Ilari Melart – kultainen noutaja

  • 424 063
  • 1 251

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joko se Ruutu lämpenis erälle tämän "seiska/jämä" pakin kanssa. Onnittelut Ilarille!

Ei Ilarin kannata enää lähtee sen kanssa tohon pelleilyyn. IFK siinä vaan ottaa enemmän takkiin.

E: Jotenkin hymyilyttää, kun lukee netistä tuorempia kommentteja Melartin maajoukkuekutsusta.

"Mitä ihmettä tuo sikailupakki tuolla tekee"

"Melart on historian huonoin puolustaja koskaan suomen maajoukkuepaidassa".
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Jotenkin hymyilyttää, kun lukee netistä tuorempia kommentteja Melartin maajoukkuekutsusta.

Niinpä. =D On ihan ansaittu paikka tämän kauden esitysten perusteella, mutta sitähän on maalaisten ja muiden ulkopuolisten vaikea sulattaa. Aih että, loistava juttu! Toivottovasti "uskaltaa/saa" pelata sitä omaa hyvää peliä, mitä tällä kaudella on nähty ja saa myös vastuuta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Täysin odotettu valinta Jaloselta. Tekee melkein pahaa myöntää mutta Melart on ollut tällä kaudella suorastaan jäätävän hyvä. Selkeästi teidän paras pakki ja tämän kauden parannuksella viime vuodesta olisi ollut suorastaan perseen näyttämistä olla valitsemasta miestä johonkin EHT-turnaukseen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
V-G- : Asiakommentti Ilmalasta. Maajoukkuevalitsijat eivät ole aivan töhelöitä. Ja kaikkihan tietävät, että Suomen puolustuksen akilleen kantapää on viime vuosina ollut pienikokoisuus. Kyllä sen pitääkin kiinnostaa, kun iso sälli osoittaa kehityksen merkkeä.

ultrar: Olet mun lisäkseni ainoa, joka totesi vakavissaan jo 1,5v sitten, että Melart menee vielä maajoukkueeseen ja NHL/KHL:ään. Tämä projektihan etenee : ).
 

puna-hundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Mike Keenanin jengit
Veikkaan että Melart pelaa pelkkiä jämäminuutteja seiska-kasi-pakkina, mutta hyvä että pääsee haistelemaan IIHF-döfiksiä. Tämähän on jo iso juttu kun miettii kuinka moni karjalalippis on ollut ja on edelleenkin dumaamassa Ilarin pelkäksi jääaikaa saavaksi betoniporsaaksi. Toivottavasti neukut pistää hyvän jengin kasaan kotikisoihin, ja että Melart saisi edes yhden vaihdon ajan ajeltua nhl-väkkäröitä plekseille.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Loistovalinta Jaloselta, Ville Kohon ja Miika Lahden lisäksi kiinnostavin nimi koko porukasta. "Ja eikun miestä seinälle" sano Antero.

Tosiaan alkaa jatkossa paikallispeleissä maajoukkuepakki-Melart olla liian tärkeä pelaaja HIFK:lle että sen voisi johonkin jämäveteraani ruudun kanssa nokkapokkailuun uhrata. Ehkä just just Melartin vois Karlssoniin vaihtaa päittäin, jos Karlssonilla on hyvä päivä menossa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
"Melart on historian huonoin puolustaja koskaan suomen maajoukkuepaidassa".
Paskapuhetta; A-J Niemi edusti taannoin Suomea toistuvasti arvokisoissa asti - valitettavasti. Siinä on huonoin mikään, koskaan, ikinä, missään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ehkä just just Melartin vois Karlssoniin vaihtaa päittäin, jos Karlssonilla on hyvä päivä menossa.

Mutta Karlsson on ruotsalainen ja siksi sekä samanaikaisesti myös homo. Ei vaihdeta!
 

Channe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tekee kyllä gutaa nähdä Ilua Leijonien paita päällä, tämän kauden kehityskaari on ollut aika huimaa. Toivottavasti kiskaisee älyttömällä pommillaan pari byyriäkin, pääsevätpähän rehupuntit näkemään ettei siellä ihan mitään aivottomia lihakasoja olla.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
ultrar: Olet mun lisäkseni ainoa, joka totesi vakavissaan jo 1,5v sitten, että Melart menee vielä maajoukkueeseen ja NHL/KHL:ään. Tämä projektihan etenee : ).

Ja voitin satasen vedon myös siitä. Käsittämätöntä väheksyntää sai Ilari uransa alkuvaiheessa. Tuskin monikaan voi heittää juuri iskokoisia pakkeja Suomesta, jotka ovat nousseet huipulle nuorina, itselle tulee mieleen lähinnä Vesa Salo, joka löi itsensä läpi jo 20 vuotiaana, tosin ei noussut koskaan sille tasolle, mille Melart tulee nousemaan. Melartin kiekollinen peli on kehittynyt jatkuvasti ja tulee vielä runsaasti kehittymään, suureksi pakiksi hän on jo nyt hyvä liikkumaan ja kroppa saa jatkossa vielä lisää voimaa. Vastustajien kannalta aika tuhoisa kombinaatio, siinä voi Jarkko Ruutu itkeä nyt julkisesti taas.

Ilarille onnittelut, paikka on ansaittu ja peruspeliä ensimmäisessä turnauksessa. Vuoden kahden päästä olet NHL:ssä, mikä on sääli HIFK:n kannattajan taholta. Väriläiskiä ei ole liikaa ja olet yksi niistä.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskin monikaan voi heittää juuri iskokoisia pakkeja Suomesta, jotka ovat nousseet huipulle nuorina, itselle tulee mieleen lähinnä Vesa Salo, joka löi itsensä läpi jo 20 vuotiaana, tosin ei noussut koskaan sille tasolle, mille Melart tulee nousemaan.

Osku Grönman? Aki-Petteri?

Melartin nousu maajoukkueeseen on hieno asia, eikä hirveästi yllätä. Olen toki aina kuulunut Melartin puolustelijoiden joukkoon, vaikka paskaa on satanut niskaan kaiken maailman lätkätietäjiltä. Kummasti jokaisella peräkylän hokiniilolla on ollut vakaa käsitys Melartin taidoista, vaikkei olisi nähnyt ensimmäistäkään peliä. Ja kyllähän omien fanienkien seasta on kuulunut ihmeellisen paljon vähätteleviä ja lyttääviä kommentteja, vielä tänä syksynäkin.

Olen muuten sitä mieltä, että jokainen IFK-fani, joka on käyttänyt tätä niin hassun hauskaa kultainen noutaja -termiä, tulisi laittaa Nordiksen parkkikselle häpeäpaaluun.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Osku Grönman? Aki-Petteri?
Niin, ja eikös tuo naapurin Väänänenkin suhteellisen nuorena huipulle noussut.

Melart oli nuorempana vakiokalustoa junnumaajoukkueissa, joten mielestäni hänen odotusarvonsa on jo alkuun ollut paljon korkeampi kuin TuohilammillaHolmbergeilla.
 
Melartin nousu maajoukkueeseen on hieno asia, eikä hirveästi yllätä. Olen toki aina kuulunut Melartin puolustelijoiden joukkoon, vaikka paskaa on satanut niskaan kaiken maailman lätkätietäjiltä. Kummasti jokaisella peräkylän hokiniilolla on ollut vakaa käsitys Melartin taidoista, vaikkei olisi nähnyt ensimmäistäkään peliä.

Mä luulen että Halipula on saanut paskaa lähinnä niistä huvittavista myllyistään. Vaikka itse olin sitä mieltä jo aikaa sitten että keskittyis pelaamiseen, siitä voi jotain tullakin. Eikä niihin nyrkkihippoihin mistä ei tule tuon taivaallista. Ja näinhän tässä on liki käynyt.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Mä luulen että Halipula on saanut paskaa lähinnä niistä huvittavista myllyistään. Vaikka itse olin sitä mieltä jo aikaa sitten että keskittyis pelaamiseen, siitä voi jotain tullakin. Eikä niihin nyrkkihippoihin mistä ei tule tuon taivaallista. Ja näinhän tässä on liki käynyt.

Huvittavia tai ei, Melart saa olla vähintäänkin rauhassa nykyisin. Liigasta ei löydy juurikaan pelaajia, jotka lähtisivät häntä haastamaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä luulen että Halipula on saanut paskaa lähinnä niistä huvittavista myllyistään.

Hmmm....muistanpa ainakin pari myllyä, jotka olivat asiaa: Pöyhönen ja Generous. Jälkimmäistä vastaan kunnon lyöntitalkoot kahden ison miehen voimin. Saattoi olla viime kauden paras SM-liiganyrkkeily. Komppaan edellistä. Kumman rauhassa Ilari saa olla, Tuukat ja Jeret vetävät kilppareita jo valmiiksi. Melart on varsin hyvä myllyttäjä SM-liigatasolla.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
"Mitä ihmettä tuo sikailupakki tuolla tekee"

"Melart on historian huonoin puolustaja koskaan suomen maajoukkuepaidassa".

Kertoo myös jotain kirjoittajista, eivät ole tainneet montaa peliä nähdä kaverilta tällä kaudella. Ne vanhat meriitit... :)

Mielenkiintoista nähdä, miten Ilari pärjää maajoukkueessa. Tällä kaudella ottanut huimia harppauksia kokonaisvaltaisessa pelaamisessa. Jos kehitys jatkuu samanlaisena, voidaan Ilarista saada maajoukkueeseen hyvä stay-at-home puolustaja.
 

Turisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naisten lentopallomaajoukkue
Aivan loistava uutinen tämä Melartin valinta. Kaveri on ottanut huimia kehitysaskeleita viime kausina.

Suomi tarvitsee juuri näitä kivitalon kokoisia pakkeja, sanotaan nyt vaikka sitten peruspuolustajiksi. Kun rosterissa on 3-4 kpl näitä +190cm ja +95 kg karjuja, niin onhan ainakin makuupaikkoja tarjolla vastustajan hyökkääjille.

Iso, ilkeä, oman pään ISÄNTÄ !!

Me like very much !!
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mahtavaa!

Vittu, että olen onnellinen Ilarin puolesta. On ollut loukkaantumisia, valmentajien määräämiä rooleja jne. Aina on kaveri tehnyt sen mitä on käsketty -> 100-plekseissä ja kitisemättä.

Yhden mielestäni mainitsemisen arvoisen asian nostan Ilarista esille. Tällä osa-alueella Melart on ottanut mielestäni lähes käsittämättömän harppauksen tällä kaudella; oma kiekollinen peli, luistelunopeus ja voima sekä veret seisauttavat ylösnousut omast päästä, coast to coast. En ole varma kuvittelenko, mutta vauhtiin pääsetessään meidän Giant kiitää vastustajien ohi leikittelevän kevyesti ja suojaa kiekkoa esimerkillisesti ison kokonsa ja ulottuvutensa ansiosta.

Pidän tästä sällistä aivan helvetisti!

Ps. niille, jotka itkevät Melartin myllytaidoista ja kovuudesta...lampaanperse ja säälivä katse. Tsiigatkaa miten rauhassa Melart ja muu joukkue saa SM-liigassa olla varsinkin silloin kun Ilu itse on jäällä. Respect!

Edit. kas, en ollut yksin ajatuksieni kanssa vaan Dev ja muutama muukin olivat panneet merkille Melartin huikeasti parantuneen kiekollisen taidon ja rohkeat ylösnousut. Good!
 
Viimeksi muokattu:

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Käykääpä jokainen lukemassa schollin kirjoitukset sivulta 10. Olen helvetin iloinen, että juuri tuollainen gloryhunter teksti-tv kannattaja saa näpeilleen.

Helvetin iloinen Lädän puolesta, mutta toivon ettei "rähinöinti" jää kokonaan pois tämän kiekollisen tulemisen jälkeen. Kaveri kehittynyt hemmetisti ja on kohta ihan liigan kärki pakkeja, jos ei sitä viellä ole. Keep it going!
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ps. niille, jotka itkevät Melartin myllytaidoista ja kovuudesta...lampaanperse ja säälivä katse. Tsiigatkaa miten rauhassa Melart ja muu joukkue saa SM-liigassa olla varsinkin silloin kun Ilu itse on jäällä. Respect!

Totta, ei hypi Ben-Amorit silmille...

Hienoa, että Melart pääsi maajoukkueeseen. Yksi Ilves-Hifk peli sai minut vakuuttuneeksi Ilarin kehityksestä. Toivottavasti jättää halit muille tulevaisuudessa ja keskittyy pelaamiseen, huomattavasti parempi sillä saralla. Maajoukkueenkin kannalta hieno homma, jos kehitys jatkuu kun noita isoja pakkeja ikinä liikaa ole.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ai saakeli kuinka hieno uutinen, nostaa varmasti vielä lisää Melartin itseluottamusta! Oon todella onnellinen Melartin puolesta hän on tämän ansainnut. Joku jo sanoi, että kaveri on tehnyt aivan kaiken mitä häneltä on pyydetty! Joukkuepelaaja isolla J:llä. Arvostan.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Olisikohan ollut joku kolmisen vuotta takaperin, kun eräs tuttuni kysyi pelaaja-agentti Ilkka Larvalta, joka silloin edusti Mikael Granlundia, että kuka on tulevaisuudessa hänen mielestään sellainen pelaaja, joka voi kehittyä seuraaksi suureksi pelaajaksi ja ilman miettimistä Larva oli sanonut kaverilleni nimen Ilari Melart. Tuolloin sitä kyseisen kaverin kanssa yhdessä naureskeltiin monet kerrat, mutta no ei naurata enää. Onnea Melartille on varmasti paikkansa ansainnut.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
itsekin olen kuulunut aina siihen vähemmistöön, joka on nähnyt Melartissa paljon potentiaalia. Muistan elävästi muutaman vuoden takaisen playoff-sarjan kollien ja ilveksen a-junnujen välillä. Noissa matseissa Melart oli aivan ylivoimainen myös vastustajan sinisellä. Nyt Lädä on pystynyt siirtämään saman itseluottamuksen liigajäille, mikä näkyy rauhallisuutena eikä kiekko polta lavassa. Onnitelut kutsusta maajoukkueeseen!
 
Hmmm....muistanpa ainakin pari myllyä, jotka olivat asiaa: Pöyhönen ja Generous. Jälkimmäistä vastaan kunnon lyöntitalkoot kahden ison miehen voimin. Saattoi olla viime kauden paras SM-liiganyrkkeily. Komppaan edellistä. Kumman rauhassa Ilari saa olla, Tuukat ja Jeret vetävät kilppareita jo valmiiksi. Melart on varsin hyvä myllyttäjä SM-liigatasolla.

Onhan se joo parantanut, taisin jossain välissä kirjoittaa tänne että kuin sika juoksuaan. Pääpontti oli kuitenkin tässä minkä jo 2010 kirjotin;

En muista maininneeni että kyseessä on paska pelaaja. Ei se tee paskaa pelaajaa että Nokka nostaa pojan aina kokoonpanoon nolaamaan itsensä. Vertasin kyllä luupäähän, mutta kuten varmasti ansiokkaasti huomasit en pelitaitojen osalta vaan valmentajan ajokoirana. Olen sitäpaitsi ollut alusta asti sitä mieltä että pysyisi kiekon pelaamisessa, kun selkeästi hanskaosaston mieheksi ei ole. Näkemäni perusteella uskon että kompetenssi on kovempaa kaliiberia sillä saralla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös