Ihmettelyketju

  • 6 373 214
  • 38 790

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaan kun ei oikeasti kirjoiteta. Ihan pienellä alkukirjaimella joulukin kirjoitetaan. Korteissa ja toivotuksissa toki on vakiintunut käytäntö, jossa kyseinen juhla kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.
No ei kirjoiteta ei. Kunhan vaan sarkastisesti yritin heittää vastinetta tuohon juhannus-joulu pohdintaan. Siis ihmettelin miksi joillekin on epäselvää isojen kirjaimien käyttö. Mutta en nyt ala sen enempää kielipoliisiksi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Meidän koira kelpuuttaa murkinakseen lähes kaiken mahdolllisen ja mahdottoman keittiöjakkaran jalasta lehmänpaskaan ja käytettyihin kortonkeihin. Mutta kaupasta ostettuun 'uusi parempi maku' -koiranruokaan ei mokoma koskenutkaan ja kun se seuraavalla lenkillä mussutti tyytyväisenä ojanpohjalta löytämäänsä käytettyä räkärättiä, en voinut olla ihmettelemättä kenellä näitä hianoja 'uusia parempia makuja' oikeastaan testautellaan. Alipalkatulla kesäpojalla, jolle maku on uusi ja toissaviikkoisen maksalaatikon jämää parempi?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sain tänään nopeaa, asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua. Ei, en kapakassa enkä levykaupassa vaan - verotoimistossa! Mitä helvettiä? Mihin tämä maailma on menossa?

Lisäksi ihmettelen, miten mukavaa voi nurmikonleikkuu ollakaan, kun on kunnon väline. Eilen kokeilin ensimmäistä kertaa sellaista päältäistuttavaa vehjettä, ja suorastaan vitutti kun nurtsi loppui kesken.
 

pleimeiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
tps
Lisäksi ihmettelen, miten mukavaa voi nurmikonleikkuu ollakaan, kun on kunnon väline. Eilen kokeilin ensimmäistä kertaa sellaista päältäistuttavaa vehjettä, ja suorastaan vitutti kun nurtsi loppui kesken.

Täällä olis 1000 neliötä tarjolla. Kympillä saat ajaa kahteen suuntaan.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Meidän koira kelpuuttaa murkinakseen lähes kaiken mahdolllisen...

Minulla oli kerran koira, joka myös söi ihan kaikkea banaaninkuorista lähtien. Rajan se veti syömiselleen keittokinkkuun. Ei saatana syönyt millään. Haisteli kyllä, mutta suuhunsa ei laittanut. Aloin miettimään, että olisikohan kyseessä kaikki se paska ja myrkyt mitkä siinä viipaleessa on, että se yleensäkin saadaan pysymään kasassa. Sehän on suht "kimmoisaa". Eipä tuo ole itsellenikään oikein sen jälkeen maistunut. Suolalihaa sen olla pitää.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Minulla oli kerran koira, joka myös söi ihan kaikkea banaaninkuorista lähtien.

Tuttua juttua. Meillä asunut koira söi melkein mitä vaan, ja erityisesti se piti keittämättömästä makaroonista. Toinen sen lempiherkku oli viinirypäleet, ja sitä kautta tietty rusinat. Ainoa, mitä se ei suostunut syömään, oli lehtisalaatti. Yritti kyllä, muttei voinut niellä salaattia, koska se tarttui kieleen. Ei yrittänyt enää uudelleen.
 

Ralph

Jäsen
Joku on lähettänyt tän päiväisen Nokian Uutisiin seuraavanlaisen tekstiviestin:

"On se kumma, kun nainen vaatii 8 vuoden jälkeen intohimoa, mutta mitään ei itse asian eteen tee. Ja kun mies yrittää, niin päätä särkee tai ei vaan huvita."

Kuuluuko tälläiset asiat kertoa paikallislehdessä?
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ihmettelen, ettei ole kerrottu kumpi voitti. Onko kuolema lisätty kiellettyjen menetelmien listalle? MISSÄ ON JARI PORTTILA??

Ei voittanut kumpikaan, vaan se viimeisenä ennen näitä kahta hölmöläistä poistunut. Sääntöjen mukaan hylkäys on seuraus jos ei poistu omin jaloin saunasta.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ei voittanut kumpikaan, vaan se viimeisenä ennen näitä kahta hölmöläistä poistunut. Sääntöjen mukaan hylkäys on seuraus jos ei poistu omin jaloin saunasta.

Paljonkos sitten voittaja sai verirah..., siis tienasi voitolla?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2234671
Vesa haluaa "positiivista" julkisuutta. On tietysti suorastaan isänmaallinen velvollisuus, että saunakisat jatkuvat.

Ihmettelen itsekin myös tätä, mutta sen ohella ihmettelen myös kohua minkä tämä saunomis MM-finaali aiheutti. Kyseessä muuten vähän seurattu laji ja "vain" yksi (tietenkin sekin liikaa, mutta kohuun nähden vain) kuolematapaus niin silti uutinen nousi suosituimpien joukkoon maailmassa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Pohdin omaa ajatuksen kulkuani. Eilen tupakalla ollessani katselin tupakka-askin varoitusta, jossa oli kerrottiin tupakoinnin aiheuttavan hitaan ja tuskallisen kuoleman. Tuli heti mieleen äkkikuolema -> jalkapallo & jatkoaika -> jatkoaika -> jääkiekko -> Kerho.

Tähänkö ne tupakointia mollaavat tekstit pyrkii?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Ei voittanut kumpikaan, vaan se viimeisenä ennen näitä kahta hölmöläistä poistunut. Sääntöjen mukaan hylkäys on seuraus jos ei poistu omin jaloin saunasta.

Juuri näin. Voiton vei Ilkka Pöyhiä Joutsenosta. Toinen oli Jarmo Nylund Joutsenosta ja kolmas Simo Salminen Järvenpäästä.

Ymmärrettävistä syistä tuloksia ei ole kauheasti haluttu mainostaa. Kun nyt kuitenkin ollaan ihmettelyketjussa, ihmettelen, miksi juuri Joutsenossa on noin kovia saunojia.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Ihmettelen, miksi Helsingistä ei saa lihamukia? Eikö meidän maahanmuuttaja kebabistit kierrä ollenkaan maatamme ja tutustu mahdollisesti uusiin tapoihin tarjoilla kepa eläintä? Kaipailisin myös jonkinlaista Jihad kebabia, joka voisi olla vain iso kasa kebabin lihaa, jonka päällä runsaasti tomaattikastiketta ja kaksi pientä paperilippuja (usa ja israel, ofcourse), jotka sytytettäisiin palamaan pöytään tarjoilun yhteydessä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmetyttää se miten joillakin ihmisillä ei ole mitään käsitystä mikä on järkevä hinta kirpputoritavaralle. Äskenkin kävin eräällä kirpputorilla ja siellä oli myytävänä esim. DVD-elokuvia 10 euron hintaan! Siis jos minä saan kaupasta saman elokuvan uutena hintaan 6,95 niin minkä helvetin takia minä maksaisin naarmuisesta käytetystä 10 euroa? Lisäksi myynnissä 80-luvun halpa muovinen kasettimankka (jonka kasettisoitin rikki) hintaan 25 euroa, helvetin kulahtanut halpahallista ostettu paita hintaan 10 euroa jne. jne. Ihan käsittämätöntä kuinka joku voi kuvitella saavansa noista tavaroista tuollaisia summia.

Sitten ihmetyttää se kun kaupat laittavat jotain tuotteita alennusmyyntiin niin minkä takia ne pitää suurin piirtein kipata johonkin saatanan isoon laatikkoon ihan sekaisin siten että sieltä ei pysty kukaan löytämään mitään. Hyvänä esimerkkinä Prisman DVD-alennusmyynnit. Sellaisiin isoihin korihyllyihin on laitettu monta sataa DVD:tä moneen kerrokseen siten että jos haluat nähdä mitä siellä alimpana on niin kaikki päällimmäiset pitää purkaa pois. Eikö noita voisi mitenkään asetella siten että asiakas pystyisi näkemään sen alelaatikon sisällön ilman että pitää ammentaa kaikki tuotteet siihen käytävälle?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ihmetyttää se miten joillakin ihmisillä ei ole mitään käsitystä mikä on järkevä hinta kirpputoritavaralle.

Sopiva hinta on sellainen, jolla tavara menee kaupaksi. En ole pitkään aikaan myynyt tavaraa kirpputorilla, mutta viimeiksi kun möin, ei tavaraa paljoa jäänyt jäljelle. Kasassa oli lähinnä hyväkuntoisia lasten vaatteita ja kenkiä. Hinnat oli 1-2€kpl, kengillä vähän enemmän. Parhaat vaatteet myytiin huuto.netissä.

DVD-levyjen uskoisin liikkuvan parilla eurolla ihan hyvin ja nopeasti.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ihmetyttää se miten joillakin ihmisillä ei ole mitään käsitystä mikä on järkevä hinta kirpputoritavaralle.

Samaa olen minäkin huvittuneena ihmetellyt. Omia löytöjäni ovat olleet mm. 2 kk:tta vanha 7 Päivää lehti hintaan 1,5 e ja jonkun itse nauhoittama VHS elokuva (Joku James Bond en muista mikä) hintaan 3 e.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tutustuin tuohon samaan ilmiöön kun joku aika sitten käytiin myös itse kirppiksellä myymässä romua, silloin huvitti kun viereisen kaapiston mummo myi vanhaa Oboy- ja jotain karkkipurkkia hintaan 5€/kpl. Siis vittu vanha tyhjä peltipurkki, eli roska, 5 euroa. Sinne ne jäi vielä odottamaan ostajaa kun itse haettiin omat ei-myydyt kamamme pois.

Muistan myös löytäneeni jotain itse nauhoitettuja VHS-kasetteja, niistä taidettiin pyytää 1€/kpl. Siinäkin oli mun mielestä 2€ liikaa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ihmetyttää se miten joillakin ihmisillä ei ole mitään käsitystä mikä on järkevä hinta kirpputoritavaralle.
Liityn ihmettelijöihin, harvakseltaan tulee käytyä mutta viimeisin käynti pisti silmät pyörimään, aivan käsittämättömiä hintoja ihan paskasta tavarasta. Oma paras bongaus kaiken muut lisäksi oli polkupyörä biltemalaatua, pientä laittoa oli munamankelissa varmaan muutenkin, hinta peräti 115€! Osa myyjistä voisi miettiä hiljaa mielessään ostaisiko itse sitä tavaraa siihen hintaan mitä myyvät.

Paremmalla puoliskolla oli yhdellä kirpputorilla pöytä kerran, ihan mukavasti sai rojua myytyä kun oli tolkun hinnat. Teki listan myytävistä tavaroista ja listan tarkistettuaan huomasi että parinkympin edestä oli tavaraa hävinnyt, on sekin yksi saatana kun kirpputorilta pitää varastaa tai ottaa myyntiartikkeli ja "unohtaa" se toiseen pöytään. Oli siitä hieman huvittunut käydessään pöytää järjestelemässä, että hänen myynnissä olleita ja ostettuja tavaroita oli jo toisissa pöydissä myynnissä ja toki hieman kovempaan hintaan.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Suorin reitti Riiaan (Latvia) ei ilmeisesti menekään Viron, Venäjän tai edes Ruotsin kautta, jos Internetin ihmemaailmasta on kyse. Näyttäisi yhteys kulkevan Oulusta Helsinkiin, sieltä Turkuun ja turvallisesti Tukholmaan... mutta sitten mennäänkin Amsterdamiin, josta sujuvasti Osloon, jotta reitti voi palata jälleen Tukholmaan! Sieltä sitten paketti vähän vähemmän varmuudella ja turvallisesti Latviaan. Matkailu avartaa, valokuidun sisälläkin?

Nimimerkillä voi vittu, lystiä kikkailla etäyhteyksien kanssa. Ihmetyttää, kovasti.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmetyttää suomalaisten itsetunnon heikkous. Iltalehti taisi lööpissään kauhistella, että ulkomaisilla keskustelupalstoilla päivitellään suomalaisten tyhmyyttä. Jep, jep, minusta löylykilpailijat ovat tyhmiä, enkä ota noista kommenteista itseeni. Ja olen lukenut tälläkin palstalla muutamikin yleistyksiä tyhmistä ulkomaalaisista, voi tsiisus...
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, AC Milan, RiKi
Samaa olen minäkin huvittuneena ihmetellyt. Omia löytöjäni ovat olleet mm. 2 kk:tta vanha 7 Päivää lehti hintaan 1,5 e ja jonkun itse nauhoittama VHS elokuva (Joku James Bond en muista mikä) hintaan 3 e.

Joo, näitä kyllä löytyy aivan hemmetisti. Itse etsiskelen mielelläni cd-levyjä tai sarjakuvia, jotka ovat tähän mennessä olleet suht järkevissä hinnoissa, mutta on tullut vastaan niitäkin että normi aku ankka -lehdet ovat olleet 1,5€ kipale ja taskarit jotka eivät ole lähimainkaan priimakunnossa, hintaan 3,5€. Siis kirjat, jotka kaupassa uutena maksaa muistaakseni 4,5€ pintaan. Ja kyseessä ei siis ole ollut mitään keräilyharvinaisuuksia tai vastaavia. Ja se mitä Koirapoika tuossa toi esille, niin nuo polkupyörät, jotka ovat järjestään 150€ luokkaa ja huonoimmatkin (siis oikeasti huonot), minimissään 80€. Kyseessä pyöriä, joista olisin ehkä uutena valmis maksamaan kyseisen hinnan.

Mutta voi sieltä hyviäkin löytöjä tehdä, jos vain kiertelee tarpeeksi usein. Tuossa kuukausi sitten tein tähän mennessä parhaan ostokseni: alkuperäinen Trivial Pursuit -peli (se sinikantinen), jossa oli joka ainoa osa tallessa ja lähes täysin priimakunnossa, hintaan 3€. Laatikosta oli yksi kulma revennyt hieman, mutta muuten en olisi helpolla erottanut edes täysin uudesta. Ensimmäisenä tuli mieleen, että nyt on kyllä tullut joku virhe hinnoitteluvaiheessa.
 
K

kiwipilot

Psychodad WTC-ketjussa. Ei vittujen kevät. En ikinä ole kohdannut vastaavaa ylimielisyyden ja oikeassaolemisen määrää...
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mutta voi sieltä hyviäkin löytöjä tehdä, jos vain kiertelee tarpeeksi usein.
Tämä on kyllä totta. Eräs kaveri löysi kirpparilta lähes käyttämättömän Shimanon avokelan (hinta uutena n. 100 e) 18 eurolla. Kaiken lisäksi kela oli ladattu laadukkaalla kuitusiimalla. Joten kaveri sai kelan ja siiman pelkän siiman hinnalla. Jos kirppareilla käy n. kerran kuukaudessa kuten minä, niin harvoin mitään huippulöytöjä tekee. Vähintään kerran viikossa pitäisi kirppareilla käydä tekemässä tarkistuskierros.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös