Ilves - Jokerit la 3.12.2005

  • 10 384
  • 76

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Artsi kirjoitti:
Asian sen kummemmin puuttumatta, niin on kovin kirkkaat ja valaisevat savut noissa kuvissa. Minun silmilläni niissä on pelkän savun lisäksi kyllä jonkin verran tultakin.
Vastataan nyt vielä sen verran että mitään savuja ei sisällä hallissa ollut. Niiden sijaan siellä paloi kaksi sisäsoihtua jotka vastaavat ehkä tähtisadetikkuja. Niita on siis noissa aiemmin linkittämissäni kuvissa...

Mutta eiköhän tämä ala riittää tämän osalta asian puinniksi kun mitään ihmeellistä ei tapahtunut.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jeffrey kirjoitti:
Olisi ihan mielenkiintoista kuulla mikä oli "rikosnimike" näissä ulkona soihduttelussa. Ja varsinkin siinä tapauksessa jos se pitää paikkansa, että myös niiden savujen sauhuttelusta sakkoja tuli?

Käsittääkseni soihdut lasketaan ilotulitteisiin ja ilotulitteiden käyttö julkisella paikalla on luvanvaraista.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuomas kirjoitti:
Vastataan nyt vielä sen verran että mitään savuja ei sisällä hallissa ollut. Niiden sijaan siellä paloi kaksi sisäsoihtua jotka vastaavat ehkä tähtisadetikkuja. Niita on siis noissa aiemmin linkittämissäni kuvissa...

Mutta eiköhän tämä ala riittää tämän osalta asian puinniksi kun mitään ihmeellistä ei tapahtunut.

Kiitos tiedosta. Minulle jäi epäselväksi minkälaisista "ilotulitteista" oli kyse, kun eräskin kirjoittaja kirjoitti "Niissähän ei ole edes minkään näköstä liekkiä. Ne todellakin tuottavat pelkkää savua".

Vaikka olin itse hallissa, niin en havainnut noita "soihtuja", mutta poliisien paikalle menon kyllä näin. Itse olen kuitenkin näittenkin välineiden kohdalla nollatoleranssin kannalla, koska rajanveto on aina vaikeaa ja mielestäni hallissa pystyy pitämään elämää ja hauskaa ilman niitäkin.
 

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Artsi kirjoitti:
Vaikka olin itse hallissa, niin en havainnut noita "soihtuja", mutta poliisien paikalle menon kyllä näin. Itse olen kuitenkin näittenkin välineiden kohdalla nollatoleranssin kannalla, koska rajanveto on aina vaikeaa ja mielestäni hallissa pystyy pitämään elämää ja hauskaa ilman niitäkin.

Tarkoitatko, että jokerifanitkin rupeaisivat tappelemaan keskenään ; )
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Voimalaituri kirjoitti:
Jokereiden ylivoimasta ei aivan voi vetää johtopäätöksiä eilisen perustella, sillä Ilveksen AV pelasi surkeasti, eikä Pitkämäen nimeä kantava reikäjuusto asiaa auttanut.

Tangoon tarvitaan aina kaksi, ja totta tuokin.


Ranger
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Voi perkele, ei nyt taas näitä juttuja! Itse en ollut paikalla eilen, mutta kovin ylimitoitetulta vaikuttaa taas koko touhu. Vaihteeksi. Poliisilla on Suomessa kova resurssipula, joten kyllä kovasti ihmetyttää mitä helvetin järkeä tuossa on. JOS joku tosiaankin on joutunut olemaan yön yli putkassa tuollaisen asian takia niin asia on ehdottomasti vietävä eteenpäin. Ottakaa nyt yhteyttä juristiin niin saatte ohjeet siitä, miten menetellä.

Mitä tulee ilotulitteisiin, niin nollatoleranssi on ihan oikea asenne sisätiloissa, mutta onkohan nyt todellakin kyse ihan oikeista asioista, vai onko kyse jostain muusta?
 

Jeffrey

Jäsen
Artsi kirjoitti:
Asian sen kummemmin puuttumatta, niin on kovin kirkkaat ja valaisevat savut noissa kuvissa. Minun silmilläni niissä on pelkän savun lisäksi kyllä jonkin verran tultakin.

Sä puhut nyt "soihduista" ja minä savu "pommeista".

Artsi kirjoitti:
Kiitos tiedosta. Minulle jäi epäselväksi minkälaisista "ilotulitteista" oli kyse, kun eräskin kirjoittaja kirjoitti "Niissähän ei ole edes minkään näköstä liekkiä. Ne todellakin tuottavat pelkkää savua".

Itse kun olen toisenkäden tiedon varassa niin en tiennyt mitä siellä tarkalleenottaen tapahtui. Jottei jäisi epäselväksi niin laitan vielä linkin jossa näkyy näitä "savuja" jottei jäisi kaivertamaan. Noista soihduista oli jo linkkiä.

http://www.ultrasjokerit.com/main/?m=galleries&a=image&t=124&id=0&pid=0
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kerron heti, ettei tämä ole tarkoitettu vittuiluksi, mutta minua jäi vaivaamaan noista kuvista, että:

- häpeävätkö Ultras Jokerien jäsenet jäsenyyttään, tai kannattamaansa seuraa, kun kasvot pitää peittää?

- onko Ultras Jokerien toiminta lähtökohdiltaan lain vastaista, kun kasvot peitetään, kuin jollain ekoterroristeilla?

- onko Ultras Jokerien kannattajilla normaalia pahempi akne?

Minä itse esiinnyn Ilves-asussa ja omalla naamallani monenkinlaisissa kuvissa, vaikka tuo naamani ei kovin kummoinen ole
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Artsi kirjoitti:
Kerron heti, ettei tämä ole tarkoitettu vittuiluksi, mutta minua jäi vaivaamaan noista kuvista, että:

- häpeävätkö Ultras Jokerien jäsenet jäsenyyttään, tai kannattamaansa seuraa, kun kasvot pitää peittää?

- onko Ultras Jokerien toiminta lähtökohdiltaan lain vastaista, kun kasvot peitetään, kuin jollain ekoterroristeilla?

- onko Ultras Jokerien kannattajilla normaalia pahempi akne?

Minä itse esiinnyn Ilves-asussa ja omalla naamallani monenkinlaisissa kuvissa, vaikka tuo naamani ei kovin kummoinen ole

Katsottiinkohan me samoja kuvia? Mä katsoin noita jotka edellä oli linkitetty ja niissä oli tasan kaksi kuvaa jossa kasvot oli osittain peitetty kaulaliinalla ja taisi olla sama henkilö kummassakin kuvassa.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Artsi kirjoitti:
Kerron heti, ettei tämä ole tarkoitettu vittuiluksi, mutta minua jäi vaivaamaan noista kuvista, että:

- häpeävätkö Ultras Jokerien jäsenet jäsenyyttään, tai kannattamaansa seuraa, kun kasvot pitää peittää?

- onko Ultras Jokerien toiminta lähtökohdiltaan lain vastaista, kun kasvot peitetään, kuin jollain ekoterroristeilla?

- onko Ultras Jokerien kannattajilla normaalia pahempi akne?

Minä itse esiinnyn Ilves-asussa ja omalla naamallani monenkinlaisissa kuvissa, vaikka tuo naamani ei kovin kummoinen ole

Voi hyvänen aika sentään. Edellisessä kuvassa mikä tähän on linkitetty pääasiassa, ei ole keneltäkään peitetty kasvoja. Jos vaikka opettelisit katsomaan niitä kuvia, ettei katkeran tappion jälkeen tarvitsisi tulla tänne itkemään.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Gags kirjoitti:
Katsottiinkohan me samoja kuvia? Mä katsoin noita jotka edellä oli linkitetty ja niissä oli tasan kaksi kuvaa jossa kasvot oli osittain peitetty kaulaliinalla ja taisi olla sama henkilö kummassakin kuvassa.

Luultavasti, koska kahdessa kuvassa oli huivi kasvojen edessä. Sen lisäksi kaikkien UJ-henkilöiden kasvot oli "sutattu" tunnistamattomiksi.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vili#16 kirjoitti:
Voi hyvänen aika sentään. Edellisessä kuvassa mikä tähän on linkitetty pääasiassa, ei ole keneltäkään peitetty kasvoja. Jos vaikka opettelisit katsomaan niitä kuvia, ettei katkeran tappion jälkeen tarvitsisi tulla tänne itkemään.

Kuten sanoin, en vittuillut, vaan ihmettelin miksi kasvot on peitetty, kuin joillain rikollisilla. Alkuperäinen asia kävi niistä hyvin selväksi.
 

jussi61

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Gags kirjoitti:
Katsottiinkohan me samoja kuvia? Mä katsoin noita jotka edellä oli linkitetty ja niissä oli tasan kaksi kuvaa jossa kasvot oli osittain peitetty kaulaliinalla ja taisi olla sama henkilö kummassakin kuvassa.


Kurkistinpa minäkin tuon linkin alle. Sieltä löytyy 11 kpl kuvia joista ainakin neljässä on kuvassa olevien henkilöiden kasvot retusoitu tunnistamattomiksi. Kaikki kuvat on otettu otsikkotekstin mukaan Mikkelin Marski-Cupissa elokuussa.

Pari kysymystä heräsi:

1. Tutkiiko Mikkelin poliisi ilotulitteiden luvatonta käyttöä vai miksi on kasvoja retusoitu ja kaulaliinoja käytetty?

2. Miksi jokerifanit havaintojeni mukaan (olen ollut tänä vuonna viidessä Jokerien kotiottelussa) eivät käytä noita savuja ja soihtuja Areenalla?? Olisiko suorastaan niin, että Jokerien johdon kanssa on sovittu, että niitä ei Areenalla käytetä??

3. Jos arvaukseni siitä, että noita savuja ja soihtuja ei käytetä Areenalla johtuu jokerifanien ja Jokerien johdon välisestä sopimuksesta on oikea, niin onko miehekästä käyttää niitä Mikkelissä, Espoossa tai Tampereella??

Vastatkoon ken tietää, ainakin Cobolin mielipide minua kiinnostaisi.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Artsi kirjoitti:
Luultavasti, koska kahdessa kuvassa oli huivi kasvojen edessä. Sen lisäksi kaikkien UJ-henkilöiden kasvot oli "sutattu" tunnistamattomiksi.
Siinä tapauksessa aiemmin esittämiäsi "kysymyksiä" ei voi tulkita muuksi kuin vittuiluksi ja provoamiseksi, koska itsekin varmasti ymmärrät että kuvattavat eivät ole itse kuvia "sutanneet", joten parempi lopettaa keskustelu asiasta ennenkuin suorastaan tulet näppäimistösi takaa.
 

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Artsi kirjoitti:
Kerron heti, ettei tämä ole tarkoitettu vittuiluksi, mutta minua jäi vaivaamaan noista kuvista, että:

- häpeävätkö Ultras Jokerien jäsenet jäsenyyttään, tai kannattamaansa seuraa, kun kasvot pitää peittää?

- onko Ultras Jokerien toiminta lähtökohdiltaan lain vastaista, kun kasvot peitetään, kuin jollain ekoterroristeilla?

- onko Ultras Jokerien kannattajilla normaalia pahempi akne?

Minä itse esiinnyn Ilves-asussa ja omalla naamallani monenkinlaisissa kuvissa, vaikka tuo naamani ei kovin kummoinen ole

Ettei vaan viesti olisi yritys purkaa turhautumistaan, koska Jokerit voitti matsin ja jokerifanit pitivät koko matsin ajan kovempaa mekkalaa kuin Ilveksen fanit?
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
nakkisormi kirjoitti:
Ettei vaan viesti olisi yritys purkaa turhautumistaan, koska Jokerit voitti matsin ja jokerifanit pitivät koko matsin ajan kovempaa mekkalaa kuin Ilveksen fanit?

Kyse ei ole vitutuksesta. Tunnustan reilusti, että Jokerit ansaitsi lauantaina voittonsa erityisesti fiksun ja taitavan ylivoimapelin vuoksi. Lisäksi tunnustan, että Jokerien fanijoukko piti varsinkin ottelun alkupuoliskolla ja lopulla yllä erittäin hyvää kannustusta.

Mutta palataanpa asiaan. Olen ollut kaksi kertaa kauden aikana Hartwall Areenalla ja kummallakaan kertaa ainakaan tuossa maalintakana olevassa fanikatsomossa en ole havainnut soihtuja. Onko havaintoni väärä, vai olenko vain sattunut niihin peleihin, missä poikkeuksellisesti tätä kannustamistapaa ei ole käytetty.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Gags kirjoitti:
Siinä tapauksessa aiemmin esittämiäsi "kysymyksiä" ei voi tulkita muuksi kuin vittuiluksi ja provoamiseksi, koska itsekin varmasti ymmärrät että kuvattavat eivät ole itse kuvia "sutanneet", joten parempi lopettaa keskustelu asiasta ennenkuin suorastaan tulet näppäimistösi takaa.

Ymmärrän hyvin, että kuvattavat eivät tätä kuvien retusointia ole tehneet. Kysymykseni liittyikin siihen, että miksi UJ:n sivujen yläpitäjät peittävät UJ:n "jäsenten" kasvot (virallisesta jäsenyydestä en tiedä, mutta UJ tunnuksia käyttävät). Samanlaista toimintaa en ole havainnut minkään muun seuran fanien ottamissa reissukuvissa.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
jussi61 kirjoitti:
Pari kysymystä heräsi:

1. Tutkiiko Mikkelin poliisi ilotulitteiden luvatonta käyttöä vai miksi on kasvoja retusoitu ja kaulaliinoja käytetty?

2. Miksi jokerifanit havaintojeni mukaan (olen ollut tänä vuonna viidessä Jokerien kotiottelussa) eivät käytä noita savuja ja soihtuja Areenalla?? Olisiko suorastaan niin, että Jokerien johdon kanssa on sovittu, että niitä ei Areenalla käytetä??

3. Jos arvaukseni siitä, että noita savuja ja soihtuja ei käytetä Areenalla johtuu jokerifanien ja Jokerien johdon välisestä sopimuksesta on oikea, niin onko miehekästä käyttää niitä Mikkelissä, Espoossa tai Tampereella??

1. Siitä vaan matlockkaamaan.
2. Meillä on lupa käyttää sisäsoihtuja Areenalla ja TPS-ottelussa Jokerien 38-vuotispäivänä sellaiset myös oli käytössä ennen ottelun alkua. Viime kaudella myös muutamaan otteeseen. Kuva jokerit.com: http://www.jokerit.com/matsit/ottelut/kuvat/2710200541b.jpg
3. On. Lutuuri mikä lutuuri, tykkäsitte eli ette.
 

jussi61

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jokeriarska kirjoitti:
1. Siitä vaan matlockkaamaan.
2. Meillä on lupa käyttää sisäsoihtuja Areenalla ja TPS-ottelussa Jokerien 38-vuotispäivänä sellaiset myös oli käytössä ennen ottelun alkua. Viime kaudella myös muutamaan otteeseen. Kuva jokerit.com: http://www.jokerit.com/matsit/ottelut/kuvat/2710200541b.jpg
3. On. Lutuuri mikä lutuuri, tykkäsitte eli ette.

1. Ei kiinnosta niin paljon, että ryhtyisin selvittämään.

2. Teillä siis on lupa sisäsoihtuihin, mutta ei savuihin Areenalla. Miksi sitten käytetätte niitä vierasotteluissa ilman lupaa?

3. En tykkää, joo. Fanikulttuuri on hieno asia, mutta ylilyönnit kamalia. Et kai sinäkään pitänyt esim. äskeisen Turkki-Sveitsi- ottelun lopussa olleista tilanteista, jossa vierasjoukkueen pelaajien fyysistä koskemattomuutta loukattiin heittelemällä pelaajien päälle roinaa? Mielenkiintoinen yksityiskohta muuten on tuo "jungle-noise", josta jalkapallon Champions Leaguessa Sparta Prahan joukkue sai 32.000 Euroa sakkoa UEFA:lta ja joutui pelaamaan kotiottelunsa Arsenalia suljetulla stadionilla tyhjälle katsomolle. Jokerifanit ovat muistaakseni käyttäneet tällä kaudella tuota "jungle-noisea" ainakin Jokerit-Pelicans-ottelussa. No, onneksenne Pelicansilla (eikä millään muullakaan liigajoukkueella) ole yhtään värillistä pelaajaa.
 
Viimeksi muokattu:

Janda

Jäsen
jussi61 kirjoitti:
1. Ei kiinnosta niin paljon, että ryhtyisin selvittämään.

2. Teillä siis on lupa sisäsoihtuihin, mutta ei savuihin Areenalla. Miksi sitten käytetätte niitä vierasotteluissa ilman lupaa?

3. En tykkää, joo. Fanikulttuuri on hieno asia, mutta ylilyönnit kamalia. Et kai sinäkään pitänyt esim. äskeisen Turkki-Sveitsi- ottelun lopussa olleista tilanteista, jossa vierasjoukkueen pelaajien fyysistä koskemattomuutta loukattiin heittelemällä pelaajien päälle roinaa? Mielenkiintoinen yksityiskohta muuten on tuo "jungle-noise", josta jalkapallon Champions Leaguessa Sparta Prahan joukkue sai 32.000 Euroa sakkoa UEFA:lta ja joutui pelaamaan kotiottelunsa Arsenalia suljetulla stadionilla tyhjälle katsomolle. Jokerifanit ovat muistaakseni käyttäneet tällä kaudella tuota "jungle-noisea" ainakin Jokerit-Pelicans-ottelussa. No, onneksenne Pelicansilla (eikä millään muullakaan liigajoukkueella) ole yhtään värillistä pelaajaa.
Ei niitä savuja käsittääkseni sisällä halleissa ole muuallakaan käytetty, Mikkelin reissua lukuunottamatta. Eikä myöskään Areenalla. Tosta "jungle-noisesta" onkin ollut juttua Jokerifanit.netissä, että jos kentälle Jokerien peleissä joku värillinen sattuu eksymään, niin sen huutaminen loppuu. Nyt sitä huudetaan ihan vittuilua esim suomalaisillekin pelaajille. Eli ei tässä mikään onni ole kysymyksessä, joten voisi ottaa asioista selkoa ennen kuin niistä alkaa täällä taivastelemaan.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
jussi61 kirjoitti:
3. En tykkää, joo. Fanikulttuuri on hieno asia, mutta ylilyönnit kamalia. Et kai sinäkään pitänyt esim. äskeisen Turkki-Sveitsi- ottelun lopussa olleista tilanteista, jossa vierasjoukkueen pelaajien fyysistä koskemattomuutta loukattiin heittelemällä pelaajien päälle roinaa?

Siis väitätkö tosissaan, että soihdut ja savut ovat ylilyöntejä? Ja vertaat sitä jopa Turkki-Sveitsi -ottelun kaltaiseksi. :) Suomessahan soihdut tunnetusti ovat "huliganismia", mutta silti himassa piereskellään sohvalla katsellen tsämppiönsliigan ottelua ja ihaillaan muna pystyssä fanien soihdutuksia. Kun Suomessa joku tekee vastaavan lutuuriteon, ollaan heti sitä mieltä, että "ne ei kuulu jääkiekkoon." Ja tiedoksi vaan, että ainoa kerta kun savut on laitettu hallissa, on kesällä Mikkelissä.

Eipä tuohon jungle noiseen tai monkey chount - ihan miten vaan - ole vielä koskaan liigasta puututtu ja hyvä niin. On se ihan gauheeta, ehkä sitten mielummin pilkataan savolaisia tai insinöörejä, vai onko liigassa yhtään niitä?
 
Viimeksi muokattu:

jussi61

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jokeriarska kirjoitti:
Ja tiedoksi vaan, että ainoa kerta kun savut on laitettu hallissa, on kesällä Mikkelissä.

Ja tuohon hallissa savutteluun teillä oli paloviranomaisten lupa? En taida uskoa.
Jos lupaa ei ollut, kyseessä minusta oli ylilyönti.

Fanikulttuurin osalta minusta on loogista, että yksi ylilyönti johtaa toiseen, usein pahempaan. Siksi tuo teidän orastava piittaamattomuus järjestäjien ja poliisin säännöistä on hieman huolestuttavaa.

En väittänytkään, että savuttelu ja pelaajien fyysisen koskemattomuuden loukkaaminen ovat sama asia. Sama asia niistä tulee silloin, kun ne savut alkavat lennellä pelaajien päälle. Tästä jalkapallosta löytyy riittävästi esimerkkejä.

Luuletko muuten että Jokerit pelaa ensi kesänä Marski Cupissa?
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
jussi61 kirjoitti:
Ja tuohon hallissa savutteluun teillä oli paloviranomaisten lupa? En taida uskoa.
Jos lupaa ei ollut, kyseessä minusta oli ylilyönti.

Eipä siitä sanktioitakaan tullut.
 
Viimeksi muokattu:

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
Liigan valovoimaisin joukkue

Ollaan me, eikä ainoastaan soihtujen takia. Voi jeesus mitä itkua.

(ettei kukaan suutu ja haasta poliisia pistämään putkaan uskonrauhan rikkomisesta, niin tarkoitin Niinimäkeä)

Onko mistään muusta joukkueesta ja sen faneista syntynyt läheskään yhtä montaa hehtolitraa manselaisten ja muiden pöndejen kyyneleitä? Ei tietenkään.

Viimeksi alkoi hillitön riehuminen jostain naurettavasta papaatista jota Blues pelästyi; edellisessä Blyysin kotipelissä Pelicansin fanit jysäyttivät savupommin matsin päätteeksi, mutta kukaan ei ole vielä halunnut diskata Pelicansia kaikista mahdollisista turnauksista ja pakottanut pelaamaan tyhjässä hallissa. Vaan kun Jokerit...

Nyt sitten joku on Tampereella joutunut putkaan (uskomatonta) ja sakotetuksi (ei voi olla totta) soihduista & savuista. Ei voi uskoa. Paitsi että kyseessä on Jokerit.

Tsemiä veljet! Julkisuuden valokeilassa on kovaa!

Viestin rakentava anti olkoon se, että voisiko tässä jo pikkuhiljaa siirtyä tuon huomisen revanssin puolelle? Tuokaa Ipa-fanit niin hirveät paukkupommit ja napalmit mukaan että Masa kusee pelihousunsa ja kieltää teiltä kaiken ikinä missään. Tai sitten teitä tulee yhtä monta kun viime vuoden pleijareissa Areenalle, eli neljä. Siitäkö se kateus lähtee? Ei voi tietää. Mutta kuitenkin, tämänpäiväisen matsin puolelle, pliis.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kanada vs Norja
  • 1.04
  • 15.00
  • 22.00
USA vs Ranska
  • 1.04
  • 15.00
  • 22.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös