Ihmettelyketju

  • 6 349 567
  • 38 754

Baldrick

Jäsen
On huippua kysyä Viasatalilta ja Antti Mäkinen vastaa. Ainoa huono juttu siinä on, että Esko Seppänen rällästää siellä enemmän ja mainostaa häiritsevän usein omia raapustelujaan esimerkiksi Urheilulehteen. Pitääkö ne Urheilulehden jampat tunkea joka helvetin tuuttiin?
 

Jeffrey

Jäsen
On huippua kysyä Viasatalilta ja Antti Mäkinen vastaa. Ainoa huono juttu siinä on, että Esko Seppänen rällästää siellä enemmän ja mainostaa häiritsevän usein omia raapustelujaan esimerkiksi Urheilulehteen. Pitääkö ne Urheilulehden jampat tunkea joka helvetin tuuttiin?

Olen ajatellut kysyväni Viasatilta, josko he voisivat ystävällisesti ilmoittaa hyvän ilmaisen nettistreamin osoitteen. HD-Playerin mentyä vituiksi hävisi tuo Ruotsin Viasatin osoite, enkä sen jälkeen ole enää jaksanut kaivaa osoitetta uudestaan. Kuitenkin löytyy taas hyvä palvelu, kun asiaa vain jaksaisi tonkia ja muutamaa oikeaa narua (nörttiä) vetäistä hihasta, eikös ne sitten voisi samantien antaa tuon osoitteen niin ei tarttisi turhaan asian eteen nähdä vaivaa. Tuonkin ajan voisin käyttää kansantaloutemme kokonaistuottavuuden kannalta huomattavasti paremmin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....

Ja koska ihmisellä, ja ihmisen pojalla, voi olla vain yksi vakituinen osoite, niin näin sitten jompi kumpi on yhteishuoltajuudessa se lähivanhempi. Yksinhuoltajuudessa tällaista lähivanhempimäärittelyä ei tarvita, koska toinen ei ole huoltaja laisinkaan.

Ja toimivassa yhteishuoltajuudessa tuolla lähivanhempi roolilla ei ole mitään merkitystä. Tarkkaan ottaen olen toisen lapseni lähivanhempi, mutta en muista kumman, kun toinen on äitinsä hoivissa, vaan muuttavat aina kimpassa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Jokerit voittaa KalPan himassa puhtaasti 4-0 ja mun Jokereita kannattavat kaverit huutaa kaikki yhteen ääneen omilla seinillään IFK:n tappiosta Oulussa. Ei pysty ymmärtämään.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Jokerit voittaa KalPan himassa puhtaasti 4-0 ja mun Jokereita kannattavat kaverit huutaa kaikki yhteen ääneen omilla seinillään IFK:n tappiosta Oulussa. Ei pysty ymmärtämään.

Olet väärässä ketjussa. Tuollaien Facebook-kirjoittelu sopisi paremmin "Junttimaisinta, mitä tiedän" -ketjuun.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Ihme kansaa.

Savo on ainoa maakunta, mihin ei koske Suomen lait. Kaikki on niin leppoisaa, että eri lakeja ja käytäntöjä voi huoletta soveltaa. Savo on myös Suomen suvaitsevaisin paikka. Somalit ovat savolaisille kuin sielunveljiä tai kohtalotovereita; kumpiakin syrjitään yhtä lailla.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Savo on myös Suomen suvaitsevaisin paikka. Somalit ovat savolaisille kuin sielunveljiä tai kohtalotovereita; kumpiakin syrjitään yhtä lailla.

Eli Somalit voidaan hyvin sijoittaa Savoon? Ei muuta kuin junaan ja Pieksämäelle koko porukka.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Savo on ainoa maakunta, mihin ei koske Suomen lait. Kaikki on niin leppoisaa, että eri lakeja ja käytäntöjä voi huoletta soveltaa. Savo on myös Suomen suvaitsevaisin paikka. Somalit ovat savolaisille kuin sielunveljiä tai kohtalotovereita; kumpiakin syrjitään yhtä lailla.

Työskentelin koko viime kesän Kuopiossa, ja tulin kyllä siihen tulokseen että ei todellakaan ole niin leppoisaa väkeä kuin on annettu ymmärtää. Varsinkin, jos verrataan niihin ainoisiin oikeisiin suomalaisiin rentoihin, ystävällisiin ja leppoisiin karjalaisiin. Vaikka toki tiettyjä yhtäläisyyksiä savolaisissa ja karjalaisissa on.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minua ihmetyttää sellainen joidenkin ihmisten kaavoihin kangistuminen ja liiallinen yhden asian parissa oleminen. Tietenkin jokainen elelee tyylillään, ei siinä mitään. Mutta tuollaisesta tulee vain kovin tunkkainen mielikuva ja toinen asia joka mietityttää on ahdasmielisyys.

Mulle itselleni kun on tärkeää nykyään sellainen raikas ote elämään ja avaramielisyys. Maailma on niin paljon täynnä näkemistä ja tekemistä, ettei täällä oikein pysty olemaan liikaa yhden asian ja jutun kimpussa.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Nimimerkki schollin paluu kaukaloon on mennyt aivan ohi. Ilta tässä meneekin kertaillessa legendan uutta tuotantoa kuusviiscomin palstalta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minua ihmetyttää se, että monille hyvä keskustelu tuntuu tarkoittavan samaa kuin väittely. Keskustelu on kuin jokin kilpailu, jossa on tarkoituksena päästä olemaan oikeassa ja lyttämään toinen keskustelija. Voi se tietenkin joidenkin mielestä näin ollakin.

Minun mielestäni hyvä keskustelu pohjautuu siihen, että keskustelijat arvostavat toisiaan ja puhetaidon lisäksi yksi olennainen taito hyvälle keskustelijalle on mielestäni kuuntelutaito. Ja tämä on taito, joka monelta tuppaa unohtumaan. Valitettavasti.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Minua ihmetyttää se, että monille hyvä keskustelu tuntuu tarkoittavan samaa kuin väittely. Keskustelu on kuin jokin kilpailu, jossa on tarkoituksena päästä olemaan oikeassa ja lyttämään toinen keskustelija. Voi se tietenkin joidenkin mielestä näin ollakin.

Minun mielestäni hyvä keskustelu pohjautuu siihen, että keskustelijat arvostavat toisiaan ja puhetaidon lisäksi yksi olennainen taito hyvälle keskustelijalle on mielestäni kuuntelutaito. Ja tämä on taito, joka monelta tuppaa unohtumaan. Valitettavasti.

Viimeksi eilen ihmettelin ääneen sitä, kuinka nykyään on yleinen selitys "halusin herättää keskustelua" sille jos joku jää kiinni silkasta paskanpuhumisesta. Voihan sitä keskustelua käydä asiastakin ja asiallisesti.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ihmettelen sita, etta tietoturva-asiantuntijat paasaavat suu vaahdossa miten surkeasti Suomessa on varauduttu tietomurtoihin nyt kun tuli julki tama UM:n tapaus. Puoli vuotta on tutkittu, tekijaa ei tiedeta, mita nyt MTV:lle vuodettujen tietojen mukaan epaillaan ryssia tai kinkkeja.

Entapa suomalais-brittilainen hakkeri Lauri Love, joka parin kaverinsa kanssa on murtautunut USA:n armeijan, ohjuspuolustuskeskuksen ja NASA:n ym. tietojarjestelmiin? Mita hyotya oli tietoturvasta kun mutama itseeopiskellut nortti piti pilkkanaan suurvallan systeemeja? Varmaan suomalainen tietoturvanortti olisi tuonkin estanyt leikitellen.

P.S. Tama Huawein tabletti ei osaa skandeja
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Moni on sitä mieltä, että kirjoitusasulla ei ole väliä kunhan asia tulee selväksi. Ymmärrän pointin tämän ajatuksen takana mutta olen osittain eri mieltä. Otan esimerkin otteluketjusta:

Elikkä tänään HIFK matkaa SaiPa vieraaksi. Molemmilla joukkueilla SaiPalla ja HIFK:lla oli eilen matsi. HIFK pelasi eilen Vieras matsin "paikallis"vastustajaansa Espoon Bluesia vastaan Barona Areenalla ja tämän kohtaamisen vei nimiinsä Blues maalein 3-0 ja kaksi vikaa meni tyhjiin. SaiPa puolestaan matkusti eilen Tampereen Hakametsään ja sai vastaansa Tampereen Tapparan, jonka Tamperelaiset veivät nimiinsä maalein 3-1. Jos HIFK jatkaa samaan malliin kuin on viime matsissa pelannut niin povaan Lappeenrantalaisille vähämaalisia voittoa.
Lisäksi väärin on kohta "sai vastaansa Tampereen Tapparan, jonka" eli tamperelaiset veivät Tampereen Tapparan lukemin 3-1. En itsekään ole äidinkielen ammattilainen ja siksi en tätä osannut selittää oikeilla termeillä. Vaikka täydellinen meistä ei ole kukaan niin onhan tuollaista tekstiä todella rasittava lukea.

Se ihmettelyn aiheuttava asia on siis monien heikko kirjallinen ilmaisutaito.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Se ihmettelyn aiheuttava asia on siis monien heikko kirjallinen ilmaisutaito.

Itselläni ainakin kirjallinen ilmaisutaito on luokkaa surkea. Tajusin tämän asian vasta kun sain kirjoitusoikeudet jatkoaikaan. Ei se olekaan niin helppoa saada ajatuksiaan kirjoitetuksi kuin luulin. Yhden viestin kirjoittamisessa mulla menee sellanen 10 minuuttia. Koko ajan löytyy jotain korjattavaa.

Onneksi täällä on tuo esikatselu käytössä. Ainakin itselläni se on ahkerassa käytössä, joka viesti pitää se miljuuna kertaa esikatsella. Ongelmani on siinä, että kun kirjoitan viestin ensin niinkuin ajattelen ja esikatselussa sitten koitan lukea sen niinkuin ulkopuolisena, niin aina löytyy joku kohta jossa ei ole mitään järkeä. Ja eikun viilailemaan. Sitten sen miljoonannen viilailukerran jälkeen uskaltaa painaa "lähetä" nappia.

Kaikesta huolimatta, hyvää harjoitustahan tämä on jatkoaikaan kirjoittelu on. Ehkä musta joskus tulee edes kohtalainen kirjoittaja.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Ongelmani on siinä, että kun kirjoitan viestin ensin niinkuin ajattelen ja esikatselussa sitten koitan lukea sen niinkuin ulkopuolisena, niin aina löytyy joku kohta jossa ei ole mitään järkeä. Ja eikun viilailemaan. Sitten sen miljoonannen viilailukerran jälkeen uskaltaa painaa "lähetä" nappia.
Tämä on mulle arkipäivää. Poikkeuksena se, että minä painan kylmästi Lähetä viesti -nappia ja sen jälkeen vasta huomaan virheet. Esikatselua pitäisi käyttää huomattavasti enemmän.

Aivot eivät oikein taivu asian hahmottamiseen yhdellä kerralla ja sen vuoksi tulee viestejä korjailtua pahimmillaan - joskin perin harvoin - vielä seuraavana päivänä joko asia- tai kirjoitusvirheen vuoksi.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Se ihmettelyn aiheuttava asia on siis monien heikko kirjallinen ilmaisutaito.
Räikeimmät tapaukset on ihmiset jotka ei edes osaa kirjoittaa omaa nimeään oikein. Äsken tuli vastaan facebookissa sukunimi Söderback-eriksson. Ja todella moni kirjoittaa etunimensä muotoon Juha-pekka.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitähän jotkut naiset tai tytöt näkevät vartijoissa, portsareissa, poliiseissa ja muissakin vastaavissa. Eikö ne keskimäärin kuitenkin ole aika paljon normimiestä tyhmempiä, ja seisovat ja kävelevätkin niin urpon näköisesti. Vai onko se se työ?

Hei toi vartija taluttaa metroon sammunutta spurgua ulos. Aah, pimppi kostuu. Hei toi hampaaton deeku ei oo koko kesänä käynyt suihkussa. Uuh, pikkarit kastuu. Hei tolla kodittomalla spurgulla on ripulipaskat housuissa. Aah, nyt valuu reisille. Oi palomies, anna letkua.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Mitähän jotkut naiset tai tytöt näkevät vartijoissa, portsareissa, poliiseissa ja muissakin vastaavissa. Eikö ne keskimäärin kuitenkin ole aika paljon normimiestä tyhmempiä, ja seisovat ja kävelevätkin niin urpon näköisesti. Vai onko se se työ?

Hei toi vartija taluttaa metroon sammunutta spurgua ulos. Aah, pimppi kostuu. Hei toi hampaaton deeku ei oo koko kesänä käynyt suihkussa. Uuh, pikkarit kastuu. Hei tolla kodittomalla spurgulla on ripulipaskat housuissa. Aah, nyt valuu reisille. Oi palomies, anna letkua.

Lihakset, voimakkuus ja miehekkyys. Onhan noi usein helvetin hyvännäköisiä. Pistänyt ihan silmään poliisisarjoja katsoessa.

Edit: Portsarit taitaa pääsääntöisesti olla kovan luokan bodareita muutenkin. Tuntuu että 90% Suomen SM-tason kehonrakentajista käy tekemässä noita ovihommia.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lihakset, voimakkuus ja miehekkyys.
Noi voi laskea yhdeksi ja samaksi. Siltikin on vain yksi hyvä juttu ja neljä tai viisi huonoa. No joo, plus se saamarin uniformu tai mikä vitun vormu se nyt onkaan, paitsi vartijoilla, joilla on se naurettava kesämallin pilkkihaalari yhdistettynä johonkin junttimaisiin armeijakenkiin. Poliisien kenkiä en ole koskaan katsonut. Mutta siis siltikin mun mielestä tuossa jäädään reilusti miinukselle. En mäkään panisi naista, jolla on hyvä perse, mutta muu vartalo susiruma ja sen lisäksi vielä se nainen olisi äärimmäisen tyhmä ja käyttäytyisi dorkasti. Tai no on niitäkin tullut pantua. Mitä sitten häh?
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
En tiedä sitten miten siellä pääkaupunkiseudulla katsotaan vartijoita, mutta täällä naisten kommentti siihen, jos kerrot olevasi vartija on seuraava: " Ai sä oot vartija.... jaa." Tai sit täällä on vaan vitun rumia vartijoita :)

Kyllähän miehetkin kuolailee koulutyttöpukuja ja tsiirliider juttuja naisten päällä. Sama se kai noissa vartijan ja poliisin sun muiden asujen kohdalla on sitten naisilla.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Itselläni ainakin kirjallinen ilmaisutaito on luokkaa surkea.

Olen kaikkea muuta kuin täydellinen kirjoittaja. En halua vittuilla, mutta miksi yksinkertainen lause 'kirjallinen ilmaisuni on surkea' pitää kirjoittaa tuollaisella kapulakielellä.

t. hanu
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai tänään on ollut joku ihmeen pyhäpäivä. Siis mistä ihmeestä ihmiset voivat tietää näitä tällaisia juttuja? Mä olen jo pitkään ihmetellyt tätä asiaa. Lehdissä ei ole mainittu sanaakaan, tai no en ole lukenut, telkkarissakaan ei ole kertaakaan mainittu, tai no äsken vasta tonkin pistin päälle, netissä ei millään palstalla mitään eikä yksikään tuttu ole sanallakaan maininnut mistään tuollaisesta, ennen kuin nyt sisko. Siis soittavatko ihmiset joka aamu johonkin pyhäpäivä-onlineen vai mitä?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos joskus keskittyisit johonkin muuhun kuin dokaamiseen ja huoriin niin saattaisit esim. hesaria lukemalla tajuta, että viikonloppuna on pyhäinpäivä.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös