Ilveksen joukkueen rakennus kaudelle 2023–2024

  • 253 911
  • 1 350

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kyllähän varsinkin nuo PO-tilastot ovat Kodytekillä todella vaatimattomat. Toivottavasti kerrankin tulisi voittoarpa.
 

Trick9

Jäsen
Suosikkijoukkue
-..'
Tilastot ovat kieltämättä heikot.

Pikaisella vilkaisulla kyseessä kuitenkin 24-vuotias pelaaja ja osa noista pudotuspeleistä on 6 vuoden takaa jolloin ikää oli 18.

Vähän syvemmällä analyysilla myös huomaa että Sebokin parhaimmat pudotuspelit ovat myöskin reilun puolen vuosikymmenen takaa. Viime vuonna 4 pistettä ja samat 4 tänä vuonna. Runkosarjassa 20 pistettä ja suunta alaspäin uralla. Odotukset eivät ole katossa Kodytekin suhteen mutta jos hän tulee olemaan liimattuna Suomen ja Ikosen keskelle koko kauden kuten Sebok ja jää 20 pisteeseen niin miehen voi heittää kuuseen samantien. Toivoisin myös yli 4 pisteen saldoa pudotuspeleissä mutta tärkeämpää ettei ole yhtä laiska ja flegmaattinen puolustussuuntaan kun Sebok oli näissä pleijareissa.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Jotenkin haiskahtaa todennäköiseltä flopilta tämä Kodytek. Pieni ja pehmeä, eikä tehotkaan kummoiset ole.
 

Kyle

Jäsen
Kyllähän tuo Sami Nikun sopimus Jyppiin on sellainen pieni muistutus, että kuitenkin haaveilu on sallittua myös Ilveksessä. Ehkä eniten juuri Masinin kohdalla voitaisiin puhua siitä ettei sen jatkosopimuksesta haaveilun tarvitse utopististä olla.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Vertaat oikeasti Tikkaan? Parempi vertauskohde saattaisi olla vaikka Sebök.
Sebokin korvaamiseen riittää märkä rätti, mitä tulee kamppailupelaamiseen. Jos halutaan pärjätä, niin tulijoiden pitää olla tuolla osastolla Tikan tasoa.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Sebokin korvaamiseen riittää märkä rätti, mitä tulee kamppailupelaamiseen. Jos halutaan pärjätä, niin tulijoiden pitää olla tuolla osastolla Tikan tasoa.

Eipä se ihan noin yksinkertaista ole. Ei jokaisen kentällisessä tarvitse olla mitään vääntäjiä. Katsoo vaikka naapurin Tanusta esimerkiksi.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Jasek Tapparassa, ei riitä, Pelsuissa riittää. Hmm.
Täysin eri rooliin pääsi Pelsuissa. Pelitapa myös vaikuttaa, Tapolan joukkueessa ei kauhasti sooloilla, Hölö antaa enemmän vapauksia olla luova, vaikka edellyttääkin pelisuunnitelmassa pysymistä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jasek Tapparassa, ei riitä, Pelsuissa riittää. Hmm.
Jasek Tapparaan?

Taisit Kelleheriä hakea. Tapolan kommentit "Otto joutuu aina tuplaamaan" tarttui jossain CHL-pelissä mikrofoniin. Tapola siis ei tykännyt kun Kelleher (ja Granath) ei voittanut laitapaineissa yhtään kaksinkamppailua.

Sitten kun Kelleherille sattui vielä pitkähkö tehoton jakso, niin aika Tapparassa kävi vähiin. Mutta taitavaksi pelaajaksi ehti itsensä osoittaa. Läpimurto Tapparassa jäi pienestä kiinni.
 

Hewu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Liiga
Jäsen punakone tuolla Ipaforkalla:

"Maalivahti check
Puolustus check
Keskushyökkäys 3/4 check
Laiturit 3/4 check"

Jännä nähdä, kuka toinen maalivahti tulee olemaan.

Ja toivottavasti tuo 3/4 keskushyökkääjien ja laitureiden kohdalla ei tarkoita sitä, että nämä puuttuvat olisivat ykkössenteri ja kärkilaituri :D
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
JYP on hankkinut laatupelaajia Rautakorven aikana melkoisella tahdilla. Mikään potentiaalisuus ei riitä enää Ilveksen kannattajillekaan.

Kodytek voi olla huti tai löytö mutta kärkeen pitää löytyä todistettua laatua, tunnettuja pelaajia.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Osaako Sebök muuta kuin nostaa kiekon jalalla ylös? Monesti viimeistään tuossa kohtaa loppui sitten osaaminen ja ymmärrys mitä pitäisi tehdä.

Ei oikeastaan mitään erityisosaamista liigaan. Ehkä jossain muualla lähtee paremmin, mutta Ilveksessä meni nyt näin.

Ennenkin minä tuota Kodytekiä kokeilisin. Olisi ainakin erilainen pelaaja kuin Sebök.
 

Milvus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere
Jäsen punakone tuolla Ipaforkalla:

"Maalivahti check
Puolustus check
Keskushyökkäys 3/4 check
Laiturit 3/4 check"

Jännä nähdä, kuka toinen maalivahti tulee olemaan.

Ja toivottavasti tuo 3/4 keskushyökkääjien ja laitureiden kohdalla ei tarkoita sitä, että nämä puuttuvat olisivat ykkössenteri ja kärkilaituri :D


Kovasti onnellista väkeä foorumilla, vaikka mitään nimiä ei lyöty pöytään niin 58 tykkäystä!

Kuinka moni epäilee että Ilves ei olisi kauden alussa lukumäärältään aina 'check'?

Ilves sijoitettiin kuluvan kauden alussa monessa lähteessä Top3 ja jos seuraavassa kauden liigaennakossa komeillaan esim Top4-6 niin areenalla väki tulee vähenemään jonkin verran.

punakoneen osumistarkkuus on graniittia, mutta pelkästään se että sopimuksia on tehty ei ainakaan minua saa vielä hurmoksen tilaan.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Kovasti onnellista väkeä foorumilla, vaikka mitään nimiä ei lyöty pöytään niin 58 tykkäystä!

punakoneen osumistarkkuus on graniittia, mutta pelkästään se että sopimuksia on tehty ei ainakaan minua saa vielä hurmoksen tilaan.
Mä luulen, että syynä on juuri tuo jäsen Punakoneen osumatarkkuus. Huteja ei pahemmin ole tullut, turhia ei ole länkyttänyt. Luottavainen olo siis itsellä ainakin on. Ihan ilman nimiäkin.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Eipä se ihan noin yksinkertaista ole. Ei jokaisen kentällisessä tarvitse olla mitään vääntäjiä. Katsoo vaikka naapurin Tanusta esimerkiksi.

Pelicans meni jatkoon, koska Ilveksellä ei riittänyt voima eikä luonne juuri tuolla hyökkäyspään maalin edustalla. Tikka joutui yksin joutui huseeraamaan ja teki pari maaliakin.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Mä luulen, että syynä on juuri tuo jäsen Punakoneen osumatarkkuus. Huteja ei pahemmin ole tullut, turhia ei ole länkyttänyt. Luottavainen olo siis itsellä ainakin on. Ihan ilman nimiäkin.
Punakone on real deal osaston miehiä ja sanoisin, että Ilvesfoorumin varmin tietäjä. Ei sano mitään, jos ei tiedä, arvailut aika minimissä.
 

Milvus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere
Mä luulen, että syynä on juuri tuo jäsen Punakoneen osumatarkkuus. Huteja ei pahemmin ole tullut, turhia ei ole länkyttänyt. Luottavainen olo siis itsellä ainakin on. Ihan ilman nimiäkin.


Niin, ja osumatarkkuus vaan paranee kun ilmoitti että joukkue on lähes valmis.

Minä joka en mistään mitään tiedä voin huhuta, että joukkue on kauteen lähtiessä täysin valmis.

sataa tykkäystä malttamattomana odotellessa...
 

Iitee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Koovee, Hifk
Tästä seuraavasta launchista, jossa on ilmeisen paljon sopimuksia punakoneen tietojen perusteella, on tulossa melko varmasti lässähdys suhteessa odotuksiin. Koskelan omaan ajatteluun tai hallituksen häneen istuttamaan ajatteluun ei sovi valmiit kalliit eliittipelaajat. Ilveksen strategiaan ei sen koommin tai siihen, mitä tiedämme Jalon kukkaronnyörien kireydestä.

No, sitten siellä on vielä hallituksen puheenjohtaja Jyrki Seppä, jonka ajattelusta on niukasti tietoa, tai hänen roolista pelaajabudjetin tai pelaajavalintojen osalta. Euroopassa hän haluaisi Ilveksen näkyvän, hän haluaisi vahvan talouden joka kestää heikot vuodet ja viirin kattoon vielä joskus. Seppä on 60- vuotias.

Kesti itse asiassa melko kauan ennen kuin näillä foorumeilla alkoi näkyä sellaista parranpärinää, että yli kahden miljoonan voitoista muutama satatonnia pelaajabudjettiin olisi mahdollista ja jopa suotavaa laittaa. Sitten taas meni jonkin aikaa, ennen kuin tällaista kommentointia alkoi ensimmäistä kertaa ilmetä sosiaalisen median kanavissa. Ei ole siellä vieläkään mitenkään näkyvästi esillä, mutta kuitenkin kasvussa.

Mielestäni iso kuva on, että kyllä massat hyväksyy uuden "potentiaalisen joukkueen" ja sellainen me saadaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös