Ilves.com

  • 42 019
  • 108

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Squirrel kirjoitti:
Palveluntarjoajan vaihdosta koituu varmaan 1-2 päivän tauko, eli ei sitä näin nopeasti olisi voitu hoitaa.

EI siitä mitään taukoa koidu, jos vaan on Ilveksellä edes yksi asiansa osaava henkilö töissä - ilmeisesti ei ole kun palveluntarjoaja on valittu hinnan mukaan. 44 euroa vuodessa.

Kyllä ilves.comin nimipalvelut osoittavat edelleen daouksen palvelimille joten siellä roskassa ne tuntuvat pysyvän.

Niin ja mistäs sitä tietää vaikka kiusaa tekevät Tappara-fanit ovat menneet imuroimaan Ilveksen sivulta niitä useamman megan videoklippejä. Nopeastihan tuo muutaman gigatavun liikennemäärä siinä rikkoutuu.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tekisipä mieleni avautua oikein kunnolla, mutta enpä viitsi.
On se saatana uskomatonta ettei joko palveluntarjoajaa saada vaihdettua tai sitten ongelmaa korjattua, tehkää joku nyt jotain oikeasti.
 

The G

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Calgary Flames
Yhdyn lake79:iin täysin.

Voisiko enää parempaa mainosta olla kuin Jyrki Lumpeen paluupäivänä sivut taas alhaalla. On se kumma, ettei palveluntarjoajaa saa muutettua.
 

Santiago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
[avautuminen]
Buu! Amatöörit! Buu!
[/avautuminen]

Ehkä tässä ISP-jutussa kiteytyy parhaimmin se amatöörimäisen onneton puuhasteleminen, mikä toisinaan leimaa Ilveksen toimintaa isossakin mittakaavassa.

Olipahan komea tervetulotoivotus Jykälle. Kiitosta vaan!
 

Metso

Jäsen
Poika Kotiin Oy

Mikäs muuten on tämän Ilveksen "sisällöntuottaja" yrityksen osuus tässä hommassa? Tuottavatko he vain sivut Ilveksen osoittamaan paikkaan, vai tulisiko heidän vastata myös itse sivujen pystyssä pysymisestä?

Imagotappiohan kuitenkin napsahtaa Ilvekselle.
 

HAL9000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki tamperelaiset käy paitsi Ilves
Tänään on 27.7. ja kiintiö on tullut täyteen jo toisena peräkkäisenä kuukautena useita päiviä ennen kuun vaihtumista. Huomattavaa, että nyt eivät ole vielä edes harjoitusturnaukset alkaneet.

Veikkaisin, että kauden alettua tuo samainen liikennemäärä saavutetaan jo joskus kuun puoliväliin mennessä.

Nöyrimmästi ehdottaisin palveluntarjoajan vaihtamista. Tai sopimustyypin vaihtamista kiintiöttömäksi.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Ja Lumpeen sopparista tiedottaminen ei ainakaan vähennä tuota liikennettä.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
dude kirjoitti:
Toivokaamme, että Takojankadulla on opittu jotain ja heinäkuun lopussa ei ole enää samaa ongelmaa.

No ei olla opittu. Tai sitten PK Oy:ssa ei ole opittu/ehditty vaan tekemään.
Jottei mene pelkäksi syyttelyksi, niin voihan syy olla joku niin yksinkertainen jonka takia tätä ei ole vielä tehty.

Helevetin huonoa mainostahan tuo on Ilvekselle. Jopa vasaramaisen huonoa. Ei näin. Toivotaanko että kolmatta kertaa ei tule ja elokuussa on kaikki toisin?
 

Santiago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
B1 kirjoitti:
Toivotaanko että kolmatta kertaa ei tule ja elokuussa on kaikki toisin?

Eihän tuo olisi edes kolmas kerta... Koska ei se kesäkuun loppu ollut ensimmäinen kerta. Itse ilves.comissa lähes päivittäin vierailevana muistan nähneeni tuon saman ilmoituksen pariin otteeseen keväälläkin. Eli kyllä tuo ongelma on vaivannut pitkään, ja aikaa ongelman havaitsemisesta tähän päivään on kulunut jo melkein puoli vuotta... Luulisi tuossa ajassa ISP:n vaihdon onnistuvan. Ainakin jos jotakuta asioista päättävää kiinnostaa Ilves.comin tila.
 

Realisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilmeisesti täytyy elää jatkossa toivossa että suurimmat Ilves-uutiset syntyvät kuun alkupuolella. Tai sitten e-mediaan turvautuvat Ilves-henkiset elävät uutispimennossa.

EI näin, please.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Ja taas ollaan kontallaan, ei hjuva!
Eikö tätä todellakaan saada korjattua tällaista vikaa?
Vaihtaa palvelun tarjoajaa tai jotain?

Sivut on nurin joka kerta kun jotain todella tapahtuu siirtorintamalla, haloo!
 

Mr_T

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tällaiseen ei ole MITÄÄN hyväksyttävää selitystä. Ei tilaajan eikä palveluntarjoajan toimesta.

On varsin edullista nykyään ostaa luotettavalta taholta hosting/housing verkkopalvelulle. Ei ole mitään järkeä pitää markkinoinnillisesti näin tärkeää palvelua epäluotettavalta taholla.

Varmasti on siis ainakin tilaaja (Ilves/PK) mokannut pahasti. Samoin palveluntarjoaja on joko myynyt väärän tuotteen ja/tai epäonnistunut myydyn tuotteen ehtojen täyttämisessä.

Ilves/PK: Ostakaa konsultointia palveluntarjoajan valintaan sekä verkkopalvelun tekniseen ylläpitämiseen. Valitkaa kumppanit huolella, älkääkä harrastelko ja nuukailko tärkeässä asiassa. Tuntuu täysin käsittämättömältä että verkkoviestintään panostetaan henkilötyöpäiviä todella runsaasti, mutta hosting hoidetaan sitten el cheapo -mentaliteetilla.

HÄVETKÄÄ !!!
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hävetkää, arvoisa Ilves.
Ensin ostatte Sonjan ja sitten on sivut nurin.

(Tämä oli neljäs viesti tänään, jossa kaikki maailman pahuus on Jyrki Lumpeen vika. Mä oon säälittävä.)
 

Dirty deed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Ilves.com - luotettavaa nettipalvelua

No niin eka viestini jatkoaikaan. Ja mistä aiheesta.

Tosiaan tämä on ainakin kolmas kerta kun sivustolla on sama ilmoitus. Luulisi nyt että kahdesta aikaisemmasta kuprusta olisi opittu jotain mutta ei.

Tosin Ilves.comissa olleiden tietojen mukaan syyllinen ei ole Ilveksen päässä vaan palvelun tarjoajan päässä joka on yksipuolisella päätöksellä muuttanut sopimuksen ehtoja.

Ilves ei lähtenyt kuitenkaan nyt kesken vilkkaimpien joukkueenrakennus touhujen keskellä vaihtamaan palveluntarjoajaa ja toivonkin ettei näistä katkoksista ole muuta haittaa kuin meidän fanien harmistus ja imagotappio Ilvekselle. Kamalaa ajatellakaan että esim. joku pelaaja- tai yhteistyösopimus karahtaisi kiville jos koko Ilves-organisaation sähköpostiliikenne on tämän takia jumissa.

Juuri tällä hetkellä Donald Trump haluaisi mainostaa uutta firmansa kehittämää Zambonia eli Trumpzonia Ilveksen pelipaidassa, mutta koska Essi ei saa meiliä ja siten ei vastaa meiliin ottaa Donald yhteyttä seuraavaksi legendaarisimpaan kiekkojoukkueeseen ja Montreal Canadiens saa viiden vuoden ja 57 Trumpziljoonan dollarin sopimuksen...

Näppärästi muuten Lumpeen paluuseen ajoitettu tämä katkos.
 

The G

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Calgary Flames
Palveluntarjoaja vaihtuu

Uutinen tässä

********

Ilves vaihtaa verkkosivujensa palveluntarjoajaa

Ilves-Hockey Oy vaihtaa verkkosivujensa palveluntarjoajaa. Vaihdos johtuu siitä, että nykyinen palveluntarjoaja on vastoin sopimusta sulkenut Ilveksen verkkosivut toistuvasti liikennemäärän ylitykseen vedoten. Uuden palveluntarjoajan etsiminen alkaa heti elokuun alussa, kun Ilves-Hockeyn henkilökunta palaa kesälomalta. Vaihtoehtoja on jo kartoitettu.

Alkuperäisen sopimuksen mukaan Ilveksen verkkosivuilla ei ollut liikennerajoitusta. Palveluntarjoaja sulki sivut ensimmäisen kerran toukokuussa liikennemäärän ylitykseen vedoten. Tällöin riitti soitto ja muistutus sopimuksesta, minkä jälkeen sivut avattiin.

Toisen kerran sivut suljettiin samaan syyhyn vedoten kesäkuussa. Tällöin palveluntarjoaja ilmoitti, että palveluun on tullut liiikennerajoitus. Palveluntarjoaja ilmoitti lähettäneensä asiasta sähköpostin ja jos mitään huomautettavaa ei ollut, astui liikennerajoitus voimaan. Tuollaista sähköpostia ei ole tullut kenellekään Ilves-Hockeyssa eikä Poika Kotiin Oy:ssä. Sitä ei ollut myöskään postitilillä, missä palveluntarjoaja ilmoittaa julkaisevansa tiedotteet.

Kesäkuun katkoksen jälkeen toimitusjohtaja Esa Honkalehto keskusteli palveluntarjoajan kanssa. Sovittiin, että sivuja ei suljeta, vaan palveluntarjoaja laskuttaa liikennemäärän ylityksestä. Keskusteluissa sovittiin lisäksi summa, jonka Ilves maksaa ylityksistä. Ilves maksoi ko. summan heti etukäteen. Tämä tehtiin sen tähden, että toimiston henkilökunta oli juuri lähdössä lomalle ja haluttiin varmistaa, että sivut toimivat loman ajan. Jo tuolloin tehtiin päätös kartoittaa mahdollista uutta palveluntarjoajaa.

Poika Kotiin Oy tuottaa Ilves.comiin sisällön sekä hoitaa webmasterin tehtävät. Poika Kotiin Oy ei tee sopimuksia palveluntarjoajien kanssa, vaan sopimukset tekee Ilves-Hockey Oy. Eräällä verkkosivulla esitetty kritiikki PK:ta kohtaan on siten täysin aiheeton.

Tarkki Hurskainen
mediapäällikkö
Ilves-Hockey Oy

********

Erittäin tervetullut uutinen. Kiitos.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Nyt alkaa siis vihdoin tapahtua, hyvä homma.

Ja Ilves.com:n uutisointi kyseisestä asiasta oli tervetullutta.

Edellenkään ei muuten ollut Jyrkin paluusta mitään vahvistusta Ilves.com etusivulla..?
 

Santiago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Loistavia uutisia Tarkilta. Ilves on siis yrittänyt korjata asiaa, mutta ongelmana on se, että halvalla ei saa hyvää, eikä siinä auta vaikka kaivaisi kuvetta uudemmankin kerran. Kyllähän tästä casesta on vedettävissä aika vahvat johtopäätökset kyseisen palveluntarjoajan tasosta ja palvelualttiudesta.

Pointsit toimenpiteisiin ryhtymisestä, ja ehkä lomien ajoittuminen päällekkäin ongelman kanssa tekee viiveen palveluntarjoajan vaihtamisessa hieman ymmärrettävämmäksi...
 

Metso

Jäsen
HN kirjoitti:
Itse olisin ehkä jättänyt näpäyttämättä tietämättömiä mutta silti aina valppaasti räksyttäviä mottipäitä (eivät ansaitse huomiota),

Jaa, no minusta osan sivujen toimimattomuudesta johtuvasta kritiikistä joutuu myös Poika Kotiin Oy ottamaan kontolleen. Tietenkään webmasterin ominaisuudessa se ei neuvottele Ilves-Hockey Oy:n sopimuksia (ellei Ilves näin halua), mutta webmasterin tehtäviin sisällytetään käsitykseni mukaan yleensä sivujen toimivuudesta vastaaminen.

Tässä tapauksessa tietysti ongelmat johtuivat yksinomaan palveluntarjoajasta. Kuitenkin ihmettelen jo alunperin varsin kyseenalaisen maineen, ainakin tämän foorumin mukaan, omaavan palveluntarjoajan käyttöä. Poika Kotiin Oy mainostaa Ilveksen sivuja oikeutetusti sisällöltään SM-liigan ykkösiksi, mutta ei kuitenkaan ole mielestäni huolehtinut tarvittavalla huolellisuudella kokonaisuudesta. Olisiko siis pitänyt perehtyä myös tähän osaan sivustosta paremmin? Epäilen että Honkalehto ei kuitenkaan tee sopimuksia palveluntarjoajien kanssa konsultoimatta ensin webmasteriaan. Ja jos näin tekee, niin kommenttini on aiheeton.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
jäämies-70 kirjoitti:
Edellenkään ei muuten ollut Jyrkin paluusta mitään vahvistusta Ilves.com etusivulla..?

Kenties Sonjan paluu on ollut suunnitelmissa julkaista muiden miesten yhteydessä ja tästä halutaan pitää kiinni? Tai jotain.

Hienoa, että ilves.com siirtyy toisaalle. Toivottavasti löytyy erinomainen palveluntarjoaja.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Ghost kirjoitti:
Toivottavasti löytyy erinomainen palveluntarjoaja.

Oikeastaan markkinoilla ei kuin hyviä palveluntarjoajia, Daous tekee tästä poikkeuksen - on erittäin syvältä. No, mitäs muuta voi odottaa kun firma tulee Turusta ja kotisivutkin näyttävät samalta mitä tehtiin yläasteella Frontpagella.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tommy kirjoitti:
Oikeastaan markkinoilla ei kuin hyviä palveluntarjoajia, Daous tekee tästä poikkeuksen - on erittäin syvältä. No, mitäs muuta voi odottaa kun firma tulee Turusta ja kotisivutkin näyttävät samalta mitä tehtiin yläasteella Frontpagella.


On se nyyppä! Silloin kun meikäläinen oli yläasteella, piirreltiin tusseilla ja väriliiduilla... Kotisivutkin tarkoittivat lähinnä Koti-aiheisia sanomalehtisivuja.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
jäämies-70 kirjoitti:
Edellenkään ei muuten ollut Jyrkin paluusta mitään vahvistusta Ilves.com etusivulla..?


Toimisto lomailee kuun loppuun, joten maanantaina lienee vasta odotettavissa julkistus.
 

HAL9000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki tamperelaiset käy paitsi Ilves
Tommy kirjoitti:
Oikeastaan markkinoilla ei kuin hyviä palveluntarjoajia, Daous tekee tästä poikkeuksen - on erittäin syvältä.

Puhuen ihmisenä, jonka toimenkuvaan on kuulunut mm. asiointi juuri tällaisten webbipalveluntarjoajien kanssa, en omien kokemusteni perusteella sanoisi ihan noinkaan. Kaikilla on ollut oma problematiikkansa, yhdellä yhden ja toisella jonkin toisen asian kanssa. Toki tällä palstalla kuullun perusteella Daous on sekä röyhkeydessä että ammattitaidottomuudessa ihan omaa luokkaansa, ja ansaitsee ehdottomasti tulla listatuksi ryhmään "Suosittele vain pahimmille kilpailijoillesi".

Ratkaisu irtautua Daousista on ehdottomasti oikea. Jos se ei olisi ollut mahdollista (viitaten huoleen sähköpostin toimivuudesta ja siihen että ilves.com-domaini oli Daousin hallussa), olisi voinut esim. jättää ilves.com-domainin & sähköpostiliikenteen Daousin kontolle mutta siirtää webbisisällön toiselle palveluntarjoajalle vaikka nimellä www.tampereenilves.fi tms., ja www.ilves.comiin olisi jäänyt vain redirect tuonne. Kuitenkin paras ratkaisu tietysti on päästä kokonaan eroon kädettäjistä, jos vain mahdollista.
 

Metso

Jäsen
HN kirjoitti:
Tietojeni mukaan PK Oy esitti palveluntarjoajan vaihtoa Ilves-Hockeylle jo viime talvena.

Jos tietosi pitävät paikkansa en voi kuin ihmetellä Honkalehdon toimintaa. Tietystikään Ilveksen ja palveluntarjoajan sopimuksen yksityiskohdista ei myöskään ole tietoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös