Ihmettelyketju

  • 6 349 304
  • 38 754

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Miten voi ihmisen elämä olla ihan sekaisin vaikka kaikki on periaatteessa täysin selvää? Aina ei vaan meinaa meikäläisen yksinkertainen ajatuksenjuoksu pysyä kartalla siitä mitä tässä oikein pitäisi tehdä vai pitäisikö tehdä yhtään mitään. Huoh
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Suomen mediassa tunnetaan kaksi Kimiä (Räikkönen ja Kardashian. Välillä tämä seikka aiheuttaa pieniä hämmennyskohtauksia lukiessa uutisotsikkoja vaikka ampparit.comista. Myönnän että mielikuva Kimin turvonneista rinnoista niissä ajohaalareissa on varsin hupaisa. Voi Kimi raukkaa!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ihmetyttää, miten Mixu Paatelaisen ja Ari Mannion HJK voi pelata aina tasan riippumatta siitä, onko vastassa Espanja, Georgia tai Luxemburg.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sähköpostiin pelmahti ihan asiallisesti ja "tosissaan" väsätty tuparikutsu. Bileet olis Turussa tulevana lauantaina. Perään tuli vielä tarkentava meili, jossa näkyi oman sähköpostiosoitteeni (ja nimeni) ohella myös muiden kutsuttujen nimet ja meiliosoitteet. Ihan lupaavan oloiset bakkanaalit tiedossa Turun suunnalla! Ihmetystä herättää vain se, etten tunne kutsun lähettäjää enkä muita kutsun saaneita. Ihan outoa jengiä kaikki tyynni.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yritin selvittää Googlen täsmähaku-toiminnon avulla legendaarisen nimimerkki Hardcore Hooliganin ikiaikaista mysteeriä. Pitkän ja hikisen viestihistorian läpikäymis-urakan päätteeksi löysin seuraavan viestin nuuska -ja tupakkaketjusta vuodelta 2007:
Ehkä teen pienen vierailun täällä ja asiahan kuitenkin minua läheisesti koskettaa. Kyllähän nämä ovat sama peli tai asia; jääkiekko ja nuuska. Se jäähallien sekä pukukoppikäytävien haju jotenkin liittyy vahvasti nuuskaan minun mielessäni ja sieltä se kaikki lähti aikanaan.
Sanoisin melko nuorena tuoneeni tämän asian silloin ensimmäisenä oman ikäluokkani joukkueen pariin ja kyllä omaan sen taustan, että nuuskaa sai hakea ihan huoletta ja ei tarvinnut miettiä näitä ikä asioita kuten tupakan kohdalla. Muutaman kauden kuluttua reippaasti yli puolet tuttuun linjaan käytti enemmän tai vähemmän säännöllisesti ja itse olin jo siinä vaiheessa heittänyt tykinkin pysyvästi nurkkaan. Luistimet sitten naulaan aikanaan, mutta tämä tärkeä piirre pelistä jäi matkaan ja tie on vienyt lukuisista juurihoidoista mahahaavaan muiden mukavampien kokemusten ohella.
Nämä kiekkourpon ymmärryksellä liittyvät toisiinsa ja tähän käsitykseen minut on jätetty, mutta pelkistetysti mitä on hallit, pelit ja tappelut ilman biittiä ja onko tämän kaltaista reittiä edes olemassa pelin ympärillä?
Itse pidättäydyn vastaamasta suojellakseni nimimerkkini uskottavuutta ja kiitän kuitenkin biittiä kaikista niistä yhteisen taipaleemme tuhansista illoista ja aamuista.

Pakko ihmetellä miten HCH on kirjoittanut vuosia sitten hämmästyttävän selkeää ja loogista suomen kieltä vrt. nykyinen runollinen tajunnanvirtamonologi Kanadan junnuliiga-ketjuissa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pakko ihmetellä miten HCH on kirjoittanut vuosia sitten hämmästyttävän selkeää ja loogista suomen kieltä vrt. nykyinen runollinen tajunnanvirtamonologi Kanadan junnuliiga-ketjuissa.

Öh, koska se haluaa kirjoittaa Kanadan junnuliiga -ketjuihin runollista tajunnanvirtamonologia?
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Öh, koska se haluaa kirjoittaa Kanadan junnuliiga -ketjuihin runollista tajunnanvirtamonologia?

Oletin että kyseessä on esimerkiksi omalaatuinen kanadalainen blogisti joka haluaa kirjoittaa junnukiekosta vajavaisella suomen kielen taidollaan tjsp, mutta ilmeisesti olin väärässä. Siitä hämmennykseni.
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ilmottautuminen RB:n fanimatkalle Tampereelle on alkanut!

Ihmettelen, että miten tuo kuva liittyy asiaan mitenkään.

En nyt halua vittuilla tai muutenkaan pilkata, mutta tuleehan tuosta mieleen kaikkea muuta kuin jääkiekkojoukkueen faniporukka. :-)

Heheh. Ja joukossa pitää olla aina yksi vähän "erilainen", tässä tapauksessa tuo "flanellitakkia" pitävä herrasmies. Missä on muuten kaikki Lukko-fanisälä? Vai onko tämä näitä omalla kyydillä tulevia porukoita?
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
En nyt halua vittuilla tai muutenkaan pilkata, mutta tuleehan tuosta mieleen kaikkea muuta kuin jääkiekkojoukkueen faniporukka. :-)

Ensimmäistä "Ryhmä ei puutu yksittäisten henkilöiden pukeutumiseen, kannanottoihin tai huutoihin." -viestiä odotellessa. :-)
 

mustaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmettelen, että miten tuo kuva liittyy asiaan mitenkään.

En nyt halua vittuilla tai muutenkaan pilkata, mutta tuleehan tuosta mieleen kaikkea muuta kuin jääkiekkojoukkueen faniporukka. :-)

Näyttää olevan pysäytyskuva Raumam Boikien Satakunnan laulu-videolta. Liittyy siis paljonkin, ja varmasti mainoksen kohderyhmä asian tunnistaa.

Kuvassa siis "karhun kämmen lyö".

Linkki youtubeen, kyseiseen esitykseen.

Raumam Boja Hardchorus - YouTube

Heheh. Ja joukossa pitää olla aina yksi vähän "erilainen", tässä tapauksessa tuo "flanellitakkia" pitävä herrasmies. Missä on muuten kaikki Lukko-fanisälä?

Näyttää muuten kaverilla olevan sellaista "fanisälää", jota ei niin vaan riisutakkaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitä pitää ihmetellä miksi joillekin jotka ainakin sanovat fanittavansa tiettyä joukkuetta on silti tärkeämpää tietyn joukkueen häviäminen, kuin sen oman joukkueen pärjääminen?

Olen IFK:n mies. Täysin. Seuraan pelit aina kun mahdollista ja IFK on sydämessä, vaikka joukkueella menisi kuinka huonosti tahansa. En vihaa Jokereita, mutta voin myöntää että Jokereiden tappiot ja eilinen tippuminen sai aikaan mukavan tunteen ja jopa vahingoniloa, kun "varma mestari" tippui selkeälle altavastaajalle.

Eräs työkaveri kuitenkin sanoo fanittavansa IFK:ta ja hänellä näkyykin yllään erilaisia fanituotteita piposta t-paitoihin. Seuraan ottelutilanteita tiukasti, jos olen iltavuorossa töissä ja tämä henkilö myös niitä välillä kyselee. Aina hänelle tärkeintä on tietää Jokereiden pelin tilanteet. Jokereiden hävitessä on kuulemma hienoa päästä vittuilemaan parille kaverilleen asiasta. IFK:n tuloksia kertoessani huomaa, että asia on ihan sama vaikka siellä olisi minkälaiset lukemat tahansa.

Faneja on tietysti monenlaisia...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sitä pitää ihmetellä miksi joillekin jotka ainakin sanovat fanittavansa tiettyä joukkuetta on silti tärkeämpää tietyn joukkueen häviäminen, kuin sen oman joukkueen pärjääminen?
Tähän voisi todeta diplomaattisesti, että kyllä se IFK:n konttaamisen aiheuttama mielipaha hitusen lievenee, kun huomaa että Jokerit konttaa yhtä lailla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Paitsi että tällä kaudella pärjättiin paremmin kuin te ja kannattamanne jengi jokatapauksessa.
Tipahditte korkeammalta, siis. IFK yllätti pääsemällä edes puolivälieriin, kun taas teille oli tie auki mestaruuteen. Sen kun noin lahjakkaasti sössii, niin taatusti keljuttaa enemmän.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hitusen ihmetyttää, että välierien ja finaalin televisioinnin Nelonen/Urho-kuvio tulee edelleen joillekin yllätyksenä. Kuitenkin jo neljäs kevät putkeen, kun on sama systeemi. Ilmeisesti jotkut sitten selviävät huomaamatta koko kuviota, kun ensi kaudella mennään pelkän Nelosen voimin.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aina vähän ihmetyttänyt, kun joillakin loppuu sm-liigan seuraaminen kuin seinään oman joukkueen tippuessa. Eikö nyt vaikka edes finaaleja voisi seurata vaikka sivusilmällä...
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Aina vähän ihmetyttänyt, kun joillakin loppuu sm-liigan seuraaminen kuin seinään oman joukkueen tippuessa. Eikö nyt vaikka edes finaaleja voisi seurata vaikka sivusilmällä...

No vois tietysti, mutta kun tässä on vähän parempaakin tekemistä näin keväisin, kuin seurata otteluita, jotka eivät minua kiinnosta. Ei tämä ole mikään periaatekysymys, vaan puhtaasti mielenkiinnon puutteesta johtuva asia omalla kohdallani.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
No vois tietysti, mutta kun tässä on vähän parempaakin tekemistä näin keväisin, kuin seurata otteluita, jotka eivät minua kiinnosta. Ei tämä ole mikään periaatekysymys, vaan puhtaasti mielenkiinnon puutteesta johtuva asia omalla kohdallani.

Sama homma. Kyllä mä tulokset katon mutta siihen se jää. Toivon toki että Ässät vie mutta loppupeleissä ei sillä ole mitään merkitystä. Ei vaan kiinnosta. Jokerien takia mä lätkää seuraan. Jos Jokerit ei pelaisi liigassa en mä liigaa seuraisi.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Aina vähän ihmetyttänyt, kun joillakin loppuu sm-liigan seuraaminen kuin seinään oman joukkueen tippuessa. Eikö nyt vaikka edes finaaleja voisi seurata vaikka sivusilmällä...

Rehellisesti kotimaisen pääsarjamme taso ei päätä huimaa ja kun oman seuran pelit päättyy niin syy kestää sarjamme oikutteluja katoaa.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Rehellisesti kotimaisen pääsarjamme taso ei päätä huimaa ja kun oman seuran pelit päättyy niin syy kestää sarjamme oikutteluja katoaa.

No se on totta, että esim. urhon tv-kanavalta ei oikein nappaa katsoa jonkun toisen joukkueen runkosarjamatsia. Mutta jos on kanavapaketti, josta näkyy finaalit niin kai ne edes voi katsella....? vaikka se oma jengi olisi semeissä hävinnytkin :)
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Telkku.com on toiminut pari viikkoa satunnaisesti ihan päin vittua. Kun sivuille menee, yläreunasta alkaen ohjelmien päälle tulee harmaata. Useammalla koneella. Taitaa apinoilla joku koodi vuotaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös