Ihmettelyketju

  • 6 374 290
  • 38 790

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No ihan kohteliaisuussyistä. Mun mielestä on kiusallista esittää ettei tunneta ja kävellä vaan ohi silmät naulittuna katukiveykseen.

Mutta, kun ihan oikeasti ei tunneta. Asuin tuossa jokin aika sitten seitsemän vuotta samassa kerrostalossa. Välillä kävi niin, että syvän hiljaisuuden vallitessa hississä mentiinkiin näköjään samaan kerrokseen. Ja näköjään sillä toisellakin oli avaimet eli mahdollisesti asui siinä.

Kun ei ihan aidosti tiedä kuka naapurissa asuu, niin sitten ei tiedä eikä siinä ole mitään epäkohteliasta.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kun ei ihan aidosti tiedä kuka naapurissa asuu, niin sitten ei tiedä eikä siinä ole mitään epäkohteliasta.
Ei tietenkään. Jos kuitenkin törmäät siihen samaan ihmiseen rappukäytävässä vaikka viikottain, niin todennäköisyydet ovat sen puolella, että asutte samassa talossa. Ei se moikkaaminen kyllä väärin ole vaikkette asuisikaan. Kuuluu ihan normaaliin kerrostalokulttuuriin tervehtiä porukkaa ihan umpimähkään.
 

Savon Detroit

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Sabres
Tervehdin kyllä ihmisiä, jotka tunnen, jos tulevat vaikka kaupungilla vastaan. Naapureitani en tervehdi, koska en heitä tunne. Eipä taida meidän talossa muutenkaan tervehtiminen olla vallalla. Joissain muissa taloissa taas ihmiset tervehtivät rapussa, vaikka olen siellä vain vierailemassa. Tällöin toki tervehdin takaisin ihan kohteliaisuudesta.

Mutta en todellakaan siis pidä tarpeellisena tervehtiä tuiki tuntemattomia ihmisiä, vaikka he asuisivatkin samassa rapussa kanssani.

Tässä on vielä sekin hyvä puoli että kun ei tunne naapuria eikä edes tervehdi niin sitten jos sattuu halvaantumaan itse himassa tai ei muuten pääse liikkumaan edes puhelimeen, eikä ole sukulaisia elossa tai kavereita jotka oikeasti välittäisi niin saa pötköttää ihan rauhassa muutaman viikon siellä kotona, kukaan ei välitä hevon vitun vertaa ja vasta kun on mädäntynyt tarpeeksi kyrpiintynyt posteljooni valittaa postiluukusta tulvivasta hajusta ja sitten tulee ne mustatakkiset sedät aamukrapulassa kiroillen kaapimaan sinua punkasta muovipussiin, eikun biojätteeseen säästetään ruuminavausmaksut ja pesemään kämpän seiniä tolulla joskos isoisin kuolinpierut haihtuisi ja kämppä uudestaan seuraavalle madonruoalle asuttavaksi.

Pahin juttu kuitenkin tässä on se ettei hajuhaittojen takia kukaan jaksa ostaa kämppääsi, jotta lapsenlapsesi saisi myytyä sen isolla hinnalla elämäntyöstäsi ja ilmaiset ryyppyrahat joita et huomannut dokata itse, ja kun se luukkusi lopulta menee kaupaksi se menee jollain 5000 eurolla asunnottomien alkoholistien luolaksi ja sitten se oma lapsenlapsi istuu dokaamassa siellä sinun entisessä luolassasi ja kertoilee niille muille juopoille että "isoisi oli niin mulkku että mätäni tähän luukkuun ja nyt mulla ei ole kunnon perintöä sentakia kun se paskiainen ei tervehtinyt naapureitaan jotka olis soittanut ambulanssin kun isoisi ei tullukaan totutulle päiväkävelylle saatana sitä, otetaas sorbusta taas, kun se sika joi ne konjakit omaan pöhöttyneeseen päähänsä!"

Kukaan ei edes seuraa tätä komediaa kärpäsenä katosta, koska herra kärpänen sai päänsäryn ukin kuolinpieruista ja lensi mielummin naapuritalon roskikselle naapurin läskivillen päivän mäkkäriannoksen ranskistenjämiä maistelemaan.

Eli kannattaa aina tervehtiä tuntematontakin naapuria vaikka tekisikin mieli usein kohdatessa ruveta hervannan moottorisahamurhaajaksi kun ei saa olla rauhassa : X
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Miksi nuoret - oletettavasti kuitenkin yli 18-vuotiaat - naispuoliset tv-"toimittajat" kuulostavat nykyään alakouluikäisiltä sössöttäjiltä kanavalla kuin kanavalla? Karmeaa kuultavaa.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Varsinkin vanhemmat naishenkilöt luulevat useasti omistavansa koko maailman. Heillä on myös se käsitys, että heitä ei saa kritisoida, yleensä sen takia koska he ovat aina oikeassa ja kaikki muut väärässä.

Vanhoille ihmisille pitää avata ovi, mutta kun sen avaa niin saa kuulla aliarvioivansa vanhusta ja vähättelevänsä hänen kuntoaan. Jos tehostaa sanomistaan muutamalla voimasanalla, vanha naishenkilö on kuin salamana taivaalta torumassa ja pesemässä suuta saippualla. Vanha naishenkilö saa kuitenkin itse kiroilla vaikka pienten lasten läsnäollessa, koska hän on vanha naishenkilö ja hänellä on oikeus siihen.

Vanha naishenkilö saa myös tiedottaa menevänsä paskalle, vaikka sanojen tullessa ulos hänen vanhasta suustaan olisi koko suku syömässä pyöreän pöydän äärellä. Vaan mainitseppa itse, että sori vaan vanha naishenkilö, en voi nyt jäädä katsomaan Emmerdalea kanssasi kun pitää käydä heittämässä vettä. Siinä vaiheessa Emmerdalen lähetys katkaistaan ylimääräisen uutislähetyksen takia: "luvassa on paskamyrsky, terveisin Pekka Pouta." Kun Emmerdale lopulta jatkuu, nyt jo varsin vihainen vanhempi naishenkilö mulkoilee sinua puolisokeilla, mutta varsin hyvin vihaa heijastavilla silmillään. "Minun talossani et tuollaista kieltä käytä." Ja auta armias, kun muistutat vanhempaa naishenkilöä siitä, että hän elää vanhainkodissa...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käytiin äsken vaimon kanssa kuskaamassa meikäläisen mutsi ja joku hänen kaverinsa viihteeltä kotiin. Ihmettelen, että missä vaiheessa osat ovat vaihtuneet? Minä selvin päin kuskaamassa mutsia keskellä yötä ja hän takapenkillä vaatimassa humalaisen innokkuudella lisää volumea radioon. Enkä edes käy nykyään enää yökerhoissa, en ole käynyt moneen vuoteen, kun taas mutsin kohdalla tuo viihteellä käyminen on lisääntynyt huomattavasti. Ihmettelen, että onko vain mun mutsi myöhäisen viidenkympin villityksen kourissa vai onko tuollainen teiniksi taantuminen yleisempääkin.

Kyllä mä hänelle toki tuon kaiken suon, ei siinä, ihan hyvässä hengessä ihmettelen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miksi nuoret - oletettavasti kuitenkin yli 18-vuotiaat - naispuoliset tv-"toimittajat" kuulostavat nykyään alakouluikäisiltä sössöttäjiltä kanavalla kuin kanavalla? Karmeaa kuultavaa.

Onhan tästä ollut ihan ylianalyysiäkin. Kieli muuttuu ja varsinkin nuorista tytöistä on ollut puhetta kuinka ne tekevät sitä ja tätä meidän niin rakkaan kielen kanssa.

Sitä en tokikaan tiedä miksi näitä palkataan ruutuun.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Eilen olin stadikalla uimassa ja saunaan mennessäni kolme siimakättä about 23-24 -vuotiaita tuli saunaan, uimashortsit päällä tietenkin. Yksi näistä rupesi kovaan ääneen valittamaan: "toi saatanan akka tuli vittu jotain kyselee mun uimahousuista, et mitkä noi sun uimahousut on. No mä sanoin siihen et no nää on vittu uimashortsit vitun huora!" Ja hirvee naurunremakka päälle.

Ihan oikeesti, mikä on näiden kotikasvatuksessa mennyt pieleen? Ehkä oon kukkahattutäti tai jotain, mutta huora sana on se, jota en ikinä käyttäisi missään tilanteessa. Jotenkin saa aina verenpaineen nousemaan.

Iiborin kanssa samoilla linjoilla.

Toinen juttu on sitten nämä pilluvaleet.. korjaan, pillunsaantipuheet. Voi vittu että kiinnostaa ketä oot sormettanut ja ketä pannut ja kuinka monesti. Varmaan se vakituinenkin morsian tykkää siitä että teidän lemmenhetkiä kerrotaan essonbaarissa räkäisen naurun ja yksityiskohtien kanssa. Ja eikös se yleensä mene niin että yleensä nää itkee baari-illan päätteeksi että "Miksi ei suhde toimi ja miksi se ei mua rakasta ja mitä pahaa oon mennyt tekemään"..

Perkele. Vaikka sinkku oonkin niin se on varma että jos joskus käykin niin hurjasti että päädyn monen mutkan ja kurvin kautta suhteeseen niin pari asiaa on varmoja.

1: Naista en tule huorittelemaan. Melkeinpä tekisi mieli vetää aina turpaan niitä jotka tän etikettivirheen tekee. Pitäisikö ruveta pitämään kirjanpitoa.

2: Lemmenhetkiä en mene möläyttelemään kylillä. En oo tätä touhua ymmärtänyt että vouhkotetaan siitä kuinka on saanut, kenen kanssa on oltu ja monestiko jyystetty, kumin kanssa vaiko ilman ja sitä rataa. Ihmetellään nyt tähän perään sekin että moni vouhkottaa siitä minkä ikäisenä on neitsyys menetetty.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ihmetyttää tuo pikkuöttiäisten määrä. Siis sellaisia minikärpäsiä tai jotain. Pyöräillessä pakko olla kokoaika aurinkolasit, ja pakko mennä sen verran "pienillä tehoilla" että voi hengittää nenän kautta, muuten tulee vähän lisäprotskuja. Juoksulenkinkin jälkeen niistin kärpäsiä. Varmaan kaikki halusi tietää.

Oma vika kai, kun en pyöräile/juokse coolisti salilla katsoen Salkkarien kesäuusintoja. Voi voi.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
1: Naista en tule huorittelemaan. Melkeinpä tekisi mieli vetää aina turpaan niitä jotka tän etikettivirheen tekee. Pitäisikö ruveta pitämään kirjanpitoa

Muutenkin ihmisillä on kummasti käytöstavat hukassa. Nainen olen itse, ja sekin särähtää korvaan kun naiset sanovat toista naista huoraksi. Siis oikeasti, en usko että koskaan olen tuota nimitystä käyttänyt. Myös homo (haukkumasana), neekeri, ählämi jne. haukkumanimiä käytetään paljon. Sitten näytetään keskaria (siis oikeasti, luulin että tämäkin loppuu joskus ala-asteella?) ja muuta pientä kivaa.

Kaiken takana on kai se toisten kunnioitus. Miten nuo ihmiset on kasvatettu?
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Tässä on vielä sekin hyvä puoli että kun ei tunne naapuria eikä edes tervehdi niin sitten jos sattuu halvaantumaan itse himassa tai ei muuten pääse liikkumaan edes puhelimeen, eikä ole sukulaisia elossa tai kavereita jotka oikeasti välittäisi niin saa pötköttää ihan rauhassa muutaman viikon siellä kotona, kukaan ei välitä hevon vitun vertaa ja vasta kun on mädäntynyt tarpeeksi kyrpiintynyt posteljooni valittaa postiluukusta tulvivasta hajusta ja sitten tulee ne mustatakkiset sedät aamukrapulassa kiroillen kaapimaan sinua punkasta muovipussiin, eikun biojätteeseen säästetään ruuminavausmaksut ja pesemään kämpän seiniä tolulla joskos isoisin kuolinpierut haihtuisi ja kämppä uudestaan seuraavalle madonruoalle asuttavaksi.
No nyt kun sen noin selitit, niin pakkohan sitä on ruveta tervehtimään tuntemattomia porraskäytävän lisäksi myös työpaikalla, kaupassa, kadulla ja jääkiekkomatseissa, jos vaikka joku heistä sattuisi sitten koputtamaan ovelle juuri silloin kuin makaan halvaantuneena maassa. Tämä tuntemattomien tervehtiminen varmasti pitää minut myös paremmissa väleissä myös kaikkien perheenjäsenteni, sukulaisteni, kavereideni, työtoverieni ja muuten vaan tuttujen ihmisten kanssa, jolloin hekin todennäköisemmin tsekkaavat, etten ole kuolleena keittiön lattialla, mikäli minusta ei kuulu kahteen päivään.
 
Käytiin äsken vaimon kanssa kuskaamassa meikäläisen mutsi ja joku hänen kaverinsa viihteeltä kotiin. Ihmettelen, että missä vaiheessa osat ovat vaihtuneet? Minä selvin päin kuskaamassa mutsia keskellä yötä ja hän takapenkillä vaatimassa humalaisen innokkuudella lisää volumea radioon. Enkä edes käy nykyään enää yökerhoissa, en ole käynyt moneen vuoteen, kun taas mutsin kohdalla tuo viihteellä käyminen on lisääntynyt huomattavasti. Ihmettelen, että onko vain mun mutsi myöhäisen viidenkympin villityksen kourissa vai onko tuollainen teiniksi taantuminen yleisempääkin.

Näkisin tässä enemmänkin tilanteen niin, että olet aivan saatanan tossun alla ja vaimosi on onnistunut tekemään sinusta ihan vitun tylsän ihmisen. Ei ilonpitoa, ei mitään oikeasti kivaa, vaan jotain helvetin tylsiä naisten juttua vaimon kanssa höpönassutellen ja äidilläsikin on hauskempaa kuin sulla.

Tervetuloa valintojen maailmaan...
 

dorka

Jäsen
1: Naista en tule huorittelemaan. Melkeinpä tekisi mieli vetää aina turpaan niitä jotka tän etikettivirheen tekee.

Ohhoh, onko meillä täällä aito valkoritari? Jokaisen naaraan vankkumaton puolustaja, Captain Slow.

Oikeasti saisi olla helvetin tyhmä jätkä jos vetäisi turpaan jotakuta sen takia, että sanoo naista huoraksi. Vittuako minua kiinnostaa jos joku huorittelee jotain satunnaista naista, varsinkin jos nainen on itse tekosillaan tämän ansainnut. Pitäisi vielä ottaa joku pahoinpitelysyyte naisen takia? Ei kiitos.

Voin myöntää, että huorittelen naisia jotka ovat pettäneet miestään.
 

Savon Detroit

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Sabres
No nyt kun sen noin selitit, niin pakkohan sitä on ruveta tervehtimään tuntemattomia porraskäytävän lisäksi myös työpaikalla, kaupassa, kadulla ja jääkiekkomatseissa, jos vaikka joku heistä sattuisi sitten koputtamaan ovelle juuri silloin kuin makaan halvaantuneena maassa. Tämä tuntemattomien tervehtiminen varmasti pitää minut myös paremmissa väleissä myös kaikkien perheenjäsenteni, sukulaisteni, kavereideni, työtoverieni ja muuten vaan tuttujen ihmisten kanssa, jolloin hekin todennäköisemmin tsekkaavat, etten ole kuolleena keittiön lattialla, mikäli minusta ei kuulu kahteen päivään.

Myönnän, että tämän kämppäänlahoamisen parodiointi on niin vaikeaa ettei se aina onnistu. Koetin lähestyä asiaa siltä kannalta että tavanomaisesta naapurin morjestamisesta (ilma mitään pakkoa tietenkään) voi olla yksinäiselle ihmiselle hyötyäkin. Joskus kun todellakin tarvitsisi vaikka jossakin ihan pikkujutussa hetkeksi täysin satunnaista apua, ei ilkeä vaivata ketään kun ei tiedä naapurista mitään eikä edes tervehdyksen vertaa ole puhuttu.
Eipä tuossa muuta : /
 
Kyllähän nyt naapurin tervehtiminen on ihan normaali asia, joka kuuluu normaalisti kasvatetun ihmisen tapoihin. Kertoo heti kättelyssä ihmisestä kaiken, kun näkee miten käyttäytyy "puoli-vieraiden" kanssa.

Huutonaurua teille kaikille sosiaalikammoisille ja muille mulkuille. Kävelkää jatkossakin pää alhaalla, niin ei tarvitse morjenstaa.

--

Ihmettelen vahvasti myös sitä miksi Suomi ei luovu Ahvenanmaasta? He eivät halua kuulua Suomeen, vaan Ruotsiin ja tämä käytännössä antaisi Suomelle vain säästöjä, koska maan erityisoikeuksiin hassataan rahaa. Käytännössä nuo saariston vittupääthän vetävät täydellistä apartheid-politiikkaa, jossa suomalaisia tai suomea puhua vainotaan. Kaikki Suomeen liittyvä yritetään poistaa ja silti tältä lykätään vähän väliä rahaa sinne. Pakkosuomea ei kouluissa ole, mutta silti me täällä Suomessa kidutetaan väh. kolmen vuoden ajan oppilaita sillä kielellä millä ei tee vittuakaan, paitsi nuuskaa ostaessa, sekä Liljendahlin Shellillä käydessä.

Paras mahdollinen tilanne olisi, että Ahvenanmaa liitettäisiin täysin Suomeen ja vaadittaisiin heiltä samoja asioita kuin normaaleilta ihmisiltäkin.
 
Viimeksi muokattu:

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Kummastipa tuntuu joitakin ihmetyttävän/ärsyttävän, etteivät kaikki tervehdi tuntemattomia naapureitaan. Älkää huoliko, en minä ainakaan kävele silmät lattiaan käännettynä, vaan ihan luontevasti, vaikka joku porraskäytävässä vastaan tulisikin. Ja jos tämä joku KKtig:n tai Savon Detroitin hengenheimolainen intoutuu minua tervehtimään, niin tervehdin kyllä takaisin, ettei tämä toinen jää siihen äimän käkenä ihmettelemään/manaamaan, kun joku ei tuntematonta ihmistä huomioikaan. Samaa taktiikkaa tuntuu suurin osa ihmisistä ainakin minun rakennuksessani käyttävän, kun eipä siellä oikeastaan kukaan koskaan tervehdi, joskaan ei myöskään vastaantulijoita välttele.

Luulen silti pystyväni lainaamaan proverbiaalista sokeria naapureiltani tarvittaessa. Ei silti, että olisi ikinä tarvinnut. Ainakin itse lainaisin naapureilleni, vaikka he törkeästi jättävätkin tervehtimättä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Itse morjestelen, jos saan katsekontaktin. Siis tyyliin naapureita tai puolituttuja. Välillä tulee hiukan epämääräinen olo, kun vaikkapa aurinkoisena päivänä tuon naapurin kasvot eivät näy, niin ei tiedä minne tuo katsoo. Saattaa joskus tulla tuijotettua vähän hölmönä. Jos joku morjestaa, niin tottakai silloin jäädään jutulle. Ainoa smalltalk tms. kommunikointi, joka jossain määrin tuottaa "vaikeuksia", on jollekin tuntemattomalle soittaminen. En tiedä miksi. Ja sekin oli ennen vaikeampaa. Ehkä huonoja kokemuksia "honosuomisille" soittamisesta.

Ja Ahvenanmaa on perseestä. Vois antaa Venäjälle vaihdossa Petsamoon. Ja Turku kaupantekijäisinä.
 

kaspeerk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pittsburgh
Ihmettelen vahvasti myös sitä miksi Suomi ei luovu Ahvenanmaasta? He eivät halua kuulua Suomeen, vaan Ruotsiin ja tämä käytännössä antaisi Suomelle vain säästöjä, koska maan erityisoikeuksiin hassataan rahaa.

"Eivätkä ne enää halua liittyä Ruotsiin, vain pieni vähemmistö haluaa itsenäisyyttä. Nykyiseen erikoisasemaan ollaan tyytyväisiä, mikä onkin helppo uskoa." Lainaus HS.fi artikkelista http://www.hs.fi/kuukausiliite/Ahvenanmaa+on+maailman+paras+paikka+mutta+yht%C3%A4+asiaa+siell%C3%A4+pel%C3%A4t%C3%A4%C3%A4n+suomea/a1406600406952?ref=tf_iHSisboksi630-a&utm_campaign=tf-hs&utm_source=iltasanomat.fi&utm_medium=tf-desktop&utm_content=frontpage&jako=7e358e8b19005aa84c0b7e8b459c8d81&sivu=6
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tottakai tervehdin naapureita. Ei niiden kanssa tarvitse pitkäksi aikaa jäädä juttelemaan, tervehteminen riittää. Helpompaa on sanoa terve kuin kääntää päänsä pois.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ihmetyttää tämä sairalaruokia koskeva juttu IL:ssä. Tai siis lähinnä se, että jos joku saa paskaa (homehtunutta) jugurttia sairaalassa, niin siitä otetaan kuva ja laitetaan se Iltalehdelle. Eihän se sairaalan vika ole, jos kyseisessä jururtissa oli joku valmistevika ja se on homehtunut - helpostihan noin käy jos sattuu purkkiin tulemaan reikä tms. Itse ainakin henkilökunnalle sanoisin, että jugurtti on pilalla ja mitä ilmeisimmin saisin uuden tilalle - ei tulisi mieleenkään ottaa siitä kuvaa, saati sitten postata sitä jonnekkin Iltalehteen...

Tuolla on myös kuva jossa on pelkästään lihapullia lautaselle, ei salaattia, pottuja, salaattia tai mitään muutakaan. On varmaan joo paska ruoka, jos ei mitään muuta siihen lautaselle pistä...
 

kaspeerk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pittsburgh
Toista kesää on nyt tullut työskenneltyä huvipuiston kioskeissa ja yksi asia ihmetyttää joka ikinen kerta. Osa kioskeista menee tuntia aiemmin kiinni, koska asiakkaita ei enää illalla ole niin paljoa. Kuitenkin, joka kerta jengi tulee koputtelemaan luukuille ja osa jopa kokeilemaan kioskin (lukittua, luonnollisesti) ovea.

Miten voi olla vaikea ymmärtää, että kioski on kiinni jos yksikään luukku ei ole auki ja työntekijät selvästikin ovat jo siivoushommissa sisällä? Erityisesti tuo oven kokeilu jaksaa naurattaa joka kerta.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä taas ajattelen esimerkiks noista sairaalaruokakuvista, että hyvä vaan ku soittelevat ja laittavat kuvia lehteen. Kuvat kertoo, ettei oo kaikki ihan kondiksessa ja tarttis tehdä jotain. Hoitoalalla kun kustannukset on vedetty niin alas, et hoidon taso aivan varmasti kärsii. Olihan noi jotkut iltalehden ruoka-annokset synnyttäneelle äidille aivan luokattoman huonot. Siellä saattaa olla yks kesälomittaja mättäämässä kovassa kiireessä tarjottimille ruokaa. Kyllähän tuollanen julkinen paine pakottaa esimiehiä miettimään et missä mättää.

Mä olen hoitoalalla ja jäin äitiyslomalle viime vuoden kesäkuussa, mun tilalle ei ole vieläkään otettu sijaista. Mun vastuualueeseen kuuluu kolme eri työtehtävää, ne tekee siellä se joka kerkee oman työn ohessa.. Mut ylityötunteja ei saa tulla.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Tottakai tervehdin naapureita. Ei niiden kanssa tarvitse pitkäksi aikaa jäädä juttelemaan, tervehteminen riittää. Helpompaa on sanoa terve kuin kääntää päänsä pois.
Onko sinulla tosiaan vain kaksi moodia, kun joku tulee vastaan porraskäytävässä? Tervehdys tai pään pois kääntö? Toimitko samoin myös kadulla? Aika koomisen näköistä kulkemista varmaan.

Minä en porraskäytävässä käännä päätäni vastaantulijoiden puoleen, jos en poiskaan päin. Vilkaisen onko tyyppi tuttu. Jos on, tervehdin. Jos ei, niin en tervehdi. Jos tyyppi tervehtii, niin sitten tervehdin takaisin, vaikken pidäkään tuntemattomien tervehtimistä tarpeellisena. Toimin samoin sekä kadulla, että kaikkien talojen porraskäytävissä. Täten en tuputa tervehtimistäni sellaisille, joita ei kiinnosta tervehtiä, mutta en jätä tyhjän päälle niitä, jotka tervehtivät.

Kai tämä sitten on sitä käytöstapojen puutetta ja epäsosiaalisuutta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kai tämä sitten on sitä käytöstapojen puutetta ja epäsosiaalisuutta.

Tuossahan tuo on erittäin hyvin niputettuna. Alkaa olla aika erikoista touhua kuinka näin yksinkertaisesta asiasta saa melkoisen väännön aikaan.

Päätä ei käännetä pois niin kuin ei tehdä kaupungilla kulkiessaankaan mitään ihmeellistä venkoilua. Tämä ei ole monimutkainen asia tai siis ei pitäisi olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös