Ihmettelyketju

  • 6 389 514
  • 38 805

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mitenkäs tuo olisi sitten pitänyt uutisoida? Onko tosiaan asia näin, että kun Israel tappaa avustusjärjestön työntekijöitä, niin kunnon kristitty närkästyy siitä, että tapahtuneesta uutisoidaan?
Ei, ei ollenkaan. Siitä saa ja pitääkin uutisoida. Tajusitko ollenkaan, mitä luit? Kirjoitin, että otsikoinnin ja itse uutisen suhde oli kuin iltapäivälehdistä, se tässä ihmetyttää.

Kertauksena: Aamu-tv:n uutistenlukija jupisi, että Israel iski avustussaattueeseen, melkein 20 ihmistä kuoli. Itse uutisessa selvitettiin kuitenkin, että saattue oli menossa kohti Israelin ja Egyptin saartamaa Gazan aluetta ja Israel oli tarjoutunut viemään matskut perille. Tähän ei suostuttu vaan saattue jatkoi matkaansa. Laivoille lähetettiin kommandoja ja joko kommandojen tai laivajamppojen provokaatiosta homma meni tappeluksi, josta yllättäen kärsi enemmän laivajampat.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tajusitko ollenkaan, mitä luit? Kirjoitin, että otsikoinnin ja itse uutisen suhde oli kuin iltapäivälehdistä, se tässä ihmetyttää.
Niin, kyse lieneekin tässä vaiheessa siitä, että onko Israel uskottavasti viemässä avustusta perille Gazaan? Mielestäni ei, koska kyllä siellä täysin yksipuolisesti ollaan tähänkin asti poljettu Palestiinalaisia. En sitten tiedä montako Israelin kommandoa näissä tulitaisteluissa kuoli, mutta jos veikkaan ettei yhtään, ja että Israelin kommandot ovat olleet laivalla vain tappamassa en varmaan liene kauhean väärässä.

Israel on vähän niinkuin IFK, aina sattuu ja tapahtuu. Ihan vahingossa, huonon kommunikaation vuoksi välillä vähän joku sattuu kuolemaan ja virhearvioinnin perusteella sitten pommitetaan milloin YK:ta ja milloin avustusjärjestöjä. Tietenkin ihan vahingossa ollaan samaan aikaan sorrettu Palestiinalaisia jo vuosikymmeniä.

Mielestäni otsikko "Israel iski avustussaattueeseen" on ihan validi ja otsikko on täysin oikeassa suhteessa sekä uutiseen, että todennäköisiin tapahtumiin. Joskus vain kannattaa vetää pää pois puskasta ja miettiä totuutta propagandan sijasta. Kyllä länsimaakin osaa arabeja sortaa, vaikka USA ja Israel muuta väittääkin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Israel on vähän niinkuin IFK, aina sattuu ja tapahtuu.
Aika huono esimerkki. Israel on kuitenkin ollut alueen kiistaton mestari jatkuvasti ihan liigan alusta alkaen ja voittanut mm. paljon isomman Egyptin kuudessa päivässä. Se ei myöskään ole nykyisin melko sympaattinen toimintaympäristössään johtuen menestymättömyydestään.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Aika huono esimerkki. Israel on kuitenkin ollut alueen kiistaton mestari jatkuvasti ihan liigan alusta alkaen ja voittanut mm. paljon isomman Egyptin kuudessa päivässä. Se ei myöskään ole nykyisin melko sympaattinen toimintaympäristössään johtuen menestymättömyydestään.
Toisaalta tapa, jossa ensin luvataan vetää turpaan (luvataan estää avustusten pääseminen perillle kaikin keinoin), sen jälkeen vedetään turpaan (tapetaan parikymmentä avustustyöntekijää), sen jälkeen kielletään koskaan oikeasti uhanneensa vetää turpaan on hyvinkin HIFKimäistä.

Toisaalta taas sampiosta paljastuu hyvin vahvasti Tapparafani, koska harvoin olen yhtä puusilmäistä propagandan nielemistä ja tosiasioiden kieltämistä havainnut kuin case Mäntylöissä. Pysäytyskuvia odotellessa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Toisaalta tapa, jossa ensin luvataan vetää turpaan (luvataan estää avustusten pääseminen perillle kaikin keinoin), sen jälkeen vedetään turpaan (tapetaan parikymmentä avustustyöntekijää), sen jälkeen kielletään koskaan oikeasti uhanneensa vetää turpaan on hyvinkin HIFKimäistä.
Muistellaas nyt vaan miten siinä viimeisessä Melart-Mäntylä noudossa kävi (tai HIFK-Lukko 2004-05 pudotuspeleissä). Ei tuolla nyt sentään avustustyöntekijät pieksäneet Israelin erikoisjoukkojen edustajia hassuiksi tai nyhjätty hikistä tasuria.
 
Viimeksi muokattu:

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ihmettelen kauhian paljon miten kaupassa tupataan sille kassalle jonka hihnan päässä on viereinen kassa -kyltti, kyltti hieman epäkunnossa mutta selvästi esillä. Olisiko siihen syy miksi ei ole jonoa? Nuorempaa ja vanhempaa mummoahan siihen kassalle rynnisti tietysti enemmän ja vähemmän kun huomasivat ettei ole jonoa. Kassalla olivat perkeleet. Nuori myyjätär ei tohtinut kouluttaa mammoja ja ohjata viereiselle kassalla. Opettelisivat lukemaan ja pitämään silmiä auki muutenkin kuin oivan kahvipakettitarjouksen kohdalla.

En ole kassan täti vaan ihmettelevä asiakas.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Olen hyvin paljon PeeAaa juuri nyt. Enkä edes jaksa vittuuntua.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olen hyvin paljon PeeAaa juuri nyt. Enkä edes jaksa vittuuntua.

Samassa veneessä ollaan. Tilillä jokunen hilu kolikoita ja rahaa saan, jos saan, viikon kuluttua. Se saaminenkin on vähän niin ja näin.... rahan kuin kaiken muunkin.

vlad.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Samassa veneessä ollaan. Tilillä jokunen hilu kolikoita ja rahaa saan, jos saan, viikon kuluttua.

Onneksi olkoon! =) Mun budjetti korjaantuu heinäkuun puolivälissä, siihen asti rahan määrä hyvin vähäistä pääsykokeiden takia.

Se saaminenkin on vähän niin ja näin.... rahan kuin kaiken muunkin.

No sentään tuota ongelmaa ei täällä ole. Ehkä se on osasyy vitutuksen puuttumiseen.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olen hyvin paljon PeeAaa juuri nyt. Enkä edes jaksa vittuuntua.
Niin olen ymmärtänytkin, että parisuhderintamallasi on ollut sen verran kiihkeää, että noinkin siinä voi sitten lopulta käydä. Itse koskemattomana neitsyenä en toki näistä asioista paljoa tiedä mutta pojat kertoivat, että pieni tauko ja Bepanthenia pahimpiin nirhaumakohtiin, niin eiköhän se ajan myötä helpota.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Niin olen ymmärtänytkin, että parisuhderintamallasi on ollut sen verran kiihkeää, että noinkin siinä voi sitten lopulta käydä. Itse koskemattomana neitsyenä en toki näistä asioista paljoa tiedä mutta pojat kertoivat, että pieni tauko ja Bepanthenia pahimpiin nirhaumakohtiin, niin eiköhän se ajan myötä helpota.

Ihmettelen, onx pakko jos ei haluuu?

Joo, taidan mennä panemaan... maate.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Luulin photoshopiksi, mutta linkkien takaa löytyi lopulta virallinenkin lähde, joka lienee luotettava eli Guatemalan hallitus on laittanut nettiin kuvan myrskyn sekä maan vajoamisen synnyttämästä aukosta keskellä kaupunkia. Juttua paikallisessa lehdessä. Yli 30 metriä syvä tuon mukaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Perkele että on muuten iso homma alkaa täyttämään tuota monttua! Ei paljon kottikärryllinen näy tuossa kuopassa... Mitenkähän syvä lienee?
 

d2uce

Jäsen
Niin olen ymmärtänytkin, että parisuhderintamallasi on ollut sen verran kiihkeää, että noinkin siinä voi sitten lopulta käydä. Itse koskemattomana neitsyenä en toki näistä asioista paljoa tiedä mutta pojat kertoivat, että pieni tauko ja Bepanthenia pahimpiin nirhaumakohtiin, niin eiköhän se ajan myötä helpota.

Vaan nyt kävikin ilmeisesti niin, että on hankittu ihan apuvoimia ns. verivihollisen leiristä auttelemaan talkoisiin:

Perkele että on muuten iso homma alkaa täyttämään tuota monttua! Ei paljon kottikärryllinen näy tuossa kuopassa... Mitenkähän syvä lienee?
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Kuinka kujalla voi jääkiekosta olla toimiessaan maajoukkueen päävalmentajana?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pitäis varmaan laittaa lotto vetämään, kun eilen nurmikkoa leikatessa bensa loppui ihan bensakanisterin viereen. Usko-fakin-matonta.
Kolme ja puoli tuntia hommaan taas meni, 23.30 sain just ennen pimeän tuloa juostua valmiiksi. Ihana piha.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Pitäis varmaan laittaa lotto vetämään, kun eilen nurmikkoa leikatessa bensa loppui ihan bensakanisterin viereen. Usko-fakin-matonta.
Kolme ja puoli tuntia hommaan taas meni, 23.30 sain just ennen pimeän tuloa juostua valmiiksi. Ihana piha.

Jos voitat lotossa niin suosittelisin ostamaan päältäajettavan leikkurin, niin mahtollisesti kävisi sitten vinhempaa vauhtia jatkossa se leikkuuoperaatio. Jos jo omistat päältäajettavan vempeleen niin ihmettelen miten perkeleen iso piha sinulla on vai asutko kenties golf-kentällä?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos voitat lotossa niin suosittelisin ostamaan päältäajettavan leikkurin, niin mahtollisesti kävisi sitten vinhempaa vauhtia jatkossa se leikkuuoperaatio. Jos jo omistat päältäajettavan vempeleen niin ihmettelen miten perkeleen iso piha sinulla on vai asutko kenties golf-kentällä?
Eppäilen hiukan päältäajettavan vinhuutta, sen minkä leikkuleveydessä työnnettävässä häviän, juoksukiukkunopeudessa/ahtaissa paikoissa voitan. Tai sitten mulla ei vaan ole varaa. Eikä leikattavaa ole varmaan kuin joku 5000 neliötä, eli tuommoinen 9-reikäinen...
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Äsken ovella oli vähintäänkin sekava ja päihtynyt nainen, joka kysyi että "On she Jope shiellä?". Kerroin että taitaa olla nyt väärä kerros...ja samalla tajusin että hän ja Jope lienevät uudet yläkerran naapurimme. Selittänee myös vähintäänkin oudot äänet, jotka ovat parin päivän ajan meille kantautuneet kellonajasta riippumatta.

Nautin ja ihmettelen.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kauppalehden jutun mukaan amerikkalainen Fast Company -lehti on valinnut Stefani Germanottan alias Lady Gagan business-maailman luovimmaksi ihmiseksi.

Onhan typylle tullut sukseeta, mutta ikinä en ole ymmärtänyt pitää kyseistä artistia mitenkään erityisen luovana. Luulin, että kyse on pelkästään tehokkaasta markkinointikoneistosta. Ihmettelen ymmärtämättömyyttäni.

Tässä myös linkki alkuperäiseen juttuun: Fast Company: The most creative people in business 2010
 

M10

Jäsen
Onhan typylle tullut sukseeta, mutta ikinä en ole ymmärtänyt pitää kyseistä artistia mitenkään erityisen luovana. Luulin, että kyse on pelkästään tehokkaasta markkinointikoneistosta. Ihmettelen ymmärtämättömyyttäni.

Juu onhan tuossa Gagassa kyse muustakin kuin vain markkinointikoneiston luomasta tuotteesta. Kyseinen Germanotta on oikeasti musikaalisesti lahjakas tyyppi ja esim. hyvä pianisti ja biisintekijä. Säveltänyt lukuisille melko tunnetuillekin artisteille pop-kappaleita. Tuottanutkin jotain. Toki siitä voidaan olla montaa mieltä, että onko nuo biisit mistään kotoisin (tai ansaitseeko kärkipaikkaa tuolla listalla!). Taitava likka (synt. 1986) joka tapauksessa.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen suuresti, ettei nimimerkki "Lahtisen" postaama viesti Facebook-ketjussa aiheuttanut enemmän kuluneita ja ennalta-arvattavia vinoiluja. Ihan positiivista.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Ihana piha.

Mulla oli aikoinaan myös ihana piha (nyt on vain Kirsi..). Kesällä lähes joka viikonloppu meni n. 4h nurtsin leikkaamisessa. Ei se mitään jos oli hyvä ilma ja hiukan kotiviiniä puuliiterissä.

Talvisin oli pihassa myös hommaa. Silloin oli pari varsin lumirikasta talvea ja kun tuli duunista himaan, joi tsajut ja lähti lumenluontiin, niin hyvä kun Kympin uutisiin ehti sisälle. No, hommasin sitten lumilingon, käytettynä naapurin vanhukselta joka ei jaksanut niin isolla enää touhuta. Toro oli merkki ja aiempi n. neljän tunnin kolausurakka supistui 3h45min aikaan. Se piru kun piti saada ensin käyntiinkin. Ei se mitään, oli ihan hauskaa sitten kun sai heitellä lingolla lumet naapurinkin puolelle ;-)

Mitäkö ihmettelen. Menneitä aikoja. Ja sitä että olen tulossa vanhaksi. Vanhaksi? Olenko? Vai muistanko väärin?
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Jos nyt en aivan väärin nähnyt, niin J Hotti sai vuoden! pelikiellon modesetien ja tätien toimesta. En ole kyllä tiennytkään, että jostakin voi saada näin pitkän pelikiellon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös