Ai jumalauta! Heti kun on vähän aikaa pois, avataan legendaarisia ketjuja, eihän täältä malta olla veks, sillä let's face it: Koko jääkiekkoscene on täällä!
HIFKin ja Jatkoajan suhde:
Olen käynyt HIFKin toimistolla noin 36 kertaa (olen siis sisäpiirissä, itkekää sitä :) ) viimeisen 3 viikon aikana. En ole tavannut koskaan ketään itse teossa; sormet näppiksellä, Jatkoaika esillä. Olisin hyvin huolissani, jos esimerkiksi Pena kuluttaisi aikaa lukemalla Jatkoaikaa. Hänellä on tietääkseni juuri nyt muuta kiirettä. Olen käynyt HIFKin toimistolla aiemminkin, safkannut HIFKin henkilökunnan ja pelaajien kanssa ynnä muuta. Enkä muista kertaakaan, jolloin joku olisi ottanut esille Jatkoajan. Yksi mielikuva minulla on eräästä ex-pelaajasta, joka kysyi kerran, että onko ne kaikki nimimerkit jotain sun kieroutunutta huumoria ?
Suomen parhaat kiekkotoimittajat:
Petteri Sihvonen on mielestäni selkeästi Suomen paras kiekosta kirjoittava henkilö. Jonkun muun mielestä Vesa Rantanen voi olla. On myös Pekka Jalosen diggaajia. Äärimmäisen mielenkiintoista spekulaatiota kertakaikkiaan, kihelmöivän kiehtovaa. Mutta mitä tekemistä tällä on jääkiekon SM-liigan pelisuorituksien kanssa? Vaikuttaako HIFKin, Jokerien ja muiden joukkueiden sekä yksittäisten pelaajien esityksiin jäällä olennaisesti se, kuinka Sihvonen/Rantanen/Jatkoajan nicki "ifk4evä" ottelun jälkikäteen näkevät tai mitä mieltä he ovat esimerkiksi vuonna -87 syntyneen pelaajan kannalta päivänpolttavasta kysymyksestä : Oliko Stubbin aika oikeasti parempaa kuin Frankin ja Kifen aika? Kenen piikkiin lasketaan Keklun aika? Esimerkiksi Teemu Laakso oli hieman sikiötä kehittyneempi olento, kun valta vaihtui. Ja Keklun aikaan hän oli neljäsluokkalainen goijari, sattumoisin samalla luokalla tyttäreni kanssa. En muista hänen spekuloineen tuolloin Keklun näkemyksistä contra Frank/Kife ja Stubb, joka lienee itsekin hämmentynyt jälkikäteisestä glorifioinnistaan. Kova poika kiekkoilemaan hän oli ja muistan jutelleeni hänen kanssaan siitä, miksi ajan jenkkiautoilla. Lobbasin hänelle näkemystä jenkkien ylivallasta, toivottavasti se jollain tavalla vie hänet NHL:ään. Jolloin osa siirtosummasta kuuluu minulle. Täysin järjetöntä jaarittelua liigakaudella 05/06 koko asiakokonaisuus. Tämä saa Original Jagsin kirjoitukset näyttämään relevanteilta ja hyvin perustelluilta näkemyksiltä. Hänhän on erikoistunut teologiaan ja Venäjään ja fiksuna poikana pitää ne asiat poissa esimerkiksi SM-liigan joukkueiden osioista, sillä ne eivät ole olennaista materiaalia 05/06 kautta koskien. Meillä pelataan tätäkin kautta Stubbin kuva takaraivossa. Ainoa asia, miten Rantanen, Sihvonen etc. voisivat linkata nykyhifkiin liittyy jääkiekkoon. Rantasen kyvystä solmia luistimennauhat ja yhdistää siihen liikkuminen jäällä mulla ei ole tietoa. Kirjoittaa hän osaa, ilman muuta. Lisäksi hänellä on lätkätukka, mistä propsit! Sihvonen osaa luistella ja valmentaa. Kumpikaan heistä ei valmenna, pelaa tai kokoa joukkuetta HIFKissä 05/06. Heidän kirjalliset suorituksensa eivät korreloi millään tasolla HIFKin kaukalotoimintaan juuri nyt. Mutta kaipa tästäkin jonkun salaliittoteorian saa kasaan kun oikein lujaa puristaa perseellä normaalisti. Ja hei, miksi yksi kirjoittaja unohdetaan kehuista, hyvä Flancke! Mitä mieltä olet Petteri Linnavallista? Sinullahan olisi täysi syy kehua hänen IS-Urheilun analyysiaan. Tarkkuutta!