Ihmettelyketju

  • 6 398 092
  • 38 811

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Jääkiekon SM-Liiga tulee lähinnä mieleen...

Äh, nyt hävettää kun ei suomalaisella jääkiekkofoorumilla tuollasta tajua. Noh, selitän sen osittain sillä että seuraan SM-liigaa aika minimaalisesti. Olisi tuo silti pitänyt tietää, ja tiesinkin nuo otteluajat, mutta ei vaan jotenkin sytyttänyt/en muistanut.

[/offtopic]
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Ihmettelen Miss Maailma kilpailun kolmea parasta. Tässä kuva:

Jumalauta Tampereella näkee minuutissa monta kauniimpaa kun noista kukaan! Malkoista korruptoitunutta paskaa.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Ihmettelen että löysikö nimimerkki Vanha Len ärrältä lainaaman leffansa?
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Olen nyt eilisestä lähtien miettinyt minkä takia kaikki on top5 tai top 10? Onko kyseessä joku tapa laajentaa "huippujuttujen" kerhoa vai mikä? Ei urheilussakaan jaeta palkintoja mistään jämäsijoista.

Pitäisiköhän lätkän MM-kisoihin iskeä kanssa top 10 maat ja palkita kaikki? Viidennelle joku kupariläpyskä, seiskalle vaikkapa tinasta valetut mitallit ja kympille Kummolan diy-mitalit, paperista tietenkin.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ihmettelen ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa niin saatanan erinomaisia ja löytävät syyn aina muista ihmisistä, kuin itsestään.

"En minä olisi myöhästynyt, mutta sejase teki sitäjasitä."
"En minä pilannut meidän parisuhdetta, vaan kaikki oli sinun syytäsi."
"Enhän minä siinä mitään virhettä tehnyt, vaan työ meni vituiksi sinun tekemän kömmähdyksen takia."
"En minä sitä ole hukannut, sinähän sen olet hukannut, vaikket ole ollut vittu paikallakaan."

En vain pysty ymmärtämään sitä, miten vaikeaa voi olla myöntää omia virheitään.
Toki tietynlainen omahyväisyys ja liiallisen nöyryyden välttäminen on hyvä asia, mutta joku roti nyt saatana.
 

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Ihmettelen suuresti näin pätkätyöläisenä, miksi pätkän loputtua mielen valtaa välittömästi sellainen "olen luuseri" -ajatus, vaikka samanaikaisesti on melko luottavainen siihen, että kyllä niitä töitä taas löytyy, niin kuin ennenkin. Siis se tunne iskee välittömästi sieltä työpaikan ovesta ulos astuessa. Ikään kuin minuun olisi istutettu moinen ajattelutapa, jota en kuitenkaan pohjimmiltani omakseni tunnista. Joku yhteiskunnan ja kulttuurin kiero ja selkeästi onnistunut "aivopesu" kyseessä kenties? :hymiö: Ja kun taas töihin pääsee, niin tuntuu kuin olisi siirtynyt Veikkausliigasta Norjan Tippeligaeniin ja olisi valmis vaikka maajoukkueeseen.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmettelen ihmisiä, jotka haluavat matkustaa Tuuriin "jouluostoksille". Eikö Kuopiosta muka löydy kaikki tarpeellinen, tai lähes samat asiat? Paitsi Vesa Keskinen?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Marraskuu on lähtenyt käyntiin parillakin ihmettelyllä. Ensinnäkin nuo vero-/palkkatietojen julkaiseminen ja niistä kohiseminen. Miten voikin olla niin helvetin mielenkiintoista jauhaa ihmisten tienesteistä, en tajua. Toinen onkin sitten naapurin rinsessan vierailu maassamme. Siitäkin käsittämättömän iso haloo. Kertoo ehkä uutisrintaman köyhyydestä tällä haavaa, kun noin pienistä asioista kiskotaan palstantäytettä järjettömiä määriä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toinen onkin sitten naapurin rinsessan vierailu maassamme. Siitäkin käsittämättömän iso haloo. Kertoo ehkä uutisrintaman köyhyydestä tällä haavaa, kun noin pienistä asioista kiskotaan palstantäytettä järjettömiä määriä.

Tätä olen kyllä minäkin ihmetellyt, enkä pelkästään ihmetellyt vaan ihan suoraan kiroillut. Eilen juuri vitutusketjuun kirjoittelin kuinka viikonvaihteen Ilta Sanomissa oli 20 sivua omistettu tälle tyhjäntoimittajaparin vierailulle. Ja tänään kun selailin kahvilassa Iltalehteä niin eiköpä tuossakin ollut varmaan kymmenkunta sivua tästä vierailusta. Yksi aukeama oli omistettu kartalle johon oli merkitty paikkoja jossa vieraat voi bongata ja yhdelle sivulle oli jopa laitettu sellainen irtileikattava Ruotsin lippu jonka keskellä oli pariskunnan kuva. Siis minä en voi mitenkään käsittää miten joku naapurimaan kuninkaallisten vierailu voi saada ihmiset näin helvetin sekaisin! Eikö tuokin Victoria ole täällä jo sen verran usein käynyt että ei enää pitäisi olla mikään hirveä spektaakkeli mutta ei, sama helvetin höyryäminen joka ikinen kerta.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Ihmettelen ihmisiä, jotka haluavat matkustaa Tuuriin "jouluostoksille". Eikö Kuopiosta muka löydy kaikki tarpeellinen, tai lähes samat asiat? Paitsi Vesa Keskinen?

Kuopiosta ei löydy mitään oikeasti isoa kauppaa, josta voisi tehdä koko suvun joululahjaostokset kerralla. Eli toisin sanoen Tuuriin paahtavat ne, jotka eivät lähde ostamaan tarpeeseen, vaan katselemaan, josko rahat saisi menemään spontaanisti. Kuopiosta kyllä löytyy kaikki lahjat, mutta se edellyttäisi ennakkoon tietoa siitä, mitä on etsimässä.

Keskisen lisäksi myös miljoonapilkki puuttuu täältä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen kuinka toimittajat tekevät juttuja jonkun henkilön saamista mätkyistä. Mistähän sen pitäisi toimittajan mielestä kertoa ja miksi ihmeessä sen pitäisi kiinnostaa ketään. Jotenkin tajuan sen, että ihmisiä saattaa kiinnostaa paljon joku tienaa, mutta se, miten hän maksaa veronsa on 100% tekninen asia ja siitä uutisointi on naurettavaa.

Minä maksan muuten veroni ennakkopidätyksenä kuukausittain verokortin mukaan. Olen pistänyt rastin ruutuun A.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Minä ihmettelen toisinaan miten hankalaa joillekin on erottaa ennakonpidätystä ja lopullista veroa. Jos on vähänkään perillä asioista, niin jäännösverot(ei siis mitkään mätkyt) tai palautukset eivät voi tulla kovin suurena yllätyksenä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä ihmettelen toisinaan miten hankalaa joillekin on erottaa ennakonpidätystä ja lopullista veroa. Jos on vähänkään perillä asioista, niin jäännösverot(ei siis mitkään mätkyt) tai palautukset eivät voi tulla kovin suurena yllätyksenä.

Niin, siis loppupeleissä veroja maksetaan samojen taulukoiden ja vähennysten mukaan ja se lopullinen verotus on jo kaikilla etukäteen tiedossa.

Tämä idiotismihan on alkanut joskus kun viihdetaiteilijoilla oli hirveä itku julkisuudessa kuinka verottaja kohtelee heitä väärin ja pistää sellaisia mätkyjä. Siis mitä helvettiä, jätkät tienaa, ei maksa veroja ja itkee jälkiveroista. Todella typerää, perusteetonta ja kertoo itkijästä enemmän kuin verottajasta, joka nyt noin keskimäärin toimii kuin kone.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Minä ihmettelen toisinaan miten hankalaa joillekin on erottaa ennakonpidätystä ja lopullista veroa. Jos on vähänkään perillä asioista, niin jäännösverot(ei siis mitkään mätkyt) tai palautukset eivät voi tulla kovin suurena yllätyksenä.
Varmaan osasyy on myös aina niin asiantuntevassa lehdistössä. Esimerkiksi iltalehdessä lukee: "Kaikkosen osalta poliisitutkinta on yhä kesken. Kohun keskellä, vuonna 2009 kansanedustaja tienasi mukavat 95 890 euroa ja päälle rapsahtaa vielä reilun kolmentuhannen palautukset."


Eli ansiotulojen päälle verottaja vielä hyvää hyvyyttään antaa jotain lisärahaa.

Ja lisää löytyy heti seuraavassa jutussa, jonka avasin: "Tanssii tähtien kanssa -ohjelman juontajana kunnostautunut Mikko Leppilampi ei päässyt lähellekään Bjurströmin tulotasoa. Leppilammelle kirjattiin viime vuodelta ainoastaan 1 131 euron ansiotulot. Tiliä ei lihota mainittavasti edes 194 euron palautukset. "

Ja taas annetaan kuva, että verotettavien ansiotulojen päälle saa vielä lisärahaa verottajalta palkinnoksi. Vähän kyllä epäilyttää, että noilla toimittajilla ei ole hajuakaan, miten verotus toimii. Samoin kuin siis suurimmalla osalla kansasta.
 

passenger

Jäsen
Ihmettelin sellaista asiaa että sipulin pilkkomisesta mahdollisesti aiheutuvat kyyneleet ovat saaneet jotkut ihmiset käyttämään suojalaseja suorittaessaan kyseistä tehtävää. Olisi melkein voinut laittaa nauruketjuunkin, tai sitten kyseessä oleva nainen vei minua 100-0. Tosissaan vaikutti olevan, ihmettelen nyt sitä.

"uimalasitkin varmaan toimis"
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelin sellaista asiaa että sipulin pilkkomisesta mahdollisesti aiheutuvat kyyneleet ovat saaneet jotkut ihmiset käyttämään suojalaseja suorittaessaan kyseistä tehtävää.

"uimalasitkin varmaan toimis"
Kaikenlaisia tapoja sitä onkin. Dufvahan käyttää lasien sijasta uimalakkia. Ehkä kupoli hikoilee liikaa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä idiotismihan on alkanut joskus kun viihdetaiteilijoilla oli hirveä itku julkisuudessa kuinka verottaja kohtelee heitä väärin ja pistää sellaisia mätkyjä. Siis mitä helvettiä, jätkät tienaa, ei maksa veroja ja itkee jälkiveroista. Todella typerää, perusteetonta ja kertoo itkijästä enemmän kuin verottajasta, joka nyt noin keskimäärin toimii kuin kone.

Ennen aikaan ainakin verottaja purki viihdetaiteilijoiden yhtiöitä, matkakorvauksia, päivärahoja ja työhön liittyviä kuluja ja löi kylmästi tulot henkilökohtaisiksi. Kyllä se joskus yllätti pahastikin :)
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Ihmettelin sellaista asiaa että sipulin pilkkomisesta mahdollisesti aiheutuvat kyyneleet ovat saaneet jotkut ihmiset käyttämään suojalaseja suorittaessaan kyseistä tehtävää. Olisi melkein voinut laittaa nauruketjuunkin, tai sitten kyseessä oleva nainen vei minua 100-0. Tosissaan vaikutti olevan, ihmettelen nyt sitä.
Meille ainakin yläasteella isotissinen kotitalouden opettaja väitti, että paras tapa ehkäistä kyynelehtemistä on pestä kädet. Kuulemma sormenpäiden huokosilla on jollain tavalla yhteys silmien kyynelkanaviin ja tästä johtuen sipuli aiheuttaa vetistelyä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Meille ainakin yläasteella isotissinen kotitalouden opettaja väitti, että paras tapa ehkäistä kyynelehtemistä on pestä kädet. Kuulemma sormenpäiden huokosilla on jollain tavalla yhteys silmien kyynelkanaviin ja tästä johtuen sipuli aiheuttaa vetistelyä.

Pienitissinen mies vastaa:

Eikös sipulista vapaudu leikattaessa kaasua? joka ärsyttää silmiä. Kyyneleet sitten yritävät puhdistaa silmiä.

EDIT. No on mulla varmaan B-kuppi
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuulemma sormenpäiden huokosilla on jollain tavalla yhteys silmien kyynelkanaviin ja tästä johtuen sipuli aiheuttaa vetistelyä.

Paskanmarjapiirakkaa. On tullut jokunen sipuli pilkottua ja kädet on kyllä pesty ennen operaatiota, mutta aikamoista itkemistä se silti on.

Aikoinaan koulussa suoritettiin parin kaverin kanssa eräänlaista rangaistusta kuorimalla ja pilkkomalla useampi kymmenen kiloa sipuleita, siis ihan normaali keltasipuli oli kyseessä. Ja joo, näyttihän se hauskalta, kun kolme kokinalkua painoi menemään uimalasit silmillä, mutta eipä tullut kyynelehdittyä.

Luulisin, että tavan suojalaseilla ei pysty tuota itkemistä estämään, mutta tiiviit uimalasit tosiaan ovat ihan hyvä kikka.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Meille ainakin yläasteella isotissinen kotitalouden opettaja väitti, että paras tapa ehkäistä kyynelehtemistä on pestä kädet.
Se on totta, koska se oli opettaja, joka niin sanoi! Kertoiko myös, ettei saa juoda maitoa, kun siitä tulee maitohappoa lihaksiin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös