Ilves - SaiPa to 24.11.2005

  • 13 185
  • 95

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
dude kirjoitti:
Ihan käsittämätöntä, ettei Pihlströmin tahallisesta vahingoittamisyrityksestä tullut kuin 2+10.
Rikon lupaustani taas. Käsittämätöntä, ettei Ville Koistisen Kudrocin uran lopetusyrityksestä tullut kuin 2 min. Pata kattilaa... jne.
 
Viimeksi muokattu:

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Murmeli kirjoitti:
Rikon lupaustani taas. Käsittämätöntä, etti Ville Koistisen Kudrocin uran lopetusyrityksestä tullut kuin 2 min. Pata kattilaa... jne.

Niin, ihmettelin, ettei siitäkään tullut enempää. "Pata kattilaa...jne." viittausta en ymmärtänyt. Missä vaiheessa joku väitti, että siitä ei olisi pitänyt tulla enempää?

Murmelin lupausten rikkominen on kohta samalla tasolla kun SaiPan sääntöjen rikkominen: Jatkuvaa.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
"Mikä tahansa muu jengi SM-liigassa olisi tehnyt kahdessa ensimmäisessä erässä about kuusi maalia Ilveksen verkkoon."

Pistätkö vielä lauantain kierroksen oikean pitkävetorivin.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
dude kirjoitti:
Niin, ihmettelin, ettei siitäkään tullut enempää. "Pata kattilaa...jne." viittausta en ymmärtänyt. Missä vaiheessa joku väitti, että siitä ei olisi pitänyt tulla enempää?

Murmelin lupausten rikkominen on kohta samalla tasolla kun SaiPan sääntöjen rikkominen: Jatkuvaa.

Moderaattorit editoineet viestin.
 

redpecka

Jäsen
dude kirjoitti:
Paljon kehuttu Kudroc oli kyllä eilen ihan mikkihiiri. Kuten HN jo aiemmin totesi, varsinkin Koiviston taklauksessa hujoppi lähti kuin käsilaukku, ja osui itseasiassa aika vaarallisen näköisesti siihen reunukseen.
Siis mikä minussa on kun en ikinä ymmärrä näitä juttuja. Jos Kudroc tai kuka tahansa taklataan puhtaasti tai sääntöjen vastaisesti, mikä siinä tekee tästä mikkihiiren tai neidin tai pellen? Jos koivisto on taklannut päivän komeimman ja Kudroc lentänyt kuin käsilaukku, niin...? Ei voi aina pystyä kyetä ymmärtämään. Sama kun Rossiter ajelee Jämptinin hienosti, tuloksena on että Jämptin on neiti. Lostedt noutaa Jämptinin, Jämptin on pelle. Koivisto taklaa Kudrocin, Kudroc on mikkihiirikäsilaukku. Tää logiikka on nii hienoo.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Yxsarvinen kirjoitti:
Siis mikä minussa on kun en ikinä ymmärrä näitä juttuja. Jos Kudroc tai kuka tahansa taklataan puhtaasti tai sääntöjen vastaisesti, mikä siinä tekee tästä mikkihiiren tai neidin tai pellen? Jos koivisto on taklannut päivän komeimman ja Kudroc lentänyt kuin käsilaukku, niin...? Ei voi aina pystyä kyetä ymmärtämään. Sama kun Rossiter ajelee Jämptinin hienosti, tuloksena on että Jämptin on neiti. Lostedt noutaa Jämptinin, Jämptin on pelle. Koivisto taklaa Kudrocin, Kudroc on mikkihiirikäsilaukku. Tää logiikka on nii hienoo.

Ei kyse ollut mistään yksittäisestä Koiviston taklauksesta, vaan siitä, ettei Kudroc oikeastaan tehnyt mitään, ei juurikaan taklannut, ei ollut maalin edessä "pomona" edes niinä harvoina kertoina kun Ilves sinne maalin eteen puolivahingossa eksyi.

Pettymys verrattuna niihin kahteen Lappeenrannan peliin, mitkä olen nähnyt ja siihen, mikä määrä hehkutusta on saanut osakseen aiemmissa peleissä.
 

TML

Jäsen
Tumbi kirjoitti:
Liigasta löytyy kolmetoista muuta joukkuetta, joten varaa luulisi löytyvän mistä valita tuommoisella megakortilla. Kysymys siis kuuluukin, että miksi menet itseäsi kiusaamaan juuri Ipan peleihin, kun ne nyt ovat niin paskoja?

Miten olisi että asun Tampereella hallin läheisyydessä?
 

TML

Jäsen
dude kirjoitti:
Ei kyse ollut mistään yksittäisestä Koiviston taklauksesta, vaan siitä, ettei Kudroc oikeastaan tehnyt mitään, ei juurikaan taklannut, ei ollut maalin edessä "pomona" edes niinä harvoina kertoina kun Ilves sinne maalin eteen puolivahingossa eksyi.

Jysäytti se Anttilan ainakin päätylaidoitukseen.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
HN kirjoitti:
Sekään ei tee ketään ämmäksi, ettei itse taklaile (vai tulisiko jollekulle mieleen käyttää mainittua luonnehdintaa esim. Eepi Hämäläisestä?).

No ei teekään, mutta jos miestä mainostetaan jonain oman maalin suojelijana ja kovana poikana ja sitten ei tee mitään, niin kyllähän kyseinen pelaaja ainakin siinä pelissä on mikkihiiri. Omaan maineeseensa nähden siis.

Mutta kuten sanottu, olen nähnyt Kudrocilta pelejä, jossa hän hyvinkin miehekkäästi puolusti omaa päätään.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
HN kirjoitti:
No joo. Itseäni vain ärsyttää Jatkoajan keskusteluissa vallalla oleva hölmö "fyysisyyden" yli-ihannointi. Varsinkin, kun "fyysisyydellä" tarkoitetaan täällä yleensä turhanpäiväistä pullistelua ja muuta pelien voittamisen kannalta hyödytöntä oheisshowta.

Tästä olemme samaa mieltä. Minun mielestäni Ilvekseltä kuitenkin puuttuu tällä hetkellä kaikista eniten nimenomaan Kudrocin kaltainen oman pään puolustaja ja pelote. Meidän pelaajille saa tehdä suurinpiirtein ihan mitä tykkää ja kukaan ei ole tarjoamassa poikittaista selkään. Paitsi Raipe ja Pesonen.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
HN kirjoitti:
Aika paljolti tässä on kyse valmennusjohdon (Elorannan) hermokontrollia ja jäähyttömyyttä korostavasta pelifilosofiasta. Kyllä esim. Alénilla olisi paukkuja ottaa pelotteen rooli ja kurmuuttaa vastustajia myös ilman hanskoja, mutta sellaista roolia ei vain löydy Pirin kiekko-oppaasta. Tätä heijastelee myös Pesosen vastaus kysyttäessä, mihin ovat jääneet hänen viime kaudella nähdyt hurjat taklauksensa: "En mä voi istua boksissa, koska mun täytyy tehdä pinnoja".

Niin, kyllä tänä syksynä on jo tullut selväksi mihin perustuu Jortsun takavuosien kommentti Elorannalle: "Piri hei, sä olit ihan hyvä pakki, mutta et sä kyllä valmentaa osaa"
 

Tumbi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Red Wings (Oilers), Liverpool, La Selección
TML kirjoitti:
Miten olisi että asun Tampereella hallin läheisyydessä?

Onhan täällä se toinenkin...
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Täällähän on ihan hulvaton meininki päällä!

Selväksi on tullut siis, että entisaikojen "suurseura" Tampereen Ilves on kaiken pahan alku ja juuri. Saatanallisen kahvakiekon syvin olemus, koukkimisen kuningas, roikkumisen ruhtinas. Kaiken tämän pahuuden keskiössä, helvetin liekkien polttavimmassa jäähyaitiossa lusii Jason "rotta" Guerriero. Torstaina tämä neiti näytti jälleen mikä on miehiään. Surkuhupaisat 1+2 tehot höystettynä suorastaan reppanamaisella kaatuilulla ja mikkihiireilyllä. Tämä epäinhimillinen, "urheilijaksi" itseään kutsuva n.165 senttinen parka-Guerriero on ratkaissut pelaamistaan Ilves - SaiPa / SaiPa - Ilves -otteluista häpeälliset kaksi. Pelejä on käyty sentään kaksi.

Näinkö koville se ottaa, että vuosien miekka ja kilpi menestysjoukkue on vajonnut lähes SaiPaa heikommaksi? Tee video SaiPan mailallahakkaamisista ja selkään ajoista niin minä teen tuplapituisen Ilveksen vastaavista + kahvaamisesta.

Eilisessä ottelussa SaiPa oli kaksi erää selvästi parempi. Olisiko ollut myös kolmannessa...? Sitähän emme koskaan saa tietää, kiitos Tom "Ipa mestariksi" Laaksosen.
Täytyy sanoa, että niin kauan kun nämä ressukka seurat voitetaan 4-1, ei ota järin koville. Ei tippaakaan.

Tom "Ipa divariin" Laaksonen on todella näyttänyt mielipiteensä kissapaidoista hieman turhan moneen kertaan.

- - - - - - - - - - - - - - - -

Jos tähän viestiin turhan provoilun lisäksi jotain asiaakin yrittää mahduttaa, niin lukekaa nimim. Rangerin viesti sivulta kolme. Olen legendaarisessa "perjantai-ilta" -tilassa, joten en enää muista mitä siinä sanottiin, mutta jotain asiallista kai. Toivottavasti.
 

Aksu

Jäsen
Tekis kyllä kovasti mieli vielä kommentoida ottelun tapahtumia ja vähän muutakin sen ympärillä kun keskustelu näköjään käy vielä kiivaana. Jätän kuitenkin tällä kertaa väliin, sillä pelikiellon tai muiden toimenpiteiden vaara on ketjun aiemmat tapahtumat huomioonottaen ilmeinen.

Kivaa kuiteski oli, ja miulle saa vittuilla. SaiPa sikailee. Laaksonen oli hyvä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Saku #11 kirjoitti:
Täytyy sanoa, että niin kauan kun nämä ressukka seurat voitetaan 4-1, ei ota järin koville. Ei tippaakaan.
"Ressukka seurat" on yhdyssana.

Ja kaiken pahan alku ja juuri on Tom Laaksonen, sikäli kun se näitä provovimman vallassa onanoivia tiettyjä Ilveksen kannattajia kiinnostaa.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
HN kirjoitti:
Ja Murmeli hyvä, Sinähän sen paskanheiton ja provoilun aloitit ihan itse smurffittelemalla Jason Guerrieroa ja kyseenalaistamalla tämän miehekkyyden. Minkähänlaisia vastineita sitten mahdoit odottaa?
Selvä. Kaiken pahan alku ja juuri olenkin minä. Tämän tosin moderaattoritkin jo todistivat editoimalla viestiäni aiemmin.

Meinaan, että olisi muuten ollut jumalaton itku ja parku täällä vihreiden puolesta, mikäli tuomiot olisivat kahakasta menneet toisinpäin. No, sillä on turha spekuloida. Huomenna uusi matsi ja uudet katkeruudet.
 

jussi61

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä ymmärrän, että peliä ei hävitty Laaksosen tuomarointiin. Keltamustilla piti olla kahden erän jälkeen ottelussa selvä johto, nyt mentiin koppiin tilanteessa 1-1. Sitten se av-maali (joka oli kai Zeppin imaisu), niin joukkue ei pystynyt henkisesti käsittelemään syntynyttä tilannetta:

"Ollaan pelattu hyvin, hallittu peliä, saatu kiekko vain kerran Ipan maaliin ja ollaan tappiolla vaikka ansaittaisiin jotakin ihan muuta..."

Vähän saman tyyppisesti kävi muuten SaiPalle myös edellisessä Pelicans-pelissä; ainakin E Taurun mukaan SaiPa oli 1. erässä ylivoimainen, ja niin vain tultiin kotiin ilman pisteitä. Tässä on SaiPan valmennuksella mietinnän paikka; miten pidetään keskittyminen pelissä myös silloin, kun ollaan saamassa jotain muuta kuin mitä "ansaitaan". Pisteet otteluista jaetaan kuitenkin tehtyjen maalien, ei "ansaitsemisen" perusteella!

Onnittelut Ilvekselle pisteistä, saitte ne koska me teimme vähemmän maaleja.

Paikalla olleiden mukaan Laaksosen tuomiot siinä 46. minuutin hässäkässä menivät päin h....ttiä, uskon tuon. Varsinkin Guerrieron jääminen ilman rangaistuksia ja Holman saama viitonen, tuntuvat oikeusmurhalta. Minua ei paljon lohduta se, että tuo mainio oikeudenjakaja on monien kotijoukkueen fanien mukaan aiemmin sorsinut Ilvestä, nyt sorsi SaiPaa.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
HN kirjoitti:
Ei muuta kuin vertaamaan vaikkapa Elorannan Ilveksen ja Jortikan TPS:n pistesaaliita ja pelaajamateriaaleja vuosimallia 2005...

Tuon Jortikan "mielipiteen" (joka todellisuudessa oli vain vittuilua, ei oikea mielipide) jakaa hänen kanssaan onneksi vain hyvin harva kiekkoihminen.

No vittuiluahan se oli, ja pientä psyykkausta kesken pleijarisarjan (vai olikohan voittajan hymähtelyä sarjan jälkeen, en muista enää). Ei tämä ole oikea ketju puhua Hannu Jortikasta, mutta toteampahan vain, että kuus mestaruutta hei...

Piri ja hänen varovainen pelitapansa eivät vaan millään tasolla miellytä allekirjoittaneen silmää. Kyllä, omiin menee suht vähän, mutta kun minä edelleen voittaisin joka pelin mieluummin 7-5 kuin 3-1. Eikä tuo joukkue ole NIIN kädetön, etteikö siitä saataisi erilaisella pelitavalla enemmän maalintekotaitoa irti.

Enkä minä kyllä edes hirveästi näe Elorannan työssä junioreita kehittäviä osa-alueita. Ainoa alle parikymppinen, jonka rooliin ja peluutukseen olen tyytyväinen, on Perttu Lindgren.

Ponsinjooresta vielä, että kauankohan mies saa hankkia joka pelissä meille kakkosen väärästä vaihdosta? Tappara-pelissä se ei ollut kaukana ja TPS:ää ja SaiPaa vastaan ne sitten jo vihellettiinkin.
 

TML

Jäsen
Tumbi kirjoitti:
Onhan täällä se toinenkin...

On myös ja olen käynyt myös heiltä kaikki matsit katsomassa. Ilveksessä kiinnostaa noin yleisen jääkiekon pelaamisen jälkeen myös nämä nuoret Ilvekset joita tunnen. Mukava käydä seuraamassa heidän peliään.
 

#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
TML kirjoitti:
On myös ja olen käynyt myös heiltä kaikki matsit katsomassa. Ilveksessä kiinnostaa noin yleisen jääkiekon pelaamisen jälkeen myös nämä nuoret Ilvekset joita tunnen. Mukava käydä seuraamassa heidän peliään.

Käy sitten seuraamassa Ilveksen pelejä, mutta noi välikommentit ja näsäviisastelut sää voisit jättää väliin. Tulee sellanen olo, että jaksat kaivaa noita pieniä negatiivisiä yksityiskohtia Ilveksen pelistä, ja kehua vastustajaa aina kun mahdollisuus tulee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös