Ilves - SaiPa la 13.9. klo 17.00 @ Hakametsä

  • 6 038
  • 63

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Toimitus
Asenteellisuus? Jos olen sitä mieltä, että tämä em. SM-liigassa pelaava henkilö on liigan turhin pelaaja, niin eikö se pikemminkin ole minun mielipiteeni?

Anteeksi, erehdyin luulemaan kirjoitustasi otteluraportiksi enkä mielipidekirjoitukseksi. my mistake.

Jos se olisi ollut joku muu kuin mielipidekirjoitus, olisi tuo toteamuksesi Nielikäisen turhuudesta vaikuttanut siltä, kuin se olisi ollut joku yhtä yleisesti tunnustettu fakta kuin että joku pelaaja on liigan kookkain, nuorin tai vanhin. Ja jos väite Nielikäisen turhuudesta oli pelkkä henkilökohtainen mielipide, olisi jutussa kannattanut mainita, että Pasi on liigan turhin pelaaja sinun mielestäsi.

Ja kuten huomaat, en minä ollut ainoa, joka huomasi kirjoituksessasi muutaman asenteellisen kohdan.
 

Pioneer

Jäsen
Viestin lähetti Toimitus
Muutama? Aika moni, myöskin erittäin äänekäs, fani ihmetteli ja kritisoi Hirvosen hankintaa. Ilmeisesti nyt ovat huomanneet, että Ilkka Kaarnalla on heitä parempi jääkiekkotuntemus, niin ovat hiljenneet ja kehuvat varmasti nyt kilpaa "Hireä".

Toimittajaystävällisin terveisin,
Ville Sala
Jatkoaika.com

Hirvonen tuli korvaamaan SaiPa-ikoni Mika Skyttää. Tätä ei luonnollisestikaan ymmärretty täysin keltamustasydämien keskuudessa ja kritiikkiä esitettiin jonkin verran tällä palstalla. Palstaa ja kyseisiä viestejä lukeneet tietävät, että suurin osa kritiikistä kohdistettiin nimenomaan Skytän ulosheivaamiseen, eikä niinkään Bluesissa Skyttämäisen statuksen luoneeseen Timo Hirvoseen. Mielestäni on käsittämätöntä, jos pohjustat otteluraporttiin kirjoittamasi lauseen "Hirvosta on haukuttu SaiPan kannattajien toimesta" puhtaasti joidenkin, Sinun mielestäsi "erittäin äänekkään" kannattajan Jatkoaika.comiin kirjoittamille teksteille ja siinä sivussa leimaat kaikki SaiPan kannattajat Hirvosen HAUKKUJIKSI. Mielelläni kuulisin määritelmäsi äänekkäästä kannattajasta ja siinä sivussa myös siitä, tekeekö tämä määrittelemäsi äänekkyys heistä tai heidän kommenteistaan jollain tapaa enemmän merkityksellisiä muihin kannattajiin nähden?

SaiPan alueen ketjuissa, joissa puitiin tätä nyt käyntiin lähtenyttä kautta ja odotuksia siihen, on mielestäni erittäin korkeatasoista ja realistista analysointia monilta SaiPan kannattajilta. Hirvoselle pääosin uskottiin löytyvän tärkeä rooli SaiPan 3-4 ketjuissa ja ainankin näin kauden alussa nuo odotukset ovat toteutuneet. Jos Blues-ikonin sijoittaminen kauden ennakkomietinnöissä SaiPan jälkimmäisiin hyökkäysketjuihin on Sinun, kovin äänekkään Ilves-kannattajan mielestä haukkumista niin suosittelen katsomista peiliin ennen kuin seuraavan kerran käyt leimaamaan Suomen johtavan jääkiekkopalstan otteluraportissa SaiPan kannattajia omien puukottajiksi.

Yksittäistapauksista tehty yleistäminen on harvinaisen selvä merkki typeryydestä.

Ystävällisin kiekkoterveisin,

SaiPan ylpeä kannattaja Lappeenrannasta.
 
Viimeksi muokattu:

Toimitus

Jäsen
Viestin lähetti mirasane
Ja jos väite Nielikäisen turhuudesta oli pelkkä henkilökohtainen mielipide, olisi jutussa kannattanut mainita, että Pasi on liigan turhin pelaaja sinun mielestäsi.

Ja kuten huomaat, en minä ollut ainoa, joka huomasi kirjoituksessasi muutaman asenteellisen kohdan.
Olet kyllä tuossa oikeassa, että esim. jos siinä olisi ollut mielestäni-sana mukana, niin se olisi silloin ollut mielipiteeni.
Nyt se näyttää faktalle. Pointsit sinulle.

Edelleen tuo asenteellinen-sana kalskahtaa korvaani. Sinun mielestä se on asenteellista, minun mielestä mielipiteeni.
Siinä eromme.

Ystävällisin terveisin,
Ville Sala
Jatkoaika.com
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Pioneer
Mielestäni on käsittämätöntä, jos pohjustat otteluraporttiin kirjoittamasi lauseen "Hirvosta on haukuttu SaiPan kannattajien toimesta" puhtaasti joidenkin, Sinun mielestäsi "erittäin äänekkään" kannattajan Jatkoaika.comiin kirjoittamille teksteille ja siinä sivussa leimaat kaikki SaiPan kannattajat Hirvosen HAUKKUJIKSI.

Yksittäistapauksista tehty yleistäminen on harvinaisen selvä merkki typeryydestä.

Olen samaa mieltä. Varsinkin kun kyse ei ole mistään keskustelufoorumin rivikirjoituksesta, vaan JA:n toimituksellista aineistosta, joka tekee homman entistä käsittämättömämmäksi.

Viestin lähetti Toimitus
Jos minä en arvosta tyhmää koohottajaa, jonka kentällä ollessa on joku vastustaja vaarassa, niin voinen kertoa mielipiteeni.

Olisi kiva tietää miten hyvin toimittaja Sala tuntee Nielikäisen, jos hänellä on varaa lähteä haukkumaan tätä julkisesti tyhmäksi.

Mutta ehkä tätä keskustelua on turha jatkaa. Toivottavasti SaiPan seuraavalla Tampereen vierailulla Pasi pelaa niin hyvin, että opit näkemään hänessä muutakin kuin mainitsemasi "tyhmän koohottajan".

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee! :)
 

Toimitus

Jäsen
Viestin lähetti Pioneer
Mielestäni on käsittämätöntä, jos pohjustat otteluraporttiin kirjoittamasi lauseen "Hirvosta on haukuttu SaiPan kannattajien toimesta" puhtaasti joidenkin, Sinun mielestäsi "erittäin äänekkään" kannattajan Jatkoaika.comiin kirjoittamille teksteille ja siinä sivussa leimaat kaikki SaiPan kannattajat Hirvosen HAUKKUJIKSI. Mielelläni kuulisin määritelmäsi äänekkäästä kannattajasta ja siinä sivussa myös siitä, tekeekö tämä määrittelemäsi äänekkyys heistä tai heidän kommenteistaan jollain tapaa enemmän merkityksellisiä muihin kannattajiin nähden?
Voitko kertoa, missä olen sanonut kaikkia SaiPan kannattajia Hirvosen HAUKKUJIKSI? Kritisointi ja haukkuminen taitaa sentään olla vielä hieman eri asioita.

Äänekkäät kannattajat kertovat mielipiteitensä eri asioista. Jokainen tekee sen tyylillään. Hiljaiset kannattavat eivät juuri kerro mitään. Eiköhän tämän äänekkään puolen kannattajien mielipiteet jää paremmin mieleen? Varsinkin kun niitä oli enemmän.

Kiekkoterveisin,
typerä jääkiekkotoimittaja
Ville Sala
Jatkoaika.com
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Juuri näin

HN:

"Itse jääkiekko-ottelu oli mainiota viihdettä. Ilves pelasi wanhan hywän ajan Ilves-kiekkoa: täysin suvereenia kiekollista hallintaa, pyörremyrskymäistä riehumista vastustajan maalilla, jättösyöttöjä, poikittaissyöttöjä, paljon (ohi-)laukauksia, harhautuksia, haastoja, taklauksia ja kaiken hyvän vastapainona aivan järkyttäviä henkilökohtaisia virheitä omalla puolustusalueella.

Minä tykkään. Lisää tällaista!"


Olipas muuten ikään kuin perkeleen sattuvasti sanottu. Tulipa pelin aikana tuumailtua tismalleen vastaavaa.



Vielä pari tuikitärkeää ja omaperäistä havaintoa illan avainhahmoista:


Viitakoski on roihahtamassa liekkeihin. Varsinkin miehen toinen maali oli uskomaton tykki.

Murphy liikkuu parhaimmillaan viivassa kuin Al Measures tai Jani Nikko ikään.

Luomala ja Suvanto. Näistä herroista kuulemme vielä.

Laamasesta on hyvää vauhtia muodostumassa kirosana. Mies oli täysin kuutamolla alusta loppuun saakka tekemättä jäällä oikeastaan yhtään oikeata ratkaisua. No, vielä ehtii parantaa.

Myllys on edelleen huippuluokan maalivahti.

Snellman tehnee tänä vuonna lopullisen läpimurtonsa.


Ainiijoo, Jesse. "The Force is strong with you, young Niinimäki. But you're not a Jedi yet."





Ranger
 

Toimitus

Jäsen
Viestin lähetti mirasane
Olen samaa mieltä. Varsinkin kun kyse ei ole mistään keskustelufoorumin rivikirjoituksesta, vaan JA:n toimituksellista aineistosta, joka tekee homman entistä käsittämättömämmäksi.
Miksi tekee? Mielestäni otteluraportissa voi kertoa mielipiteitä, eikä ainakaan päätoimittaja ole vielä minua siitä huomauttanut.

Viestin lähetti mirasane

Olisi kiva tietää miten hyvin toimittaja Sala tuntee Nielikäisen, jos hänellä on varaa lähteä haukkumaan tätä julkisesti tyhmäksi.
En tunne häntä henkilökohtaisesti. Olen nähnyt häneltä monta peliä, eikä hän ole silloin esittänyt juuri mitään sen ihmellisempää, mitä hän eilen esitti.


Viestin lähetti mirasane

Mutta ehkä tätä keskustelua on turha jatkaa. Toivottavasti SaiPan seuraavalla Tampereen vierailulla Pasi pelaa niin hyvin, että opit näkemään hänessä muutakin kuin mainitsemasi "tyhmän koohottajan".
Toivon toki. En tiedä vielä, kuka kirjoittaa otteluraportin tuosta ottelusta, mutta mikäli Pasi pelaa paremmin kuin eilen, lupaan pyhästi kirjoittaa hänestä paremmin.

Viestin lähetti mirasane
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee! :)
Totta. Tämän sinäkin taidat tietää oikein hyvin? ;)

Kiekkoterveisin,
Ville Sala
Jatkoaika.com
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Toimitus
Miksi tekee? Mielestäni otteluraportissa voi kertoa mielipiteitä, eikä ainakaan päätoimittaja ole vielä minua siitä huomauttanut.

Juuh, tämä on kuitenkin fanisaitti, joten lienee kai parempikin, ettei mielipiteiden ilmaisua kokonaan kahlita. Jatkossa vain olisi kiva kuulla mielipiteille perustelut, eli eilisestä ottelusta se, miksi Pasi juuri sen pelin perusteella on liigan turhin kiekkoilija.

Viestin lähetti Toimitus
Totta. Tämän sinäkin taidat tietää oikein hyvin? ;)

Totta! :)
Tähänkin pätee se, että asiat riitelee, ei ihmiset. Koskaan ei voi juttua kirjoittaa niin, että kaikki siihen olisivat tyytyväisiä. Ja jos palautetta annetaan, niin se on lähes poikkeuksetta negatiivista. Parempi kuitenkin kirjoittaa persoonallista ja värikästä tekstiä ja herättää keskustelua, kuin pelkästään kirjoittaa särmättömästi samat asiat, mitkä jokainen näkee jo pelkästään ottelun tilastoista.

Tässä vaiheessa minä voisin alkaa lataamaan akkujani, että jaksan jupista myös ensi viikon SaiPa-HIFK -ketjussa. :D
 

Toimitus

Jäsen
Viestin lähetti mirasane

Totta! :)
Tähänkin pätee se, että asiat riitelee, ei ihmiset. Koskaan ei voi juttua kirjoittaa niin, että kaikki siihen olisivat tyytyväisiä. Ja jos palautetta annetaan, niin se on lähes poikkeuksetta negatiivista. Parempi kuitenkin kirjoittaa persoonallista ja värikästä tekstiä ja herättää keskustelua, kuin pelkästään kirjoittaa särmättömästi samat asiat, mitkä jokainen näkee jo pelkästään ottelun tilastoista.
Amen.

Ville Sala
Jatkoaika.com
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Re: Juuri näin

Viestin lähetti ranger
HN:

"Itse jääkiekko-ottelu oli mainiota viihdettä. Ilves pelasi wanhan hywän ajan Ilves-kiekkoa: täysin suvereenia kiekollista hallintaa, pyörremyrskymäistä riehumista vastustajan maalilla, jättösyöttöjä, poikittaissyöttöjä, paljon (ohi-)laukauksia, harhautuksia, haastoja, taklauksia ja kaiken hyvän vastapainona aivan järkyttäviä henkilökohtaisia virheitä omalla puolustusalueella.

Minä tykkään. Lisää tällaista!"

Samaa mieltä HN:n ja rangerin kanssa. Isäukkoni on ulkomailla lomilla ja lähetin hänelle tekstiviestin, missä lopputuloksen ja maalintekijöiden perässä lukee: "Hyökkäys kuin vanhaan hyvään aikaan, puolustus umpipaska! HUIKEAA!"


Murphy liikkuu parhaimmillaan viivassa kuin Al Measures tai Jani Nikko ikään.

Paitsi, että Murphy ei tee niitä Measurekselle niin tyypillisiä typeriä nousuja kiekon kanssa ja lopuksi lämää kiekkoa päätyyn, vaikka aiemmin olisi ollut viisi syöttöpaikkaa ja Murphy osaa ottaa paremmin taklauksia vastaan kuin Nikko. Mutta joo, viivassa samaa luokkaa kuin Nikko, ehkä jopa parempi kuin Mittamies.



Luomala ja Suvanto. Näistä herroista kuulemme vielä.

Suvantoa olen kohta hehkuttanut jo kyllästymiseen saakka, huippuasenne, pieni mies joka ei pelkää ketään eikä mitään. Antaa Rajamäen kanssan esimerkkiä peräänantamattomasta taisteluhengestä.

Luomala taas tuntuu olevan ajoittain jonkinlaisessa kipsissä, syötöt ei oikein napsahda kohdalleen ja maalintekoyrityksetkin ovat ponnettomia, mutta kyllä se siitä!


Laamasesta on hyvää vauhtia muodostumassa kirosana. Mies oli täysin kuutamolla alusta loppuun saakka tekemättä jäällä oikeastaan yhtään oikeata ratkaisua. No, vielä ehtii parantaa.

Laamanen oli allekirjoittaneelle kirosana jo viime vuonna, mutta tänä vuonna se hasardien määrä vain korostuu. Aika parantamiselle on valumassa tiimalasissa tyhjäksi. Kohta vaihtuu mies


Myllys on edelleen huippuluokan maalivahti.

Kun täällä SaiPan kannattajat niin herkkänahkaisesti rakastelevat välimerkin kanssa, niin totean, että vaikka YKSI SaiPa-henkinen tuttavani Jamon hankintaa Jatkoajassakin kritisoi moneen otteeseen, niin täytyy sanoa, että ei voi kuin hattua nostaa miehelle. Jamo tuli kylmiltään suoraan Ilveksen ylivoimaan ja ilman Jamoa maali olisi syntynyt alle puolen minuutin. Uskomatonta venymistä, hienoja suorituksia, tuli mieleen viime kevään pleijarit, jossa Jamo ajoittain piti yksin Blegiä pystyssä. Lauantai-iltaisen suorituksen tasoa kohottaa vielä se tieto, että Jamo oli kuumeessa ennen ja jälkeen ottelun. Kyllä miehestä huomaa, että on saanut oppinsa Ilveksessä. Jamo is back!


Snellman tehnee tänä vuonna lopullisen läpimurtonsa.

Snellman tuntuu aristelevan joissain paikoissa liikaa. Minä kaipaan enemmän suoraviivaisuutta, yksykkösissä haastaa pakkia, eikä hakea kaveria toisesta aallosta. Snebulla on hyvät kädet ja hyvät jalat, ja voimaakin ihan riittävästi. Rohkeutta vain lisää!


Ainiijoo, Jesse. "The Force is strong with you, young Niinimäki. But you're not a Jedi yet."

Jesse pelasi kauden parhaan pelinsä, mutta luistelutempo ei kyllä riitä kovavauhtisempia joukkueita vastaan. Hyökkäyspään kiekonmenetyksen jälkeen ryhmittyminen omalle paikalle vasemmalle kaistalle 1-2-2:ssa kestää _kauan_.

Kaikenkaikkiaan, eteenpäin on menty. Tästä on hyvä jatkaa.
 

fireman

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikkiruokainen
HMM tarvitaanko tuollaisia "puolueellisia " "toimittajia" kirjoittamaan tänne kommenttejaan ja mielipiteitään peleistä? Pasista toinen puoli tykkää, toinen ei, mutta viime kevään pleijareissa mies oli kullanarvoinen Kärpille ja loppupeleissä miehelle tuli kentän paras pelaaja-arvosana Jokereitakin vastaan!
Voiko mies sillä asenteella olla todellakin turhin pelaaja, sitä mieltä ei ole ne joukkueet, saatikka kannattajat, joiden riveissä Pasi on pelannut.
 

prime_A

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Kikka-88, Montreal Canadiens
Kaikki paikalla olleet, jotka edes vähän seurasi Nokelaisen pelaamista, pyytäisin teitä ystävällisesti kertomaan mielipiteenne. Pelasiko Petteri hyvin? Oliko koko pelin ajan ykköskentässä? Jos nyt voisin saada edes jonkin moisen vastauksen, kun viime kysymällä en sitä saanut...kiitos.
 
Viestin lähetti theref
Kyllä Raipe etuperin luistelussa taitaa olla yksi liigan hitaimmista. Faktaa en osaa esittää, koska en ole saanut sähköajalla otettuja aikoja 40 metrin eteenpäinluistelusta paikaltaanlähtien.


Höpön-pöpö!

Raipen pelityyli voi joskus olla hidasteleva, mutta ei mies ole alkuunkaan niin hidas kuin monet haluavat uskoa.

Sitä paitsi Raipe on kesän aikana pudottanut kilpailupainoaan ja vauhtia on sitäkin kautta löytynyt selkeästi paria edellisvuotta enemmän.

Kerrankin kun Raipe irtosi läpiajoon, kysäisi seurassani ollut veteraanipelaaja: "Kuka vielä väittää että Raipe on hidas?"

"Niinpä!", minä vastasin, vaikka oikea vastaus olisi tietysti ollut: "Aika pirun moni joka ei ole nähnyt hänen pelaavan tänä kautena."
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Tapahtumapaikka: Ilves-Klubi, Hakametsän jäähalli, Tampere
Tapahtuma-aika: 13.9.2003

Kysymys yleisöltä: "Mitä sä olet Raipe tehnyt kun oot alkanu spurttaileen kentällä?"

Vastaus: "On polvet kipeet" ja naurua päälle.

RRRRRAIIIMOOOO!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös