Viestin lähetti Kempes
Mulle on loppujen lopuksi ihan sama, missä Nielikäinen pelaa. Ainoa fakta on se, ettei hän mahdu nyt kokoonpanoon. Ja Jhag ja kumppanit, älkää ristiinnaulitko mua Nielikäis-kommenteista. Toiset tykkää äideistä toiset tyttäristä, that's life. Ja pieni myönnytys perään, mieluummin Pasi kuin Jonni.
-ookka Kempes, hainko siis kakkosnelosta ja viiden tuuman nauloja turhaan? Ja voihan sitä tykätä äideistä ja tyttäristä...
-Ja Brewer: Pasi on mielestäni nimenomaan tämän kauden HIFKiin kirkkaasti mahtuva ja jopa tarpeellinen pelaaja. Ennemmin katselen Pasia kuin seisoskelevaa Kuhtaa, tumpeloivaa Vauhkosta, kahvaavaa Scissonsia, kaatuilevaa Mäkkäriä tai kiekkoa asettelevaa Kölliä. Mutta tässä yhteydessä tähdennän, että esim 97-99 HIFKiin Pasi ei olisi mahtunut edes mailapojaksi. Olen siis tarkkaan ottaen Pasi-fani mallia 01/02. Jos Pentti-setä ostaa meille pelimiehiä Vopatin tyyliin, niin a´vot, ei Pasia. Mutta jos paketeista löytyy Vauhkosta ja Scissonsia, niin a´vot, Pasi ykkösketjuun.
-Mutta siitä lienemme lähes kaikki HIFKin piirissä yhtä mieltä, että värikkyys kuuluu tähän jengiin. En myöskään haluaisi nähdä punapaitaista Pelicans-inkarnaatiota, joka pärjäisi sarjassa ja saisi fairplay -palkinnon.
-Ipa on legendaarinen seura. Mutta täällä stadissa ainakin viimeisen viiden vuoden aikana Tappara on ajanut Tammerforssin suosikkina kirkkaasti Ipan edelle. Vielä 10 vuotta sitten Tapparaa inhottiin ja Ipaa sympattiin. Nyt Tappara on jotenkin jees ja Ipaa pidetään aika yhdentekevänä. Helvetin kummaa, minäkin tykkään enemmän Tapparan pelaamisesta kuin Ipan, mutta kyllä Ipa on seurana jotenkin sympaattisempi. Muut huomanneet samaa?
-Ai niin, illan otteluun vielä, ettei syytetä paskanjauhannasta: miksi, oi miksi, Kuhta a) pelaa ja b) pelaa Vopatin ja Mäkkärin kanssa. Koko ketjun peli menee päreiksi, kun tämä sankari surffailee ja pyyhkii lumia kiekon päältä. Junnut olivat viimeksi niin pihalla, että sen vitjan voisi hajottaa. Näkisin todella mielelläni Pikkaraisen, Capon tai Vihkon Vopatin ja Mäkkärin kanssa.