Yllä. Olen mielelläni väärässä. Joukkueesta on lähtenyt Liigan paras maalivahti, kaksi EHT-tason sentteriä, yksi joukkueen henkisistä johtajista ja lisäksi saattaa olla, että kaksi maajoukkuetason laituriakin pelaa rapakon takana ensi kaudella.
Juu, elo-/syyskuussahan on taas pirusti laadukkaita pelaajia tarjolla Ilvekselle, kuten aina.
Suosittelen kuuntelemaan Juha Hautamaan podcast-jakson Ilveksen omasta podcastissa. Hade on ollut jo hetken aikaa pelaaja-agentti ja valottaa jakson lopussa, minkälainen tilanne tällä hetkellä on, ei pelkästään Liigassa, vaan maailmalla yleisesti.
On esimerkiksi hyvin vaikea uskoa, että Tappara lähtisi nykyisellä pakistollaan pelaamaan Liigaa. En kuitenkaan paniikkia heidän puolellaan asiasta näe. Siellä ymmärretään, kun vedetään happea pari sekuntia ja ajatellaan järkevästi, että joukkue ei ole valmis ja korvaajia on tulossa.
Ässistä on lähtenyt 11 pelaajaa ja yksi pelaaja on tullut sisään Mestiksestä. Lienee selvää, että sinnekin on vielä useampi pelaaja tulossa. Aivan kuten Ilvekseenkin.
Olen antanut itselleni ymmärtää, että joukkueella on ollut kassakaapissa sopimuksia ennen Koronavirusta. Ja nämä joukkueen ulkopuolelta. En tiedä ovatko sopimukset purkautuneet viruksen myötä, turvallista ja järkevää on kuitenkin olettaa, että purkautuivat.
Mikäli kausi alkaa syyskuussa on siihen aikaa vielä neljä kuukautta. Jäsen
@Kunto Ilvesfoorumilla toi aika hyvin esille minkälaisissa tilanteissa Liigaseurat tällä hetkellä elävät.
Yksikään liigajoukkue ei ole toukokuussa valmis. Ei varsinkaan nyt, tämänkaltaisessa tilanteessa, mitä ei ole ollut esillä koskaan suomalaisen ammattikiekkoilun aikana.
En kunnolla ymmärrä, mistä näin kova vauhtisokeus on iskenyt osaan Ilveksen kannattajista. Ei ole kuin kolme(!!!) vuotta aikaa, kun olimme henkihieverissä ja loppuun raadeltuja.
Itse olen siitä onnellisessa asemassa tällä hetkellä, ettei Koronavirus ole vaikuttanut arkeeni muulla tavoin, kuin etten pysty vanhempiani näkemään ja tietenkin, että urheilua ei tule telkkarista. Ravintolasta saa ruokaa tilattua kotiin ja mikäli olutta tekee mieli, senkin juominen on halvempaa kotona, kuin pubissa tai ravintolassa.
Urheiluseuroihin sen sijaan tämä on vaikuttanut valtavasti. Työskentelen yrityksessä, mikä on erittäin näkyvä sponsori Ilveksen varusteissa ja kotipeleissä, ja lisäksi myös muutamassa muussa Pirkanmaalaisessa seurassa. Tiedän, että neuvotteluja ja sopimuksia piti käydä uudestaan läpi ensi kaudesta Koronan vuoksi. Voin toisen miesoletetuista kiveksistäni pistää pantiksi, että emme ole ainoa yritys, joka on joutunut sponsoroinnista ja tukemisesta kiristämään, tai tekemään kompromisseja urheiluseurojen kanssa. Isoja ja pieniä puroja on, jossei nyt kuivunut niin ainakin kuivahtanut, urheiluseuroihin erittäin nopealla aikataululla.