Viestin lähetti psychodad
Ei siinä paljon paina jos Mr. Ilves Raimo Helminen sanoo oman kokeneen ja objektiivisen näkemyksensä asiaan. Ei siinä paina sekään jos toinen SM-liigan ikoni Erik Hämäläinen vakuuttaa että asia ei näin ole. Fani on aina oikeassa. Sellainenkin fani, joka on jo ennen peliä tehnyt lakanan jossa lukee jotain kahvaamisesta. Hänhän on äärettömän objektiivinen, ja varmasti tullut avoimin mielin seuraamaan ottelua. Senhän kertoo jo valmistautuminen lakanalla..
Erilaisia näkemyksiä asioihin on yhtä paljon kuin on ihmisiä maailmassa. Totuus on se, että SM-liigan jääkiekon viihdyttävyys on huonontunut rankalla kädellä, ainakin siltä se tuntuu. Vika voi olla säännöissä, tuomarilinjassa, pelaajissa, ottelumäärässä, jne. Itseäni ottaa päähän myös mailahäirintäpeli, jota jokainen joukkue suorittaa. Vieraissa tietysti enemmän kuin kotona, kun ei tarvi omiaan miellyttää.
Hakametsässä nähdyistä otteluista Ilves-HPK -matsit ovat olleet todellakin erilaisia muihin verrattuna: niistä tulee mieleen luistelukilpailut, kun muissa kaikki ratkaistaan rankan väännön seurauksena. Itse pidän juuri tuollaisesta vauhdikkaasta kiekosta ja olisin enemmän kuin kiitollinen, jos kaikenlainen kiekottoman (ja toki myös kiekollisen) pelaajan mailahäirintä kiellettäisiin. Tai ohan se nytkin kielletty, mutta eipä siitä sakoteta. Toinen vaihtoehto olisi kaukaloiden suurentaminen, niin nopeilla kavereilla olisi tilaa mennä ohitse. Nyt ulottuvat, vahvat ja pitkämailaiset, mutta hitaat pelaajat hyötyvät aivan liikaa.
Minua ei myöskään kiinnosta, mitä pelaajat kentällä sanovat. Minua kiinnostaa vain se, että itse pidän näkemästäni. Katsomosta näkee kokonaisuuden, ja se todellakin on menossa huonompaan suuntaan.