Ihmettelyketju

  • 6 361 831
  • 38 772

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Minusta on pelkästään typerää nostaa esiin ketju, jossa kysytään pelaako Ässissä yhtään NHL-pelaajaa kauden -04-05 aikana vai ei, tai pitäisikö Tammisen keskittyä Sportissa vain valmentamiseen. Lopettaneista liigapelaajista puuttuu helmiset, ojaset ja koivut, mutta eihän se mitään haittaa.

Toki epäilemättä sinulla on vahva panos siihen, mikä oli Suomen vastenmielisin kaupunki 2001, joten sitä pohdintaa on ihan mukava lukea.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Miehet nauravat abstraktioille: mikä on kahdeksan sokean, alastoman ruotsalaishanuristin lempparibiisi tai mitä uljas taleban –vapaustaistelija sanoi parturissa Blaise Pascalin siistiessä hänen partaansa.
Näihin kysymyksiin haluaisin vastauksen.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Taitaa olla jo neljäs kerta kun netti tökkii pari päivää ja Elisalta tulee soitto että miten netti on toiminut ja haluasitteko päivittää nopeampaan. Ihmejuttu.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Näin Urheiluruudussa pätkän KHL-kiekkoa, kun näytettiin Jokerien pelin maaleja.

Sitä jäin ihmettelemään, että kuvanlaadusta päätellen kyseessä ei kuitenkaan ollut vuonna 2014 syyskuussa pelattu, maailman toiseksi kovimman kiekkoliigan peli, vaan näytti enemmän vanhalta VHS-nauhalta jostain 1980-luvun lopulta..
Tai NHL-ottelu 90-00-luvulta. Viasatilta voi katsella. Koodisana NTSC. "Never twice same colour." Analogiajan jenkkikuva periytyi 1930-luvulta 50-luvun värisysteemillä höystettynä ja näytti silloin ihan hirveältä verrattuna eurooppalaiseen 625-juovan PAL-värikuvaan.

Ei sillä, muutamassa KHL-hallissa voisi kamerakaluston päivittää.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tai NHL-ottelu 90-00-luvulta. Viasatilta voi katsella. Koodisana NTSC. "Never twice same colour." Analogiajan jenkkikuva periytyi 1930-luvulta 50-luvun värisysteemillä höystettynä ja näytti silloin ihan hirveältä verrattuna eurooppalaiseen 625-juovan PAL-värikuvaan.

Ei sillä, muutamassa KHL-hallissa voisi kamerakaluston päivittää.

Mutta siis ihan selvyyden vuoksi, niin eikö tuolta KHL:stä saa ollenkaan HD-kuvaa, tai lähellä sitä olevaa matskua? Meinaan siis, että onko tämä kuvanlaatu yleinen asia KHL-lähetyksissä, vai koskeeko vain noita amureita ja niznekamskeja?
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mutta siis ihan selvyyden vuoksi, niin eikö tuolta KHL:stä saa ollenkaan HD-kuvaa, tai lähellä sitä olevaa matskua? Meinaan siis, että onko tämä kuvanlaatu yleinen asia KHL-lähetyksissä, vai koskeeko vain noita amureita ja niznekamskeja?
Selvä enemmistö KHL-seuroista tarjoaa HD-kuvaa. Asia olisi selvinnyt KHL-puolen aihetta käsittelevästä ketjustakin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Selvä enemmistö KHL-seuroista tarjoaa HD-kuvaa. Asia olisi selvinnyt KHL-puolen aihetta käsittelevästä ketjustakin.

Ok, tämä selvä. Mä olen huono käyttämään noita erilaisia televisiointiketjuja, sama koskee Liiga-puolta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Vielä vuonna 2014 elää ihmisiä, jotka uskovat että vedenkeittimen on oltava täynnä vettä, jos tarvitsee vettä 2-3 dl esimerkiksi teehen. Samojen ihmisten mielestä vedenkeittimet ovat hitaita. No onko vittu ihime?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vielä vuonna 2014 elää ihmisiä, jotka uskovat että vedenkeittimen on oltava täynnä vettä, jos tarvitsee vettä 2-3 dl esimerkiksi teehen.

Mikähän tähän on perusteluna?

Oma ihmettelyni kohdistuu siihen, että Liigassa on käynnissä viisi ottelua (joo, nyt suurin osa on erätauolla), eikä Jatkoaika ole Katkoaika. Hyvää duunia sinä bittiniilo tai te bittiniilot, jotka tästä olet(te) vastuussa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itsekin lorautan aina varmuuden vuoksi vähän reilummin vettä keittimeen, mutta en kyllä sentään piripintaan. Mutta jos kuvittelee, että keittimiä käyttää väärin about miljoona ihmistä joka päivä ja vielä kippaavat ne ylimääräiset vedet viemäriin (sen sijaan että jättäisivät ne pannuun odottamaan seuraavaa kertaa), niin vuositasolla hävikki on heikolla matikkapäällä laskettuna palttiarallaa pari miljoonaa kuutiota. Että sitten tämäkin maksaa yhteiskunnalle miljoonia euroja turhana hävikkinä. Puhumattakaan siitä, kuinka monen afrikkalaiskylän vesihuolet tuolla ratkaistaisiin. Ehdotankin, että vast' edes jokainen on valtuutettu tarkkailemaan esimerkiksi vanhempiensa vedenkeittimien käyttöä. Ylitäytetyt keittimet tulee takavarikoida välittömästi ja lähettää ambomaahan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vanha sananlaskuhan on, että "parempi ruoka maahan kuin jumalattoman suuhun", ja sen voi laajentaa koskemaan myös nesteitä. Eli ennemmin keitetty vesi viemäriin kuin liikalisääntymisen poltetta kupeissaan tuntevalle afrikkalaiselle. Palattakoon vesi- ja ruoka-asioihin Afrikan mantereen osalta sitten kun eivät murhaa toisiaan viidakkoveitsillä, syö toisiaan, sodi, tuhoa eläinlajeja sukupuuttoon, pue johtajiaan leopardihattuihin tai lisäänny enempäää kuin korkeintaan 2,1 lapsen keskiarvolla.

Vedenkeitintä ei tarvitse piripintaan täyttää paitsi jos aikoo juoda useampia kuppeja teetä, jolloin on mielekkäämpää keittää esimerkiksi litra vettä kuin keitellä sitä kahta desiä erikseen joka kerta. Myös useamman ihmisen työpaikoilla on korrektia keittää täysi setti vettä sen sijaan, että jokainen käy erikseen kiehauttamassa oman kupillisensa.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Nykyään saa näemmä nimen lehteen kun ostaa makkaraperunat tuntemattolle - kunhan siis muistaa mainita asiasta somessa. Hieno elehän tuo toki on, ei siinä mitään.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Huvitti tuossa, että tämä arjen sankaritar oli puhelinkeskustelussa S-ryhmän edustajan kanssa toivonut, että kyseinen toimialajohtaja (tjsp.) vastaa hänen facebook-seinällään asiaan. Ettei vaan pääse huomio kiinnitymään vääriin asioihin, vaan pysyy tiukasti kiinni laupiaassa samarialaisessa.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ulkolämpötila tällä hetkellä niukin naukin yli nollan ja hemmetinmoinen tuuli siihen päälle. Jännä juttu on kuitenkin se, että ulkona ollessa päällimmäinen fiilis on vain raikas ilma ja seksihelteiden loppuminen, mutta sisätiloissa ollessa tekisi mieli vetää pipoa päähän. Ja samalla vaateparrella siis.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Miksi ihmisten on niin vaikea kirjoittaa itsestään Minä -muodossa? Minä teen, minä olen, minä pidän, minä haluan jne. Sen sijaan käytetään termiä "itse": itse olen, itse teen jne. Itsekin tuohon toki syyllistyn mutta ihmettelen vain. Onko minä -muodossa kirjoittaminen jotenkin liian henkilökohtaiselta tuntuvaa?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Miksi ihmisten on niin vaikea kirjoittaa itsestään Minä -muodossa? Minä teen, minä olen, minä pidän, minä haluan jne. Sen sijaan käytetään termiä "itse": itse olen, itse teen jne. Itsekin tuohon toki syyllistyn mutta ihmettelen vain. Onko minä -muodossa kirjoittaminen jotenkin liian henkilökohtaiselta tuntuvaa?
Me olemme sitä mieltä että termi "Itse" sopii hyvin rahvaalle jolla on tarve korostaa itseään. Meidän mielestämme rahvas saa käyttää tätä temiä jatkossakin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ihmettelyä:

katselin tuossa vetokohteita Veikan sivuilta eilen ja sieltähän löytyi paljon baseballia. Siinä avasin sarjataulukon ja katselin, että ahaa joukkueet ovat pelanneet 198 kierrosta tällä kaudella...

Okei, aina tiennyt, että tuolla pelataan tosi paljon mutta 200+ ottelun runkosarja tuli yllätyksenä. Selittäkääs joku tietävä, että miten tuo toimii, pelaavatko joukkueet siis joka ainoa päivä jonkun pelin?

Fyysisestihän tuo ei mikään raskas laji ole, mutta luulisi käyvän henkisesti aika raskaaksi. Lisäksi monesti puhutaan kiekonkin kohdalla, että liiat pelit väsyttävät, mutta miten baseball-fani motivoi itseään runkosarjan kierroksella 175??
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ihmettelyä:

katselin tuossa vetokohteita Veikan sivuilta eilen ja sieltähän löytyi paljon baseballia. Siinä avasin sarjataulukon ja katselin, että ahaa joukkueet ovat pelanneet 198 kierrosta tällä kaudella...

Okei, aina tiennyt, että tuolla pelataan tosi paljon mutta 200+ ottelun runkosarja tuli yllätyksenä. Selittäkääs joku tietävä, että miten tuo toimii, pelaavatko joukkueet siis joka ainoa päivä jonkun pelin?

Fyysisestihän tuo ei mikään raskas laji ole, mutta luulisi käyvän henkisesti aika raskaaksi. Lisäksi monesti puhutaan kiekonkin kohdalla, että liiat pelit väsyttävät, mutta miten baseball-fani motivoi itseään runkosarjan kierroksella 175??

http://en.wikipedia.org/wiki/Major_League_Baseball#Regular_season
Tuon mukaan olisi 162 pelin runkosarja, joka alkaa huhtikuussa ja loppuu lokakuussa. Ei tuohon montaa vapaapäivää kyllä mahdu, ja pelit ovat kohtalaisen pitkiä kestoltaan. Ei ihme, että monet baseballin parissa taitavat vetää steroideja jaksaakseen.

Saa olla kyllä hardcore-fani, jos käy suosikkijoukkueensa kaikki runkosarjapelit ja pudotuspelit päälle. Luultavasti yleisökin tarvitsee steroideja ja dopingia jaksaakseen.

Ei olisi minusta Ameriikan ihmemaan eläjäksi jos pitäisi sikäläisiä päälajeja seurata. Baseball, amerikkalainen "jalka"pallo, koripallo... ei hemmetti. Ei jäisi kuin jääkiekko, ja NHL-kiekkokaan ei niin kauheasti jaksa innostaa. Onneksi olisi edes se.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muistelen lukeneeni että saattavat hakata kolmekin peliä samana päivänä. Syöttäjäähän noissa vaihtuu pelien välissä, mutta kait muuten aika samalla kokoonpanolla. Joskus muistan tutkineeni otteluohjelmaa ja siellä taisi olla pahimmillaan 3 vapaa päivää.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Muistelen lukeneeni että saattavat hakata kolmekin peliä samana päivänä. Syöttäjäähän noissa vaihtuu pelien välissä, mutta kait muuten aika samalla kokoonpanolla. Joskus muistan tutkineeni otteluohjelmaa ja siellä taisi olla pahimmillaan 3 vapaa päivää.
Ei sentään kolmea päivässä, vaan esim. kolme peliä peräkkäisinä päivinä, samaa vastustajaa vastaan. Niitä double header-otteluita, jolloin pelataan peräkkäin kaksi peliä samana päivänä ovat poikkeuksia. Esim. jos edellispäivän peli on jouduttu keskeyttämään sääolosuhteiden vuoksi. Mutta onhan tuo aika työntäytteinen kesäohjelma, jos sattuu baseball-pelaaja olemaan.
 

Tacs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
http://en.wikipedia.org/wiki/Major_League_Baseball#Regular_season
Tuon mukaan olisi 162 pelin runkosarja, joka alkaa huhtikuussa ja loppuu lokakuussa. Ei tuohon montaa vapaapäivää kyllä mahdu, ja pelit ovat kohtalaisen pitkiä kestoltaan. Ei ihme, että monet baseballin parissa taitavat vetää steroideja jaksaakseen.
Kyllähän tuota kauden tai pari jaksaisi niillä palkoilla vääntää mitä he siitä saavat, vaikka väkisin. Vuonna 2013 MLB:ssä on ollut ainakin 20 pelaajaa, jotka ovat tienanneet 20 miljoonaa tai enemmän kaudesta. Eniten tienasi Alex Rodriguez (30 miljoonaa). http://en.wikipedia.org/wiki/List_o...aseball_players#Highest_paid_players_for_2013
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös