkilö joka niin tekee, tykkää kirjasta kuin hullu puurosta. Ei-fanille kirjan pitäisikin sitten olla täysin eri linjalta. Mutta sehän on siis faneille.

Täysin varmaa on, että vastaavan kirjan tekeminen Tapparasta olisi Baritonille täysin mahdotonta. Ja koska ne vastaajat jotka vastaavat, että tämä johtuu siitä miten paljon hienompi seura Ilves on, ovat siellä ignore-listalla, niin vastaan saman tien tuohon vastaukseen. Ei, ei johdu siitä, vaan siitä että tuollaisen kirjan tekemisen edellytys on se että on seuran intohimoinen fani.

Viimeksi muokattu:

ippe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti HN
Mitä helvetin antifanimatkoja? Anna joku esimerkki. Yksittäisten Ilves-faneiksi tiedettyjen henkilöiden bongaaminen jonkun muun joukkueen pelistä ei todellakaan riitä, sillä sellaisella ei ole mitään tekemistä Ilveksen kanssa. [/B]
Lappeenrannassa bussillinen Ilvesfaneja hoilaa enemmän pilkkalauluja Tapparasta kuin kannattaa omiaan (..."pelaajat keskisuomesta..." tiedät varmaankin viisun, tätä myös Baritoni eräällä festarilla on ravintolassa suureen ääneen esittänyt, ehkä mp3 on tulossa?) tapaus jota sikäläiset Saipafanit suuresti ihmettelivät.
Viime keväänä HPK-Tappara välierissä silminnäkijähavaintojen mukaan muutamat tunnetut Tampereelta tulleet Ilvesfanit lauloivat noita yllämainitsemiani pilkkalauluja.
Riittävätkö esimerkistä?

Viestin lähetti HN
Minkä ihmeen skisman? Pohditko Sinä näitä nettihöpinöitä öisin sängyssäsi levottomasti kieriskellen? Aiheuttavatko nämä jorinat sinussa katkeruutta? Herättävätkö ne pahaa verta ja suurta suuttumusta? Jos vastasit yhteenkin kysymykseen myöntävästi, suosittelen tietokoneen sulkemista ja psykiatrilla käyntiä.
Kovin on heikko ihmismielen tuntemus sinulla, jos tuollaisen johtopäätöksen vedit. Olisiko tämä jopa kolmas kirjoitukseni jatkoaikaan vuoden sisällä. Omasta aktiivisuudestasi juuri tämän teeman ympärillä toivotan sinulle sitä psykiatrin visiittiä.

Viestin lähetti HN
Taas tätä naurettavaa vihjailua. Ilveksen fanclubia ei todellakaan vedä mikään "nettipoppoo". Sitä vetää käsittääkseni Poika Kotiin Oy ja sieltä Paavo Puomila, joka ei 100%:lla varmuudella ole yksikään niistä nimimerkeistä, joihin tässä viittaat.
ilves.info:ssa näyttävästi uutisoitiin aikoinaan, että Ilveksen fanitoiminnan ottaa hoitaakseen Poika kotiin oy. Paavo on erittäin mukava mies, eikä hänestä mitään pahaa sanottavaa minulla. Tähän ketjuun on muuten kirjoittanut muitakin kuin sinä parahin HN.

Viestin lähetti HN
Sanopas, montako kertaa esim. minä tai Baritoni olemme vihjailleet mitään yhdenkään teistä "siviilipersoonista". Aivan. Meidän ei tarvitse, koska osaamme erottaa tämän ympäristön muusta ympäristöstä. Sinun ilmeisesti tarvitsee, koska et pärjää tässä ympäristössä käytettävillä keinoilla.
Minä en henkilökohtaisesti ole mikään sivupersoona. Pidän nettiä ihan tavallisena foorumina ajatusten levittämiseen ja keskusteluun. En ole nähnyt tarpeelliseksi luoda itselleni nettiin mitään sivupersoonaa, sillä kaikki sanottavani olen valmis sanomaan myös face to face. Ehkä tämä ajattelu lisääntyy netin yleistyessä ja tullessa jokapäiväiseen elämäämme yhtä portaattomasti kuin puhelin.
Harmittavaa etten mielestäsi pysty nousemaan sinun tasollesi tässä ympäristössä.

Viestin lähetti Gagarin
Toivottavasti "naapuriseuralla", joka on ottanut yhteyttä Baritoniin, ei tuossa yhteydessä tarkoiteta Tapparaa. Korjatkaa nyt äkkiä sitä joka niin sanoi että hän on väärässä. (Minä en tiedä asiasta mitään.)
Se mitä minä tiedän, ei Tapparassa ole koskaan haluttu Ilvesfania kirjoittamaan Tapparan historiasta. En sitten tiedä jos jokin "tavallinen" fani sitä Baritonille on ehdottanut ja tämä pitänyt kyseistä henkilöä riittävä auktoriteettinä edustamaan koko Tapparaa. Historiikkia kirjoittaa kaksi ihan oikeaa kirjailijaa.

Stentor

Jäsen
Viestin lähetti ippe
Lappeenrannassa bussillinen Ilvesfaneja hoilaa enemmän pilkkalauluja Tapparasta kuin kannattaa omiaan (..."pelaajat keskisuomesta..." tiedät varmaankin viisun, tätä myös Baritoni eräällä festarilla on ravintolassa suureen ääneen esittänyt, ehkä mp3 on tulossa?) tapaus jota sikäläiset Saipafanit suuresti ihmettelivät.
Viime keväänä HPK-Tappara välierissä silminnäkijähavaintojen mukaan muutamat tunnetut Tampereelta tulleet Ilvesfanit lauloivat noita yllämainitsemiani pilkkalauluja.
Riittävätkö esimerkistä?

Äläs nyt Ippe ole tosikkotappara. Tämähän on sitä kuuluisaa ilvesläistä huumoria. Olen kieltämättä kateellinen ihmisille, joille on suotu niin mahtava huumorintaju, että tämänkaltaiset pilkkalaulut ja sanat "tuppura, "kahvara" "jyppara" naurattavat vielä kymmenenkin kerran jälkeen.

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä olen ainakin perinteinen tosikkotappara! Olen todistettavasti viimeksi nauranut jääkiekko-ottelussa vuonna 1997, kun IFK-fani kaatui Hakametsän rappusissa huudeltuaan ensin naama punaisena vaahtosammuttimen kokoisille ipanoille "kellä ei oo metroo!"

Täytyy kuitenkin myöntää, että tämä ketju on nostattanut viipyilevän hymyn huulilleni muutaman kerran. Eniten nauruhermoja ovat hivelleet muutaman ilvesläisen nimimerkin kirjoitukset.

Huumori on vaikea taiteenlaji! On eri asia saada aikaan hyväksyvää mölinää samanmielisten mielettömältä laumalta, kuin räjäyttää nauruun ulkopuolinen, yrityksiin torjuvasti suhtautuva ihminen. Siinä mielessä tämän ketjun koomikot ovat onnistuneet tarkoituksessaan, että ovat saaneet myös minut - heidän jengiinsä kuulumattoman - huvittumaan. Mutta en ole kuitenkaan varma olenko osannut nauraa "oikeissa paikoissa?"

Anteeksi tosikkomainen viestini!

ippe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti HN
No eivät riitä. Tuo Lappeenrannan-reissu oli aivan tavallinen fanimatka ja Hämeenlinnaan taas oli lähtenyt peliä katsomaan muutama sellainen ihminen, jotka sattuvat olemaan Ilveksen kannattajia. Kai peleissä saa käydä, vaikka oma suosikkijoukkue ei pelaisikaan? Sinä väitit, että "Ilvekseltä tehdään antifanimatkoja", mikä on täyttä huttua.

<clip>...paikallisvastustajan pilkkaaminen kuuluu ja on aina kuulunut oleellisena osana fanikulttuuriin isommissakin ympyröissä. Jos se ärsyttää jotakuta, niin hyvä. Sehän siinä käsittääkseni tarkoitus onkin.</clip>
Pyydän anteeksi sanavalintaani, tarkoitin toki ilvesläiset . Mutta tokihan tuo lappeenRannan reissu oli seurankin tukema. Se että samanlaista antifanitoimintaa on jossakin muuallakin maailmassa...en ymmärrä miten se tekee hommasta järkevää. Luulin että teillä on niin vahva historia, ettei tarvitse hakea kanaalisaarilta oppia.
Mutta kuten sanoin/annoin ymmärtää, ei tuo toiminta minua häiritse tahi ärsytä, kunhan ihmettelin miten riittää tarmoa vielä omienkin kannustukseen. Jatkakaa toki hyväksi havaitsemalla tiellänne.

Viestin lähetti ippe
Meillä kannatus lähtee ensisijaisesti omien hurraamisesta eikä toisten dissaamisesta.
Viestin lähetti HN
Voi jeesus sentään, mikä latteus. Ei ansaitse muuta kommenttia.
Jos se tekee mielestäsi Tapparalaisista latteita, niin alan ymmärtää käsitystäsi kuinka me olemme niin värittömiä, mauttomia ja tosikkoja.
Viestin lähetti HN
en ole valmis vihjailemaan netissä mitään, mikä liittyy keskustelukumppaneiden henkilökohtaisiin tekemisiin oikeassa elämässä. Moni haluaa pysyä anonyyminä - siksi täällä keskustellaan nimimerkkien takaa.
Voidaanko esimerkiksi Baritoni tai Petäjä laskea anonyymeiksi?
En ole ottanut keskusteluun mitään henkilökohtaisia yksityisasioita, vain ainoastaan ketjussa puhuttuihin seikkoihin, joita mahdollisesti on julkisella paikoilla tapahtunut tai julkisuudessa tiedoitettu.
Otitko sinuun henkilökohtaiseksi viittailuksi Hämeenlinnassa tai Lappeenrannassa tapahtuneiden asioiden käsittelyn?

Terveisin,
"yksi niistä tosikkotapparoista"

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
En ole tamperelainen, vaan lähikunnista, joten tekstissäni on siis järkeä. HN:n asiantuntemus nähtiin viime kauden Ilves-Tappara alustusketjussa, eikä meno ole näköjään muuttunut mihinkään. Tämän kauden Ilves tuo mieleen viime kauden SaiPan. Kauden alkuun panostetaan todella paljon uskottavuuden palauttamiseksi ja menestystä tulee. Talven pimetessä tulee täydellinen umpisolmu ja kriisitunnelmat. Samalla eräät nimimerkit hiljenevät.

Sykoraa ovat eräät kutsuneet Tshekin omaksi Korveksi. Tiedä sitten, nähdäänkö poltetun maan taktiikkaa taas tämän kauden aikana Tampereella...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.