Ihmettelyketju

  • 6 327 601
  • 38 716

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Arvoin vitutusketjun ja tämän välillä. Päädyin tänne. Aiheena on se, että olin appiukon kyydissä sunnuntaina ja radiokanavana oli joku Ylen kanava, ehkä Radio Suomi. No, siellä soi joku kappale artistilta Keko Salata, jonka pelkkä taiteilijanimi laittaa vituttamaan. Oli miten oli, kappaleella feattasi joku naisoletettu laulaja taiteilijanimellä BEHM (tuon googlasin jälkikäteen). Miten vitussa voi artikuloida suomen kieltä noin päin vittua? Kamala tahallinen sössöässä ja ihmeellinen ylikorostettu t-äänne. Jälkimmäinen kuin oopperalaulajalla, jolla se sentään on ymmärrettävää, vaikken oopperasta perustakaan.

Ja mikä juttu se on kun tuntuu että nykyään ihan yleisestikin etenkin naisoletetut suomalaislaulajat ääntävät tuolla tavalla? Menkää saatana johonkin terapiaan hoidattamaan kuntoon nämä. Onneksi radiota joutuu harvoin kuuntelemaan.
Automatkoilla joskus vaimo vaihtaa huomioni ollessa toisaalla radiokanavaksi Suomipopin. Voi vittu mitä paskaa sieltä tuuttaa joka kerta. Kaiken maailman eveliinoja ja ellinooroja ja sanneja ja vilmamatuloita, kaikki jäämässä elefantin painon alle. Kuka erottaa näitä toisistaan? Kyllä minä erotan äänestä Katri Helenan Lea Lavenista ja Seija Simolan Paula Koivuniemestä, mutta nämä nykyiset kuulostaa kaikki ihan samalta. Tai ehkä se on se sama nellinoora, tekee vain eri nimillä maksimoidakseen voitot.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmettelen tätä @Evil :n juttua. Ollaan pari päivää poissa ja sitten yhtäkkiä tullaan kertomaan jokaiseen ketjuun elämänviisauksia.
Se on just se juttu. Pitää olla poissa että näkee elämää. Sitten voi jakaa siitä viisauksia. Ota tai jätä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jaa jaa. Musta tuntuu, että jos mä olisin vaikka 14 vuotta pois en oppisi yhtään elämänviisautta.
Siksi sä olet pentu, mä ja @Evil jo aikuisia. Me ollaan opittu. Joskus ihan vahingossa, sattumalta tahi kantapään kautta.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen näitä joille liian valoisassa tai liian pimeässä nukkuminen tuottaa vaikeuksia. Laittakaa silmät kiinni niin ei häiritse enää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Ihmettelen näitä joille liian valoisassa tai liian pimeässä nukkuminen tuottaa vaikeuksia. Laittakaa silmät kiinni niin ei häiritse enää.
Pimeässä nukkuminen ei todellakaan tuota vaikeuksia, ja ihmettelen jos jollekin tuottaa. Herääminen sen sijaan on hankalampaa. Eli itse en tykkää pimennysverhoista, vaan vaikka kello herättääkin niin haluan että valoisuusaste stemmaisi kellonajan kanssa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmettelen niitä, joille yleensäkin nukkuminen tuottaa vaikeuksia. Mulla ei ole koskaan ollut sitä ongelmaa. Silmät kiinni vaan niin minuutin sisään alkaa kuorsaus, vaikka seisaallaan.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Automatkoilla joskus vaimo vaihtaa huomioni ollessa toisaalla radiokanavaksi Suomipopin. Voi vittu mitä paskaa sieltä tuuttaa joka kerta. Kaiken maailman eveliinoja ja ellinooroja ja sanneja ja vilmamatuloita, kaikki jäämässä elefantin painon alle. Kuka erottaa näitä toisistaan? Kyllä minä erotan äänestä Katri Helenan Lea Lavenista ja Seija Simolan Paula Koivuniemestä, mutta nämä nykyiset kuulostaa kaikki ihan samalta. Tai ehkä se on se sama nellinoora, tekee vain eri nimillä maksimoidakseen voitot.

Suomipoppia en maininnut, mutta pari vuotta sitten olin kaverin kyydissä autossa ja kyseinen kanava soi. Täsmälleen saman huomion tein. 10 minuutin jälkeen oli pakko pyytää kanavan vaihtoa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen niitä, joille yleensäkin nukkuminen tuottaa vaikeuksia. Mulla ei ole koskaan ollut sitä ongelmaa. Silmät kiinni vaan niin minuutin sisään alkaa kuorsaus, vaikka seisaallaan.

Juuri näin. Samoin pitkät tai miksei lyhyemmätkin lentomatkat menevät mukavasti nukkuessa. Kerran nukahdin koneeseen ennenkuin kaikki matkustajat olivat ehtineet sisälle ja heräsin kun lentoemo tuli herättämään, että nyt ollaan Japanissa.

Lentopelko on toki sitten ihan toinen ihmettelyn aihe.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juuri näin. Samoin pitkät tai miksei lyhyemmätkin lentomatkat menevät mukavasti nukkuessa. Kerran nukahdin koneeseen ennenkuin kaikki matkustajat olivat ehtineet sisälle ja heräsin kun lentoemo tuli herättämään, että nyt ollaan Japanissa.

Lentopelko on toki sitten ihan toinen ihmettelyn aihe.
Nukkumattomuus liittyy kokemukseni mukaan (vahva perustelu siis) siihen ettei osata nollata aivoja sänkyyn mennessä. Päässä alkavat pyöriä esimerkiksi työasiat tai muut asiat, jotka olisi pitänyt käsitellä jo aikaisemmin päivällä. Päiväsaikaan jokaisella pitäisi olla aikaa setviä ajatuksiaan joko esimerkiksi juoksulenkillä, kävellen tai vaikka makoillen sohvalla. Jos koko päivänä ei tyhjennä päätään vaan alkaa tehdä sitä sängyssä iltaisin, ei nukkumisesta tule mitään.

Jotkut ovat myös persoonina sellaisia, että stressaavat enemmän.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Jotkut ovat myös persoonina sellaisia, että stressaavat enemmän.
En ole kova stressaamaan ja nukun hyvin, mutta kyllähän sellainen oikein perustavaa laatua oleva vitutus vaikuttaa nukahtamiseen. Ymmärrän siis jos joku kärsii unettomuudesta jossain raskaassa elämänvaiheessa tai jos on muuten altistavia tekijöitä. Mutta ihmiset on erilaisia. Jos on esimerkiksi kansakoulunopettaja jonka työuran suurin murhe on varmaankin että mistä saa piirtoheittimeen uuden lampun ettei tartte luopua vuonna 1998 tehdyistä kalvoista, niin nukkuminen luonnistunee, mutta tämäkin tietysti subjektiivista ja ammatinvalintakysymys.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jos on esimerkiksi kansakoulunopettaja jonka työuran suurin murhe on varmaankin että mistä saa piirtoheittimeen uuden lampun ettei tartte luopua vuonna 1998 tehdyistä kalvoista, niin nukkuminen luonnistunee, mutta tämäkin tietysti subjektiivista ja ammatinvalintakysymys.
Touche´.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmisten pukeutumista ihmettelen. Paljon näkyy pitkiä lahkeita ja hihoja, vaikka ulkona on +24 ja pieni kesäisen lämmin tuulenvire. Paksuja huppareita ja takkejakin tulee vastaan. Luulisi, että tulee aika tukala olo.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ihmisten pukeutumista ihmettelen. Paljon näkyy pitkiä lahkeita ja hihoja, vaikka ulkona on +24 ja pieni kesäisen lämmin tuulenvire. Paksuja huppareita ja takkejakin tulee vastaan. Luulisi, että tulee aika tukala olo.

...jostain piposta puhumattakaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös