Ikuinen rakkaus, onko sitä? Kyllä vaan!

  • 8 479
  • 76

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Ruutuässä kirjoitti:
On tullut taas mietittyä viime viikolla näitä asioita.

Näemmä. Jokseenkin tuli mieleen sana "ylianalyyttinen". Järjenkäyttö on ihan hyväksi ja se, että nähdään suhde muutenkin kuin vaalenpunaisena alkuhuumana, mutta oman kokemukseni pohjalta järki ja tunne mahtuvat harvoin saman katon alle näissä asiossa. Tai eivät ainakaan ole yksimielisiä.

Tuosta varatun liehittelemisestä sen verran, että nähdäkseni se on tilannekohtaista. Itse kunnioitan kahden ihmisen suhdetta todella paljon, enkä lähde varattuja pokailemaan, muttei tämäkään ole ihan mustavalkoista. Esim. mainitsemasi tilanne, jossa toiselle henkilöllä on selkeästi huono suhde meneillään ja vastaavasti sinulla ja hänellä synkkaisi uskomattoman hyvin. Paha sanoa, pitäisikö tässäkin pysytellä erossa, vain siksi, että toinen on muodollisesti varattu. Onko millään yksittäisellä asialla oikeutta seistä tosirakkauden tiellä? Itse olen ollut siinä roolissa, että vieraat miehet ovat liehitelleet tyttöystävääni ja lähetelleet viestejä, joten toki tiedän, miten paskamaiselta se tuntuu, mutten silti tiedä, olisiko se riittävä peruste. Jos olisin siis itse se "toinen mies" tällaisessa skenaariossa.

Pahan pistit.
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Varatun pokaaminen

Tämä aihe on oikea nuorten aikuisten dilemmojen dilemma maailmassa, jossa todella nainen/mies voi olla "liian hyvä" seurustelukumppanilleen. Että ihmiset on todella luokiteltu (osin salaisesti) eräänlaisiin ryhmiin ja vain samojen ryhmien edustajat voivat seurustella keskenään. Kärjistetyssä esimerkissä kuvankauniin Hollywood-näyttelijän ei ole soveliasta seurustella paskaisen roskakuskin kanssa.

Usein siis varattua pokataan sen takia, että ollaan olevinaan jossain "person overall indexissä" korkeammalla kuin pokattavan nykyinen seurustelukumppani. Se on itsellenikin (liian) usein lieventävä asianhaara kun sorrun varatun pokaamiseen. Uskottelen itselleni että nainen jota olen iskemässä, ansaitsee parempaa kuin nykyinen. Surkeahan tuo ajatusmalli on mutta niin ihmismieli vain toimii. Rakkaus on itsekäs ja sokea kuin mikä ja sen takia ikuista rakkautta on niiin vaikea saavuttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös