Juu, ei ja anteeksi,
Siis anteeksi, jos nostan vanhan otsikon turhaan ylös.
Mutta siis: Pitkämäki lähti B-pisteen siniviivan puoleiselle kehälle vastaan kiekkoa ja minun milestäni kiekon tavoittelutilanteessa törmäsi yhteen Normion kanssa, tuomarit olivat ilmeisen samaa mieltä, koska käsi ei kummallakaan kunkulla noussut.
No sitten alki se nujakka, minä olin aivan varma, että Lukko saa siitä 5 - 3 ylivoiman (ja Ilveksen fanikatsomo huutaa HV:tä x minuuttia), mutta näin ei käynyt, koska a) minä en vieläkään ymmärrä jääkiekosta mitään b) tuomareiden muna ei (taaskaan valitettavasti) riittänyt. Eli odotin tappelijoille I: 2 + 5 + 20 L 5 + 20 'ylimääräinen' kakkonen selvälle aloittajalle (eli Ipalle) ja lisäksi Pitkämäelle se yksi kakkonen siitä huitomisesta tai vaikka pieni käytösrangaistus kolmantena tanssiin menijälle.
Peli oli erittäin sekava, jäähyt olivat suurin osa toki varmasti aiheesta, mutta usein ensimmäinen virhe jäi viheltämättä tai sitten jäähyt olivat ns. puolikkaista kertyneitä paikkausia. Ilves kärsi tulkinnoista alussa, mutta jäi loppujen lopuksi tuomaritulkinnoissa voitolle lähinnä paremmin läpimenneiden filmausten ansiosta, joita molemmilta nähtiin, sanoisin hävettävän, paljon. Samaten fanikatsomo onnistui huutamaan ainakin kolme kakkosta Lukolle - kohta me saadaan Hämeenlinna kiinni näissäkin.
Hallin erätaukohidastuksen perusteella Ilveksen 1. maali olisi pitänyt hylätä maalipaitsijona/maalivahdin häirintänä. Kiekko tuli ekan yrityksen jälkeen pois mv:n alueelta, Ilveksen hyökkääjä jäi sinne ja oli siellä maalin syntyessä. Tuomareista kukaan ei (nähdäkseni) edes näyttänyt maalia, silti tilannetta ei tuomarineuvottelun jälkeen edes tarkistettu videolta.
No joo, Pinnat tuli, onneksi, Lukko olisi voinut ratkaista pelin 2 - 10 min. välisellä jaksolla eka erässä, ja laskujeni mukaan voitti koko ottelussakin 'selvät' maalintekopaikat n. suhteessa 65 - 35 Ilveksen näennäisestä hallinnasta huolimatta.
Mutta silti, mikä vitun pelle se Smith on siellä Lukon puolustusessa, oli ehkä vieläkin huonompi kuin Ilveksen #6, joka lahjoitti kahden maalin lisäksi (x+y)**2 paikkaa Lukolle, mm. Saarelalle kolme (3) läpiajoa.
Nemosta sen verran, että ehkä pelimies, mutta pois ne idioottimaiset Arvaja/Majesky/Kaipainen vihellyksen jälkeiset ronkkimiset!!!!