Ihmettelyketju

  • 6 358 845
  • 38 767

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ihmettelen joidenkin kiekkokannattajien henkilökohtaista suhtautumista yksittäisiin pelaajiin. Esimerkiksi nyt Ässien puolella monia riipaisee, kun espoolaisen ammattijääkiekkoilijan ensi kauden työnantaja on tamperelainen jääkiekkoseura. Jos Savinainen ei olisi ollut Ässissä yhtä hyvä kuin olisi, mutta ihmisenä täysin sama, ei tällaista tunteenpurkausta tulisi. Ja jos Savinainen epäonnistuu Tapparassa, ollaan Porissa helpottuneita, ettei hän tullutkaan Ässiin, vaikka kyseessä on edelleen se sama ihminen.

Turhapuron appiukko sanoi puolusministerinä ollessaan, että urheilukilpailuissa pitäisi kilpailijoilta ottaa nimet pois, ja että pelkät numerot riittäisi. Tämä oli tarkoitettu vitsiksi, mutta kuten Uunossa monesti, on vitsissä palanen totuutta.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siis oikeasti on olemassa ihmisiä mitkä varustautuu sääennusteen mukaan työmatkalle? Mitä sillä on merkitystä, jos vähän kastuu. Kesällä on kesävaatteet, voiko jotenkin muutenkin pukeutua. Ilmeisesti voi, mutta kuulen siitä ensimmäistä kertaa.

No, mun mielestä on mukavampi polkea ja muutenkin pukeutua sääennusteen kuin kalenterin mukaan. Mutta jos haluut kulkea aina heinäkuussa sortseissa ja vaimarissa, vaikka mittari näyttää viittätoista, niin siitä vaan.
 

Alejandro

Jäsen
Siis oikeasti on olemassa ihmisiä mitkä varustautuu sääennusteen mukaan työmatkalle? Mitä sillä on merkitystä, jos vähän kastuu. Kesällä on kesävaatteet, voiko jotenkin muutenkin pukeutua. Ilmeisesti voi, mutta kuulen siitä ensimmäistä kertaa.
Minusta on ainakin ikävää kastua työmatkalla toimistolle, jossa pauhaa jäätävän kylmä ilmastointi. Lisäksi tosiaankin katson lämpömittariin enkä päivämäärää. En ole ihan varma, mutta mielestäni tämä kesä on ollut poikkeuksellinen kalsea.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Olen muuten keksinyt syyn siihen miksi säätiedotukset ovat usein väärässä. Se johtuu siitä että sekä Ilmatieteen laitos, että Foreca ovat luovuttaneet oikean ennustamisen suhteen ja käyttävät Onnenpyörä tyyppisiä pyöriä. Niitä on kaiken kaikkiaan kahdeksan kappaletta, kaksi per vuodenaika. Toisesta katsotaan lämpötila ja toisesta katsotaan sataako vai paistaako. Näitä sitten pyöritetään ja laaditaan ennusteita.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
En ole ihan varma, mutta mielestäni tämä kesä on ollut poikkeuksellinen kalsea.

Kylmin/sateisin sitten vuoden 1962 joidenkin tietojen mukaan. Itse pidän, mutta harmitellako poissaoloa kun joka kesään Suomessa kyllä sadetta piisaa ja täälläkin (Aasian kulmilla) välillä vähän ripsii.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Valehtelevatko yritykset päin naamaa – miksi puhelut oikeasti nauhoitetaan? | Yle Uutiset | yle.fi

Ihmettelen, jos jostain nykypäivänä löytyy sellainen sinisilmäinen ihminen, joka kuvittelee yrityksen nauhoittavan puheluita "koulutustarkoituksiin ja laadun parantamiseksi". Ehkä mä olen liian kyyninen, mutta olen pitänyt aina selvänä, että firma nauhoittaa puhelut voidakseen ristiriitatilanteessa todistaa olevansa oikeassa. Jos taas nauhoituksesta ilmenee, että firma on asiassa heikoilla, niin nauhoitus on jostain syystä tuhoutunut, häviksissä, tai sitä ei muuten vain ole saatavilla.

Saattaa toki olla, että noita nauhoituksia jossain koulutuksessakin käytetään, mutta eiköhän firma kuin firma ensisijaisesti seivaa oman perseensä ristiriitatilanteessa nauhoittamalla puhelut.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Saattaa toki olla, että noita nauhoituksia jossain koulutuksessakin käytetään, mutta eiköhän firma kuin firma ensisijaisesti seivaa oman perseensä ristiriitatilanteessa nauhoittamalla puhelut.

Näinhän se menee. Ainakin suuremmissa firmoissa näitä nauhoitetaan myös ihan vaan senkin takia, että pysytään kärryillä työntekijöiden tekemisistä. Useasti asiakaspalvelun linjoilla pitää myös tarjota uutta tuotetta tai päivitettyjä tarjouksia, jos asiakas on peruuttamassa tai tilaamassa jotakin tuotetta. Puhelimessa työskentelevien ihmisten kohdalla pitää täyttyä tietty tarjousprosentti, tai tulee sapiskaa. Nämä tehdyt tarjoukset pitää itse merkata firman käyttämään ohjelmistoon, mutta jos vaikuttaa siltä että tarjoukset ovat kohdallaan mutta myynti ei ole samassa linjassa muiden kanssa, niin nauhoituksien kautta on helppo tarkistaa että kusettaako työntekijä vai onko myynnin kanssa ollut vain huonoa tuuria.

Nuo nauhoitukset ovat ihan käteviä varsinkin sellaisissa tilanteissa, missä systemaattiset huijarit yrittävät hyötyä firman antamista hyvityksistä. Tilataan lehti ja otetaan tilauslahja, peruutetaan tilaus parin numeron jälkeen ja vaaditaan loput ilmaiseksi. Lehtifirmat hyvittävät tilauksia aika heikoinkin perustein, kunhan jaksaa tarpeeksi jankata ja väittää että tilauksen vastaanottanut työntekijä on valehdellut tilauksen kestosta tai hinnasta. Sitten kun sama tyyppi soittaa kahdennentoista kerran ja vaatii taas hyvitystä, niin nauhoitukset toimivat hyvänä perusteena sille miksi kyseiselle henkilölle ei enää hyvitetä yhtään mitään. Jos nauhoituksista kuulee, että henkilö on kerta toisensa jälkeen tilannut, perunut, saanut hyvitystä ja väittänyt eri työntekijöitä huijareiksi niin siinä on aika kovat näytöt pöydässä, että tilaaja yrittää vain saada tavaraa ilmaiseksi ilman minkäänlaista aikomusta maksaa yhtään mistään.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Saattaa toki olla, että noita nauhoituksia jossain koulutuksessakin käytetään, mutta eiköhän firma kuin firma ensisijaisesti seivaa oman perseensä ristiriitatilanteessa nauhoittamalla puhelut.

Ei niissä nauhoituksissa ole kysymys pelkästään tulevista ristiriitatilanteista, vaan työnantajan epäluottamuksesta työntekijäänsä kohtaan, millä taas ei ole koulutuksen kanssa mitään tekemistä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ihmettelen ihmisiä, jotka eivät osaa kirjoittaa edes omaa nimeään oikein. Eilen hyväksyin Facebookissa kaveripyynnön eräältä Ulla-maijalta. En kyllä ymmärrä, että miksi.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Olen aina ihmetellyt, että mihin aikuiseksi luokiteltavat ihmiset tarvitsevat karkkia? Karkit ovat lapsia ja joitain teinipissiksiä varten tehty, mutta niin vain yhä tuhdimpi jokinorsu lastaa noita ostoskärryihinsä joka vitun viikonloppu marketeissa ja eipä tuo arkiviikollakaan vieras näky ole.

Samoin olen ihmetellyt, että aina väitetään urheilijoiden syövän terveellisesti. Samaan aikaan eri lajien urheilijat poseeraavat joidenkin vitun kaupallisten proteiinipatukoien kanssa, joissa on sokeria ja muuta samaa paskaa kuin normaaleissa snickerseissä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Parisen viikkoa sitten olin tyttiksen kanssa viihteellä. Syötiin ja sen jälkeen muutama baari. Jossain vaiheessa mietimme paluumatkan kulkuneuvoa: Taksi, bussi, jokin muu mikä...
Läksiäisbaarin edustalla katsoin kelloa, mietin paikallisbussien aikatauluja sanoen: "Nyt on kiire kakkoseen."
Vaimoke kertoi, että: "Ei me voida. Poliisi pidättää meidän epäsiveellisestä käytöksestä. Yritä jaksaa kotiin saakka." Sitten loppuillan tulikin kikatusta ja olkapäähän tönimistä.

Pari päivää sitten tulin weeceestä shortsien sepalus auki takaisin sohvalle ja kerroin: "On jännä välillä kokeilla, että kuinka hyvin lähes pimeässä veskissä onnistun seisaalta kusemaan pönttöön!" Enhän niin ollut tehnyt, mutta ideastani sain palkinnoksi kahden tunnin mykkäkoulun.

Miesten ja naisten huumorintaju eivät ole täysin identtistä?!
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
MTV3 ei näyttänyt Wimbledon-elokuvaa, vaikka legendaarinen tennisturnaus pelattiin tänäkin kesänä. Yleensähän kyseinen elokuva näytetään kanavalla aina Wimbledonin tennisturnauksen aikaan. Ei sillä, että olisin kaivannut sitä rainaa, mutta ihmettyytääpä vaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
MTV3 ei näyttänyt Wimbledon-elokuvaa, vaikka legendaarinen tennisturnaus pelattiin tänäkin kesänä. Yleensähän kyseinen elokuva näytetään kanavalla aina Wimbledonin tennisturnauksen aikaan. Ei sillä, että olisin kaivannut sitä rainaa, mutta ihmettyytääpä vaan.

Elokuvien esitysoikeudet ostetaan paketeissa. Esimerkiksi niin, että 10 kertaa saa näyttää tietyn ajanjakson aikana. Siitä syystä jotkut elokuvat tuntuvat olevan koko ajan televisiossa sillä ne on. Jos kerran esityskertoja on vielä jäljellä, niin sitten ne käytetään.

Maikkarilla on varmaankin lisenssi loppunut ja on tultu siihen tulokseen, että uutta ei tarvita.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuljen metsikössä joskus rinkan, välillä kiväärin ja joskus myös siivoussäkkiin pilkkomani liftarin kanssa. Mutta asiaan; keskeltä ”ei mitään” voi löytää todella omituisia asioita.
Eräällä reissulla löysin paikasta, jossa ei ole teitä parinkymmenen kilometrin lähettyvillä, pakastearkun ja vessanpöntön. Pienten vihreiden miesten taukopaikka?
Ei pidä sekoittaa isoihin vihreisiin miehiin, jotka vapaaehtoisesti lomailevat Ukrainassa.

Toisella kerralla olin uimassa periferiassa eli Ivalon kupeeseen sijoittuvassa lammessa, jonka pohjalla oli tietysti kirkkaan oranssi Jopo.
Näinkö pyörät todellisuudessa syntyvätkin? Ei tehtaissa, vaan niitä kuoriutuu puolijäisten järvien pohjasta?

Charles Darwin, kuinka kännissä olit luodessasi sen witun evoluutioteorian?!
 
Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Olen kesän aikan katsonut muutaman jakson Poliisit- sarjaa ja ihmettelen ovatko poliisit oikeasti noin kilttejä ja mukavia nykyjään. Omat kokemukseni rajoittuvat vuosikymmenien taakse jengiaikoihin, jolloin putkaan heitettiin pienemmästäkin syystä ja sieltä taas ulos vaikka liian pienissä kengissä talvipakkaseen. Nythän porukka lyö vetoa kuka uskaltaa kusta maijan kylkeen tai kirjoittaa jotain härskiä takaikkunaan. Poliisi vai kehottaa siirtymään kauemmaksi ja suuri osa känniöykkäreistä saa halutessaan kuljetuksen kotiovelle. En tiedä kumpi on parempi, mutta aiemmin poliisia pelättiin ja kunnioitettiin ehkä enemmän.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Olen kesän aikan katsonut muutaman jakson Poliisit- sarjaa ja ihmettelen ovatko poliisit oikeasti noin kilttejä ja mukavia nykyjään.
Koko sarjan päällimmäinen tarkoitus lienee kohentaa/ylläpitää ihmisten mielikuvaa poliiseista, joten hyvin todennäköisesti "rooleihin" on valittu leppoisempaa väkeä ja ehkä sitä käytöstäkin voidaan kameroiden edessä vähän hillitä. Ihan luonnollista.

Minä olin nuori tällä vuosituhannella ja omat kokemukseni poliiseista ovat kyllä keskimäärin todella hyviä ja ihan hyvin tuon ohjelman linjaa vastaavia. Suuremmista hankaluuksista sain itseni kuitenkin pidettyä erossa, joten saamani asiakaspalvelu oli lähtökohtaisesti melko hyvähenkistä. Uskon, että poliisien hyvä asenne ainakin omaa kaveriporukkaani kannusti olemaan provosoimatta/provosoitumatta itse turhista. Tiedä sitten voiko sitä näkemystä miten laajalle yleistää.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Juu, eiköhän tuolla poliisin haalariosastolla löydy ihan kaikenlaisia luonteita, mutta se nyt on sanomattakin selvää, että ne parhaiten kansan kanssa pärjäävät tyypit laitetaan kameran eteen.

Jos minulla olisi oma firma ja sen pr:ää pitäisi pönkittää tv-ohjelman avulla, niin en minä itseäni tunkisi ruutuun. Jos sellaisia kansaan vetoavia tyyppejä firmasta ei löytyisi, niin sitten palkattaisiin näyttelijöitä. Marrti Suosalo tulisi tulkitsemaan jonkun historian hahmon elämänkertaroolin ja Vesa Vierikko esittäisi vähän hyypiön oloista toheloa.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Nuo Suomen Postin viikottain jaettavat Postinen -lehdet. Firma joka supistaa toimipisteitään ja vähentää väkeään on alkanut jakaa joka talouteen täysin turhaa saastetta. Mikä mahtoi olla tarve tälle aviisille?
Eiköhän tuo ole joku konsulttifirman aikaansaannos. Hirvittää tosin ajatella, miten paljon Posti on tuosta maksanut. Joitakin kuukausia on varmaan pidettävä käytössä, että voidaan sitten jälkiseurantakokouksessa todetaa tarvittavan uusia parempia keinoja käyttöön...
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ihmettelen, että vielä tänäkin päivänä ihmiset ottavat kaiken televisiossa nähdyn niin tosissaan.
Sama.

Ihmettelen kuinka ihmiset edelleen jaksaa jakaa näitä facebookjulkisuushakujuttuja. Nyt on alkanut tulemaan ihmisten jakamia juttuja kun joku antaa ilmaiseksi jonkun pommacin, annetaan joku 50 senttiä toiselle että saa ostoksen tehtyä tms. Ei helvetti, kuuluisi varmaan myös vitutusketjuun kun vituttaa tuo suosion kalastelu ja jälkeenpäin ollaan äimän käkenä kun tullut tykkäyksiä ja jakoja jne. Jotain rajaa nyt näihinkin.
 

Snagari

Jäsen
Ihmettelen kuinka ihmiset edelleen jaksaa jakaa näitä facebookjulkisuushakujuttuja. Nyt on alkanut tulemaan ihmisten jakamia juttuja kun joku antaa ilmaiseksi jonkun pommacin, annetaan joku 50 senttiä toiselle että saa ostoksen tehtyä tms. Ei helvetti, kuuluisi varmaan myös vitutusketjuun kun vituttaa tuo suosion kalastelu ja jälkeenpäin ollaan äimän käkenä kun tullut tykkäyksiä ja jakoja jne. Jotain rajaa nyt näihinkin.
Lisää "yllättävyyttä" toki lisää se että esim. tässä pommac-casessa tarinan kirjoittaja oli k-kauppias itse. "Ai hitto ei pitänyt tulla näin paljon tykkäyksiä! no, tuu ostaa kahvia"
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Lisää "yllättävyyttä" toki lisää se että esim. tässä pommac-casessa tarinan kirjoittaja oli k-kauppias itse. "Ai hitto ei pitänyt tulla näin paljon tykkäyksiä! no, tuu ostaa kahvia"
Kukahan tekisi keksityn jutun facebookiin ja katsoo paljonko saisi jakoja ja tykkäyksiä :D.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös