Ilppara ?

  • 3 128
  • 31

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt kun on muutamissa asiayhteyksissä tullut ilmi kuinka paljon jääkiekon suurkuluttajat arvostavat perinteitä voi kai nostaa jälleen kerran keskustelun aiheeksi tiettyjen seurojen yhdistämisen.
Tampereella Ilves vietti puitteiltaan ja ilmapiiriltään lämminhenkiset juhlat ansiokkaan ja perinteikkään taipaleensa kunniaksi. Ilvesläiset tuntuivat nauttivan täysin rinnoin Ilvesläisyydestään, ja ihan hyvästä syystä. HN toi tällä palstalla hienosti julki Ilves-Tappara suhteen. Ilvesfani-Tapparafani suhde ainakin aikuisväestön keskuudessa noudattelee samaa maltillista, kannustavaa ja kunnioittavaa linjaa, tervettä kisaa unohtamatta.
Viime keväänä täällä oli molemmissa leireissä ilo melkein ylimmillään, eikä pelkästään oman joukkueen menestyksen vuoksi.
No kuitenkin olen antanut itseni kuulla, että lähitulevaisuudessa seurat yhdistyy ja syynä on raha, tai rahan puute. Sanomattakin on selvää, että monikaan ei tätä yhdistymistä kannata, mutta näin se vaan on odotettavissa.
Fanitkaan ei kai? halua yhdistämistä. Seurauskollisuus on fanien keskuudessa kova sana, perinteet on kova sana. Omat ympyrätkin on kova sana, vaikkakin niissä ympyröissä suvaitaan ja kunnioitetaan naapurinkin ympyröitä.
Joo tiedän kyllä mitä kaikkea rahalla voisi saada. Tässä asiassa kai haetaan sekä taloudellista, että pelillistä menestystä parempien ja samalla kalliinpien pelaajien kautta. Vai ?
Lopputuloksena olisi Tampereella yksi menestyvä jääkiekkoseura jolla ei ainakaan olisi perinteitä.
Nyt kun niitä perinteitä vielä on ja niitä kunnioitetaankin, niin kannattaisiko vielä yrittää jotakin muuta ratkaisua kun yhdistäminen. Löytyisikö muutamaa viisasta miestä pohtimaan asiaa. Nämä rahan edessä kätensä pystyyn nostavat voisivat puolestaan mennä Helsinkiin siihen Tikkanen-Harkimo paitashowhun. Siellä luultavasti näkisi aidosti rahan voiman ja ehkä väläyksen siitäkin onko "rahan voima" katsomisen arvoista.

Aivan, aloittelin jo hyvissä ajoin ja toivon tyhmän sinisilmäisesti, että Tampereella on kymmenen vuoden kuluttuakin molemmat seurat Ilves ja Tappara.
 
Minkälaisista lähteistä olet kuullut, että Ilves ja Tappara yhdistyvät tai että sitä suunnitellaan. Ajatus tuntuu täysin mahdottomalta. kuka silloin enää viitsisi halliin raahautua?
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sua lähde kaunis katselen

Ihan vakavasti olen asialla ja lähteeni on täysin luotettava.
Eikä tämä ole mikään uusi asia, vaikkakin se jostain syystä vaietaan kuoliaaksi, tai sitten muutamia ihmisiä kuten minua kusetetaan.
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kerroppas nyt lähteesi, äläkä tee ZZTOIPPAREITA täällä!

Minulla ainakin nousee iho kananlihalle aina, kun asiasta puhutaan edes leikillään. Jos Ilves ja Tappara joskus yhdistyvät on se oleva elämäni surullisin päivä ja maailmanlopun alku.
Toivon todella, että koskaan tällaista katastrofia ei pääsisi tapahtumaan.

Eppu Normaalin sanoin:

"Miks kaikki kauuunis on niin naivia ja markkinoiden voimissa vain draivia."
 

toimittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei toimi.

Kyllä Suomalaiseen 'suurkaupunkiin' 2 liigajengiä mahtuu (kyllä olen katkera TPS:n menestyksestä). Jos Rauman kokoisessa kaupungissa on tyydyttävästi liigassa pärjäävä jengi niin kyllä Tampereella kaksi täytyy mahtua.

Ei Tampereella voi niin montaa hölmöä sattua kahden jääkiekkoseuran hallitukseen/omistajiksi että tuommoinen tapahtuisi. Kabineteissa ja saunan lauteilla pienessä nousu humalassa tullaan varmasti vielä satoja kertoja kuulemaan tuo sama paha asia.
Eivät Treen jääkiekon ystävät voi perinteitä niin pahasti raiskata ja samalla puukottaa kaikkia fanejaan selkään.

Raja se on oltava rahankin vallalla vaikka eräällä todellisuuden taju onkin tainnut kadota.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ande

Tiesin, että tätä lähdettä aletaan kiristää ja ymmärränkin sen. Kyllä tekin tiedätte että ei täällä voi lähteitä ainakaan tällaisessa asiassa paljastaa, semmonen vaan on "yleinen käytäntö". Jos minä sanoisin, että lähteeni on Ville Virtanen niin Ville Virtanen ei koskaan enään kertoisi minulle mitään ja niimpä minä en enään koskaan tietäisi mitään...tieto kyllä lisää tuskaa ainakin tässä asiassa mutta...
Niin, oleellista on se että tällaista juttua olen kuullut ja TIEDÄN lähteideni tietävän kaiken, joten uskokaa vaan.

Toipparin Matti se ei kuitenkaan ollut joten älä ikinä enään vertaa minun kirjoituksiani häneen. Hirveetä, anteeksi saisit pyytää.
 

axe

Jäsen
Seura ilman faneja on kuollut seura vaikka kuinka olisi sponsoreita.

Vähintään 95% niistä, jotka todella välittävät tamperelaisesta kiekkoilusta -- ne todelliset Ilves- ja Tappara-fanit -- eivät vähäisimmässäkään määrin kannata yhdistynyttä joukkuetta. Saavat olla aika rahamiehiä ne loput 5% jos aikovat pyörittää täällä kiekkobisnestä ilman katsojia. Tosin eipä tavallinen fani noita seuroja ole Tampereellakaan kiinnostanut enää 3-4 vuoteen, vaikka puheissa tietysti toista väitetäänkin.

Ei mua menestys tai mestaruusjahdit tuonne halliin aja illasta toiseen. Menestystä toki toivotaan ja siihen tähdätään, mutta ei se ole itseisarvo. Pelkkä Tappara sinne vie, oli vastassa sitten TPS, Colorado Avalanche tai JoKP, oli taso mikä tahansa, oli ottelussa panosta tai ei.


Edit: Uh, menetys ja menestys lienevät vähän eri asioita...
 
Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huhhuh!

Taas näitä epämiellyttäviä visioita. Tuntuisi ulkopuolisenakin vastenmieliseltä asialta tuo tamperelaisseurojen yhdistyminen.

Niinkuin axe sanoi, seura ilman faneja on kuollut seura, vaikka kuinka olisi sponsoreita. Eikä niitä sponsoreita välttämättä tule niin yksinkertaiseen malliin, että Ilveksen rahoittajat + Tapparan rahoittajat = uuden seuran rahoittajat. Sama pätee kannattajiin. Kyllä se faneille ja varmaan ainakin osalle rahoittajistakin on tärkeä asia, että on se kaksijakoisuus. Olen Ilves, koska en ole Tappara ja olen Tappara, koska en ole Ilves.

Mitä taas tulee asetelmaan rahamiehet vs. tavalliset fanit, niin heikkoihin kantimiin asiat suomalaisessa kiekkoilussa menevät, jos aletaan juosta pelkkien rahamiesten pillin mukaan. Kuinka kauan kiekko kiinnostaa sponsoreita, jos ei ole katsojia? Ja miten kauan kiekko kiinnostaa edes viihteenä niitä bisneskatsojia, jotka eivät lajia tai seuroja rakasta? Sanon yhä uudelleen monta kertaa sanomani asian: älkää laiminlyökö tavallista fania. Ne fanit tähän touhuun viimekädessä rahan tuovat lippuineen ja yleisönä luovat sponsoreille kohteen, jolle mainostaa ja markkinoida. Ja tavalliselle fanille seura menee yleensä menestyksen edelle.

Jos omalle kohdalle miettii sitä Lukon ja Ässien yhdistymistä, josta joku joskus puhui puolivakavissaan. Halli Luvialle ja sitä rataa... 1+1=2 ja Satakunnassa kaikki hyvin! Noinkohan...
 

jokerimesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, San Jose Sharks
juuri niin...

Minua kyllä hirvittäisi ajatus, että esim. Jokerit ja HIFK yhdistyisivät... Se olisi kyllä aivan järjetöntä. Totta kai pitää olla ainakin kaksi "kilpailijajoukkuetta" samalla paikkakunalla, jos vain mahdollista.
 

Jip Pii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tampere Hockey Club

Kun jonkun tai joidenkuiden väsähtäneissä aivosoluissa kehittyisi tällainen kuningasidea, niin seuran nimestäkin voitaisiin olla ihan varmoja: kyseisten älynjättiläisten voimat riittäisivät juuri ja juuri pusertamaan liikkeelle nimen Tampere Hockey Club. Väreistä valittaisiin se ainoa tamperelaisittain vapaana oleva eli punainen. Siinä sitä olisi hallissa meillä kaikilla oranseilla ja keltaisilla riemussa pitelemistä.

Eihän tällaista ikävää tapahtumaa nykyisenä bisnesaikana tietenkään täysin voi torjua. Kun yksi iso Ilves-Hockey Oy:n ja pari isompaa Tamhockey Oy:n (Hoh-hoijaa, mitä nimiä muuten nämäkin) osakkeenomistajaa päättää tehdä Tampereelle vain yhden joukkueen, niin se on sitten siinä, tuo uljas Tampere Hockey Club. Meille kannattajille jää tehtäväksi enää uskoa niitä uskomattomia perusteluja "ainoasta mahdollisesta vaihtoehdosta" ja "kansainvälisiä tavoitteita" kuvaavasta nimestä. Taidatkin koo liikkua rahapiireissä? (Vai amerikkalaisesta jättipotista haaveilevissa piireissä? Tai kenties makkaraperintöä odottavissa piireissä, tunnet Nykäsmatin? ;) )

Axen tuossa aiemmin esittämää teoriaa 95-5 -jaosta voisi tietenkin hieman opponoida sillä tosiasialla, että eihän tällä toisella "aatelisnimisellä" tamperelaisjoukkueella eli Tampere Unitedillakaan ollut vielä kolme vuotta sitten yhtään kannattajaa, pelkästään tämä "eurokentät avaava" nimi. Viimeisissä kotiotteluissa on menestyksen myötä käynyt kuitenkin enemmän populaa kuin tässä kaupungissa on jalkapallopeleissä nähty sitten Ilveksen menestyspäivien. Menestys tietysti toisi katsojia THC:llekin, ehkä suhteessa 4500+4500=6000.

Mutta kuten Axe totesi, menestys ei ole läheskään koko hallissakäymisen funktio, vaan Ilves tai Tappara on. Meidän sukupolville ei ole olemassa muuta. Tällainen yhdistäminen olisi järkyttävää perinteiden ja kannattajien mielenrauhan raiskaamista, mitä ei tee mieli edes ajatella saatika hyväksyä. Eikä kai kuitenkaan vielä pitkään aikaan tarvitsekaan. Siitä lähdetään.

Eläköön Ilves ja Tappara! Eläköön!

PS. Hylkää koo miljoonakaverisi, jos ne tällaisia puuhastelevat. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tampere liitetään Turun kaupunginosaksi ennemmin kuin Tappara ja Ilves yhdistetään. Yhdistymiselle ei ole mitään järkeviä perusteluja. Niin kuin viime kausikin osoitti niin Tampereella voi yhä olla kaksi menestyvää SM-liigaseuraa ja vaikkei edes voisi olla niin mitä sitten? Menestys ei kuitenkaan ole (ainakaan minulle) se tärkein asia. Minä kannatan mieluummin Mestiksessä pelaavaa Ilvestä kuin SM-liigassa pelaavaa Tampere Hockey Clubia. Tapparan ja Ilveksen yhdistymisestä nousisi Tampereella sellainen kansanliike, ettei ennen olisi nähty. Minä voisin mennä kärjitetysti sanoen vaikka hautaan taistellessani Ilveksen säilymisen puolesta.
 

Salomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No Way

Tuntuupa aika uskomattomalta visiolta.
Jos yhdistyminen todella tapahtuisi, niin kenen tarkoitusperiä se palvelisi?
Kenelle tuotteen saisi edes kaupaksi?

Näin "ulkopuolisena" toivon näkeväni tulevaisuudessakin Ilveksen ja Tapparan ihan omina joukkueina.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Ei, ei, ei, ei!

Mahdoton ajatus ainakin ensikuulemalta. Ilves on valtakunnan kautta aikain menestynein seura, ja Tapparalla lienee mielikuvani mukaan eniten kannattajia koko maassa. Molemmat ovat legendaarisia seuroja, joiden vierailu Nordenskiöldinkadulla kiinnostaa aina enemmän kuin muiden näiden kanssa samantasoisten porukoiden kohtaaminen (poislukien tietty rakas naapuri, ja ehkä TPS).

Toisaalta, jos potkupallon puolelle manselaisittain katsotaan, sieltä löytyy ehkä hieman lohdunjyviä tuova esimerkki, ainakin päällepäin onnistuneelta näyttävä seurafuusio. Käsittääkseni TPV:llä ja Ilvekselläkin oli jonkin asteen viha-rakkaussuhde, eikä yhdistymistä meinattu Mansessa sulattaa millään. Fuusio kuitenkin runnottiin läpi, ja luotiin nimihirviö Tampere United. Tällä hetkellähän TampU jahtaa realistisesti mestaruutta kolmostilalla kolmen pinnan päässä kärjestä. Liigan hännillä/ykkösessä rampineistä seuroista tehtiin yhteistyöllä liigan huippujoukkue. Ymmärtääkseni United on myös saanut pikkuhiljaa enemmän tai vähemmän äänekkäitä kannattajiakin.

Ipan ja Tapparan tapauksessa kyse on kuitenkin pitemmistä perinteistä ja isoimmista mittasuhteista, jääkiekko on huomattavasti suurempi laji Suomessa. Tämän lisäksi suuren suuri ero TPV:n ja Ilveksen futisfuusioon on se, että molemmat Manselaiset ovat menestyneet mainiosti viime aikoina. Viime kausi parhaana ja tuoreimpana esimerkkinä: Tappara hopeaa, Ilves pronssia! Onko tuosta nyt mukamas niin pitkä matka mestaruuteen, että ko. seurojen perinteitä arvostaville suurille ihmismassoille niin tuskallinen fuusio olisi ainoa toimenpide? Vai pitävätkö puheet molempien talousvaikeuksista paikkansa ja ovatko vaikeudet sitä luokkaa että taloudellisesti kummankin jatkaminen yksin olisi mahdotonta? Edes tavoitteita ja budjetteja madaltamalla?
 
Viimeksi muokattu:

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei tule onnistumaan

Aina jostakin päin puheet yhdistymisestä nousevat esiin uudestaan ja uudestaan kunnes sitten taas vähäksi aikaa hiljenevät. Viime keväänä kaupunkiin tulleet kaksi mitalia on kuitenkin niin selvä osoitus siitä että Tampereella pystyy 2000-luvullakin pärjäämään SM-liigassa kaksi joukkuetta. Kuka sitten ylipäätään ryhtyisi kannatamaan uutta seuraa jos sellainen päätettäisiin perustaa Tapparan ja Ilveksen pohjalle? Ei ainakaan sellaisella henkilöllä olisi mitään kunnioitusta perinteitä kohtaan. Periaatteessa jomman kumman seuran sisäpiirissä joku voisi kuvitella että kun Hakametsässä remonttien jälkeen saadaan palvelut nykyajan tasolle niin liikemiehille saataisiin myytyä paljon kalliita paikkoja jopa siitäkin huolimatta että uudella seuralla ei olisi mitään perinteitä. Molemmilla joukkueilla on niin vahva kannatus ja innokkaat vanhemmat raahaavat pienokaisensa hallille heti pienestä pitäen jonka jälkeen on valinta tehty ja se pysyy. Miten sitä nyt yhtäkkiä Tampereella niin moni kaupunkinlainen innostuisi aikuisikäisenä vielä valitsemaan itselleen uuden joukkueen mitä kannattaa kun on kymmeniä vuosia kannattanut joko Tapparaa tai Ilvestä? Seurojen vahvat perinteetkin jo omalta osaltaan vaikuttavat siihen että glory huntereiksi eivät pitkän linjan fanit yhtäkkiä muutu.

Miten sitten Harkimon ja kumppanien suunnitelmat EHL:stä tulevien vuosien aikana toteutuvat? Sitä täytyy seurata koska myös tamperelaisten seurojen nokkamiehillä saattaisi olla kiinnostusta lähteä mukaan EHL:ään jos ja kun sarjassa alkaisivat suuret rahat liikkumaan. Ei kuitenkaan edes EHL:ään mukaan meno voisi olla mielestäni syy joukkueiden yhdistymiseen vaikka joku saattaisikin vedota siihen että saataisiin kasattua yhdistymisen avulla isompi budjetti jolla hankkia parempia pelaajia jne. No onhan tuota EHL.ääkin haaveiltu jo kymmeniä vuosia mutta ei sitä ole saatu kunnolla toimimaan mutta puhetta ja jos jonkinnäköistä tarinaa on siitäkin riittänyt tarpeeksi. Uskon että kummankin seuran vaikutusvaltaiset tahot pitävät huolen siitä että Tappara tekee nimenomaan työtä Tapparan menestymisen eteen ja Ilves vastaavasti omiensa. Ne ovat haihattelijoita jotka viitsivät kuvitellusta yhdistymisestä jauhaa.


Potkupallon puolella TamUn perustaminen sai aikaan kyllä meteliä mutta ei kansanliikettä mikä osoittaa sen että lajin suosio Tampereella on varsin pientä verrattuna siihen kuinka paljon Tapparassa ja Ilveksessä tapahtuvat asiat kansaa päivittäin puhuttavat.
 

Mr_T

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aikas vänkä aihe juuri nyt kun Tappara valmistautuu yhtenä suurimmista ennakkosuosikeista kauteen. Yleisömäärien kannalta joukkueen ei tarvitse olla ollenkaan tuota vahvempi eikä suurempi ennakkosuosikki. Tuskin sponsoreidenkaan.

Miksi muka pitäisi yhdistyä? Että pelit pysyisivät tasaisina nousukuntoisia SaiPoja, Jyppejä, Lukkoja ja Kärppiä vastaan vai?

Ei se peli siitä mihinkään parane vaikka kuinka yhdisteltäisiin. Asiat huonosti hoitamalla osakeyhtiö on konkassa ja joukkue divarissa ennen kuin ennättää kissaa sanoa, vaikka kuinka olisi yhdistynyt joukkue.

Kärpätkin oli vuosikymmenen divarissa suuresta talousalueesta huolimatta.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Pari pointtia

1. TPV ja Ilves eivät yhdistyneet jalkapallossa. TPV vetäytyi fuusiosta suuren vastustuksen vuoksi viime hetkellä ja Ilves "fuusioitui" käytännössä yksinään TampUksi. (taisi fuusion toinen osapuoli olla Nelosdivarin TJK) Parin vuoden hiljaiselon jälkeen Ilves synnytti täksi kaudeksi uuden edustusjoukkueen Kakkosdivisioonaan. Itse seuraan Ilveksen otteita suuremmalla mielenkiinnolla kuin TampU:n joka ei ole oikeastaan mitään, Ilveksen äpärälapsi.

2. Tampere United on liki konkurssikypsä, seura ei tulle näkemään vuotta 2005

3. Vaikka TPV ja Ilves olisivatkin yhdistyneet (jota eivät tehneet), niin jalkapallon asema Tampereella on mitätön jääkiekkoon verrattuna, eikä lainkaan vertailukelpoinen mihinkään. Jääkiekko on Tampereen laji, en ihmettelisi vaikka jääkiekkoyhdistämisen junailleet kokisivat fyysisiä vammoja. TPV ja Ilves eivät ole varsinaisesti perinteisiä vihollisia, kummallakaan ei edes ole kuin yksi vaivainen mestaruus.


4. Jos Ilves pelaisi Kolmosdivaria ja Tampere HT liigaa, menisin seuraamaan Ilveksen otteluita yli 10 kertaa kaudessa ja Tampere HT:n otteluita 0 kertaa kaudessa.

5. Tampere HT:n otteluita en ikinä tule seuraamaan paria enempää kauden aikana, oli Ilvestä tai ei.

6. Mielummin näen Ilveksen lakkaavan olemasta ja Tapparan jatkavan, kuin seurojen yhdistyvän muovihirviöksi. Molemmissa tapauksissa lopettaisin aktiivisen kiekon seuraamisen, mutta jälkimmäisessä useat ystäväni sentään voisivat sitä jatkaa.

7. Minä en Ilvestä menestyksen vuoksi kannusta, mielummin kolmekymmentä vuotta divarissa kuin kolme mestaruutta putkeen ja katoaminen.

8. Minä kannustaisin Ilvestä vaikka se siirtyisi Vaasaan pelaamaan. En minä Ilvestä Tampereen vuoksi kannusta.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Pari pointtia

Viestin lähetti Mane
1. TPV ja Ilves eivät yhdistyneet jalkapallossa. TPV vetäytyi fuusiosta suuren vastustuksen vuoksi viime hetkellä ja Ilves "fuusioitui" käytännössä yksinään TampUksi. (taisi fuusion toinen osapuoli olla Nelosdivarin TJK) Parin vuoden hiljaiselon jälkeen Ilves synnytti täksi kaudeksi uuden edustusjoukkueen Kakkosdivisioonaan. Itse seuraan Ilveksen otteita suuremmalla mielenkiinnolla kuin TampU:n joka ei ole oikeastaan mitään, Ilveksen äpärälapsi.


Tarkoitat varmaankin Sorsapuiston Ilvestä. "Fuusion" myötä pelkän Ilves nimen käyttö ei ole sallittua. Korjatkaa jos olen väärässä!

Mitä tulee Ilves-Tappara-fuusioon niin unohtakaa koko juttu. Kuulin nimittäin Hämeen/Pohjankankaalla harjoittelevan virolaisen kenttätykistön patterin kirjurilta, etteivät kumpaisenkin seuran/yhtiön kannattajat kertakaikkisesti ikinä hyväksy kahden näin menestyksellisen ja perinteikkään seuran yhdistymistä. ;) .
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Kyllähän siinä TamU:n synnyssä fuusioituivat nimenomaan Ilves ja TPV. TPV:stä vaan wanha kunnon TPV ry, Juntusen & kump. pyörittämä TPV Tampere Oy, jolla oli TPV:n sarjapaikka, lipesi ulos fuusiosta.

Jalkapallofuusion erottaa tästä Ilves-Tappara casesta hyvin paljon se, että manselainen futis oli huonossa jamassa kahden huonon taistellessa vähistä tukimarkoista verissä päin ykkösdivarissa. Ja fuusion osittain vesitti TPV:n nousu puolivahingossa takaisin liigaan. Siitä, mitä tuossa yhteydessä tapahtui, voi eri näkökannoilta kirjoittaa paljonkin, mutta ehkei SM-liigapalsta ole sille oikea paikka. Sen verran vielä, että TJK syntyi aikanaan Ilveksen organisaatiosta henkilöristiriitojen vuoksi eronneesta porukasta, tyypillistä Tampereen jalkapallolle sekin.

Minä itse asiassa uskon joko Tapparan ja Ilveksen fuusioon tai sitten toisen joukkueen hiljaiseen nuutumiseen pois liigasta aikanaan. Hakametsän hallin remontointipäätös, tai oikeammin päätös olla rakentamatta uutta monitoimiarenaa, siirsi tämän 'worst casen' kyllä ainakin kymmenellä vuodella eteenpäin. Molemmat tamperelaiset ovat taloudenpidosta opetuksensa saaneet ja tämän kokoiselta talousalueelta riittä kyllä niin rahaa kuin katsojia kahdellekin liigajoukkueelle. Realiteetti on kylläkin, ettei näillä resursseilla mestaruudesta pystytä läheskään joka kaudella edes unelmoimaan, toivottavasti edes muutamien kausien välein saataisiin myös kannusta taistelevia yhdistelmiä.
 
ei tule tapahtumaan

Ei tätä yhdistymistä tule tapahtumaan, olkaa rauhassa.

Mutta on kiva leikkiä ajatuksella :

Onhan se kyllä niinkin että JOS yhdistyminen tapahtuisi ja Treella olisi peli niin ei katsomot tyhjinä olisi vaiika siellä pelaisikin Tre United - TPS. Osa varmaan boikotoisi aikansa mutta ennemmin tai myöhemmin olisitte tekin fanit taas hallilla ...
 

sulovilen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IPA
TRE - TKU

Se, mikä erottaa Tampereen ja Turun lätkäkaupunkeina on juuri tämä kriittinen ja helposti kipinää herättävä keskutelunaihe lätkä. Tamperelaisilla on onni puhua lätkästään myös hieman erilailla ajattelevien ihmisten kanssa, joilla on jyrkästi erilaiset lähtökohdat puhua kieroksen tapahtumista. On eri seurojen enemmän ja vähemman fanaattisia kannattajia ja tiukan neutraalin linjan vetäjiä myöskin jonkin verran. Mitäs Turussa, yhteen hiileen puhaltavia hymistelijöitä, joiden suurin murhe on joku loukkaantumisista tai peluutuksista puhuminen, tai sitten taas ilkeästi pelanneen HIFKin moralisointi.

En perkule vaihtaisi meikäläistä systeemiä lounaiseen hymistelyyn, vaikka "poikaa" rontattaisiin kolmena vuonna peräkkäin kylällä -ei se ole sen arvoista. Kyllä koko lajia rikastuttaa enemmän tämä vastakkainasettelu ja pieni vinoilu työpaikoilla, ravintoloissa, parhaiden kavereiden kesken ym...
Ei tätä Turkulainen ymmärrä, mutta se on taas sitten heidän menetyksensä.
 
Re: TRE - TKU

Viestin lähetti sulovilen
Mitäs Turussa, yhteen hiileen puhaltavia hymistelijöitä, joiden suurin murhe on joku loukkaantumisista tai peluutuksista puhuminen, tai sitten taas ilkeästi pelanneen HIFKin moralisointi. .

Ai, ollaanko me Turussa ainoita joilla on vaan 1 joukkue Liigassa ?
Oikeessa oot, jääkiekossa ei voi olla mitään hohtoa ilman paikallis vastustajaa. Eikö niin Oulu, H:linna, Pori, Rauma, Lahti, L:ranta, J:kylä ? Kaikkein surkeimmat varmaan käy kattomassa Mestistä ...

Viestin lähetti sulovilen
. Kyllä koko lajia rikastuttaa enemmän tämä vastakkainasettelu ja pieni vinoilu työpaikoilla, ravintoloissa, parhaiden kavereiden kesken ym...
Ei tätä Turkulainen ymmärrä, mutta se on taas sitten heidän menetyksensä.

Mistäs päättelit ettei tätä ymmärretä ? Toisaalta jos emme ymmärrä niin en menisi sanomaan sitä menetykseksi. Ai niin eihän me voida ymmärtää kun meillä on vaan 1 joukkuekin Liigassa ...

Niin katsos Sulo, jos et löytänyt "juonta" niin se oli se että siellä halliilla olisit sinäkin hetken päästä vaikka Treella olisikin vain 1 joukkue. Ja vielä VARMUUDEN vuoksi - ei teitä yhdistetä,rauhoittukaa ja keskittykää tuleviin paikalispeleihin.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Kuulostaa oudolta...

tuo yhdistymis juttu. Onko menestymisen pakko jollain niin suuri, että pitää suunnitella tälläistä? olisiko kuitenkin järkevämpää ryhtyä hoitamaan asioita paremmin, koska uskon asioiden jäävän ennalleen ja jonkun vuoden päästä "Tampere United" olisi todennäkoisesti samassa jamassa ja puolet toiminnasta kuollut? Eikä kai Tapparan ja Ilveksen tilanteet nyt niin hirveän kriittisiä ole?
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin...

Ja mitä sulovilen kenties yrittää sanoa on se, että juuri turkulaisen suusta voisi hyvinkin kuulla esimerkiksi tällaisen "Niin katsos Sulo, jos et löytänyt "juonta" niin se oli se että siellä halliilla olisit sinäkin hetken päästä vaikka Treella olisikin vain 1 joukkue" lauseen.

"Onhan se kyllä niinkin että JOS yhdistyminen tapahtuisi ja Treella olisi peli niin ei katsomot tyhjinä olisi vaiika siellä pelaisikin Tre United - TPS. Osa varmaan boikotoisi aikansa mutta ennemmin tai myöhemmin olisitte tekin fanit taas hallilla ..."

Sanomalla näin, satunnainen matkailija, et taida ymmärtää laisinkaan mitä Ilves merkitsee ilvesläisille ja Tappara tapparalaisille. Lisäksi teet minut vihaiseksi, sillä herjaat pyhällä asialla ( ;) ).

Totta toinen puoli.
Minä saattaisin hyvinkin mennä muutamaan peliin Ilveksen paita päällä muistelemaan vanhoja hyviä aikoja. Tarvittaisiin kuitenkin uusi sukupolvi, joka kasvaisi tämän Tampere Hockey Clubin kannattajaksi, ennenkuin todellisia lätkäfaneja alkaisi käymään peleissä.
 

sulovilen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IPA
Re: Re: TRE - TKU

Viestin lähetti Satunnainen matkailija




Niin katsos Sulo, jos et löytänyt "juonta" niin se oli se että siellä halliilla olisit sinäkin hetken päästä vaikka Treella olisikin vain 1 joukkue. Ja vielä VARMUUDEN vuoksi - ei teitä yhdistetä,rauhoittukaa ja keskittykää tuleviin paikalispeleihin.

Joo, pientä piikkiä tuli heitettyä, Tarkoitus oli vain heittää näitä taustasyitä ilmoille, miksi moinen yhteyttäminen nyt vaan on vehkeestä. Turku on oiva vertauskuva, koska teillä on yksi erinomaisesti menestyvä joukkue kaupungissanne, mikä olisi ilmeisesti tämän Ippara-vision tarkoituskin.

Kyllä vissiin kävisin katsomassa fuusioporukan pelejä, mitä muutakaan sitten, mutta en silti moista toivo koskaan näkeväni.

Joidenkin nyt täytyy siellä Turussakin asua, Tamperetta vissiin noin puolta pienemmässä kyläpahasessa, johon meirän "poikaa" on yritetty vallan omaksi omia.
 
Re: Re: Re: TRE - TKU

Viestin lähetti sulovilen


Joo, pientä piikkiä tuli heitettyä, Tarkoitus oli vain heittää näitä taustasyitä ilmoille, miksi moinen yhteyttäminen nyt vaan on vehkeestä. Turku on oiva vertauskuva, koska teillä on yksi erinomaisesti menestyvä joukkue kaupungissanne, mikä olisi ilmeisesti tämän Ippara-vision tarkoituskin.

Kyllä vissiin kävisin katsomassa fuusioporukan pelejä, mitä muutakaan sitten, mutta en silti moista toivo koskaan näkeväni.

Joidenkin nyt täytyy siellä Turussakin asua, Tamperetta vissiin noin puolta pienemmässä kyläpahasessa, johon meirän "poikaa" on yritetty vallan omaksi omia.

Jep, Rauha maahan.
Ja kyllähän mekin takavuosina omistettiin kaksi joukkuetta kun Tuto pelas liigaa. Mutta ei täällä saatu oikeenlaista fiilinkiä niihin matseihin kuin esim. teillä.

Joo, täytyy asuskella täällä mut kaikkeen tottuu ...;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös