Ihmettelyketju

  • 6 327 715
  • 38 716

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihmisten pukeutumista ihmettelen. Paljon näkyy pitkiä lahkeita ja hihoja, vaikka ulkona on +24 ja pieni kesäisen lämmin tuulenvire. Paksuja huppareita ja takkejakin tulee vastaan. Luulisi, että tulee aika tukala olo.

Tää vaihtelee niin maittain. Edinburghissa oli joskus aurinkoista mutta +8 ja jäätävä tuuli mereltä ja jengi veti shortseissa ja t-paidassa. Vastaavasti Italiassa oli juuri +27 ja itse hikoilin shortseissa. Vastaan tuli sitten setä jolla oli kauluspaita, neule ja pikkutakki. Nuoremmat menivät sitten farkuissa ja mustassa nahkatakissa. Hulluja nuo ulkomaalaiset.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tää vaihtelee niin maittain. Edinburghissa oli joskus aurinkoista mutta +8 ja jäätävä tuuli mereltä ja jengi veti shortseissa ja t-paidassa. Vastaavasti Italiassa oli juuri +27 ja itse hikoilin shortseissa. Vastaan tuli sitten setä jolla oli kauluspaita, neule ja pikkutakki. Nuoremmat menivät sitten farkuissa ja mustassa nahkatakissa. Hulluja nuo ulkomaalaiset.

Kävin tuolla Losissa vuosia sitten. Istuttiin sitten viettämään iltaa ja juteltiin paikallisten kanssa. Jotain siinä turistiin ja kehuin kuinka hieno ja kuuma ilma sinä päivänä oli (+28?). Paikalliset siinä ihmettelivät ja kertoivat kuinka nyt on kylmä ja kaikenlisäksi talvi (ajankohtana marraskuun loppu). Kerroinkin hieman Suomen talvesta ja vertailtiin siinä mitä celsiukset olisivat fahrenheitissä. Siellä se taitaa tänäkin päivänä vielä istua monttu auki ihmettelemässä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävin tuolla Losissa vuosia sitten. Istuttiin sitten viettämään iltaa ja juteltiin paikallisten kanssa. Jotain siinä turistiin ja kehuin kuinka hieno ja kuuma ilma sinä päivänä oli (+28?). Paikalliset siinä ihmettelivät ja kertoivat kuinka nyt on kylmä ja kaikenlisäksi talvi (ajankohtana marraskuun loppu). Kerroinkin hieman Suomen talvesta ja vertailtiin siinä mitä celsiukset olisivat fahrenheitissä. Siellä se taitaa tänäkin päivänä vielä istua monttu auki ihmettelemässä.
Nuo tyypit ovat kyllä vedättäneet sinua, ei tuossa kaupungissa kesäisinkään jatkuvasti yli kolmenkympin mittari kipua. Jos siis Losilla tarkoitat sitä Kalifornian enkelten kaupunkia.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikö tuo ole suunnilleen sama celsiuksissa ja fahrenheiteissä? Suomen talvi ja -40 molemmissa asteikoissa.

Mittarit vertailussa.

Nuo tyypit ovat kyllä vedättäneet sinua, ei tuossa kaupungissa kesäisinkään jatkuvasti yli kolmenkympin mittari kipua. Jos siis Losilla tarkoitat sitä Kalifornian enkelten kaupunkia.

Piti oikein tarkastaa, niin ei kyllä olekkaan. No mikäs siinä tyhmää turistia höynäyttää. Kaliforniasta kyse kyllä.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Ihmettelen miksi ihmiset laittavat kesällä makuuhuoneeseen ja muihinkin huoneisiin ohuet kesäverhot, että kaikki mahdollinen valo pääsee makuuhuoneeseen ja sitten valittavat, kun on niin valoisaa ettei pysty nukkumaan. Samat ihmiset sitten laittavat talvella talviverhot jotka ovat mahdollisimman paksut ja jotka eivät päästä valoa yhtään läpi ja valittavat, kun on niin pimeetä kokoajan ja tarvii koko päivän pitää valoja päälle.

Talvella ne ohuet verhot niin pääsee se vähäinen valo mikä ulkoa tulee sisälle ja kesällä ainakin makuuhuoneeseen ne paksut ja todennäköisesti tummat verhot jolloin siellä makuuhuoneessa on edes jonkun verran pimeää niin saa nukuttua.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Talvella ne ohuet verhot niin pääsee se vähäinen valo mikä ulkoa tulee sisälle ja kesällä ainakin makuuhuoneeseen ne paksut ja todennäköisesti tummat verhot jolloin siellä makuuhuoneessa on edes jonkun verran pimeää niin saa nukuttua.
Muutama etelä-eurooppalaistaustainen ystävä ihmettelee että heillä on kotikonuilla ikkunoissa puuluukut, joilla asunnon saa kätevästi pimennettyä, mutta Suomessa, jossa niitä todella kesäisin tarvittaisiin, ei ole.
 
K

Kiekkokatsoja

Muutama etelä-eurooppalaistaustainen ystävä ihmettelee että heillä on kotikonuilla ikkunoissa puuluukut, joilla asunnon saa kätevästi pimennettyä, mutta Suomessa, jossa niitä todella kesäisin tarvittaisiin, ei ole.
Pimennysverho mallia jysk, 20e kpl, kestokyky loppuelämän.
Ja siten yötön kesäyö valoisuus on ratkaistu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En pystyisi nukkumaan ilman pimennysverhoa. Hieno keksintö.
Kyllä minä olen ajatellut että semmoisen voisi hankkia. Veljellä on kaikissa makuuhuoneissa ja hyviä on... olen heillä joskus yöpynyt. Kun vaan saisi aikaiseksi kun ei se mikään elintärkeä juttu ole. Voisi ehkä parantaa aamu-unia vaikka meidän makuuhuone onkin ilta-auringon puolella.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Avasin juuri juhannuksen noin tuhannen oluen joka oli ensimmäinen ja ainoa Karjala jonka joku vieras oli unohtanut.

Todella hämmentävää miten paljon pidän tästä. Virkistääkö vaihtelu vai onko tosiaan niin että Karjala on hyvää?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihmisten pukeutumista ihmettelen. Paljon näkyy pitkiä lahkeita ja hihoja, vaikka ulkona on +24 ja pieni kesäisen lämmin tuulenvire.
Minä olen varmaan yksi jota saat ihmetellä. Minulla oli tänään pitkät kevyet beiget housut, sininen t-paita ja ohut vaalea neuletakki. Takin riisuin hetkittäin kun olin oikein auringossa. En pidä siitä miltä pienikin tuulen vire tuntuu jalkojeni ihossa. Joskus pidän capreja mutta yleensä pitkiä hameita ja housuja. En koe niitä kuumiksi. Kaikki paikat (kuten autot, kaupat, ravintolat ja asunnot) joissa on ilmastointi saa minut vetämään takkia yms. ihoni suojaksi koska kylmä ilmavirta tuntuu todella inhottavalta iholla. Eikä minua haittaa että joku kummeksuu kun itse tunnen että olen juuri sopivasti varustautunut.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tuossa kun vähän draftia vilkuili niin rupesin ihmettelemään miten lapsi tuo Hughes vielä näyttäisi olevan fyysisesti. Koon puolesta jää toki jo aika paljon nopeammin kypsyneille (esim. Kakolle), mutta näytti myös naamalta ja koko olemukselta suunnilleen 14-vuotiaalta. Toki ameriikanpuurolla on saatu yli parikymppisetkin kasvamaan sekä massaa että pituutta, mutta kai tuossa silti jonkunlainen riski on ihan siinä että kasvaako kaveri missään vaiheessa änäripelaajan mittoihin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tuossa kun vähän draftia vilkuili niin rupesin ihmettelemään miten lapsi tuo Hughes vielä näyttäisi olevan fyysisesti. Koon puolesta jää toki jo aika paljon nopeammin kypsyneille (esim. Kakolle), mutta näytti myös naamalta ja koko olemukselta suunnilleen 14-vuotiaalta. Toki ameriikanpuurolla on saatu yli parikymppisetkin kasvamaan sekä massaa että pituutta, mutta kai tuossa silti jonkunlainen riski on ihan siinä että kasvaako kaveri missään vaiheessa änäripelaajan mittoihin.

Etkös tuossa hieman vastannutkin itsellesi? Jo kynäniskahonkkelina pyörittelee ikäisiään lähes miten tahtoo eli tuohon sitten vielä Amerikan kaurapuurot ränniin ja piikki kannikkaan, niin jää varhaiskypsynyt suomipoika kakkoseksi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Voiko tämä olla edes todellinen?

https://www.youtube.com/watch?v=U1Yp4M4nbx0

linkki. Mies etsii seuraa suviseuroihin.
Oli toi sitten aito tai ei niin ihme ettei ole vielä poistettu... Nään sieluni silmin kuinka suviksien päätyttyä Markus lappaa mustia jätesäkkiin käärittyjä möykkyjä tuonne takanaan olevaan sammioon. Joka on luonnollisesti täytetty hapolla... Mites muuten, arvon Chespa, päädyit Markuksen videoon...? Suviksille lähdössä?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Voiko tämä olla edes todellinen?

Ei nykymaailmassa voi tietää onko vittuilua. Pidän täysin mahdollisena tuon olevan todellinen, koska on hyvin dokumentoitu asia kuinka suviksissa nussitaan enemmän kuin olympialaisissa konsanaan.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Oli toi sitten aito tai ei niin ihme ettei ole vielä poistettu... Nään sieluni silmin kuinka suviksien päätyttyä Markus lappaa mustia jätesäkkiin käärittyjä möykkyjä tuonne takanaan olevaan sammioon. Joka on luonnollisesti täytetty hapolla... Mites muuten, arvon Chespa, päädyit Markuksen videoon...? Suviksille lähdössä?
Ihanilta ystäviltäni sain linkin. Suviseurat vielä kokematta. Valitettavasti?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mä oon kerran ollut suviseuroilla. En nähnyt mitään ihmeellistä. Vuosi taisi olla 2017 ja Porissa pidettiin.

Nekin vois olla heille ihan hyviä ja oikeasti viihtyisiä bileitä, jos joka toinen teltta olis olut-teltta :D

Mutta ei, vaan pelkkää kahvia kahvin perään... ainakin sen yhden dokumentin mukaan.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nekin vois olla heille ihan hyviä ja oikeasti viihtyisiä bileitä, jos joka toinen teltta olis olut-teltta :D

Mutta ei, vaan pelkkää kahvia kahvin perään... ainakin sen yhden dokumentin mukaan.
Niin no mä olin siellä, joku 3,4 minuuttia eli hirveän kattavaa kuvaa tapahtumasta en saanut.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Nekin vois olla heille ihan hyviä ja oikeasti viihtyisiä bileitä, jos joka toinen teltta olis olut-teltta :D
Ne nimenomaan on hyvät bileet. Nimimerkillä parikymmentä vuotta sitten sille hävitykselle paikan päällä nauraneena. Uteliaisuus vei voiton kun naapurikunnassa olivat aikanaan, eikä se lauantai aamu mitenkään poikennut festarien vastaavista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös