Ihmettelyketju

  • 6 357 986
  • 38 767

Snagari

Jäsen
Kukahan tekisi keksityn jutun facebookiin ja katsoo paljonko saisi jakoja ja tykkäyksiä :D.
Tätä olen itsekin miettinyt. Tekisi jonkun oikean näköisen valeprofiilin (en ehkä omalla nimelläni viitsisi) ja kirjoittaisi mehukkaan tarinan mukaillen näitä muita itkuvirsiä. Kun 50.000 tykkäystä rikki niin paljastaisi jutun olevan täysi kusetus.

Parashan olisi sellainen josta iltapäivälehdetkin kiinnostuisi. Olisi hieno nähdä se korjaus, "korjattu klo 15.44: Juttu paljastuikin Jatkoaika.com sivuston keskustelupalstan pilaksi"

Toki raivostuneen some-kansan kommentit saisivat lehtiin sen jälkeen.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ihmisten egojen, tai niiden perusteettoman eli itseoikeutetun suuruuden, ihmetteleminen ei taida loppua koskaan. Nöyryys on katoava luonnonvara tai hyve, jos se koskaan on ollutkaan vaarassa kuolla sukupuuttoon sen puuttumisen vuoksi. Kehittynyt jopa pienimuotoinen harrastus tutkailla tämmösiä kaiken osaavia suupaltteja vastaantulevien ihmisten kohdalla sekä tosielämässä että interwebsissä. Harva näistä kuitenkaan ymmärtää tai uskaltaa ymmärtää todeta itselleen, jos jotain ei tiedä tai osaa, vaan aina löytyy jonkilainen superselitys miksi näin. Pahimpia ovat ne, jotka eivät lähde edes selityslinjalle vaan sitten kun menee päin vittua jokin juttu, niin ehkä hiljaa mielessään ymmärtävät tehneensä jotain väärin (lue: joskus liikaa vaadittu tällainen ajatustoiminta) ja jättäytyvät syrjemmälle ja toistavat päin vittua menon taas sitten jossain muussa yhteydessä. Nykyisen ihmisen yleisen ymmärtämisen aikakaudellakaan ylpeys ei saisi varmaankaan koskaan kokea kolauksia, koska jos se kokee pahemman kerran sillä tavalla että se puolittainenkin jumalkompleksi hajoaa käsiin, niin sitten diagnoosina ovat mielenterveysongelmat. Sitten sanotaan, että ei ne ongelmat johdu susta ja taputellaan olalle. No mistä muustakaan se johtuis? Liian lähellä olevasta kuustako? Onko kuu juustoa?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä olen itsekin miettinyt. Tekisi jonkun oikean näköisen valeprofiilin (en ehkä omalla nimelläni viitsisi) ja kirjoittaisi mehukkaan tarinan mukaillen näitä muita itkuvirsiä. Kun 50.000 tykkäystä rikki niin paljastaisi jutun olevan täysi kusetus.

Parashan olisi sellainen josta iltapäivälehdetkin kiinnostuisi. Olisi hieno nähdä se korjaus, "korjattu klo 15.44: Juttu paljastuikin Jatkoaika.com sivuston keskustelupalstan pilaksi"

Toki raivostuneen some-kansan kommentit saisivat lehtiin sen jälkeen.
Ai niinku enkeli-Elisa? Enkeli-Elisa – Wikipedia
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen kesän aikan katsonut muutaman jakson Poliisit- sarjaa ja ihmettelen ovatko poliisit oikeasti noin kilttejä ja mukavia nykyjään. Omat kokemukseni rajoittuvat vuosikymmenien taakse jengiaikoihin, jolloin putkaan heitettiin pienemmästäkin syystä ja sieltä taas ulos vaikka liian pienissä kengissä talvipakkaseen.
Tietysti tuossa sarjassa yritetään parantaa, tai ainakin ylläpitää poliisien imagoa, mutta eiköhän se ole myös asiakkaasta kiinni. Jos päivänselvän rikoksen jälkeen aukoo päätään ja kiistää kaiken tms. niin tuskin sieltä vain "kehotetaan siirtymään kauemmaksi". Itse olen jokaisella - onneksi harvalla - kerralla poliisien kanssa asioidessa ollut asiallinen ja myöntänyt suoraan mahdolliset rikkeet, tai sitten jos kyseessä on pelkkä pistotarkastus, niin "en mä tehnyt mitään" -tyylisen uhoamisen sijasta kysellyt nöyrästi, että mistäs nyt on kyse.

Jatketaan aasinsillalla samasta aiheesta, nimittäin ihmettelen sitä, miten suurehko osa vanhemmasta väestöstä kuvittelee edelleen, että poliisit ovat aivottomia robotteja, jotka automaattisesti lyövät maksimisakot jokaisesta minimaalisestakin rikkeestä. Itse pääsin todistamaan tämän asian epätodeksi, kun muutama päivä ennen kesärajoitusten vaihtumista ajelin rutikuivalla tiellä satasen rajoituksella 131 km/h, mutta koska käytännössä jokainen muu tienkäyttäjä ajoi kesärajoitusten mukaan, eli noin 120 km/h, niin omat sakkoni olivat vain pienimmät mahdolliset mitä ylinopeudesta voi saada. Robottipoliisi olisi ottanut kortin pois, mutta omilla aivoilla ajatteleva ihmispollari katsoi tien olevan jo kunnossa kesärajoituksille, joten antoi myös sakot sen mukaan. Toki vanhemmat sukulaiseni olivat vakaasti sitä mieltä, että olin vain harvinaisen onnekas.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Kyllä pollareiden kanssa toimeen tulee jos haluaa eikä ole mitään salailtavaa. Kyllä ongelmat ovat itseaiheutettuja järjestäen. TV-poliisienkin kanssa oon joutunut oleen tekemisissä, eikä ne kyllä eronneet mitenkään siitä telkkutyylistään.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minäkään en usko, että kaikista mahdollisista tosi-tv-ohjelmista juuri Poliisit olisi sitä epätodellisinta paskaa.

Poliisit ovat töissä ja sitä kuvataan. Tottakai mukana on salonkikelpoiset poliisit ja hekin varmasti tavallista sutkauttelevammalla päällä kuvausryhmä kyydissään, mutta mitä nyt yhden tv-poliisin tunnen niin ei siinä ohjelmassa ihmeempiä kikkoja tai kusetuksia mukana ole ja siltä se minun silmääni tv:ssä on näyttänytkin.

En ymmärrä, miksi poliisit eivät muka voisi olla niin reiluja ja kohteliaita, kuin miltä siinä sarjassa näyttävät. Ikäänkuin valtaosa ihmisistä työssään ja muutenkin olisi jotain täysmulkkuja.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oma näkemykseni poliisien reiluudesta ja kohteliaisuudesta on, että sitä saa mitä tilaa. En kyllä enää muutamaan vuoteen ole ollut poliisien kanssa tekemisissä, mutta villissä ja tyhmässä nuoruudessani paljonkin. Varmasti on niitä oikeasti täysmulkkuja ikuisella valtatripillä olevia kusipääpoliiseja, mutta väittäisin niiden olevan poliisien joukossa marginaalissa, ylivoimaisesti suurin osa kohtaamistani poliiseista on ollut ihan tavallisia ihmisiä. Kuulustelijasta partiopoliisin kautta putkavahtiin olen kaikkien kanssa aina tullut toimeen. Tunnen sellaisiakin ihmisiä, jotka ovat usein joutuneet poliisin kanssa vaikeuksiin, mutta ei ole vaikea kuvitella näiden yksilöiden omalla käytöksellään vaikuttaneen saamaansa kohteluun.

Mitä noihin telkkaripoliiseihin tulee, niin sen "alkuperäisen" Turun partion kanssa olen ollut tekemisissä ja ovatpa suorittaneet yhden kappaleen kotietsintöjäkin asunnossani (kirj. huom. mitään laitonta ei löytynyt), ihan mukavia ja asiallisia heppuja hekin.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän huvittavimpia tapauksia ovat nämä "poliisi on natsipaska, vittupää". Selittävät aluksi suu vaahdossa miten poliisi vei putkaan ilman mitään syytä ja sitten paljastuukin, että kaveri kuseskeli yleisellä paikalla ja vastusti poliiseja, jonka jälkeen laitettu kaveri nippuun ja maijan taakse. Omassa tekemisissä ei nähdä mitään virheitä vaan kaikki syyt löydetään yleensä poliisista tai valtiosta ylipäätänsä.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Poliisit ovat töissä ja sitä kuvataan. Tottakai mukana on salonkikelpoiset poliisit ja hekin varmasti tavallista sutkauttelevammalla päällä kuvausryhmä kyydissään, mutta mitä nyt yhden tv-poliisin tunnen niin ei siinä ohjelmassa ihmeempiä kikkoja tai kusetuksia mukana ole ja siltä se minun silmääni tv:ssä on näyttänytkin.
Joskin yksi poikkeus tähänkin mahtuu, nimittäin (muistaakseni) 4. ja 5. kausilla esiintynyt Porin partio. Nimiä en muista, mutta mies ja nainen, viimeksi mainittu taisi olla joku entinen urheilija. Äijä provosoituu jokaisesta pikku läpänheitosta ja tämä salmiakkisuinen akka on todennäköisesti hakeutunut koko ammattiin vain päästäkseen todistelemaan että kyllä naisetkin pärjää. Erityisesti muistan jakson, jossa nämä sakottivat jotain teiniä yöaikaan typötyhjällä tiellä punaisia päin kävelemisestä. Tussu märkänä sakkoa kirjoittaessaan tämä naispoliisi jaksoi vielä varmaan toista minuuttia heittää tälle junnulle jotain "olikos se nyt fiksusti tehty", "näin siinä käy kun rikkoo lakia" yms. sontaa. Lisäksi aina kun rikoksen tekijä - tai edes pikkurikkeestä epäilty - on mies, niin jatkuvasti tulee ylimielisiä ja alentavia kuittailuja, luottaen siihen, ettei kukaan uskalla sanoa poliisille takaisin sakon pelossa. Siihen päälle vielä tämän yli-ikäisen jonnen mouhoilut, jos epäilty kehtaa kerrankin heittää jonkun "en mä tehnyt mitään", niin sieltähän tulee alta sekunnissa vastaus "nyt vittu se saatanan turpa kiinni!".

Ihmettelen kyllä tämän kyseisen naisen toimintaa, sillä sarjan kaikki muut naispoliisit eroavat mieskollegoistaan vain pidemmän tukan ja korkeamman äänen vuoksi. Kaikki "baby mä kyllä suostun sun pidätteväksi" -jutut kuitataan aivan samalla tavalla mitä miehille heitettävät "sun mutsi" -tyyliset jutut. Paitsi tämän Porin botoxinaaman osalta.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Joskin yksi poikkeus tähänkin mahtuu, nimittäin (muistaakseni) 4. ja 5. kausilla esiintynyt Porin partio. Nimiä en muista, mutta mies ja nainen, viimeksi mainittu taisi olla joku entinen urheilija.

Se naispoliisi oli varmaankin entinen keihäänheittäjä Taina Uppa (nykyisin Kolkkala). Miehen nimeä en minäkään muista.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joskin yksi poikkeus tähänkin mahtuu, nimittäin (muistaakseni) 4. ja 5. kausilla esiintynyt Porin partio.

Tätä kaksikkoako tarkoitat? Näitä tuli itekin joskus ohjelmaa katsoessa ihmeteltyä, kun huumorintajua ei löydy edes vähää alusta. Erittäin hyvin ainakin kuvailit tämän työparin, useammassakin jaksossa tuo mies huusi pää punaisena milloin kenellekin ja tuo muija hymyili ainoastaan, kun pääsi jollekin kirjoittamaan sakkoa.

*e* Tosin - kuten yllä mainitaan - tuo viittauksesi entiseen urheilijaan laittaa epäilemään, että osuinko sittenkään oikeaan. Mielestäni se ex-keihäänheittäjä on näkemissäni jaksoissa ollut ihan asiallinen.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Suomessa poliisit ovat erittäin aliarvostettuja. Katsokaa 'murican menoa ja kertokaa sitten, että asiat ovat täällä huonosti ja poliisit perseestä. Ei ketään täällä ammuta kadulla kuoliaaksi saatika kuristeta hengiltä poliisin toimesta. Mulkkuja löytyy jokaisesta ammattikunnasta, joten en lähde väittämään että kaikki poliisit olisivat mukavia ja ammattitaitoisia. Ne joiden kanssa olen itse joutunut tekemisiin, ovat olleet asiallisia ja mukavia. Kerran on poliisi kysynyt papereita ja tämä sujui ihan moitteettomasti. Sitten toisella kerralla oli käynyt joku onnettomuus ja sain koppalakilta hyvän vastauksen kysymykseeni että mistä onnettomuuspaikan pystyy kiertämään. Ei ole huonoja muistikuvia poliiseista, mitä nyt Subwayn jonossa tuppaavat hidastelemaan, mutta ihan samaa ne palomiehetkin harrastaa. Edelleen on sellainen fiilis, että poliisi on luotettava auttaja hädän hetkellä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tämmöistä rupesin tässä pienessä mielessäni ihmettelemään. Yle on näyttänyt jo vissiin useamman vuoden (?) ajan arkipäivisin puolenpäivän aikaan vanhoja kotimaisia elokuvia. Hyvin useat noista elokuvista tuntuvat olevan valmistuneet sotavuosina sekä aivan sodan jälkeisinä vuosina, josta äkkinäisempi voisi päätellä että noina vuosina tosiaan tehtiin ainakin kohtuu paljon elokuvia. Ihmettelenkin että miten helvetissä sotavuosina ja jälkeisinä pula-aikoina on ollut aikaa ja resursseja törsättäväksi Ö-luokan filmi"taiteeseen"...? Onhan se toki hyvä että kärvistelevälle siviiliväestölle edes jotain viihdettä ja sirkushuveja järjestettiin tuolloinkin, mutta Suomen tuolloiset olot ja resurssit huomioiden, luulisi että kaikki ylimääräiset panostukset olisi suunnattu murkinaan sekä rautaan rajalle...?
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Tämmöistä rupesin tässä pienessä mielessäni ihmettelemään. Yle on näyttänyt jo vissiin useamman vuoden (?) ajan arkipäivisin puolenpäivän aikaan vanhoja kotimaisia elokuvia. Hyvin useat noista elokuvista tuntuvat olevan valmistuneet sotavuosina sekä aivan sodan jälkeisinä vuosina, josta äkkinäisempi voisi päätellä että noina vuosina tosiaan tehtiin ainakin kohtuu paljon elokuvia. Ihmettelenkin että miten helvetissä sotavuosina ja jälkeisinä pula-aikoina on ollut aikaa ja resursseja törsättäväksi Ö-luokan filmi"taiteeseen"...? Onhan se toki hyvä että kärvistelevälle siviiliväestölle edes jotain viihdettä ja sirkushuveja järjestettiin tuolloinkin, mutta Suomen tuolloiset olot ja resurssit huomioiden, luulisi että kaikki ylimääräiset panostukset olisi suunnattu murkinaan sekä rautaan rajalle...?
Suurin osa tuon ajan produktioista pyöri aivan nappirahalla, joten edes silloisen Suomen valtion kengännauhabudjetissa tuollainen on tuskin tuntunut missään. Toisekseen eiköhän elokuvasäätiö ole noina aikoina jakanut rahaa sattuneesta syystä huomattavasti kitsaammin, jolloin tuotantojen rahoitus on ollut enemmän yksityisten tahojen harteilla. Osin noita filkkoja on tuotettu myös varmasti talkoohengessä ja vapaaehtoisvoimin.

Näkeehän sen monien rainojen laadusta, että tuskin siellä on ylimääräistä filminauhaa kulutettu liialti esimerkiksi uusiin ottoihin, vaan meininki on ollut enempi kerralla purkkiin -filosofiaa noudattava. Ei se sattumaa ole, että tuon ajan filmituotannosta suuri osa on farssia, komediaa ynnä muuta kevyttä hömppää, jossa kaiken ei tarvitse olla jetsulleen oikein jokaista taiteellista nyanssia ja vuorosanojen artikulaatiota myöten. Ajan hengessä ja rillumarei.

Se on sitten puhtaasti arvokysymys, kuinka paljon pula-aikoina kannattaa tuhlata resursseja viihteeseen. Taustalla on eittämättä ajatus, että sirkushuveilla tarjottiin jotain muuta ajateltavaa kaiken sen synkkyyden keskellä, kun maassa elettiin hirvittävää epätoivon aikaa. Kotirintaman jaksaminen on kuitenkin yksi iso osa sodankäyntiä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Joskin yksi poikkeus tähänkin mahtuu, nimittäin (muistaakseni) 4. ja 5. kausilla esiintynyt Porin partio. Nimiä en muista, mutta mies ja nainen, viimeksi mainittu taisi olla joku entinen urheilija. Äijä provosoituu jokaisesta pikku läpänheitosta ja tämä salmiakkisuinen akka on todennäköisesti hakeutunut koko ammattiin vain päästäkseen todistelemaan että kyllä naisetkin pärjää.
Tässä kyseinen kaksikko, ja mielestäni suht hyvä esimerkki, vaikkakin eri kuin sinun mainitsemasi: (linkin pitäisi viedä oikeaan kohtaan pätkästä) Poliisi ja virolaiset rattijuopot - YouTube

Vähän outo parivaljakko tuo Porin pariskunta, kaksi kautta ehtivät sarjassa olemaan ennen kuin vaihtui toinen kaksikko tilalle. Liekö valinta tehty ihan vain "julkkis"-Taina Kolkkalan takia. Äijä kyllä tuossa yllämainitulla videolla provosoituu ja kiehuu tilanteeseen nähden aivan liikaa.

Oma näkemykseni poliisien reiluudesta ja kohteliaisuudesta on, että sitä saa mitä tilaa.
Muuten kyllä olen poliiseista samaa mieltä kuin Trenchtown. Aika usein sitä saa omalla käytöksellään valita ottaako sakot vai ei. Minulla ei ikinä ole ollut ongelmia poliisien, vartijoiden, portsarien, järjestysmiesten tai sotilaspoliisien kanssa. Ainoat sakkoni mitä olen saanut tuli peltipoliisilta, sillä se ei tunne armoa. Useasti on tullut lakeja tai sääntöjä rikottua ja jäätyä siitä kiinni, mutta sitä ollaan aina selvitty pelkillä nuhteilla ja suullisella huomautuksella. Sen myönnän, että olen selittelyn mestari, joten aina usein keksin jonkun tekosyyn/selityksen miksi tuli tehtyä väärin. Samalla nöyrä ja katuva asenne ja ehkä jopa vähän nuoleskelua virkamiestä kohtaan. Ja aina olen päässyt villaisella. Toki rikkeni nyt eivät ole mitään julkivirtsausta, ajoneuvon huomautettavaa kuntoa tai luvattomassa paikassa oleskelua kummempaa. Ihmettelen niitä joilla ei kasetti kestä noissa tilanteissa Jos äänentaso alkaa nousemaan, ärräpäät lentämään ja "eikö teillä vittu nyt oo parempaa tekemistä ku kyttäillä mun tekemisiä"-argumentit tulemaan, niin kyllähän siitä aina sakot saa. En tiedä onko joillakin sitten vain sellainen kovis-moodi päällä, että minä en kyllä ala nöyristelemään kenellekään. Itsehän mieluummin esitän hetken nöyrää kuin maksan sakot.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä onko joillakin sitten vain sellainen kovis-moodi päällä, että minä en kyllä ala nöyristelemään kenellekään.
Mun kokemuksen mukaan sellaisia ihmisiä löytyy pilvin pimein, jotka eivät ikinä näe omassa toiminnassaan mitään vikaa ja joille nöyryys on tuntematon käsite. Nämä eivät pysty käsittämään sitä, että esim. poliisia kohtaan voi olla nöyrä ilman, että tulee nöyryytetyksi.

Tuli tästä keskustelusta mieleen ammoin tännekin postaamani Poliisi-TV:n pätkä. Varsinkin tuo "EI SAA KUVATA" -jätkä on kohtalaisen huvittava. Asiallisella käytöksellä tuostakin olisi selvinnyt, mutta ilmeisesti promilleja veressä ja näyttämisenhalua oli molempia liikaa, jotta ajattelu olisi kulkenut ns. normaalin ihmisen latuja. Myös tuo kortiton rattijuoppo huvittaa. Tässä mielestäni on hieno esimerkki siitä, miten poliisi EI lähde idioottien provosointiyrityksiin mukaan. Jotenkin veikkaan, että tuo mainittu Porin miespoliisi olisi tuossa kohtaa jo huutamassa vittusaatanaa. Jotenkin tosta poliisista tulee mieleen Cartmanin Respect my authoritah -meininki.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
IS:n Leena Jokisen lyhyt "reportaasi" Mikko Ilosen ekan kierroksen esityksistä Openissa pistää ihmettelemään, että kuinka sekavasti ja päin helvettiä sitä pystyy ison lehden nettitoimituksessa kirjoittamaan:


Mikko Ilosen ensimmäinen päivä The Openissa alkoi kahdella bogilla.
Britannian avoimessa Ilonen oli kierroksen puolivälissä oli tuloksessa +2.

Kahden bogeyn jälkeen kolmas väylä meni ihannetuloksella, samoin viides, seitsemäs, kahdeksas ja yhdeksäs.

Kolmas bogey tuli neljännellä reiällä, mutta kuudennella hän teki birdien eli selvisi yhdellä alle parin.

Toinen birdie tuli 10. väylällä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kaikenlaista kiekkojargonia on vuosien varrella kuullut snipereista ja kaukalossa olevista toimistoista ynnä muista kiekkokäsitteistä, mutta nyt tuli yksi aika eeppinen vastaan. Minkälainen on "jännittävä maalintekijä"?

Suora lainaus Artem Iossafovia koskevasta siirtouutisesta:
"− Artem on todella jännittävä maalintekijä. Vaikka hän on vasta 24-vuotias, on hän ollut jo joukkueen kapteenistossa kolme kertaa. Todellinen johtaja niin kaukalossa kuin sen ulkopuolellakin, Arvidsen arvioi."
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kaikenlaista kiekkojargonia on vuosien varrella kuullut snipereista ja kaukalossa olevista toimistoista ynnä muista kiekkokäsitteistä, mutta nyt tuli yksi aika eeppinen vastaan. Minkälainen on "jännittävä maalintekijä"?

En ymmärrä mitä kysytään. Hän saattaa laukaista paikasta mistä kukaan muu ei sillä tavalla tekisi. Urheiluruudussa oli juuri tennistä pelaavan Miken haastattelu. Hän sanoi, että pitäisi laukoa enemmän ja se on mitä pitää nuoren pelaajan kehittää.

Jääkiekko on jännittävä peli, maalit tulee jännistä paikoista.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Kaikenlaista kiekkojargonia on vuosien varrella kuullut snipereista ja kaukalossa olevista toimistoista ynnä muista kiekkokäsitteistä, mutta nyt tuli yksi aika eeppinen vastaan. Minkälainen on "jännittävä maalintekijä"?
Eiköhän tässä ole kysymys sanan "exciting" kääntämisestä. Voisi tuossa yhteydessä olla kenties "kiinnostava".
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Maailmassa on paljon hämmästystä ja kummastuttavia asioita, joiden joukkoon luen Nordean ekonomistin Pasi Sorjosen puhtaasti poliittisen kirjoituksen Maailman kilteimmät hyvätuloiset? ja sen julkaisemisen työnantajansa verkkosivujen "Uutiset ja lehdistotiedotteet"-osiossa. Itse tekstissä ei ole mitään omituista, se on vain yksi verokeskusteluun sisältyvä näkemys muiden joukossa, mutta kuinka järkevää on julkaista tällaisia kannanottoja minkään yrityksen virallisella kanvalla ja ikäänkuin yrityksen nimissä? Olettaisin, että myös Nordean asikaskuntaan kuuluu sellaisia persaukisia, jotka tuovat vain kengissään hiekkaa pankkisaleihin - vai kuinka se vanha letkautus menikään?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olettaisin, että myös Nordean asikaskuntaan kuuluu sellaisia persaukisia, jotka tuovat vain kengissään hiekkaa pankkisaleihin - vai kuinka se vanha letkautus menikään?

En edes tiennyt, että jollain pankilla on joku oma blogi ja vielä yllättyneempi olen siitä, jos joku oikeasti lukee sellaisia. No, meitä on joka vaunuun. En nyt nopeasti keksi mitään parempaa tekemistä kuin lukea oman pankin juttuja.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
En edes tiennyt, että jollain pankilla on joku oma blogi ja vielä yllättyneempi olen siitä, jos joku oikeasti lukee sellaisia. No, meitä on joka vaunuun. En nyt nopeasti keksi mitään parempaa tekemistä kuin lukea oman pankin juttuja.

Ilmeisesti joku Nordean asiakas lukee, koska tämä kirjoitus ylitti uutiskynnyksen Talouselämän verkkosivulla. Niin, ja mitä ilmeisimmin vastoin oletustasi, minä en ole Nordean asiakas.

http://www.talouselama.fi/uutiset/mahtaako+suomessa+asua+maailman+kilteimmat+hyvatuloiset/a2315128http://www.talouselama.fi/uutiset/mahtaako+suomessa+asua+maailman+kilteimmat+hyvatuloiset/a2315128
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös