Ikävää kiihkoilua

  • 8 729
  • 43

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Bismarck kirjoitti:
Pitäisiköhän asioissa tapahtua siis edistystä lähitulevaisuudessa? Odotan jotain perustavanlaatuista tapahtuvan ennen kuin palaan taas hallille. Tosin joukkueurheilussa kannattaminen on niin ufoa hommaa, ettei ikinä voi sanoa ei koskaan. Matsiboikotti on keino vaikuttaa. Jalat, jalat.

Viittasin siis tuohon loanheittoon showlla, mutta onhan se tosiaan muukin show tuossa aika pitkään pyörinyt. Matsiboikotti+ilmoitus IFK:lle on kyllä keino vaikuttaa, muuten jää vain siihen marginaaliin, joka ei ehtinyt peliin tällä kertaa. Pelkona tuossa boikotoinnissa on vain se, että niitä pelaajia ei sitten ole varaa ostaa, kun ei rahaa tule edes katsojista.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Faija kertoi joskus jutta perheestä jossa Äiti käski aina syödä vanhat leivät ensin ennen kuin saa uutta ja tähän totesi perheen isäntä että "jätetään" ne vanhat kerran väliin niin saadaan aina syödä uutta".

Jotain tälläistä toivoisin että Hifkissäkin tapauhtuisi.Menköön yksi kausi vaikka kuinka huonosti jos se tuo kunnon muutoksen tulevaisuudessa.
Muuten saadaan syödä sitä vanhaa leipää joka kausi.
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Tulit sitten viiden viestin kokemuksella jakamaan meille ohjeita, kuinka pitää kirjoittaa ja kuinka ei.


Niin tulin. Ja uskon että voisin jakaa sinulle paljon muitakin ohjeita varsinkin jääkiekosta - miten sitä pelataan - ja miten joukkuetta menestyksellä johdetaan.

Isakssonin tekstejä lukiessa on tullut selväksi että IFK:ssa on suunnilleen kaikki niin hyvin kuin olla voi. Hän myöntää että paremminkin olisi voinut mennä, ja pieniä viilauksia vosi tehdä - mutta hyvä näinkin - vaihdetaan tällä kaudella pari pelajaa niin kyllä se siitä. Jatkossa Moberg, Heino ja Matikainen taas hoitavat homman kotiin, eikä niin Isaksson?.

Tarkastellaan menneitä:

Vuosina 1991-1996 en ainakaan minä löytänyt mitään hyvää IFK:n pelistä - ja tulokset kertovat myös tämän faktan. Onnettomia joukkueita, huonoja valmentajia ja välillä lensi broilereita kentälle. Kyseinen aikakausi oli häpeä IFK kiekolle.

Kekäläisen aikakaudella meni sitten ensimmäistä kautta lukuunottamatta paremmin, kun trio Westerlund-Summanen-Kekäläinen keskenään päättivät pelaajahankinnoista. Mielestäni kausi 1998-99 on jätetty liian vähän huomiolle. Silloin IFK:lla oli myös loistava joukkue enkä vieläkään ymmärrä miten hävisimme TPS:lle finaalisarjan, tai ymmärrän mutten nyt tongi sitä asiaa enemmän. Kyseinen joukkue oli kuitenkin loistava!

Vaikka mestaruusvuodenjengi 1997-1998 oli kieltämättä kallis - mikä on satoja kertoja muistutettu IFK:n puolellta - on muistettava ettei myöskään seuraavan kauden joukkue ollut halpa - mutta siitähän ei IFK:n puolelta ole valitettu koska silloin ei voitettu kultaa.

Kekäläisen jälkeen rakensi Moberg jengiä - floppi - jonka jälkeen saapui herra Matikainen - ja tässä ollaan.


Joten kyllä tässä Isaksson - minun vaatimattoman mielipiteen mukaan - kaikki neuvot/ohjeet ovat kullan arvoisia - oli sitten kirjoitettu 1 tai 10 000 viestiä!


Itse uskon että tämän kauden pelillinen ja taloudellinen floppi olisi hyvä asia - ja toisi kaivattua muutosta. Vanhat "sanonnat" - "Uusi demokratia vaati aina ihmishenkiä" ja "vain oppimalla oman historian voit kohdata tulevaisuuden" sopivat hyvin tämän päivän IFK:n joukkueeseen ja varsinkin koko organisaation tulevaisuuteen.


Aamen
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Flancke kirjoitti:
Joten kyllä tässä Isaksson - minun vaatimattoman mielipiteen mukaan - kaikki neuvot/ohjeet ovat kullan arvoisia - oli sitten kirjoitettu 1 tai 10 000 viestiä!

Isaksson vastatkoon puolestaan jos haluaa. Minä vain muistutan missä ollaan: keskustelupalstalla. Vaikka kuinka neuvoisit meitä ovat vaikuttamiskeinomme IFK:n johtamiseen lievästi sanoen rajalliset.

Ja kuten Rebel tuolla totesikin, se matsiboikotti menee helposti niin että yksi boikotoi yhtä, toinen toista ottelua, jolloin sekään ei näy missään. Olen yhä edelleen sitä mieltä, että kausikorttilaisten (ja muidenkin, tottakai) yhtäaikainen reagointi jonkin ottelun aikana on se keino, joka näkyy. Tuloksista en tiedä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
tant gredulin kirjoitti:
Ja kuten Rebel tuolla totesikin, se matsiboikotti menee helposti niin että yksi boikotoi yhtä, toinen toista ottelua, jolloin sekään ei näy missään. Olen yhä edelleen sitä mieltä, että kausikorttilaisten (ja muidenkin, tottakai) yhtäaikainen reagointi jonkin ottelun aikana on se keino, joka näkyy. Tuloksista en tiedä.

Tyylikästä olisi 70-luku vaikutteiset bannerit tyyliin:

- Eira seisoo toveri Matikaisen takana
- Eteenpäin puhemies Mobergin viitoittamalla tiellä
- Vapaus, veljeys, tasa-arvo ja broileri joka kotiin
- Hjallis nej, Pena jawohl
- Porvari nukkuu huonosti

tokan erän alussa voisi kuoro kajauttaa suuren ja mahtavan. Tai pikku pioneerin laulun "setä Pena faxaa Venäjälle".
 
Viimeksi muokattu:

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
tant gredulin kirjoitti:
Olen yhä edelleen sitä mieltä, että kausikorttilaisten (ja muidenkin, tottakai) yhtäaikainen reagointi jonkin ottelun aikana on se keino, joka näkyy. Tuloksista en tiedä.
Eikö yksinkertaisin ja näkyvin boikotointikeino olisi, että katsojat poistuisivat hallista esim. ensimmäisen katkon aikana, kun pelin toisesta erästä on pelattu puolet (30.00<).

Mutta onko vielä boikotoinnin/toiminnan aika? Jotkut täällä antavat seurajohdolle vielä kuukauden aikaa, kunnes Matikainen on hankkinut nämä kaksi vahvistusta ja ollaan nähty, onko heistä joukkueen pelastajiksi. Vai onko Matikaisen kyvyt nähty jo edellisinä kausina ja huonoiksi havaittu? Nyt nämä kaksi vahvistusta saavatkin joukkueeseen vähän puhtia, ja IFK sijoittuu esim. viidenneksi, mutta tippuu ensimmäisellä kierroksella Bluesille, ja sama meno jatkuu taas seuraavalla kaudella. Kyllä viidessä vuodessa IFK:n pitäisi pelata ainakin kerran finaaleissa, ja tämä on nyt Matikaisen viides kausi. Kyllä tässä neljässä vuodessa on tullut ainakin se ilmi, että IFK:n johdossa on puutteita pelaajien hankkimisessa. Liigan suurin budjetti ei ole todellakaan näkynyt paperilla rosterissa, paitsi viime kaudella, jolloin se taisi hipoa jo 3 milj€:a. Ehkä tässä olisi jo yksi syy boikotille?
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
tant gredulin kirjoitti:
Isaksson vastatkoon puolestaan jos haluaa. Minä vain muistutan missä ollaan: keskustelupalstalla. Vaikka kuinka neuvoisit meitä ovat vaikuttamiskeinomme IFK:n johtamiseen lievästi sanoen rajalliset.

Ja kuten Rebel tuolla totesikin, se matsiboikotti menee helposti niin että yksi boikotoi yhtä, toinen toista ottelua, jolloin sekään ei näy missään. Olen yhä edelleen sitä mieltä, että kausikorttilaisten (ja muidenkin, tottakai) yhtäaikainen reagointi jonkin ottelun aikana on se keino, joka näkyy. Tuloksista en tiedä.

1. Kyllä HIFK:n johto ja seuran jäsenet lukevat näitä palstoja. Saavat myös sähköpostia samaisilta kirjoittajilta. Esim. IFK:n junnuvalmentajien kopissa on kuulemma pc:n aloitussivu jatkoaika.com ja kone on koko ajan käytössä.
En kuitenkaan tiedä miten nämä jutut loppujen lopuksi vaikuttavat, mutta nämä sivuthan eivät ole alunperinkään perustettu sen takia.

2. Joskus 90 -luvulla kun meni yhtä heikosti (tai hieman paremmin) jakeli Moberg kaikille lipun lunastajille oman kiekon. Muistanet miten kävi? Sekin on yksi keino reagoida.
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Svante kirjoitti:
1. Kyllä HIFK:n johto ja seuran jäsenet lukevat näitä palstoja. Saavat myös sähköpostia samaisilta kirjoittajilta. Esim. IFK:n junnuvalmentajien kopissa on kuulemma pc:n aloitussivu jatkoaika.com ja kone on koko ajan käytössä.


Olet oikeassa. Kyllä siellä kovastikin luetaan näitä tekstejä - varsinkin nyt kun ei ole muutakan tekemistä. Pelikentälle en usko kenelläkään olevan hinkua - turpaan tulee niin että tukkaa lähtee.

Mm. Mälkiän IFK-aikoihin tuli Moberg kerran juosten kusten huolestuneena Mälkiän juttusille ja valitti kuinka Jatkoajassa kirjoitetaan "pahasti" IFK:sta. Ongelma oli vain siinä että Moberg valitti väärälle henkilölle...

Ja paljon muitakin uskomattomia tapahtumia on vuosien varrella tapahtunut akselilla IFK-Jatkoaika - joten kyllä siellä luetaan ja hyvä niin.

MUTTA - valitettavaa on se etteivät Jatkoaika kirjotukset auta IFK:n tulevaisuutta - korkeintaan omaa mielenrauhaa. Ja kyllä Veikkaajaan Rantanen on aivan oikeassa siinä että mikäli todellinen muutos halutaan on ainoa oikea toimintatapa savustaa nämä vanhat ydinfyysikot ulos kolostaan - ja sieltä he kyllä kömpivät kun fanien luottamus loppuu ja hilloja ei enää näy.

Ei tässä enää mitään puhumalla tai vanhoilla ideoilla saavuteta - ennen kauden alkua julkaistut kirjotukset Veikkaajassa ja Urheilulehdessä koskien trioa Moberg/Heino/Matikainen kertoi jo kaiken oleellisemman - he eivät ole itse tekemässä mitään muutoksia - niiden pitää tulla ulkopuolelta.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Jake74 kirjoitti:
Eikö yksinkertaisin ja näkyvin boikotointikeino olisi, että katsojat poistuisivat hallista esim. ensimmäisen katkon aikana, kun pelin toisesta erästä on pelattu puolet (30.00<).

Tuollaisen olen nähnyt viime kaudella jalkapallokatsomossa. Ottelun alusta n. 10 minuuttia koko toinen kaarre, eli se, missä fanit olivat, pysyi tyhjänä. Kotijoukkue oli juuri hävinnyt viidennen peräkkäisen pelinsä munattomalla esityksellä. Menivät ja voittivat tällä kertaa, kuten myös neljä seuraavaa.

Jos esimerkiksi D-pääty olisi tyhjä ensimmäiset 10 minuuttia ml. joukkueen esittely, kyllä sen luulisi huomaavan hieman paremmin kuin muutaman lakanan, näkevätpä millaista on sitten kun fanit eivät olekaan paikalla. Ja silti ehtii sen loppupelin huutaa niin perkeleesti.
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:

Onko tämä taas merkki siitä että minun/muiden pitäisi uskoa herra Isakssonin tietävän MYÖS tästä asiasta enemmän? Asia mistä kerroin sattuu olemaan totuus, enkä usko että sinä seisoit vieressä juuri silloin kun sananvaihdot tapahtuivat.

Löysin tässä muuten yhden sinun kirjoituksesi, kauden alussa kirjoitettu:

"Kaikki mestaruudet on täälläkin nähty, joten ihan naperona en itseäni pidä, vaikka huomattavasti ikäistäni nuorempana kuitenkin. Mitään enempää tähän asiaan ei tarvitse sanoa. Komppaan täysin #12 avausta. Mitään idioottimaisempaa käytöstä kuin viimeisen viikon aikana on saanut nähdä en ole ikinä kuvitellut näkeväni tämän seuran ympärillä. Uskomatonta paskaa, hävetkää."


Tarvitseeko enemmän sanoa? Nyt ollaan jo viskaamassa broilereita kentälle. Häpeä-Porukka oli aivan oikeassa, sinä et.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mietin hetken, miten tällaiseen voisi vastata. Tai pitäisikö ylipäätänsä. Mutta kun kerran suoraan minulle osoitat sanasi, niin kai se kuuluu hyviin tapoihin. Siispä:

Flancke kirjoitti:
Jos jotain asioista tietäisit niin miettisit mahdollisesti seuraavia faktoja:

Mutta ilmeisesti en mitään tiedä? Oletko vaimoni uuden nimimerkin takana? Kuulostaa nimittäin hyvin tutulta argumentaatiolta. Mutta mihin pyrit?

Flancke kirjoitti:
Vesa Rantanen - Suomen ylivoimaisesti paras lätkätoimittaja...

Sinunko mielestäsi vai jaetaanko tästäkin jotain salaseurojen pystejä? Sinäkö ne myönnät? Minusta esim. Stubb tietää kiekosta paljon enemmän ja kirjoittaakin paremmin.

Flancke kirjoitti:
Joten siinä meni # 12 politbyron salaliittoteoria myttyyn!

Häh? Luepas uudestaan viestini ja yritä suurennuslasilla löytää joku kohta jossa MINÄ väitän jotain tuollaista. Sinun politbyroossa ei näemmä panosteta luetun ymmärtämiseen.

Flancke kirjoitti:
Ja viimeiseksi #12 - Rantasen IFK pakina on aivan täyttä totuutta. Moberg ja Heino ovat nyt hallineet IFK:ta vuodesta 1991 - ja mikä on ollut lopputulos - politbyron mielestä tietysti loistava - mutta monen muiden mielestä huono - poislukien Kekäläisen aikakautta jolloin saimme ainoat kunnon mitalit

Eli tähän mennessä olemme oppineet, että Flancke ja jokunobaditoimittajarantanen omaavat täydellisen totuuden. Lisäksi havaitsimme että "ne" möhlivät jatkuvasti organisaation johdossa (ja kentällä), mutta "me" saamme mitalit. Niin ja että tuohonkin on sekaantunut joku politbyro. Wau. HIFK on pelastettu!

Osaltani tämä keskustelu pursui myös tuonne suo-ketjuun ja jatkan asiapohjalta mielelläni. Mutta yritäthän jatkossa sisäistää lukemasi paremmin.
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
#12 kirjoitti:
Mietin hetken, miten tällaiseen voisi vastata. Tai pitäisikö ylipäätänsä. Mutta kun kerran suoraan minulle osoitat sanasi, niin kai se kuuluu hyviin tapoihin.
QUOTE]

"Salaliittoteoriamiehet ovat jo aikaisemmin tarjonneet Sanoman merkittävää omistusta paikalliskilpailijan osakeyhtiöstä riittäväksi syyksi HIFK:n jatkuvaan parjaamiseen. "

Jo tämän asian mainitseminen on uskomatonta - ja mainitsemani faktat puhuvat aivan muuta.


"Minusta esim. Stubb tietää kiekosta paljon enemmän ja kirjoittaakin paremmin."
Siinä mielipiteessä olet siitten aika yksin. Stubb ei todellakaan ole mikään toimittaja - ja hän on todella huono kirjoittaja. Jääkiekosta hän tietää paljon - mutta hänen joukkueen rakennus mielipiteet rupeavat myös olemaan vähän eilisen juttuja. Sitäpaitsi Stubb on kirjoittanut aika kovia sanoja sinun IFK hallitussankareiden suuntaan, että ihmetteleen tuota vetoasi.

"jokunobaditoimittajarantanen"
On kyseisen toimittajan sanat näköjään ottaneet aika koville - tsemppiä!
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Unohdit äskeisestä viestistä jonkin nerokkaan originellin sutkautuksen, kuten esim. "näemmä #12 ei ole lakannut lyömästä (nimimerkin takana piileskelevää) vaimoaan)" tms.

Ja se mikä sinun mielessäsi on uskomatonta, saattaa todellakin olla mahdollista tai jonkun muun mielestä jopa todennäköistä. Tuosta on kuitenkin edelleen aika pitkä matka siihen, että minä olisin väittänyt jotain tuollaista, eikö?

Stubbin kolumnit pesevät muuten mm. Feikkauksen - tuon urheilun seiskan - juttutason mennentullen. Vaikkei Stubb olisi mielestäsi toimittaja. Vaikkei sitä olisi edes Rantasenkaan mielestä. Oletko tutustunut?

Ja ei. Ei ottanut koville. Nuija viestisi oli ottaa hermoon, mutta siitäkin pääsin hyvin nopeasti yli.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ai jumalauta! Heti kun on vähän aikaa pois, avataan legendaarisia ketjuja, eihän täältä malta olla veks, sillä let's face it: Koko jääkiekkoscene on täällä!

HIFKin ja Jatkoajan suhde:
Olen käynyt HIFKin toimistolla noin 36 kertaa (olen siis sisäpiirissä, itkekää sitä :) ) viimeisen 3 viikon aikana. En ole tavannut koskaan ketään itse teossa; sormet näppiksellä, Jatkoaika esillä. Olisin hyvin huolissani, jos esimerkiksi Pena kuluttaisi aikaa lukemalla Jatkoaikaa. Hänellä on tietääkseni juuri nyt muuta kiirettä. Olen käynyt HIFKin toimistolla aiemminkin, safkannut HIFKin henkilökunnan ja pelaajien kanssa ynnä muuta. Enkä muista kertaakaan, jolloin joku olisi ottanut esille Jatkoajan. Yksi mielikuva minulla on eräästä ex-pelaajasta, joka kysyi kerran, että onko ne kaikki nimimerkit jotain sun kieroutunutta huumoria ?

Suomen parhaat kiekkotoimittajat:
Petteri Sihvonen on mielestäni selkeästi Suomen paras kiekosta kirjoittava henkilö. Jonkun muun mielestä Vesa Rantanen voi olla. On myös Pekka Jalosen diggaajia. Äärimmäisen mielenkiintoista spekulaatiota kertakaikkiaan, kihelmöivän kiehtovaa. Mutta mitä tekemistä tällä on jääkiekon SM-liigan pelisuorituksien kanssa? Vaikuttaako HIFKin, Jokerien ja muiden joukkueiden sekä yksittäisten pelaajien esityksiin jäällä olennaisesti se, kuinka Sihvonen/Rantanen/Jatkoajan nicki "ifk4evä" ottelun jälkikäteen näkevät tai mitä mieltä he ovat esimerkiksi vuonna -87 syntyneen pelaajan kannalta päivänpolttavasta kysymyksestä : Oliko Stubbin aika oikeasti parempaa kuin Frankin ja Kifen aika? Kenen piikkiin lasketaan Keklun aika? Esimerkiksi Teemu Laakso oli hieman sikiötä kehittyneempi olento, kun valta vaihtui. Ja Keklun aikaan hän oli neljäsluokkalainen goijari, sattumoisin samalla luokalla tyttäreni kanssa. En muista hänen spekuloineen tuolloin Keklun näkemyksistä contra Frank/Kife ja Stubb, joka lienee itsekin hämmentynyt jälkikäteisestä glorifioinnistaan. Kova poika kiekkoilemaan hän oli ja muistan jutelleeni hänen kanssaan siitä, miksi ajan jenkkiautoilla. Lobbasin hänelle näkemystä jenkkien ylivallasta, toivottavasti se jollain tavalla vie hänet NHL:ään. Jolloin osa siirtosummasta kuuluu minulle. Täysin järjetöntä jaarittelua liigakaudella 05/06 koko asiakokonaisuus. Tämä saa Original Jagsin kirjoitukset näyttämään relevanteilta ja hyvin perustelluilta näkemyksiltä. Hänhän on erikoistunut teologiaan ja Venäjään ja fiksuna poikana pitää ne asiat poissa esimerkiksi SM-liigan joukkueiden osioista, sillä ne eivät ole olennaista materiaalia 05/06 kautta koskien. Meillä pelataan tätäkin kautta Stubbin kuva takaraivossa. Ainoa asia, miten Rantanen, Sihvonen etc. voisivat linkata nykyhifkiin liittyy jääkiekkoon. Rantasen kyvystä solmia luistimennauhat ja yhdistää siihen liikkuminen jäällä mulla ei ole tietoa. Kirjoittaa hän osaa, ilman muuta. Lisäksi hänellä on lätkätukka, mistä propsit! Sihvonen osaa luistella ja valmentaa. Kumpikaan heistä ei valmenna, pelaa tai kokoa joukkuetta HIFKissä 05/06. Heidän kirjalliset suorituksensa eivät korreloi millään tasolla HIFKin kaukalotoimintaan juuri nyt. Mutta kaipa tästäkin jonkun salaliittoteorian saa kasaan kun oikein lujaa puristaa perseellä normaalisti. Ja hei, miksi yksi kirjoittaja unohdetaan kehuista, hyvä Flancke! Mitä mieltä olet Petteri Linnavallista? Sinullahan olisi täysi syy kehua hänen IS-Urheilun analyysiaan. Tarkkuutta!
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JHag kirjoitti:
Ai jumalauta! Heti kun on vähän aikaa pois, avataan legendaarisia ketjuja, eihän täältä malta olla veks, sillä let's face it: Koko jääkiekkoscene on täällä!
Mitä mieltä olet Petteri Linnavallista? Sinullahan olisi täysi syy kehua hänen IS-Urheilun analyysiaan. Tarkkuutta!


Paljon tekstiä lataa jällen J "Keklun kaveri" Hag taululle. Ja sehän on sinun tavaramerkki.

Kuten Vesa Rantanen - osaat sinäkin kirjoittaa - mutta kumpaakaan en ottaisi oman joukkueen rakentamis/valmennus tiimiin. Sinut palkkaisin kyllä koska vaan jengin Pr-tiimiin sekä saunailtojen "kapteeniksi"!

Kyllä sitä Jatkoaikaa myös siellä IFK:n puolella luetaan - ei tosin itse toimistossa - ainakaan muiden nähden. Siellä uskon että tällä hetkellä pääasiallisesti vastaillaan hiki hatussa kausikorttilaisten kysymyksiin:

- Tulevista vahvistuksista
- Miksi vapaalippuja jaetaan jo tässä vaiheessa kautta?


Onko JHag miettinyt sitä että "IFK"-tietokoneita voi olla muuallakin kuin itse toimistossa? Tällä en sitten tarkoita että IFK:lla olisi palkattuna 3 nikkaria jotka yötä/päivää näitä sivuja selailevat - vaikka en usko että se olisi pelaajabudjetista yhtään pois.; )

Mitä mieltä olen Petteri Linnavallista? Keskivertotoimittaja joka kuuluu samaan kastiin kuten monet muutkin "tavallliset" kiekkotoimittajat. Kyseinen IS-Urheilu analyysi ei kyllä tuonut minulle mitään uutta - samoja asioita on vatvottu esim. täällä jo vuosia.

Mainitsemasi kolmikko Rantanen/Jalonen/Sihvonen ovat mielestäni kovin toimittajakolmikko - ja tietysti luen aina Stubbin tekstejä ihan mielenkiinnon vuoksi. Hänellä kun on IFK:sta ollut vuoden 1991 jälkeen paljon sanottavaa - ja olisi varmasti vieläkin ellei tiettyjä sopimuksia Höblän kanssa olisi tehty.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kiitos vastauksesta Flancke! Olit yllättävän asiallinen, blääh. Olen Keklun lisäksi myös Rudyn (huom, kutsun häntä kuten muitakin lempinimellä), Pasin, Helen, Jeren, Tomen, Saken (2 kpl), Jussin, Chriden, Sumon,Aran, Vepun, Petterin ja monen muun tuttu. Olen siis järjetön kiekkomaailman elvis. Vaikka katalogini onkin noin 13% Uugen vastaavasta. Siis oikeasti. Enkä siltikään kuule Jatkoajasta esimerkiksi näiltä koskaan mitään. Olen uutispimennossa. Onko Rantasella kiekkotaustaa? Hyvät valinnat kirjoittajiksi, eikös vaan? Minäkin luen Stubbin juttuja, mulla ei ole mitään häntä vastaan. Mutta koen hänen aikansa rehabilitoinnin olevan yhtä relevanttia kuin pohdiskelun Koiviston pressakaudesta. Aikansa kutakin, nokka kohti uusia seikkailuja.

Mä vedän Q:maisen hyytävästi: Mistä tiedät, etten jo vastaa jonkun joukkueen kokoamisesta? Tai tekisi sitä tulevaisuudessa? Lajista en puhu tässä yhteydessä mitään, mutta kannattaa muistaa, että kyykkäkin on oikeasti urheilua. Samoin mölkky, Lahden kansallispeli.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
JHag

Stubb on kyllä esimerkiksi tämän päivän nuorista eurooppalaisista kiekkoilijoista enemmän perillä kuin kukaan muu Hifkin ympärillä pyörivistä hemmoista ja ehkä enemmän kuin kukaan muu Suomessa että turha vetää 60-lukua ihan joka paikkaan.
Olisi hienoa jos hänen tapainen kaveri oltaiin voitu pitää mukana remmissä mutta kun kaikkilla tuntuu vain oma napa olevan tärkein niin lopputulos on mikä on.
Mitä mieltä muuten olet Rantasen kolumnista Veikkaajassa tai Sihvosen mielipiteestä Penasta että Pentti on kolmen huonoimman TJ:n joukossa liigassa?
Kärsiikö bisnekset jos vastaat vai voitko vastata fanina kuten minä ja monet muut?
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mixu: Hyviä kyysmyksiä JHagille! Ja kyllä JHag vastaa mutta varaudu vähän pidempään tekstiin! ;)

JHag: Sulla on kyllä uskomaton määrä insidekavereita, tai tuttuja kuten itse sanoit. Ja Uugella varmasti vielä enemmän! Eri asia on sitten kuka näistä on niitä "oikeita kavereita" - kenen kanssa jutellaan läheisten poismenosta, tyttö-ystävän sukupuolitaudista tai tietysti siitä mitkä nimimerkit vituttavat eniten Jatkoajassa. Kaikki kolme elintärkeitä asioita.

Oikeassa olet siinä ettei Jatkoaika ole IFK:lle mikään tärkeä asia - mutta kuitenkin niin tärkeä se on, että sitä tarkkaillaan erilaisin voimin - sen tiedän.

Ja lopuksi - tällä hetkellä minulla ei olisi todellakaan mitään sitä vastaan että juuri sinä JHag kokaisit IFK:n ensi kauden jengin - vaikka viikonloppuiltapäivätyönä - edellyttäen että toinen karmaiseva vaihtoehto olisi tämä tuttu kaljatelttapomo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös